بازدید 72797

استاد محمدرضا شجریان بدرود حیات گفت

شایعه درگذشت این استاد برجسته موسیقی ایران در دوره بیماری این استاد ـ که چندین سال تداوم داشت ـ بار‌ها منتشر شد؛ اما این بار، این اتفاق تلخ به واقع رخ داد و جامعه موسیقی ایران در غم از دست دادن این چهره شاخص موسیقی ایران، عزادار شد. خبر درگذشت محمدرضا شجریان توسط همایون شجریان، فرزند این هنرمند تایید شد و او با انتشار عکسی سیاه نوشت: «خاک پای مردم ایران به دیدار معشوق پرواز کرد».
کد خبر: ۹۶۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 08 October 2020

استاد محمدرضا شجریان بدرود حیات گفت

استاد محمدرضا شجریان، استاد برجسته موسیقی ایران، ملقب به خسرو آواز ایران، امروز پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری برای یک دوره طولانی ـ که طی روز‌های اخیر به وخامت گراییده بود ـ جان به جان آفرین تسلیم کرد و بدین سان اهالی هنر ایران به ویژه جامعه موسیقی کشور عزادار شد.

به گزارش «تابناک»؛ استاد محمدرضا شجریان پس از یک دوره بیماری و دست و پنجه نرم کردن با عوارض آن در بیمارستان «جم» تهران، عصر امروز (۱۷ مهر ۱۳۹۹) در هشتاد سالگی بدرود حیات گفت. استاد شجریان در نوروز ۱۳۹۵ با انتشار ویدیویی ضمن تبریک سال نو، ابتلایش به بیماری سرطان را تایید کرد و پس از آن تاکنون تحت نظر پزشکان به مداوا بود. او در آخرین نوبت از بستری در چهاردهم مهر با شرایط عمومی قلبی و ریوی و تنفسی ناپایدار و افت سطح هشیاری، افت فشار خون و پلاکت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود و از ۲۵ مرداد سال جاری به مدت ده روز به دلیل افت سطح هشیاری و شوک سپتیک در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری بود.

استاد محمدرضا شجریان بدرود حیات گفت

شایعه درگذشت این استاد برجسته موسیقی ایران در دوره بیماری این استاد که چندین سال تداوم داشت، بار‌ها منتشر شد، اما این بار دیگر این اتفاق تلخ به واقع رخ داد و جامعه موسیقی ایران در غم از دست دادن این چهره شاخص موسیقی ایران، عزادار شد. خبر درگذشت محمدرضا شجریان توسط همایون شجریان، فرزند این هنرمند تایید شد و او با انتشار عکسی سیاه نوشت: «خاک پای مردم ایران به دیدار معشوق پرواز کرد».

محمدرضا شجریان در یکم مهر سال ۱۳۱۹ در مشهد متولد شد. چنان که خود در خاطراتش از ایام کودکی بیان کرد، پنج ساله بود که در خلوت کودکانه‌اش آواز خواند. ۱۵ بهمن ۱۳۲۶ به کلاس اول رفت و یک سال بعد به آموزش تلاوت قرآن‌کریم نزد پدر پرداخت. در ۹ سالگی تلاوت قرآن را آغاز کرد و یک سال بعد این کار را در میتینگ‌ها و اجتماعات سیاسی آن سال‌ها ادامه داد. در سال ۱۳۳۱ برای نخستین بار صدایش از رادیو خراسان پخش می‌شود. سال ۱۳۳۲ وی عنوان شاگرد ممتاز را در بین دانش آموزان مشهدی از آن خود می‌کند و سپس در دبیرستان شاهرضا تحصیلات خود را پی می‌گیرد. همزمان در مسابقات فوتبال دبیرستان‌های مشهد هم حضور می‌یابد و در سال ۱۳۳۴ موفق می‌شود به تیم دانش آموزی استان راه یابد.

استاد محمدرضا شجریان بدرود حیات گفت

شجریان در سال ۱۳۳۶ به دانشسرای مقدماتی در مشهد می‌رود و از همین سال است که برای نخستین بار با یک معلم موسیقی به نام جوان ‌آشنا می‌شود. پی گیری جدی کار آواز سبب می‌شود تا در سال ۱۳۳۸ وی به اجرای آوازهایی بدون ساز و نیز قرائت قرآن برای رادیو خراسان بپردازد. یک سال بعد شجریان دیپلم دانشسرای عالی را می‌گیرد و به استخدام آموزش و پرورش درمی‌آید و همزمان به تدریس در دبستان خواجه نظام‌الملک بخش رادکان می پردازد و نیز با سنتور آشنا می‌شود. آشنایی با سنتور این اشتیاق را در وی شدت می‌بخشد که با نت و فراگیری سنتور نزد آقای جلال اخباری و شروع سنتور سازی و تحقیق برای بهتر کردن صدای سنتور تجربه‌های خود در موسیقی را گسترش دهد.

شجریان در همین سال (۱۳۴۰) با دوشیزه فرخنده گل افشان در شهر قوچان ازدواج می‌کند و مرداد ماه جشن عروسی می‌گیرند که حاصل این ازدواج آغاز یک زندگی سی ساله و سه دختر ویک پسر(همایون) است. در سال ۱۳۴۲ وی از بخش رادکان به روستای شاه آباد مشهد به عنوان مدیر دبستان منتقل می‌شود و در همین سال فرزند اول وی (راحله) متولد و نیز وی موفق می‌شود که اولین سنتور خود را با چوب توت بسازد. در سال ۱۳۴۴دختر دوم (افسانه) در مشهد به دنیا می‌آید که بعدها به همسری پرویز مشکاتیان درمی‌آید.

استاد محمدرضا شجریان بدرود حیات گفت

بعد از چند سال تدریس و مدیری دبستان‌های مشهد آذر ماه ۱۳۴۶ شجریان به تهران منتقل می‌شود و از همان بدو ورود با استاد احمد عبادی (نوازنده و نواساز نامی سه‌تار) آشنا می‌شود وهمزمان به همکاری با رادیو ایران می‌پردازد و در کنار آن به کلاس درس آواز استاد اسماعیل مهرتاش و انجمن خوشنویسان نزد استاد بوذری می‌رود؛ آشنایی با رضا ورزنده (استاد سنتور) در تابستان همین سال. اجرا و ضبط اولین برنامه در رادیو ایران که با عنوان "برگ سبز شماره ی ۲۱۶" در شب جمعه ۱۵ آذر ماه پخش شد از دیگر فعالیت‌های شجریان در این سال بود.

کار در رادیو با نام مستعار "سیاوش بیدکانی" تا سال ۱۳۵۰ خورشیدی و بعد در رادیو و تلویزیون با نام خودش از جمله تلاش‌های شجریان در مسیر زندگی هنری‌اش به شمار می‌رفت. در سال ۱۳۴۷ از آموزش و پرورش به وزارت منابع طبیعی انتقال می یابد و همزمان به کلاس خوشنویسی استاد حسن میرخانی می‌رود. دختر سوم وی مژگان در ۲۷ اردیبهشت در تهران متولد می‌شود و در همین سال هاست که وی برنامه‌هایی با استاد احمد عبادی، لطف الله مجد، اجرا می‌کند. در سال ۱۳۴۹ همکاری خود با برنامه‌های تلویزیون ملی ایران را آغاز می‌کند و همزمان به دریافت خوشنویس ممتاز نایل و در سال ۱۳۵۰ با استاد فرامرز پایور آشنا می‌شود. وی به مشق سنتور و آموزش ردیف اوازی صبا نزد ایشان می‌پردازد. در همین سال است که وی  افتخار آشنایی با شاعر گرانمایه هوشنگ ابتهاج را پیدا می‌کند و به همکاری با برنامه گلهای تازه رادیو می‌پردازد.

استاد محمدرضا شجریان بدرود حیات گفت

در سال ۱۳۵۱ شجریان ضمن همکاری در برنامه گلها با استاد نور علی خان برومند آشنا و به آموزش سبک وشیوه آوازی طاهر زاده نزد وی مشغول می‌شود. آشنایی با استاد دوامی و نیز آموختن ردیف‌های آوازی از دیگر توفیقات شجریان دراین سال بود. در سال ۱۳۵۲ وی به اتفاق گروهی از هنر مندان چون محمدرضا لطفی، ناصر فرهنگفر، حسین علیزاده، جلال ذوالفنون، داود گنجه‌ای و مقدسی و حدادی و دیگران هنرمندان مرکز حفظ و اشاعه موسیقی را به سرپرستی استاد داریوش صفوت بنا می‌گذارند.

در سال ۱۳۵۴ همایون متولد و از همان سال اجرای وی برای کشور های خارجی هم آغاز می‌شود. در سال ۱۳۵۵ شرکت در جشنواره توس (نیشابور) با فرامرز پایور، سایه، حسن ناهید، رحمت الله بدیعی، محمد اسماعیلی، عبدالوهاب شهیدی و هوشنگ ظریف. حضور در برنامه جشن هنر حافظیه شیراز با محمدرضا لطفی و فرهنگفر و اجرای برنامه راست پنجگاه. در همین سال وی به همراه ابتهاج سایه و برخی دیگر از هنرمندان از رادیو کناره گیری می‌کنند.

استاد محمدرضا شجریان بدرود حیات گفت
در سال ۱۳۵۶ شرکت دل آواز را تاسیس و نیز در سال ۱۳۵۷ در مسابقات تلاوت قرآن سراسر کشور به مقام نخست می‌رسد. در سال ۱۳۵۸ با غلامرضا دادبه آشنا می‌شود و سپس آلبوم‌های مختلفی را با گروه پایور و نیز آلبوم‌های دیگری را با گروه شیدا و عارف کار می‌کند. در فاصله سال‌های دهه شصت شجریان همکاری گسترده‌ای با پرویز مشکاتیان آغاز می‌کند که حاصل ‌آن آلبوم‌های ماهور، بیداد، نوا، دستان و ... است. در همین سال‌ها وی به اتفاق گروه عارف کنسرت‌هایی را در خارج از ایران اجرا می‌کند.

از سال ۶۸ وی با گروه پیرنیاکان و عندلیبی به اجرای کنسرت در آمریکا و اروپا می‌پردازند. این گروه در سال بعد و به دلیل زلزله رودبار کنسرت‌هایی را در جمع آوری کمک مردم دنیا در اروپا و آمریکا اجرا می‌کنند. در سال ۷۱  پس از  ازدواج با همسر دوم خانم کتایون خوانساری به اجرای کنسرت‌های مرحله دوم در امریکا با داریوش پیر نیاکان، جمشید عندلیبی و همایون شجریان (اگوست تا نوامبر) می ‌پردازد. انتشار آلبوم یاد ایام، آسمان عشق و نیز دلشدگان حاصل این سال‌هاست.

استاد محمدرضا شجریان بدرود حیات گفت

در سال ۱۳۷۴ وی کنسرت‌هایی در شهرهای اصفهان، شیراز، ساری، کرمان و سنندج را برگزار می‌کند و در همین سال آلبوم چشمه نوش (با محمد رضا لطفی)  گنبد مینا، جان عشاق، مدتی بعد در خیال را با همکاری مجید درخشانی منتشر می‌کند. در سال ۷۶ فرزند دیگر شجریان به نام رایان از همسر دوم متولد می شود و یک سال بعد، او آلبوم شب؛ سکوت، کویر را با آهنگسازی کیهان کلهر منتشر می‌کند.

شجریان در سال ۷۸ جایزه افتخاری یونسکو را دریافت می‌کند (جایزه پیکاسو) و کتاب راز مانا نیز از وی در سال ۷۹ منتشر می‌شود. از یکی دو سال بعد، وی به همراه کیهان کلهر و حسین علیزاده و همایون شجریان کنسرت‌هایی را در اروپا و آمریکا اجرا می‌کنند که حاصل آن آلبوم‌های نوا، داد و بیداد، زمستان است.

استاد محمدرضا شجریان بدرود حیات گفت

شجریان به اتفاق علیزاده و کلهر و فرزندش در زمستان سال ۱۳۸۳ به مناسبت زلزله بم کنسرتی را در تهران برپا و همزمان اعلام می‌کنند که قصد دارند مجتمعی را به نام باغ هنر بم بسازند که دی وی دی همنوا بابم حاصل چنین اندیشه‌ای است. شجریان پس از آن در سال ۸۴ نیز کنسرتی دیگر با علیزاده و کلهر و همایون در تالار کشور برگزار می‌کند. او آلبوم صوتی مرغ خوش‌خوان و دو آلبوم تصویری کنسرت محمدرضا شجریان و گروه شهناز در دبی و کنسرت محمدرضا شجریان و گروه شهناز در تهران که مربوط به همکاری او با گروه شهناز بود را در اوایل دههٔ ۱۳۹۰ منتشر کرد.

پس از آن موقتا با برادران پورناظری (تهمورس پورناظری و سهراب پورناظری) همکاری کرد که حاصل آن آلبوم رنگ‌های تعالی بود. البته این اثر رسما منتشر نشده، بلکه بر روی اینترنت پخش شده‌ است. محمدرضا شجریان، بعد از آن، همکاری با برادران پورناظری را قطع کرد و در سال ۱۳۹۳ یک بار دیگر به‌ همراه گروه شهناز و با حضور سعید فرج‌پوری یک تور کنسرت جهانی با عنوان سرگشتگان عشق برگزار کرد.

شجریان جوایز متعددی در طول حیات حرفه‌ای خود کسب کرد که از آن جمله می‌توان به «خداوندگار موسیقی» (جایزه ویژه بنیاد آقاخان در سال ۹۸)، نشان شوالیه (نشان عالی وزارت فرهنگ و هنر دولت فرانسه، سال ۱۳۹۳)، جایزه بیتا (بزرگداشت ادب و هنر پارسی در دانشگاه استنفورد آمریکا، سال ۱۳۸۹)، نشان عالی هنر برای صلح در سال ۱۳۹۶، جایزه پیکاسو و دیپلم افتخار از طرف سازمان یونسکو در سال ۱۳۷۸ اشاره کرد.

«تابناک» درگذشت این هنرمند برجسته را به دوستداران خسرو آواز ایران، اهالی فرهنگ و هنر ایران زمین و به ویژه خانواده شجریان تسلیت می‌گوید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۸۴
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما
پاسخ ها
شهریار
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اونایی که منفی دادن ایرانی نیستن یا از صحرای گوبی اومدن یا از صحرای حجاز
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
افول ستاره درخشان آسمان هنر ایران بر دوستداران آن خسرو شیرین دهان تسلیت باد . روحش شاد و یادش گرامی باد
اردلان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اونایی که منفی دادن از صدا و سیمای میلی هستن که منفعتشون در آینه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
یعنی شرط ایرانی بودن دوست داشتن یه آوازه خون خاصه حتی نمیشه یکی دیگه رو دوست داشته باشيم؟ مثلا شهرام خان رو؟
قشنگيش اينه كه بعضيا با چنين انحصارگرايي هايي داد آزادي انديشه و بيان هم سر ميدن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
روحش شاد ویادش گرامی باد
ناشناست
| Netherlands |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
روحش شاد و یادش گرامی
قلیتبانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
فکر کنم از امسال به بعد صدا و سیما هم به احترام استاد ربنای ایشان را پخش کنه ایرانی جماعت احترام رو می زارن برای بعد فوت
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اینهایی که منفی دادن احتمالا ایرانی نیستند شاید هم از صحرای گبی یا اویغورستان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
افسوس که خوبها میرن و اونهایی که باید برن نمیرن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
برادران عرررررزشی منفی دادن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
کاش میذاشتن براشون یه مراسم شایسته گرفته بشه....اما افسوس ....از ترس و وحشت و مشهود شدن واقعیتهاااااا
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
آغاز یک زندگی جاودان
تنهای صدای مردم است که می ماند
روحش شاد و یاد ش گرامی باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
تسلیت به خانواده و دوستداران ایشان
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
صدا و سیمایی ها منفی می زنند اشکالی نداره منفی بزنید اما بدانید عزت خدادادی است و خدا شجریان را در قلب مردم جای داد و شجریان خودش را نفروخت مردم را نفروخت برای همین محبوب است شجریان مردنی نیست و همیشه زنده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
18:11 ممکنه یکی دیگه را دوست داشته باشی ولی نباید از فوت چنین هنرمند گرانمایه ای خوشحال باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
هومن ۱۸:۲۸
استاد برای همه نژادها و اقوام و زبانها محبوب بود
از تندوستان چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
مثل خیلی از پیرمردا با نوآوری مخالف بود موسیقی پاپ و طرفداراش توهین می کرد شما پیرمردا طرفدارش باشین ما جوونا عشقمون یه چیز دیگس اگه ایرانی بودن به اینه آهنگ های پیرمردارا باید دوست داشته باشیم ما ایرانی نیستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
یک ضرب و تقسیم ساده. 5 درصد. خجالت بکشید. در کجای تاریخ ایستاده اید..
روحت شاد خسرو آواز ایران.نفرین بر چین و کرونا که امان نمیدهد باشکوهترین تشیع تاریخ را برایت برگزار کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
خدا او را رحمت کند. ولی ایشان سالها هنرمندان موسیقی پاپ را که اواره شده بودند با وجود داشتن دهها میلیون مخاطب در ایران و کشورهای همسایه که به واقع عمق استراتژیک فرهنگی ایران و زبان فارسی بودند را بی ریشه و ساختگی و.... خطاب می کردند. یک هنرمند واقعی هرگز نباید همکاران هنرمند خود را ان هم در زمان نابودی و اوارگی بی ریشه خطاب کند. حداقل احترام دهها میلیون مخاطب موسیقی پاپ ایرانی لازم بود. همانطور که یک انسان هرگز نباید چشم و صدا و لهجه و قد یک انسان دیگر را مضحکه قرار دهد
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اگر ایشان سالهای دهه شصت و هفتاد همراه با جو زمانه نشده بود و هنرمندان همکار خود را که مغضوب جهالتها شده بودند و فرصت هنرنمایی از انها گرفته شده بود همراه با جو زمانه لگد نزده بود و انها را بی هویت و بی ریشه و ... خطاب قرار نمی داد قطع بدانید که سالها بعد همان بلا توسط جو زمان بر سر ایشان نمی امد. موسیقی سنتی اقای شجریان بازار خود را داشت ولی قطع بدانید اگر ان بلا سر موسیقی پاپ فارسی نیامده بود هرگز بازار موسیقی سنتی ایشان این چنین هوادار پیدا نمی کرد. رقیب را بیرون کردن و خود را مطرح کردن هنر نیست. اما چه کنیم که کمتر بر سر اصول خود می مانیم و بیشتر به دنبال جو زمان و سود صنف و کار خود هستیم و بسیار زود فراموش می کنیم.
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
18:1
هنرمندان پاپ!!!!! همان که استاد در حقشان فرمود کافیست
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
لطفا باربعد دقت کن استاد را با چه کسانی قیاس می کنی که نه در شان وشخصیت نه در صدا نه در محتوای ترانه و مفاهیم شعری و نه در آهنگ و نه حتی در سطح فهم وشعور به گرد ایشان هم نمی رسند...با اینکه اعتقادات سفت وسخت مذهبی ندارم اما سالهاست به دلیل همه آنچه گفتم حاصر به گوش دادن به خزعبلاتیکه. شما ترانه مینامید نشدم مگر موارد نادری از داریوش
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اگر از موسیقی پاپ ایران همان جیگلو را تصور دارید عجیب نیست. همین افرادی مانند شما هستند که وضع ما این چنین است. کره جنوبی با موسیقی پاپ خود الان اسیا و امریکای جنوبی و حتی هند و خاورمیانه و اروپای شرقی را تسخیر کرده ولی ما موسیقی پاپ خود را که خیلی زودتر از کره جنوبی اسیای مرکزی و کشورهای همسایه و کردستان عراق و ترکیه را تسخیر کرده بود و اگر ادامه می یافت و ان را بی هویت و بی ریشه خطاب قرار نمی دادیم مانند kpop کره می توانست باعث رونق اقتصاد و سیاست و اعتبار ایرانی در دنیا بشود را از بین بردیم و به این تخریب افتخار هم کردیم. شما حتی احترام دهها میلیون فارسی زبانی که در دنیا موسیقی پاپ ایرانی را گوش می کنند و احتمال قریب به یقین خود هم ان را در خانه و مغازه و ماشین خود گوش می دهید نگه نمی دارید انوقت از هنر و احترام و خسرو بودن در هنر صحبت می کنید. کره جنوبی با همین موسیقی پاپ و فیلمکره ای خود که از نظر شما هما فیلمفارسی هست انقدر دنیا را گرفته که باعث خوشنامی ملت کره و فروش بیشتر محصولات صادراتی کره شده است. می دانید ساپورت اصلی و پشتیبان اصلی موسیقی پاپ و فیلم کره که الان جهانی شده همین شرکتهای سامسونگ و ال جی و هیوندایی هستند و همین باعث شده که کره جنوبی الان معتبر ترین پاسپورت دنیا را دارد و می دانید که تمام مردم دنیا کره جنوبی را با صنعتت موسیقی پاپ و قیلمکره ای و البته سامسونگ و ال جی ان که همان معادل ارج و پارس خودمان بودند میشناسند و البته می دانید بسیاری از مجموعه های کره ای که در این سالها از صدا و سیما پخش شد صدا و سیما پولی بابت ان نداد و این فرهیختگی و مدیریت کره جنوبی بود که با دادن مجانی این فیلمها و سریالها به کشورهای هدف صادرات کره جنوبی باعث رونق بیش از پیش اقتصاد و صادرات کره جنوبی شد؟ قطعا خیر. بعید است که به این کارکردهای هنر توجه داشته باشید.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
برخی ایرانیها دهها سال هست در امریکا و کانادا زندگی می کنند ولی هنوز فرق موسیقی pop و country music را نمی دانند و نمی دانند موسیقی امریکا که دنیا را گرفته همان موسیقی پاپ است و موسیقی سنتی امریکا و کانادا که در دنیا طرفدار انچنانی نداره ولی در خود امریکا و کانادا از موسیقی پاپ هم پر فروش تر است همان موسیقی کانتری است. عجیب نیست این افراد موسیقی پاپ ایران را هم جیگلو نام ببرند. البته یکی از دلایلی که معمولا این افراد اصلا علاقه ای به موسیقی کانتری ندارند به خاطر ادبیات انگلیسی بسیار عمیق و سنگین ان است. اینها در فارسی نمی توانند یک غزل حافظ یا یک رباعی خیام را متوجه بشوند چه برسد در انگلیسی بخواهند از کانتری موزیک و ادبیان انگلیسی ان سر در بیاورند. فقط در حد همان جیگلو
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
برخی ایرانیها دهها سال هست در امریکا و کانادا زندگی می کنند ولی هنوز فرق موسیقی pop و country music را نمی دانند و نمی دانند موسیقی امریکا که دنیا را گرفته همان موسیقی پاپ است و موسیقی سنتی امریکا و کانادا که در دنیا طرفدار انچنانی نداره ولی در خود امریکا و کانادا از موسیقی پاپ هم پر فروش تر است همان موسیقی کانتری است. عجیب نیست این افراد موسیقی پاپ ایران را هم جیگلو نام ببرند.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
تا زمانیکه یک ملت از هر انسانی چه سیاستمدار و چه هنرمند و یا ورزشکار بت می تراشند نشان میدهد که به بلوغ تاریخی نرسیده اند. امریکا هزاران هنرمند و خواننده در سطح اول جهانی و سیاستمدار و برنده جوایز نوبل دارد و هر هفته یکی از انها فوت می کند. از انها یاد می شود ولی انها بت نمی شوند.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
به 1824 . احتمالا از نظر شما دوست عزیز شکلت داوردن فلان فوتبالیست از چشمهای بازیکنان حریف را هم نژاد پرستی نمی دانید و ان را یک شوخی می دانید. همانطور که دهها سال در ایران تقلید لهجه و صدای دیگران در صدا و سیما اسباب طنز و شوخی بود. ولی باور کنید همانطور که در ایران امروز تقلید لهجه یا قیافه یا ... مذموم است در دنیای امروز این رفتار نژاد پرستی و توهین و ... شناخته می شود. شما دوست عزیز باید بدانید یک انسان یا از ان بالاتر یک استاد در یک رشته فنی یا علمی یا هنری و... هرگز و هرگز نباید به خواست و سلیقه دیگر افراد بی احترامی کند. موسیقی سنتی ایران دارای مفاهیم بسیار عمیقی است و بسیار قابل ستایش. ولی این دلیل نمی شود که استاد ان سایر سبکهای موسیقی را بی ریشه و بی هویت بنامد. شخصا به شعر نو علاقه ای ندارم ولی ایا مفاهیم عمیق شاهکارهای حافظ و مولانا و خیام و پروین و فردوسی و.... باعث و توجیهی برای من می شود که سلیقه افراد را در شعر نو و هنرمندان ان مانند فروغ و اخوان ثالث و... در نظر نگیریم. یک استاد و انسان هرگز به خواست و هنر و سلیقه و اعتقادات دیگران بی احترامی نمی کند یا ان را مذمت یا تخطئه نمی کند ولو اینکه به ان اعتقادی نداشته باشد.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
یادی کنیم از اقای حیاتی که چه اندازه دهها سال بلندگو بود ولی برای یک ابراز ارادت به یک هنرمند موسیقی پاپ ایران که از نظر برخی بی ریشه و بی هویت و... هست خانه نشین شد.
علی
| United States of America |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اونایی که موسیقی پاپ سال‌های ۶۰ رو علم میکنن خودشون بهتر میدونن به غیر از آهنکهای کوچه بازاری بقیه وارداتی بودن و مخصوص دماغ بالاها که با گوش دادن به اونا جلو عامه فنر فروشی کنن. اما حالا
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
به علی. تفکر شما همان تفکری است که می گوید اگر همه مردم به کسی نظر داشته باشند ولی اگر ما تشخیص متفاوت بدهیم دیگر مهم تشخیص ماست. دهها میلیون نفر همین امروز هم به همان موسیقی و ترانه های از نظر شما کوچه بازاری دهه شصت گوش می کنند و رادیو اوای صدا و سیما که محبوب ترین شبکه رادیویی ایران هم شناخته شده است پر شده است از کپی اثار ان هنرمندان که بدون کسب اجازه مادی و یا حداقل معنوی ان هنرمندان همان اثار را تکرار می کنند و کمتر فارسی زبانی را در دنیا پیدا خواهید کرد که حداقل به یکی از ان هنرمندان ابراز ارادت نداشته باشد. ولی چه کنیم که همیشه در بین ما بحث جو و بحث صفر و صد هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
18:1
18:24
20:2
عقده گشائیت تمام شد؟!!!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
18:01 و 18:24 ایران یک هنرمند واقعی پاپ داشت و آنهم شادروان محمد نوری بود که در ایران ماند و برای ایرانی خواند و همچون استاد شجریان جاودانه شد.
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
20:2
همه مثل شما نیستند که فرق خرمهره و گوهر را ندانند...شما در توهمت بمان
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
به 2101. شما اسمش را بگذار عقده گشایی. از ادبیات و تفکراتی مانند شما بیشتر انتظار نمی رود. ولی از نظر ما باید بین دوغ و دوشاب یک تفاوتی باشد. نمی شود که سی سال با صدا و سیمایی همکاری تمام و کمال داشت و مطابق نظر انها برای بیست سال هر ماه و هر هفته در مذمت و محکومیت موسیقی پاپ فارسی و هنرمندان اواره یا در خانه نشسته ان مصاحبه کرد ولی وقتی همین صدا و سیما شما را ممنوع التصویر کرد شروع به انتقاد از مشی غیر عادلانه صدا و سیما کرد. بسیاری از اعمال ما به خودمان بر می گردد. نمی شود دهها سال کارنامه شخصی را در بالاترین پست های اجرایی و تقنینی داشت ولی به صرف نشان دادن یک کلید ناگهان او را منجی و نجات دهنده یا دیپلمات هزاره نامید. همین می شود که این چنین از او مایوس می شوید. افراد را به صرف روز و جو قضاوت نکنید. رفتار دهها ساله انها را و استانداردها و ارزشهای اخلاقی و انسانی و علمی را ملاک قرار دهید. به صرف اینکه کسی به نظر و سلیقه دیگران بی احترامی کرد کافیست که متوجه داستان و شخصیت و منش او شویم. حتی اگر متهم به عقده گشایی شویم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
نمیشه یه نظر بدین که نفرین توش نباشه؟
واقعا که
عادت کردیم فقط فحش بدیم
یاد و خاطره ایشان جاودانه است. ایران تسلیت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
وای به این صدا و سیما که حتی خبر وفات استاد را در اخبار ساعت ۲۱ امشب پخش نکرد
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
ناشناس 21:12 شخصا دل خوشی از صدا و سیما ندارم ولی وای بر تو و امثال تو که از هر فرصتی می خواهید برای موج سواری استفاده کنید و حتی به مرده استاد هم رحم نمی کنید. خودم کاملا شاهد بودم که صدا و سیما مفصلا به خبر فوت استاد پرداخت
خداوند رحمتش کند ودشمنانش راببخشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
سوای هنرش یک جنتلمن واقعی بود باید با چراغ دنبال امثال ایشون گشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
شکر خداوند که آنچه نزد او مهم است عمل انسان است نه صدای دورویی
ان شا الله روحش در آرامش باشه
خیلی از دل های پر آشوب با موسیقیش آروم شدن
روحشان شاد
ولی ربنای ایشان با غرض ورزی سیاسی پخش نشد
روحت شاد مرد بزرگ ، تو نمیمیری ، صدای تو همیشه بر آسمان وطن طنین انداز خواهد بود . تا ابد
شجریان رفت و رو سیاهی به صدا و سیما موند
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
رسانه میلی با همین کاراش از چشم مردم افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
ناشناس جان ایشون از سال 1377 پخش صدایش را از تلوزیون ممنوع کرد. اینترنت دم دستت هست امتحان کن
روحش شاد و یادش گرامی باد
به مرگ چاره نجستم که در جهان مانم
به عشق زنده شدم که جاودان مانم
از ربنا بنوبس تابی. چرا دیگه ربنای استاد رو پخش نمیکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
بیخیال اینا لیاقتشون نشست و برخاست با تتلوعه
منصف
| United States of America |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
در ابتدا درگذشت اين إنسان وإلامقام و هنرمند فرهيخته كم نظير را خدمت خانواده محترمشان و كليه دوستداران "واقعى" ايشان تسليت عرض ميكنم..
ولى عليرغم ارادت به استاد ، مخالف هر گونه فرصت طلبى براى متهم سازى ديگران و يا دفاع غير منطقى از ايشان هستم همگان ميدانند كه عدم پخش ربناى اين هنرمند بزرگ صرفا بدليل درخواست خودشان بود. اقاى شجريان حتى رسما اعلام كردند مسؤلين ذيربط بدون اجازه و رضايت ايشان اين برنامه را كه جنبه اموزشى براى شاگردان استاد داشته ضبط نموده اند. لذا عدم پخش ربنا دقيقا در جهت خواست و تمايل استاد بوده جاى اعتراض و بهانه گيرد ندارد.بديهى است سياست هاى بلند مدت صدا و سيما نمى توانست با اعتراضات و هياهوهاى بعدى مخدوش و دچار روز مرگى بشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
یک مصاحبه از ایشان دیدم که گفتند ربنا را برای مردم خواندم و اجازه پخش آنرا از صدا و سیما داده بودند ولی صدا وسیما چند سال است که آنرا پخش نمی کند و
استاد نگفته ربنا پخش نشه
خدا رحمت کنه. بینظیر و تکرار نشدنی
همای گو مفکن سایه شرف هرگز
بر آن دیار که طوطی کم از زغن باشد
روحت شاد مرد بزرگ
روحت شاد
جهان پیر است و بی بنیاد از این فرهاد کش فریاد
که کرد افسون و نیرنگش ملول از جان شیرینم
تفنگش را زمین بگذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
هرگز
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
خیر نگذاشت شما خبر نداری اگر تفنگش را بر زمین گذاشته بود محبوب صدا و سیما می شد
خدا رحمت کنه استاد رو. دلم براشون تنگ میشه
در تنگترین لحظه های دلم رفتی
ای کاش
دست ما را هم
میگرفتی و میبردی
خدارحمت کنه ایشون رو روز اربعین رفتن
روحش شاد
مرغ سحر ناله سر کن.
روح خسرو اواز ایران ، هنرمرد مردمی هزاران بار شاد و یادش گرامی
حیف شد و افسوس که رفت .
و ایکاش ، راه و رسم و هنر مردمی او ، ادامه یابد .
روانش شاد و نامش تا ابد جاودان باد .
روحش شاد و روانش گرامی و یادش جاودانه باد. دشمنانش هم نابود باد.
غم
فقط همین!

یاد ایامی که در گلشن فغانی داشتم
در میان لاله و گل آشیانی داشتم

برو به آشیانت ای خسروی آواز ایران، ای تکرار نشدنی
روحش شاد راهش پرنور
روحت شاد، اومدم خبرو دیدم منقلب شدم... نوستالژی های زندگی یکی یکی دارن میرن
یادش گرامی صدایش ماندگار
خدایش بیامرزد... استاد بی نظیر آواز ایران
استاد عزیزمان ... روحت شاد .... شما فراموش نشدنی هستی ... عشقتان به هنوطنانتان و وطنت رو هرگز فراموش نمی کنیم
تفنگت را زمین بگذار



صدای قلب ما خاموش شد
خدایش بیامرزد. هنرمند بزرگ و انسان آزاده ای بود
خدا رحمتشون کنه. مرد آزاده ایران زمین
روحت شاد ، خدا او را سرور شهیدان محشور کند ، او و سیما بینا در دنیای موسیقی بی همتا هستند .
خسرو اواز ایران
باعث افتخار مردم ایران
روحشون شاد
روحشون شاد
باعث افتخار مردم ایران
خسرو اواز ایران
باعث افتخار مردم ایران
روحشون شاد
مثل سروآزاده بود روحش شاد.
روح بزرگ مرد تاریخ ایران شاد. تسلیت به خانواده محترم ایشان.
ایران وجهان در غم از دست دادن ایشان سوگوارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
سوگوارند؟!!!!!!
تسلیت به جامعه هنر ایران و تمامی مردم ایران زمین! داغ بزرگی است بر پیکره هنر این مرز و بوم... خدا رحمت کند این هنرمند آزاده و مردمی را... روحت شاد
این مملکت چهارتا آدم حسابی داشت که اونها هم رفتن.موندیم ما و اینا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
خوب تو هم برو پیش همونا آدم حسابی
خلایق هرچی لایق
خدا رحمتش کنه این هنرمند عزیز رو
چه ظلم هایی که در حقش نشد
فردوس جایگاهش
پراندوه و ماتمیم .. استاد بی چون و چرای آواز ایران .تسلیت
زمستان است
افسوس یادش گرامی
خاک پای مردم ایران بیشتر در آمریکا بود تا ایران چه مرهمی از دل مردم برداشت بااینکه هیچ ارادت به ایشان ندارم خدا رحمتش کند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
علی آقاتوواقعاایرانی هستی یانعل وارونه میزنی ایشان اگرآمریکامیرفت شایدبیشتربه جهان معرفی میشد ولی دروطن ماند بعشق وطن که خیلی ازماازآن بی بهره ایم
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
یه هنرمند به جز ارائه هنرش چطوری میخواد مرهم درد ملت باشه؟ نکنه انتظار داشتی بیاد واست قیمت دلار رو کنترل کنه؟!!!
از این نظرات بی منطق آغشته به غرض متنفرم
استاد هیچ نیازی به ارادت کسانی چون شما نداره. ایشون به اندازه کافی مرید داره.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
همه عمرت صرف شد که چه خوری چه پوش شتا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
خفه شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
...چه داند قیمت نقل و نبات
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
همه در اظهار نظر آزادند، اما دروغ و یاوه گقتی
امقدمه ای که گفتی کاملا غلط بود ، البته با خوندن نوشته ات معلومه که چغدر می قهمی .
استاد، مرهم رو از دل بر نمی دارن، مرهم رو رو زخم قرار می دن
روحش شاد و یادش گرامی ... در این روزهای تلخ غم از دست دادن چهره های مردمی و دوست داشتنی بسیار سخته
روحشان شاد
یادشان گرامی باد

استاد شجریان اسطوره تکرار نشدنی صدا.
ای کاش دوباره ماه رمضان هامون با ربنا افطار بشه چقدر دلم تنگ شده برای بچگیا و ماه رمضان و ربناها
خدا رحمتشون کنه انشالله
روحش شاد

ولی هیچگاه وارد سیاست نشوید

حتی اگر انسان بزرگی بودید

فقط مردم، نه هیچ حزب و دسته و گروهی!

فقط و فقط مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
دورفشانی نمودی خوب شدگفتی
ممد
| Germany |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اتفاقا ایشان هرگز وارد سیاست نشد. دعوای استاد با صدا و سیمای میلی هم همین بود. از هنرمندی ایشان در راستای اهداف سیاسی خودش استفاده کرد و باعث شد استاد عکس العمل نشون بدن
اگر می بینید الان یه سری افراد میان چرندیات بلغور میکنن و به نظرات منفی میدن تاثیر همین سم پاشی های صدا و سیماست که از فردا میشه کاسه داغتر از آش و غمخوار شجریان!!!!
خدا رحمتشان کنه و لعنت بر کسانی که چند بانی محرومیت و مهجوریت ایشان شدند
خیامی روزگار ما رفت
تفنگت را زمین بگذار
این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود .
روحشان شاد
آزادی نزدیک است
یکی از فرهیــــــــــختگان خطه ی نخــــبه پرور خراســـــان - مشهد به دیدار جانان شتافت
بزرگ مرد روحت شاد
استاد درگذشت ما هم چندان زنده نیستیم فقط راه میریم که نمیریم
ربنا لا تزع قلوبه...
شجریان همیشه زنده خواهد بود
برو آنجا که تو را میخوانند... ای در وطن خویش غریب...
اون سال هایی که در اون دوران گذشت سال های خوش زندگیش بود اون موقع شجریان بود این دوره که فقط خون دل خوریان بود
خدا بیامرزه استاد رو. راهش حق بود ، هنرش هم بی نظیر.
دشمناش به تیر غیب گرفتار بشن !
استاد بدرود. یادت همیشه گرامی و روی صدا و سیما همیشه سیاه
خداوند رحمتشون کنه
کاش می‌شد جای این عزیزان در این مملکت پر از غم و اندوه و ظلم خالی نمی‌شد
خداوند رحمتش کند ستاره درخشان دیگری از اسمان موسیقی ایران پر کشید.ستاره ای که شاید به این زودی ها تکرار شدنی نباشد.
مرغ سحر به سوی سحر پر کشید . ای بلبلان چون در این چمن وقت گل رسد زین پاییز یاد آرید _ چون بر دمد آن بهار خوش از ما نیز یاد آرید
متاسفانه این هنرمند عالیمقام را رنجاندیم از خودمان وقتی که انصاف را کنار گذاشتیم و گفتیم صدای ایشان مانند صدای چوب خشک است که به هم ساییده می شود. خدا بیامرزدش و مایی را که انصاف نداریم را هم بیامرزد.
زندگی صحنه ی یکتـــــــــــای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه خود خواندو از صحنه رود ....
صحنه پیوسته بجاست
خرم ان نغمه که مردم بسپارند به یاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
احسنت
با سلام
خداوند قرین رحمت های بیکرانش بکند. صدای اذان استاد در سحر همیشه برای مردم ایران جاودانه است. فقط جای تاسف است که صداوسیما دراین سالهای اخیر مردم ایران را از صدای ملکوتی ایشان محروم کرد.مدیریت صداوسیما بایدپاسخگو باشد.باید خیابانی درمشهد وتهران بخاطر محل تولد و محل کار ایشان بنام ایشان نامگذاری شود.
گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت

که به باغ آمد از این راه و از آن خواهد شد

سر "مردم" نازنین ایران زمین سلامت که قدر ایشون رو که به تنهایی یک گلستان بودند رو دانستند. مرده آن است که..... نه استاد.
روحش شاد. صدای ربنای استاد با ما عجین شده
جز افسوس و تسلیت و غم و اشک چه بگویم
روحش شاد و یادش گرامی
روحشان شاد و یادشان گرامی. خسروی بود که در دل مردم همیشه جا دارد.
پروردگارا روح هزار دستان ایران را قرین رحمت بیدریغ خود فرما
چه قدر قشنگ می خوند

کاشکی عشق دیروز هنوز میون ما بود - واسه من توی قلبت هنوز یه ذره جا بود
می خوای تنهام بزاری با این دل دیوونه - میگی سیری از من رسد هزار بهونه
من عاشقتم دوست دارم، این جوری آزارم نده - جواب رد به این قلب گرفتارم نده
غم سنگین این خبر را با هیچ جمله ای نمی‌توان بیان کرد جز تسلیت
خداوند روح ایشان را قرین رحمت کند
درود خداوند بر روح آزاده و باشرف او
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
روحش شاد
هنرمند مردمی بود
خدایش بیامرزاد
خدایش بیامرزد
با اینکه تصمیم من و خیلی های دیگر این است که دیگر در امور شما وارد نشیم و شما را در خیر و شرتان به حال خودتان بذاریم به خاطر هنر فاخر و متعالی از این خبر بسیار متاسفم واقعا حیف شد
خدا رحمتش کنه. دیگر مثل او نخواهد آمد
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
روحش شاد و یادش گرامی باد...
روحش شاد
صدای تکرار نشدنی او خاموش شد، اما یادش هرگز از دلها خاموش نمیشه و با هر آهنگش هزار خاطره برامون زنده میشه.
"چرا رفتی، چرا من بیقرارم؟"
"نگفتی ماهتاب امشب چه زیباست/نگفتی جانم از غم نا شکیباست"
غمی بزرگ ما را فراگرفت
حنجره ی صادق .
غمی است بسیار بزرگ و وصف ناشدنی . روحش شاد.
روحش شاد وزیر فرهنگ خوابه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
همان بهت که خواب باشند
هزاران حيف
خوب ها زود می روند و ... می مانند
روحش قرین رحمت پروردگار متعال
خداوند این بزرگمرد موسیقی و آواز ایران زمین را بیامرزد. ما که خیلی ناراحت شدیم از شنیدن این خبر.
خداوند رحمت کند خسرو آواز ایران ، تاریخ به نیکی از او یاد خواهد کرد
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را

تا دگر مادرگیتی چو تو فرزند بزاید


روانش شاد خسرو آواز ایران هیچگاه در دل و یاد مردم ایران فراموش نخواهد شد او همیشه در کنار مردم بود.
رسانه ملی و روزنامه کیهان چی دارن بگن ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اونها که خوشحالن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
پررپ تر از این حرفهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
پررو تر از این حرفهان
روحش شاد
روحت همیشه همراه دعای "خیر و آرامش" مردم مظلوم ایران خواهد بود.
بدرود استاد
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را

تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
استاد شجریان رفت اما این نام در خاطره ایران هرگز نمیمیرد...
مردی که در سمت درست تاریخ ایستاد و راه حقیقت را نشان داد...
مردم ما نه تنها شجریان را با ربنا و مرغ سحر، سرای امید و یا قاصدک
که با زبان آتش میشناسند...
شجریان سمت مردم ایستاد و جایگاهی را به نام خودش ثبت کرد و سند زد که هرگز از دست نخواهد رفت...
تاریخ ایران خسروی آواز را نه به خاطر نه به خاک
که به قلب خود خواهد سپرد...
دلمان همیشه بعد از این برایش تنگ خواهد شد_
روحت شاد
روحش همیشه ناظر ماست
بزرگ بود و بزرگ زیست و باشد که تاریخ رسوا کند چهره واقعی کسانی که در همه این سالها نگذاشتن ما از این نعمت خداوند لذت ببریم. و در برگزاری کنسرت هایش کار شکنی کرد او را از رادیو و تلوزیون حذف کردن و ...
خدا رحمتش کنه خسرو اواز ایران
اینقدر صدا و سیما از نظر اخلاقی تنزل کرده که بعید نیست امشب یکی از آهنگ های مایکل جکسون یا شکیرا رو پخش کنه
یادش مانا.
تفنگش را زمین بگذاشت. روحش شاد. ربنایش جاودان و چشم دشمنانش کور باد.
روحش شاد
صدای تکرار نشدنی او خاموش شد، اما یادش هرگز خاموش نمی شود.
با هر آهنگش هزار عشق در دل هایمان زنده می شود.
صبر بسيار ببايد پدر پير فلک را
تا دگر مادر گيتي چو تو فرزند بزايد
اين لطافت که تو داري همه دل ها بفريبد
وين بشاشت که تو داري همه غم ها بزدايد

روحت شاد و جایگاهت متعالی مرد بزرگ.
خوبان رفتنند ، صدای تو و شجاعت و مردانگی استاد همیشه در دل ملت ایران زنده است
ای مرغ سحر چو این شب تار
بگذاشت ز سر سیاهکاری
وز نفحه روحبخش اسحار
رفت از سر خفتگان خماری
یاد آر ز شمع مرده یاد آر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
یاد آر ز شمع مرده یاد آر
روح پاکش با امیرالمومنین محشور باد هنرمند متعهدی بود بامردم بود وبامردم زیست وبامردان روزگار محشور شد ربنای استاد وبسیاری ازکارهایش غیر قابل تکرار است
خانم شهره قمر انشااله جای شما برای زندگی که توسط استاد تنگ شده بود الان باز شده باشه.بخدا اگر کل زندگیت اندازه یک روز استاد ارزش داشته باشد
رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
پروردگارا! بر ما صبر و شکیبایی فرو ریز، و گام هایمان را استوار ساز، و ما را بر گروه کافران پیروز گردان.
آقای ضرغامی، تویی که حکم ممنوع اتصویریش رو اجرا کردی الان باز بیا از صبحانه های کاریت و شوآف بازیهات تو اینستاگرام و توییتر خبر بذار
نشسته ام در انتظار این غبار بی سوار
دریغ کز شبی چنین سپیده سر نمی زند

دل خراب من دگر خراب تر نمی شود
که خنجر غمت از این خراب تر نمی زند
در چه روزی به ملکوت اعلی پیوست
تسلیت بر مردم ایران.
روحت شاد
دلمان برایت تنگ میشه
رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنتَ الْوَهَّابُ
روحش شاد رفت به بهشت
روحش شاد ..
تسلیت میگم به همه مردم ایران بزرگ مرد موسیقی و هنر ایران
ای ساکن جان من آخر به کجا رفتی
در خانه نهان گشتی یا سوی هوا رفتی
چون عهد دلم دیدی از عهد بگردیدی
چون مرغ بپریدی ای دوست کجا رفتی
در روح نظر کردی چون روح سفر کردی
از خلق حذر کردی وز خلق جدا رفتی
رفتی تو بدین زودی تو باد صبا بودی
ماننده بوی گل با باد صبا رفتی
نی باد صبا بودی نی مرغ هوا بودی
از نور خدا بودی در نور خدا رفتی
ای خواجه این خانه چون شمع در این خانه
وز ننگ چنین خانه بر سقف سما رفتی
استاد بی همتای موسیقی آوازی ایران بدرود حیات گفت.
روانش شاد و یادش گرامی باد
او به موسیقی سنتی ایران اعتبار والایی بخشید و به فرهنگ و ادبیات روح تازه ای داد و سعدی و حافظ و مولانا و دیگر شعرای نامی ایران را بیشتر شناساند و ارج نهاد.
استاد مردمی بودی همیشه و مردمی هم رفتی... روحت شاد بزرگ مرد ایران زمین
ایران تسلیت.استاد بزرگ و بزرگوار بود و در سال 1388 جاودانه شد.خدا رحمتش کند.
روحشون شاد . ولی من آخرش هم نفهمیدم که چرا ایشون ممنوع تصویر و ممنوع صدا بود . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
به خاطر اینکه بس کنید این خونریزی را خواند ممنوع التصویر و کار شد.
غم زمانه خورم یا فراق یار کشم به طاقتی که ندارم کدام بار کشم بی شک نام خسرو آواز ایران همیشه تاریخ در آسمان هنر و فرهنگ ایران زمین خواهد درخشید و صوت دلنشینش در دل دوستدارانش جاودان خواهد ماند. روحش شاد و یادش گرامی
روزهای سرد و بی روح بدون این عزیزان را چه کنیم
ایران ای سرای امید.
حیف روحت شاد بزرگمرد تسلیت به ایرانی های واقعی
روحت شاد مرد بزرگ موسیقی و ادب ایران. تو یک آوازه خوان ساده نبودی. خیلی مردم دستگاههای موسیقی ایرانی را با آوازهای تو شناحتند. خیلی مردم با اشعار حافظ و مولانا در آوازهای تو آشنا شدند. تو یک تنه مقابل همه آنها که مغول وار کمر به نابودی موسیقی ایرانی بسته بودند ایستادی و امروز این شجره طیبه به همت تو درختی تناور گشته و به بار نشسته است. کوچکترین پاداشت اینکه در تاریخ ایران و در قلوب مردم ما جاودانه ای.
خوب نمی خوند، ولی خدا رحمتش کنه
از دست دادن استاد واقعا غم بزرگی برای موسیقی ایران محسوب میشه
شجریان فردی از دیار خراسان و مشهد بود
خدانگهدارت باشد همشهری
صدایت برای همیشه جاودان خواهد بود در این کره خاکی
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ

پروردگارا! بر ما صبر و شکیبایی فرو ریز، و گام هایمان را استوار ساز، و ما را بر گروه کافران پیروز گردان.
ندای درون عرفا و عاشقانه های خالق و مخلوق.حیف که آن را از ما دریغ کردید.
روحش شاد و یادش گرامی
باغ ویرانست و مرغان بی نوا، ایوان تهی
ای شجر، آخر کجایی تانوایی سردهی
خدایش رحمت کناد
ای کاش .... روزهای پر از سرور و خوبی داشتیم........ روحت شاد مرد خوش آواز
بگذار كه بر شاخه ي اين صبح دلاويز بنشينم و از عشق سرودي بسرايم
آنگاه، به صد شوق، چو مرغانِ سبكبال، پر گيرم ازين بام و به سوي تو بيايم

روحت شاد.
ما ساکن روستای دوردستی هستیم... هیچ قسمت نشد تورا از نزدیک ببینیم... در عین حال همیشه در قلب مان بودی و خواهی بود و این غم امروز را تا زمان مرگ مان با خود خواهیم داشت... روحت شاد..
.... و ازین قوم که من سخن خواهم راند، یک دو تن زنده‌اند، در گوشه‌ای افتاده و خواجه بوسهل زوزنی چند سالست تا گذشته شده است و بپاسخ آنانکه از وی رفت گرفتار و ما را بآن کار نیست، هر چند مرا از وی بد آید، بهیچ حال. چه عمر من بشست و پنج آمده و بر اثر وی می‌بباید رفت......
تاریخ بیهقی
قربون خدابرم این استاد رو نگهداشت ودر روز اربعین اربابش حسین ع به حضورش پذیرفت چه سعادتی اون ....که ربنایش را از روزه داران عزیز گرفتن الان عذاب وجدان بکشن اگر وجدانی برایشان مانده باشد
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید...
الان طنز روزگار اونجایی خواهد بود که بزودی احمدی نژاد هم میاد برای شجریان پیام تسلیت میگه.
نغمه ای ملکوتی، صدایی باشکوه و مجلل خاموش اما ماندگار شد
شجاعت استاد علاوه بر هنرش بی نظیر بود.
روحت شاد بزرگمرد تاریخ ایران زمین . آبروی ایران یادت گرامی
سرمه چشم مردم ایران به دیدار معشوق پرواز کرد».
برو آنجا که تو را منتظرند........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
خوش به حال آن جهانی ها، برای ایشان سمن بویان و فریاد و یاد ایامی می خواند و ما محرومیم
قدسیان می دمند نای ترا

تا خدا بشنود نوای ترا

آسمان پهن کرده گوش که باز

بشنود بانگ ربنای ترا
برو آنجا که تو را منتظرند
قاصدک
در دل من همه کورند و کرند

دست بردار از این در وطن خویش غریب
قاصد تجربه های همه تلخ
با دلم می گوید
که دروغی تو، دروغ
که فریبی تو، فریب
قاصدک! هان، ولی … آخر … ای وای
راستی آیا رفتی با باد؟
زنده باد ایران
تنگچشمی فلک بود که به یک شعله شمع
خواست پروانه بسوزد ، به قضا پروین را
تلخ تر ارخبرفوت استاد..پاچ خواری صداوسیمای میلی درتعرف وتمجید از استاد بود...وای به شما که قدر هیچ هنرمند وطن پرستی رو ندونستید..
قرن ها باید صبر کرد تا شجریان دیگری پیدا شود
روحش شاد
بزرگ مردی از تبار فرهنگ ایران
دریغ از یک تسلیت وهمدردی مسیولان....حتی وزارت ارشاد تا این لحظه بیانیه ای صادر نکرده.
روسیاهی اش بماند برای ضرغامی ها ، احمدی نژاد ها و امثالهم
شجریان از وقتی گشت در دیوان حافظ این شعر رو پیدا کرد و خوند اینا فهمیدن که سر ناسازگاری برداشته و دشمنیا شروع شد
مخصوصا بیت ششم
ياري اندر کس نمي بينيم ياران را چه شد
دوستي کي آخر آمد دوستداران را چه شد
آب حيوان تيره گون شد خضر فرخ پي کجاست
خون چکيد از شاخ گل باد بهاران را چه شد
کس نمي گويد که ياري داشت حق دوستي
حق شناسان را چه حال افتاد ياران را چه شد
لعلي از کان مروت برنيامد سال هاست
تابش خورشيد و سعي باد و باران را چه شد
شهر ياران بود و خاک مهربانان اين ديار
مهرباني کي سر آمد شهرياران را چه شد
گوي توفيق و کرامت در ميان افکنده اند
کس به ميدان در نمي آيد سواران را چه شد
صد هزاران گل شکفت و بانگ مرغي برنخاست
عندليبان را چه پيش آمد هزاران را چه شد
زهره سازي خوش نمي سازد مگر عودش بسوخت
کس ندارد ذوق مستي ميگساران را چه شد
حافظ اسرار الهي کس نمي داند خموش
از که مي پرسي که دور روزگاران را چه شد
خواننده ای سیاسی بود... طبیعاتاً موافقین و مخالفین زیادی هم داره... روحش شاد
دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد...
از در درآمدی و من از خود بدر شدم گویی کزین جهان به جهان دگر شدم

او در بازه‌ای از زمان که لازم بود، موسیقی سنتی ایران را زنده نگه داشت و قدری هم ارتقاء داد.
او برای آوازش اشعار را بسیار سنجیده برمی‌گزید.
او صدای بسیار عالی داشت و بر صدایش بسیار مسلط بود.
جایش همیشه سبز است.
در عصر پنجشنبه و اربعین حسینی، استاد محمدرضا شجریان بدرود حیات گفت.افطار ماه های رمضان با نوای *رَبَّنا* ی او چه دلنشین بود. هر چند در این ۱۱ سال گذشته مورد بی مهری فراوان قرار گرفت. *خدایش بیامرزاد و رحمت کناد.*
برای اون شخصی که نوشته خوب نمیخوند..
شما یا گوش شنوایی نداری یاکلآ نمیدونی موسیقی چی هست..
به شما توصیه میکنم تتلو گوش بدی..
خلایق هرچه لایق
روحش شاد یادش گرامی
هزار جهد بکردم که سر عشق بپوشم نبود بر سر آتش میسرم که نجوشم
بدون اغراق بیشتر از هزار شب با‌این تصنیف به خواب رفتم و هزاران شب دیگه هم اگه عمر باشه باهاش به خواب میرم
خداوند هر کسی را عزیز نمیکند و اگر عزیز کند کسی نمیتواند جلوی عزتش را بگیرد .شجریان عزیز همه ما بود .
بزرگمرد ایران زمین به دیار حق شتافت



همراه شو عزیز، همراه شو عزیز

تنها نمان به درد، کاین درد مشترک

هرگز جدا جدا، درمان نمی‌شود

دشوار زندگی، هرگز برای ما

بی رزم مشترک، آسان نمی‌شود

تنها نمان به درد، همراه شو عزیز
در رفتن جان از بدن گويند هر نوعي سخن.
من خود به چشم خويشتن ديدم که جانم مي رود
استاد همیشه در قلب ما خواهی بود
ضمن عرض تسلیت، خواسته تمام ایران تجلیل باشکوه و ساخت یک آرامگاه در شأن استاد
روز اربعین حسینی و شب جمعه با قرایت حداقل 80 میلیون فاتحه به نزد خالقش شتافت .... بنازم به حکمتت یا الله که عزت و ذلت همه دست توست ....
خدا رحمتت کند ربنای زیبایت انشاءالله پخش شود و نام بزرگت بدرخشد
استاد قلب ها همیشه زندهای
یکی از مهمترین تکیه گاههای مردم و صدای خس و خاشاک ، تن خاکی را رها کرد روانش شاد باد که هیچگاه مردم را نفروخت.
ماسک می زنم و برای تشییع جنازه اش می روم کرونا بگیرم از ننگ این زندگی بهتر است.
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق


تسلیت به همه ایرانیان و دوست داران هنر
انشاالله در جوار رحمت حق قرار گیرد به برکت نوای قرآنش و سرود انقلابیش سپیده
عزت خدادادی است نه با تبلیغ و نه با خدم و حشم و نه با محافظ و نه با ماموران مجیز گو عزت به دست نمی آید شجریان در قلب مردم ایران بود خدا به او عزت داد.
بطور قطع به بهانه کرونا اجازه تشییع جنازه عمومی داده نمی شود چون آبروریزی بزرگی برای مدعیان خواهد بود.
روحش شاد و یادش همیشه در دل ها خواهد ماند
صداهای زیبا و توانمند آمده اند و خواهند آمد
که از سر تفرج و تبسیم خاطر عامه ( که اینهم مقبول و مورد نیاز است)
و نه از باب اصالت و تخصص ، آواز هم میخوانند
سخن در مورد شجریان در آن حیطه نمیگنجد
مقایسه دیگران با او قیاص مع الفارق است
چه انکه آوازخوانان مطرح و جدی مقدم بر او
نظیر ،ضلی و مهرتاش و برومند تاج اصفهانی
که یا اساتید او بودند یا از سبک آوازیشان آموخت
همه را در حد اعلا در سبک خود ادقام و به حق ازآن خود کرد
و چنان هیمنه ای بر آواز ایران افزود
که گویی مقدمین و گذشتگان همه شاگردانش بودند
و هریک جسته و گریخته
گوشه ای از سبک و سیاق او را ، ناقص اجرا میکرده اند
ظهور او در تاریخ موسیقی اصیل
تا روزگارانی دور دست ، بهت انگیز بنظر میرسد
جدا از نوآوریهایش در آواز نظیر "شعر نو خوانی " و غیره
تخصصش در آواز حیرت آور است
گاهی بعضی از قطعات را که از او میشنوی
آنقدر سخت به نظر میرسد که میپنداری اجرای آن از عهده شجریان نیز فارق است
که ناگه بیاد میاوری ، خود اوست که میخواند
قیاص دیگران با او، تفریح و تفرج در کلام است
او "خداونگار آواز فارسی زبانان جهان" است
افسوس که او چنان توقع مان از این موسیقی
فرتوت و مستهلک و نازا را بالا برده
که بعد از خاموشی صدایش ، حداقل آواز موسیقی این مرز و بوم
در مقبره آثار ثبت و ظبط شده ، دفن میشود
ظاهراً ، همانطور که اکنون میبایست برای اثبات تمدنمان
به "کورش و داریوش " توسل جوییم
چون بالفعل چنته مان خالیست ، آیندگان هم میباست بگویند
آواز او را بشنوید . ما روزگاری موسیقی داشتیم
سلام به همه هموطنان اصیل و با فرهنگ.کارگری ساده هستم از دل دریای خلیج فارس. این پیام حرف دل خودم هست که میگم. من فقط آرزو داشتم یکبار دستش ببوسم بگم خدا حفظت کنه و افتخار هنر موسیقی اصیل مملکت مایی و دلخوشیمی که من حقیر سعادتش نداشتم و نشد.امیدوارم یکشب خوابت ببینم که باهات حرف میزنم.امیدوارم کسانی هم که روح لطیفت آزرده خاطر کردند بیامرزه چون خودت دل صاف و بخشنده بودی و قطعا روح پاک و هنرورت در آرامشه. دل می رود ز دستم*صاحبدلان خدا را* دردا که راز پنهان* خواهد شد آشکارا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
+++++++
روحش شاد
در این سرای بی کسی کسی به در نمیزند. جزاستاد شجریان
تسلیت بر تمام آزاده دلان دنیا

بخیلانش کور شوند چون هیچ زمانی محبوبیت ایشان را نداشته ندارند و نخواهند داشت

اوف بر صدا و سیمای بد دلو مسولین کج سلیقه اش
تبریک به صدا و سیمای میلی
خورشیدی دیگراز دیار فرهنگ کشورغروب کرد.ولی انعکاس نورش تا ابد خواهدبود
براستی نسلهای جدید ایرانی بمراتب ضعیفتر شده اند که نمونه ان عدم وجود هنرمتدان بزرگی هم تراز استاد شجریان است .
بدترین خبری که شنیدم .قلبم برای لحظه ای ایستاد و نفسم بند آمد. هرگز با اینکه می دانستم در بستر بیماری است انتظار پرواز ملکوتیشان را به این زودی نداشتم. برایشان آرزوی آمرزش نمی کنم چرا که خوبان نیازی به آمرزش ندارند. دل تمام ایرانیان اصیل و فرهنگ دوست همیشه برایتان تنگ خواهد شد و در فراقتان خواهند گریست.
آدم بعضی کامنتا رو که میخونه از جامعه ای که درونش زندگی میکنه بیشتر میترسه
صدا و سیما خودش را سالهاست سانسور و محروم کرده والا هنر استاد شجریان کجا و بی هنری نامدیران کجا...
یاد استاد همیشه در دل ما زنده است.
خداوند متعال روحش را باامیرالمومنین علیه السلام محشورفرماید
چه سعادتی بالاتر ازاینکه وفات انسان مصادف با اربعین امام حسین علیه السلام باشد.
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند.
رحلت خسرو اواز ایران را به تمام پارسی زبانان تسلیت میگویم. باشد که با فرشتگان و قدسیان بهشت هم اوا شود.
دیگر نخواهد آمد نامی چون استاد شجریان.............. بزرگ زیست... بزرگ خواند....بزرگ برفت..... خدایش بیامرزد این بزرگ مردموسیقی ایران زمین
روح استاد بزرگ شاد
مرگ دیر یا زود سرنوشت همه است...چه سودی از این بهتر که عشق و احترام دیگران راهی میشود
خدا رحمتشون کنه.
اما نیم ساعته که در کنار ناراحتی درگذشت ایشون یه چیز عحیبی منو آزار میده: دیدم یک بنده خدایی که همین یک ماه پیش کل موسیقی سنتی رو کسالت آور توصیف و منو ملامت می کرد که چطور حوصله ت میذاره شحریان گوش میدی؟... حالا یهویی با تکرار چرندیاتی که از بی بی سی خبیث بهایی مسلک یاد گرفته، شده طرفدار شحریان و موسیقی اصیل.
روحش شادویادش گرامی.هرچندمیگویندشجران مرده اما به نظر من شجریان هرگزنمیمیرد نزدیک بهه شصت سال سن دارم اولین بار است که ازشنیدن خبری ناراحت میشم انشاالله دران دنیاهم عزیزوگرامیست خداحافظ شجریان
استاد بزرگوار هیچوخت ندیدمت اما قلبم روحم برای رفتنت عزاداره سفرت بخیر استادخوشابحالت که از این کویر وحشت به سلامت گذشتی..سلام منم به پروردگار برسون...روح بلندت شاد ،یاد و نامت جاودان باد.
خدا رحمتش کنه، کاندیدای محبوبش دلار رو رسوند به 30000 تومان، علی رحمت الله
می خواهم فریادی برکشم .باز میبینم صدایم کوته است .خداوند بیامرزد استاد اوازایران
خداوند بیامرزدش
چقدر با ربناش سر سفره افطار با پدر و مادرم خاطره دارم ما صدا و سیمای م...

روحش شاد و یادش گرامی....
استاد مرد بود ،مثل بعضی ها نامرد نبود ،
آخدا حال تو حال کن
استادشجریان یکی ازبزرگترین افتخارات موسیقی ایران بودونام ویادش جاودانه خواهدماند.
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
سی سال با صدای ربنای این استاد بزرگ پای سفره افطار نشستیم
خداوند ایشان را رحمت کند
خدایا کمکم کن تا برای رضایت خدمت خلقت کنم، تا پس از مرگم،خلقت برایم عاشقانه و حقیقی بگریند نه اینکه انتظارمرگم را بکشند تا آن را هم دستاویزی کنند برای اغراض سیاسی خود.
مرگ برای فردی چون شجریان معنا ندارد. صدایش ماندگار است .
در این غربت یکی از بدترین خبرهایی که شنیدم از دست دادن استاد شجریان بود. روحت شاد خسرو آواز ایران. استاد شجریان همیشه زنده است مثل حافظ، سعدی و ...

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته به جاست.
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر