بازدید 34172
رئیس‌جمهور در نشست خبری:

ایران هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نمی‌رود/ همه فشارهای آمریکا را پشت سر گذاشتیم و امروز شرایط بهتری داریم/ دولت در انتخابات مجلس هیچ لیستی ندارد/ رهبری دوبار با کناره‌گیری‌ام خیلی جدی مخالفت کردند

وی افزود: برخلاف همه اینها مردم ایستادگی بی نظیری در برابر فشارهای خارجی از خود نشان دادند و در حالی که دشمن می خواست شرایط ما بسیار سخت باشد اما همه شاخصه های ما از لحاظ اقتصادی اجتماعی و امنیتی نشان می‌دهد که همه فشارهای آمریکایی ها را پشت سر گذاشتیم و نسبت به سال گذشته اوضاع بهتری داریم هرچند فشارها افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۵۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 16 February 2020

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نمی رویم، گفت: در حالی که دشمن می خواست شرایط ما بسیار سخت باشد اما همه شاخصه های ما از لحاظ اقتصادی اجتماعی و امنیتی نشان می‌دهد که همه فشارهای آمریکایی ها را پشت سر گذاشتیم و نسبت به سال گذشته اوضاع بهتری داریم هرچند فشارها افزایش یافته است.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در ابتدای نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی با تبریک ایام میلاد دختر پیامبر اسلام و قدردانی از حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: سالی که گذشت، مثل سال قبل سال پرماجرایی برای ایران بود. از آغاز سال  با سیل در ۲۵ استان کشور مواجه بودیم که حادثه‌ای بی سابقه در تاریخ ایران بود و بعد هم حوادث طبیعی غیرمترقبه دیگری  رخ داد.

مردم نشان دادند راه سردار سلیمانی ادامه دارد

رئیس جمهور تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی که برای همه مردم ما یک واقعه بسیار سخت بود و در عین‌حال حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع ایشان نشان داد که مسیری که انتخاب کردند ادامه خواهند داد. همچنین حادثه هواپیمای اوکراینی که موجب تاثر همه مردم شد و حادثه‌ کرمان که برخی از هموطنان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: برخلاف همه اینها مردم ایستادگی بی نظیری در برابر فشارهای خارجی از خود نشان دادند و در حالی که دشمن می خواست شرایط ما بسیار سخت باشد اما همه شاخصه های ما از لحاظ اقتصادی اجتماعی و امنیتی نشان می‌دهد که همه فشارهای آمریکایی ها را پشت سر گذاشتیم و نسبت به سال گذشته اوضاع بهتری داریم هرچند فشارها افزایش یافته است.

روحانی با بیان اینکه این تحریم ها ثمری برای دشمنان ما نخواهد داشت، اظهار کرد: آنان می خواهند با فشار حداکثری به ما شرایطی را ایجاد کنند که دولت با ضعف به میز مذاکره برود، اما این نشدنی است. ما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نمی رویم.

اقتصاد بدون نفت را برای اولین بار در جمهوری اسلامی تجربه می‌کنیم

رییس جمهوری گفت: وقتی آمارها را با سال‌های قبل از این دولت مقایسه می کنیم، می‌بینیم علی رغم تحریم و فشار داریم اقتصاد بدون نفت را برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی تجربه می‌کنیم و دیدیم که کشور بدون نفت قابل اداره است. البته ممکن است پیشرفت ما کند شده باشد، اما وقتی آمارها را در بخش انرژی کشاورزی گردشگری و صنایع نگاه می‌کنیم می‌بینیم که نه تنها شرایط ما مناسب است، بلکه آمارها می گوید که اولا ملت ما چقدر فداکارانه در این دو سال در صحنه بودند و چقدر خادمان ملت در سراسر کشور تلاش‌های خود را برای کشور انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: ضمن تشکر از همه مردم اعلام می کنم که ما سال آینده هم همین روند را با قدرت ادامه می دهیم و بالاخره این دشمن خواهد بود که پای میز مذاکره باز می‌گردد و در شرایط عادلانه به میز مذاکره باز می‌گردند کما اینکه در گذشته هم آنها بودند که به میز مذاکره برگشتند، البته الان هم از ما می خواهند مذاکره کنیم، ولی شرایط عادلانه باید حاکم باشد.

سال آینده، سال خوبی خواهد بود و به پیشرفت اقتصادی می‌رسیم

روحانی تاکید کرد: سال آینده سال خوبی خواهد بود و پیشرفت اقتصادی خواهیم داشت و روند خود را ادامه می دهیم و در برابر این مشکلات تحریمی دشمن ایستادگی خواهیم کرد.

روحانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر طرح پیشنهادی ایران به سازمان ملل در رابطه با طرح صلح هرمز، گفت: برای همه جهانیان روشن است که در این منطقه صلح و ثبات بدون مشارکت و حضور ایران امکان ناپذیر است.

همواره دنبال امنیت در منطقه بوده‌ایم

وی ادامه داد: ما همواره دنبال امنیت در این منطقه بودیم. شهید سلیمانی ما جزو سردارانی بود که دنبال ثبات و امنیت در خاورمیانه و خلیج فارس بود. آخرین تلاشش هم در مسیر گفت و گو با نخست وزیر عراق بود که ناجوانمردانه به شهادتش رساندند.

رئیس جمهور تصریح کرد: این طرح به همه کشورهای عضو سازمان ملل و دبیر کل ارسال شد. به طور رسمی برای همه سران کشورهای منطقه ارسال کردم. برخی کشورهای منطقه به خوبی استقبال کردند و برخی پاسخ صریحی ندادند. ما همگان معتقد هستیم که کشورهای منطقه باید به صلح در منطقه استقرار ببخشند و همه کشورهای منطقه باید از صلح در منطقه برخوردار باشند. اگر بخواهیم برخی کشورها از صلح برخوردار  باشند و برخی نه، به صلح پایدار نخواهیم رسید.

برای ایران فرقی نمی‌کند چه حزبی در آمریکا حاکم باشد، برای ما منافع‌مان مهم است

رییس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره  پیغام های کشورهای دوست برای خارج شدن از بن بست برجام و نیز اینکه آیا در صورت انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا امکان دستیابی به توافق یا گشایش وجود دارد، یا نه، اظهار کرد: برای ما فرقی نمی کند چه حزبی در آمریکا حاکم باشد. منافع ملی برای ما مهم است. یک گروه در آمریکا معتقد است با فشار می تواند ایران را مجبور کند که آنچه می خواهیم انجام دهند و گروهی هم می‌گویند باید مذاکره شود در دولت قبلی آمریکا این توافق انجام شد که سخت هم بود، اما در زمان اجرای آن گروه دوم بر سر کار آمد و راهکار خود را تحمیل کردن مواردی به ایران اعلام کرد نه اینکه بخواهد با ایران توافق کند.

وی افزود: با فشاری که برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی وارد آوردند تصور این بود که اگر فشار حداکثری به ایران بیاورند طی سه یا چهار ماه ایران تسلیم می شود و ما مجبورمی‌شویم که آن پکیج پیشنهادی آمریکا را بپذیریم اما از آن روز ۲۰ ماه می گذرد و شرایط ما از دو سال پیش بهتر است، هم در منطقه و هم در کشور.

می‌خواستند بگویند ایران بدون آمریکا نمی‌تواند زندگی کند، اما دیدند که اینگونه نیست

رییس جمهوری با بیان اینکه آنان می خواستند بگویند که ما بدون توافق با آمریکا نمی توانیم زندگی را بگذرانیم، گفت: امروز کسی نیست که با چنین حرفی که آنان می زدند موافق باشد، و ما  با کمی سختی زندگی می‌کنیم و این شرایط را پشت سر می گذاریم. اگر آمریکا به برجام برگردد، از تحریم ها دست بردارد می تواند در قالب 5+1 بیاید و مذاکره کنیم.

روحانی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با فضای انتخاباتی گفت: امروز شاهد شور و نشاطی در جامعه هستیم و می‌خواهیم به حداکثر برسد. حتما انتخابات پرشور به نفع همه است. حتما امریکایی ها از انتخابات با حضور حداکثری خوشحال نمی شوند.

وی ادامه داد: نگران بودم نکند شرایط  به گونه ای پیش برود که رقابت نباشد. وقتی رقابت باشد انتخابات سالم هم باشد مشارکت نمی شود.

عدم رقابت از 70 حوزه امروز به 44 حوزه رسید

روحانی تصریح کرد: در گزارشی که وزارت کشور به من داد، اعلام کرد هفتاد حوزه رقابتی نیست. من امروز ظهر پرسیدم آخرین گزارشی که دادند فقط ۴۴ حوزه رقابتی نیست. این برای من خیلی خوشحال کننده بود.

وی تصریح کرد: آنجاهایی که وزارت کشور اعلام می کند که حوزه رقابتی نیست باز هم مردم باید حضور پیدا کنند. ممکن است از حزب آنان نباشد اما همه ما هموطن هستیم آدم فردی را انتخاب می کند که اصلح تر است و برای کشور بیش تر مفید باشد.

دولت و روحانی هیچ لیستی در انتخابات مجلس ندارند

روحانی تاکید کرد: دولت درانتخابات هیچ دخالتی ندارد، ما هیچ لیستی نداریم، روحانی هم هیچ لیستی ندارد. امیدوارم ما با مجلسی بسیار خوب و با روحیه جدید رو به رو باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شایعه استعفای وی چیست و تحلیل او از آن چیست، گفت: استعفا که معنا ندارد و از آغاز انتخابات آمدیم به مردم وعده و قول دادیم و تا ساعت آخر ان‌شاءالله پای قول خود می‌مانیم و تلاش می‌کنیم تا حد امکان این وعده‌ها را عملی کنیم.

هیچگاه دنبال استعفاء نبودم، رهبری هم گفتند تا آخر بمان

روحانی ادامه داد: هیچ وقت به دنبال استعفا نبودم ولی در همان روزهای اول دولت در حالی که هنوز مراسم تحلیف انجام نشده بود خدمت رهبری گفتم که اگر کسی یا دولت بهتری وجود دارد که می تواند خدمت کند من حاضرم کنار بروم، اما ایشان شدیداً رد کردند و گفتند دوست دارم تا آخرین روز خدمت کنید.

رییس‌جمهوری یادآور شد: در سال ۹۷ هم باز به دلیل مسائلی که در دولت پیش آمد همین موضوع را با ایشان مطرح کردم و ایشان این بار گفتند که من حتی یک ساعت زودتر هم اجازه نمی دهم که کار دولت خاتمه یابد. من این شایعه را شدیداً تکذیب می‌کنم،  دولت تا آخرین روز پای کار خود می‌ماند.

عربستان دست از تجاوز بردارد، آماده مذاکره‌ایم

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ارتباط ایران وعربستان،‌ گفت: همواره کشورهایی بودند که برای ما پیغام هایی در این زمینه می آوردند مثل پاکستان، عراق و کشورهای اروپایی. ما همیشه پاسخ دادیم که مشکل ما پیچیده نیست و هر زمان عربستان آماده باشد آماده گفت‌وگو هستیم.

وی ادامه داد: مهم ترین مسئله در منطقه مسئله یمن است. عربستان فکر می کرد یمن را با چند هفته یا چند ماه می تواند تسلیم کند؛ اما تا امروز هم خودش گرفتار و هم مردم یمن را گرفتار کرده است.

روحانی خاطرنشان کرد: البته اگر عربستان دست از تجاوزش در یمن بردارد شرایط برای گفت و گو و مصالحه آماده‌ تر خواهد بود. ما معتقدیم مسئله  یمن باید به خود مردم یمن واگذار شود و کشورهایی که دخالت کردند غرامت بدهند.

حرف من این بود که نگذاریم انتخابات تبدیل به انتصابات شود

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علت مطرح کردن مسئله انتصابات به جای انتخابات از سوی او چیست؟ اظهار کرد: اگر این‌طور که شما می گویید رییس جمهوری درباره انتخابات بگوید حتما خوب نیست! اما من هیچ موقع انتخابات را زیر سوال نبردم و نمی برم. انتخابات رکن رکین است و همه ارکان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با انتخابات روی کار آمده‌اند. همه حرف من از روز اول این بوده که نگذاریم انتخابات تبدیل به انتصابات شود.

روحانی تصریح کرد: اگر انتخابات نیست، پس چرا من اینهمه دعوت می کنم که مردم شرکت کنند اگر انتصابات است پس چرا من اینهمه اصرار می کنم که نهادهای نظارتی سخت گیری را کم کنند تا مشارکت بیشتر شود. اصلأ انتصابات نیست و حتما ما امروز انتخابات داریم.

انتقاد از فرآیند انتخابات نباید به قهر با صندوق رأی منجر شود

رییس جمهوری تاکید کرد: حالا ممکن است از فرایندها به طور کامل راضی نباشیم اما نباید به خاطر فرایندها همه انتخابات را رد کنیم و با صندوق ها قهر کنیم. من افتخار می کنم که در دو انتخابات با رای مردم انتخاب شدم اگر این نبود که من مشروع نبودم و بقیه نهادها هم مثل مجلس مشروع نبودند، پس ان‌شاءالله همه به صحنه بیایند و رای دهند.

روحانی گفت: همه ما احزاب و جناح ها باید از این ذهنیت خارج شویم که یک جناح باید حرف بزند؛ معنی ندارد که در کشور یک جناح فقط حاکم باشد، ما باید تلاش کنیم اعتماد مردم را برگردانیم.

مساله بنزین، تصمیم همه حاکمیت بود

وی در ادامه با اشاره به حوادث آبان ماه گفت: در آبان علامتی داده شد که غلط بود. در غروب جمعه علامت غلط داده شد. صبح جمعه مساله بنزین به مردم اعلام شد و خرید و فروش انجام می‌شد. غروب جمعه در فضای مجازی حرکت هایی شد که گویی موضوعی اختلافی است و شکاف حاکمیتی را به نادرست القا کردند. حتی عده‌ای گفتند یک‌شنبه صبح قیمت را بر می‌گردانیم؛ ذهن مردم را مغشوش کردند، در حالی که این تصمیم همه حاکمیت بود. تصمیم در شورای عالی اقتصاد که هر سه قوه عضو آن هستند گرفته شد و رهبری هم تایید کردند.

روحانی گفت: تا صبح یکشنبه این تردید را نشر می دادند. تا مقام معظم رهبری این موضوع را در بیاناتشان تصریح کردند. شب و روز دوشنبه مشکلی نداشتیم. مشکل در شنبه و یکشنبه بود و از شبهه افکنی آغاز شد.

برای ما مهم است که مسئولان آمریکا تغییر فکر دهند

وی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر اینکه نظر او درباره تغییر رژیم در ایالات متحده چیست؟ اظهار کرد: آنچه برای ما مهم است این است که مسئولان آمریکا تغییر فکر دهند تغییر رژیم را نمی‌دانم. باید آنچه نفع ملت‌های منطقه و مردم آمریکا است را ترجیح دهند. باید کسی در کاخ سفید باشد که مسیری انتخاب کند که به نفع همه باشد. یکجانبه گرایی و اینکه آمریکا رهبر دنیاست باید از سوی کسانی که حاکم کاخ سفید می شوند کنار گذاشته شود اگر چنین شود ما از مشکلات عبور می‌کنیم.

رییس‌جمهور در پاسخ به سئوالی درباره حادثه هواپیمای اوکراینی چنین گفت: در زمینه هواپیمای اکراینی اشتباه موردی رخ داد. آنقدر این اشتباه عجیب و غریب بود که کسی باورش نمی شد.

روایت روحانی از حادثه هواپیمای اوکراینی

روحانی ادامه داد: همین الان هم برایم سخت است، ما در جنگ بودیم. پدافند هوایی را می شناسیم، خودم هفت سال با پدافند هوایی آشنا بودم هیچ وقت چنین حادثه‌ای نداشتیم. خطای موردی عجیب و غریبی صورت گرفت؛ برای همه هم عجیب بود.

رئیس جمهور افزود: تا رفتند بازرسی کنند از روز پنجشنبه این موضوع در ذهن ما بود، اما مقام مسئول باید به ما می گفت. باید پنجشنبه غروب نتیجه اعلام می شد بجای شنبه صبح. این موضوع به اعتماد عمومی لطمه زد، اما تعمدی نبود.

وی بیان کرد: همان نیروی مسلحی که در طول تاریخ برای ما افتخارات زیادی آفریده است این خطا را به عهده گرفت و عذرخواهی کرد. من تشکر می کنم از سپاه پاسداران هم در ماجرای شهید سلمیانی جواب درست و قاطعی داد هم به مردم اطمینان داد دیگر  چنین اتفاقی نمی‌افتد.

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار نیویورکر مبنی بر تعداد کشته های آبان ماه گفت: در این حادثه رسانه‌های خارجی مبالغه عجیب و غریبی کردند. صد نفر صد نفر بالا بردند تا هزار نفر را رد کردند. از ابتدا هم گفته بودم مشخص شوند کسانی که از نیروهای خودی، بسیج، انتظامی، مردم عادی و عابر مشخص شوند و آن هایی که جزو معترضین بودند، به مرکز نظامی تهاجم کردند مشخص شوند. این آمار در اختیار پزشکی قانونی کشور است آن ها می توانند اعلام کنند و مشکلی نیست. آمار واقعی با آمار در رسانه ها فاصله زیادی دارد.

می‌شد چند ساعتی زودتر ماجرای هواپیمای اوکراینی اعلام شود

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه چرا وی به عنوان دولت دستور کلیر کردن آسمان کشور را در شب اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی اعلام نکرد و اینکه چرا زودتر ابعاد این حادثه برای مردم روشن نشد؟ گفت: در موضوع هواپیمای اوکراینی صبح چهارشنبه که حادثه رخ داد ما در دولت بودیم و آنچه که از سوی وزیر راه مطرح شد این بود که یک حادثه است که من همانجا پرسیدم که ورژن هواپیما چه بوده است؟ مثلاً از ورژن های پرحادثه بوده یا نه. بعد از ظهر همان روز نیز در شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای را داشتیم که برای موضوع عین الاسد برگزار شد و در آن جلسه هم گرچه هواپیما اوکراینی بحث ما نبود اما در پایان جلسه مطرح شد و بازهم موضوع حادثه مطرح بود نه چیز دیگر.

وی افزود: اما شب که با رییس جمهوری اوکراین صحبت کردم ایشان لحنش متفاوت بود و احتمالاتی را مطرح می کرد. شب پنجشنبه که من با ستاد کل صحبت می کردم احتمال خطا را می دادند و من همان وقت گفتم که اگر چنین حس می کنید همین الان اعلام کنید که گفتند هنوز ابهامات و شبهاتی وجود دارد و فردا جمعه که ساعت دو تا سه بعد از ظهر بود گفتند که دیگر موضوع خطای انسانی است و گفتم اعلام شود که گفتند در حال تنظیم بیانیه‌ در این زمینه هستیم. اما اولین لحظه‌ای که به صورت رسمی به من اعلام شد طی تلفنی از سوی رییس ستاد کل متوجه شدم که خطای انسانی محرز شده است و همان شب هم جلسه شورای عالی امنیت ملی برگزار شد و بیانیه ستاد کل هم آنجا خوانده شد و گفتیم که همین حالا موضوع را اعلام کنید که گفتند باشد اما اینکه همان ۱۲ شب اعلام نشد من تعجب کردم.

دولت مسئولیتی برای کلیر کردن آسمان کشور ندارد 

رییس جمهور گفت: در نهایت این موضوع صبح روز بعد اعلام شد، ولی می شد روند را تسریع بخشید تا چند ساعتی زودتر این ماجرا اعلام شود اما واقعا حادثه عجیبی بود و الان هم داریم موضوع را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم که کار را با اوکراینی‌ها ادامه دهیم.

روحانی ادامه داد: در مورد کلیر شدن آسمان هم باید گفت که همه هواپیماها تردد می‌کنند. در شرایط خاص که باید مسیری بسته شود این موضوع را هواپیمایی کشوری باید اعلام کند، ولی اینکه چه کسی این را به این سازمان بگوید یا سازمان هواشناسی است یا ستاد کل نیروهای مسلح است که باید این را اعلام کنند. دولت در این زمینه مسئولیتی برای کلیر کردن اصلأ ندارد و همیشه روال همین بوده است.

نظر روحانی درباره فعال شدن مکانیزم ماشه

وی در پاسخ به پرسش خبرنگازی مبنی بر اینکه نظر او درباره به خطر افتادن برجام  و فعال شدن مکانیزم ماشه چیست، اظهار کرد: صرف چند هفته آینده هیچ اتفاقی نمی افتد در برجام تعهداتی ما داریم و تعهداتی هم طرف مقابل. بعد از خروج آمریکا ما تعهدات خود را کاهش دادیم و امروز در فعالیت هسته‌ای به تعهدات برجام پایبند نیستیم، بلکه به آژانس پایبندیم.

روحانی تاکید کرد: بعد از این روندی که برخی کشورهای اروپایی طی کردند همان استفاده از مکانیزم ماشه بود که گفتیم چنین عملی از لحاظ حقوقی درست نیست و این را به آقای جوزف بورل هم در تهران گفتیم که او به نظر می رسید پاسخ من را پذیرفته یا لااقل برای آن جوابی ندارد.

استفاده از مکانیزم ماشه به نفع هیچکس نیست

رییس جمهور تصریح کرد: ما به اروپایی ها گفتیم که استفاده از این مکانیزم به نفع هیچ کس نیست و خودشان می دانند که در پایان آن چه اتفاقی می‌افتد. این را در نامه ای صریحا به رهبران کشورهای اروپایی اعلام کردم و آقای بورل هم گفت که فعلا برای زمان نامعلومی این مکانیزم را کنار گذاشتیم و امیدواریم که اروپا هم راهی برای رسیدن به یک شرایط مناسب پیدا کند و همه به برجام بازگردیم.

رئیس‌جمهور در ارتباط با سرنوشت لوایح چهارگانه گفت: دعای ما این است که وقتی مجلس آینده تشکیل می شود و روز جمعه که مردم پای صندوق رای می روند مجلس و دولت با هماهنگی بیشتری روی این موضوع کار کنند.

وی ادامه داد: جای تاسف است که لوایح مختلفی به مجلس دادیم و برخی از آن ها مورد بررسی قرار نگرفت.

انتقاد رئیس جمهور از مجلس به خاطر کنار گذاشتن لوایح ارسالی دولت

روحانی گفت: لایحه جامع انتخابات که ماه ها دولت روی آن کار کرد و لایحه بسیار خوبی بود و ما می خواستیم ماه ها پیش تصویب شود، متاسفانه کنار رفت. سه لایحه مهمی که برای مسئله شفافیت، تعارض منافع و فساد دادیم هنوز مورد رسیدگی نهایی قرار نگرفته است.

روحانی گفت: دولت دو لایحه مهم به مجلس داد یکی پالرمو و یکی الحاق به کنوانسیونی بود که برای مبارزه با مسائل مالی تروریسم بود. در مجلس هم خوب مورد بررسی قرار گرفتند شورای نگهبان هم فقط در یک مورد که قابل تقاهم بود مشکل داشت و مابقی را بررسی کرد.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، فریدون وردی نژاد معاون سیاسی دفتر رییس جمهور، علی رضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور، سید عباس موسوی سخنگوی وزات امور خارجه، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور ، مدیر عامل خبرگزاری ‌های داخلی و برخی مدیران مسئول رسانه‌ها در این نشست خبری حضور دارند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹۶
شرایط بهتر یعنی سفره هامون آقای رییس جمهور!!!! که کوچیک و کوچیکتر شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
منظورش مردم نبوده منظورش چند هزارنفری هست که پست و مقام دارند و همه هم با هم فامیل هستند
پارادوکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
ازقدیم گفتن که نه سیر از گرسنه خبر داره نه سوار از پیاده
ایشون تبحر خاصی برای یکجور نشون دادن اوضاع داره اما ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
هر خارجی ترجمه این متن رو بخونه فکر میکنه ما در سوئیس زندگی می کنیم ممکنه مهاجرت کنه ایران از بس که این اقا خلاف گفته
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
شما و سایر مسئولین از جنس مردم نیستی اقای روحانی.
سلام
| Germany |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
وضع کسب و کار. دیوانه کننده و روز ب روز بدتر و بدتر میشه اقای کلیدساز کجایییییی؟ ای. خدا ب داد ما برس
ایرانی اباد
| Germany |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
هر جا ک توهین ب ریس جمهور باشه. تابناک منتشر میکنه. جرات چاب. چیزهای دگر را ک نداری. ریسجمهور کاره ای نیس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
یه پیشنهاد دارم که اگر عملی بشه آامار شرکت در انتخابات شاید تا نود درصد برسه وهم به عدالت نزدیکتره واون اینکه اگر در شهر ویا شهرستانی آاراء باطله بیشتر از نفر اول شد کل انتخابات اون شهر رو باطل اعلام کنند چون معلومه اون افراد مورد پسند مردم اون شهر نبودند وبا رانت وسفارش به اونجا رسیدند و اگردر مورد تمامی انتخاباتها این روش استفاده بشه هم به واقعیت نزدیکه و هم مشارکت مردم بصورت واقعی افزایش پیدا میکنه وخودشون رو در انتخابات سهیم میدونند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
خیلی سایت گندی دارید. عه عه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اینکه همه مشکلات به گردن روحانی انداخته می شود و ایشان جواب نمد دهند نشانه چیست؟
آیا نوعی توافق درمیان است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اگر جرات پاسخ دادن
و یا اجازه حرف زدن
و یا اطلاعات مملکت
را ندارید!؟
چرا کنفرانس مطبوعاتی می گذارید ؟
بعد تمام آمارهای ساختگی و پوچ !؟
و بد تر از همه ، در پاسخ به تعداد قربانیان آبان ماه
که بدترین و زشت ترین بود
با تمسخر و خنده های گریه دار
باز مردم را مسخره میکنید !؟
مردم برای همین به کانالهای
ماهواره ای پناه برده اند ....
بله همه تحریم ها و فشارها رو پشت سر میگذاریم اما پدرمون در اومده!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
بابا جان اگر میخواستیم این جوری شود والله بالله تالله به دکتر جلیلی رای میدادیم
زمان گفتگوی خبری ۵ روز بعد از ۲۲ بهمن؟؟؟
مردم‌مشکلات دارند
امروز کاغذ گران شد و نامزدها پوسترهاشون را چاپ کردند و قیمت کاغذ گران شد
یعنی خاک بر سر من
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
چرا به خودت توهین میکنی
خاک توسر مسببش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
.......واقعا درسته خاک بر سر من با این انتخاب
اما شما اقای محترم استاد هستید که با پشتوانه قوی که دیگران برای شما ایجاد می کنند به پای میز مذاکره بروید که نتیجه اش این است که ان پشتوانه را هم خراب کنید
نمونه ان که در دولت خاتمی بودید والان هم رییس جمهور شدید و همان راه اشتباه را رفتید
شما خودت شرایط بهتری دارید مردم بیچاره دارن له میشن زیر بار فقز و بدبختی
ایا شما مسئولان تا الان بهتون فشاری هم اومده واقعا ....
شرم کنید و خجالت بکشید....
آقای روحانی

ما زیر فشارها داریم له میشیم شما از طرف کی داری افاضات میکنی !!؟؟!!؟!؟!!!؟

خدایا ما را از دست بعضی ها نجات بده.
ما هم قرار نیست به لیست ها رای بدیم .

رای بی رای .
پاسخ ها
شاس ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
حالا ایندفعه رو بیااا جون من بیااا قهر نکن بیاااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اتفاقا شما رای ندی بهتره....چون نتیجه رای دادن شما میشه این جنابی که الان تو راس دولت هستشو همه مونو بیچاره کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
با توجه به اینکه امثال شما که این حرف رو می زنند قبلا به دولت فعلی و لیست امید رای داده اند، شخصا از نیامدن و رای ندادن شما خوشحال هم میشم. شاید به این طریق از بدبختی ما کمتر بشه.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اینقدر سانسور شدید شده که یک سایت هم جرئت نظر سنجی ندارد
اقتصاد بدون نفت را باید در سال92 که امدی و تحریم بودیم اجرا می کردی ولی برای دادن حق و حقوق کشور رفتی به سمت مذاکره و سیاسی کردن اقتصاد ودست کاری در نرخ ارز کردی و بعد هم امریکا با همین پاشنه اشیل امد تحریم کرد
در ضمن فروش نفت 1 میلیون بشکه نفت در حالی که کمتر از 500 هزار تا می فروشی و در بودجه هم ردیف اوردی برای ان معلوم است چقدر حرفات درست است از صفر شدن در بودجه!!!!
تابناک عزیز لطفا نظر مردم را درمورد این ادعای اقای روحانی که وضعیت نسبت به قبل بهتره شده درقالب یک نظرسنجی منتشربفرمایید
پاسخ ها
علیرضا کاظمی از شیراز
| - |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
منظور از شرایط بهتر شده منظور شرایط بحران فزاینده است که دیگران فکر می کرده اند طی مدت کوتاهی فروپاشی اقتصادی پیش می آید ولی کشور موقتا توانسته آن را مهار کند. نکته اما این هست که آیا مسئول تحریم کردن نرامپ مارا آیا روحانی است؟ روحانی که با تیم دیپلماسی تلاش بر رفع تحریم دارد. منصف باشیم انصاف گفتمان جامعه باید باشد
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
آقای کاظمی خودت بهتر میدونی که خودت هم به حرفت اعتقادی نداری همینجوری اومدی یه چیزی بگی
من به جای شما بودم استعفا میدادم. شما بین مردم نیستی، نمی دونید فشار اقتصادی چیه
پاسخ ها
روحانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
راست میگی همین الان استعفا بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
لبخندهای ملیحشون را دیدی
از صدتا فحش بدتره
احسان 26
| Poland |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
18:03
تویی که زیر نظرات مردمو مسخره میکنی و بهشون توهین میکنی چند سالته؟هر وقت 18 سالت شد بدو برو رای بده عمویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
استعفاء شهامت و شجاعت میخواد که ایشان ندارند !!!!!!
لطفا به پای میز مذاکره برید!
تا به کی آویزون روس و چین باشیم؟
همینکه صحبت مذاکره میشه قیمت دلار میاد پایین! پس چرا مذاکره نمیکنید؟ چه کسانی از این وضعیت سود میبرند؟ جز دلالان؟؟؟
چه کسانی راضی اند که مردم نون در خون بزنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شما مذاکره کنید و قیمتها را پایین بیارید و ببینیم که سر مردم در سطل آشغال فرو نمیرود تا ما هم در انتخابات شرکت کنیم!!!
پاسخ ها
حزب الله پیروز است
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
ای آنکه مرازکه شعارت موشک کروز در انتظارت
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
باید فورا با آمریکا توافق کنن اوضاع کشور خیلی خرابه
شما ربنای شجریان رو زورت میرسه برگردونی؟ باقیش پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
ربنا چی هست؟!
شجریان کی هست؟
بابا اینا یک ابزار بود برای یک زمانی. نه شجریان و نه طرفدارای ربنایش اکثرا اهل روزه و این حرفها نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
در تایید 18:04، فیلمی بود مربوط به زمان انتخابات از مردم روشنفکر پرسیده بود شعر ربنای شجریان رو کی گفته، همه به فکر فرو رفته بودند! خخخخخخ
آقای روحانی 100 روزت تموم نشد ؟
اتفاقا" بررسی های گذشته نشان می دهد همیشه در ضعیف ترین موضع و در ازاءبی ارزشترین امتیازات تن به مذاکره داده ایم.
همون همیشگی!!!
ایشان متاسفانه همان روش اقای احمدی نژاد را در پیش گرفته اند.
هر چه میپرسند از ایشان باز میفرمایند امار ما این عدد و فلان عدد است
عجب
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اون راست میگفت ..آمارهاش هم درست بود ..وضع من کارگر هم خیلی بهتر از الان بود لطفا از کارایی این آقایون بگویید
موضوع انشا: چطور یک رییس جمهور حرف بزند
آقا چند بار بگیم مای ما با مای شما،ایران ما با ایران شما،فشار بر ما با فشار بر شما،...همه چیمون باهم فرق داره از طرف مردم صحبت نکنیییید از ما ملت مایه نگذارید رای بی رای
لطفا چاپ کنید کامل سانسور نکنید
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
دیگه تموم ماجرا
وقتی سرنگونی هواپیما پنهان میشه و فقط از سر اجبار اعتراف میکنند که حادثه نبوده، چطور میشه به حرفهای مسئولان اعتماد کرد؟!!!!!
ذره ای اعتماد نمانده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
آخه جریان هواپیما کار دولت روحانی نبود،خبر نداشت
مدیریت کشور شده حرف زدن و تبلیغات توخالی. بقول معروف میگن با حلوا گفتن دهن آدم شیرین نمیشود.
کمتر این حرف ها را بخورد مردم دهید
شما با رای اصلاح طلبها رای آوردید لطفا خودشیفته نباشید.
از این حرف های تکراری و پوچ و بی محتوی حالم بد می شود
رای نمی دهیم
واقعاً متاسفم چطوری ریئس جمهور یک کشوری اینگونه حرف الکی می زنه و بیان می کنه که وضع جامعه ایدال است وایدال تر نیز خواهد شد.
روحانی چرا بجای جواب دادن به سوالها اینقدر تفره می رود؟ آقای روحانی برای رضای خدا یک جواب شفاف بده. بازی با کلمات که هنر نیست. امیدوارم در مجلس جدید هرچه زودتر رأی به عدم کفایت رئیس جمهور داده شود. مردم بیچاره شدند.
من کارمند بدبخت بودم حالا با حرف های شما بدبختر نیز می شم تورا خدا این مرگ بر این آن را کنار بگذارید و بیاید مثل آدم عاقل با دنیا تامل کنید و مردم را بیش ازاین از دین خدا جدا نکنید بس است ذیگر خسته شدیم از بس که مرگ ودشمن گفتیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
کارمند بدبخت عزیز لطفا یه سری به کشورهای عراق و افغانستان و دوستان امریکا بزن تا ببینی مشکل مرگ بر فلان کشور گفتن نیست. اونا که دوست امریکان و کلی کمک بلاعوض میگیرن از این کشور هم روزگار سیاهتری از ما دارن. مساله چیز دیگه ایه
آمریکا تا زمانی که خود را رئیس دنیا بداند، مذاکره حتی در شرایط عادی و پذیرفتن شرایط ایران معنی ندارد. چون یک نفر دیگر مثل ترامپ میاد و می زند زیر میز. مذاکره با آمریکا یعنی تسلیم.
پاسخ ها
علیرضا کاظمی از شیراز
| - |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
هر زمان که با مذاکره بشود حتی برای چند ماه تا یک سال حقوق بین المللی مان را بدست بیاوریم باید این کار را بکنیم. خوب گیرم که بعدی بیاد و بزند زیرش ما هم از تعهدات بسته به شرایط تا انجام می دهند انجام می دهیم وقتی خارج شدند ما هم خارج می شویم همین کاری که در برجام کردیم. چه ضرری دارد. چرا مساله را بیخود غیر معقول و خط قرمزی جلوه می دهید.
این آقا یکی از بهترین گزینه های نظام برای پست ریاست جمهوری شناخته شده و به نظرم هست و این هست و اینهم پاسخ هاشون. ....
حضرات دیگه ای که مسبوق سابقه هستند و اتفاقا سرشناس هم هستند همینک مسوولیت نداشته چنیند امان از آن روز که رئیس جمهور بشند آنوقت چه می کنند؟؟؟ ..
آقا من پشیمانم از رای دادن به حقوق دان. دفعه بعدی حتما به سرهنگ رای میدم. لااقل نمیپیچونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
نه به رای
خدایا مرگ ما را از دست این به ظاهر مسئولین برسان
الان با پدیده ای مواجه هستیم که زل میزنه به دوربین میگه من نمیدونستم هواپیا رو خودمون زدیم، امسال از سال پیش اوضاع بهتر شده....
اقای رئیس جمهور
می شه لطف کنید آدرس جایی که شرایطش بهتر شده را به منم بدید
اینجا داخل ایرانه دیگه؟ نه
مطمئنا اونجا اتریش و جاهای دیگه نیست که
وااااااااااااااااااااي تور و خدا سر تيتر ها رو بخونيد

محم سوووووووووووووووت كشيد
مساله بنزین، تصمیم همه حاکمیت بود

نه خیر ، مسئله بنزین تصمیم تو بود وقتی پول کم میاری به جای اینکه دست کنی تو جیب قشر طبقه پایین از هم رفقای دولت مالیات بگیر از باستی هیلز مالیات بگیر از هنرمندها و پزشکان مالیات بگیر تا پول کم نیاری

همه می دونیم که منافع اون ها به منافع ما ترجیح میدی
می‌شد چند ساعتی زودتر ماجرای هواپیمای اوکراینی اعلام شود

درسته تو هم میتونستی چند ساعت زودتر قضیه گرون شدن بنزین رو اعلام کنی نه اینکه صبح جمعه بفهمی
ببین

برای مردم تنها چیزهایی که مهمه اینه

شماها حق ندارید فامیلاتون رو بیارید بهشون پست بدید حق نداری میفهمی یا نمی فهمی

شما ها حق ندارید زمین ها منابع طبیعی رو تو لواسان یا هر جای دیگه این مملکت بگیرید برای خودتون ویلا بزنید

شما ها حق ندارید با پول مالیات های ما سفرهای خارجی برید به اسم ماموریت دولتی

شما ها هیچ حق اضافه برای گرفتن وام یا زمین یا خونه ندارید
آخر دوره رفسنجانی که حزب کارگزاران سازندگی تورم 50 درصد رو به کشور تحمیل کرد مشارکت مردم در انتخابات به پایین ترین سطح خودش در تاریخ رسید

دوباره آخر دوره روحانی که اون هم مال کارگزاران هست مشارکت رو اورده پایین
شما کارگزاران مردم رو حتی از اصلاح طلب ها هم بیشتر زده میکنید لا اقل اصلاح طلب ها

به دروغ خودشون رو میخوان دمکراتیک نشون بدن ولی شما ها علنا گفته بودید مردم انتظار نداشته باشن زندگی

شون مثل مسئولین باشه اگر میتونستید تاجگذاری میکردید و اتفاقا کرباسچی تمام تلاششو کرد

رفسنجانی رو رئیس جمهور مادام العمر کنه و لی نتونست
دولت روحانی واقعا وقت کناری گیریش هست! رک داره نخ می دن به امریکا که ما ضعیف هستیم الان!!!!
چقدر شعار چقدر حرف بسه دیگه
برای هیچ کس مردم ومخاطب اهمیت ندارد همین سایت تابناک که فقط برای منافع شخصی خود کار می‌کند شما همین صفحه سایت تابناک روببین اصلا چیزی دیده نمیشه همش تبلیغ اصلا وقتی میخایم نظر بدیم چیزی نمی‌بینیم همینجور شانسی تایپ میکنیم تابناک جووووووون یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به به همسایه
ایشان هی آمار را با دولت های قبل و زمان شاه مقایسه کند، خوب است میزان تحریم زمان خودش را با تحریم در زمانهای قبل هم مقایسه کند، پس شعارهای کم کردن تنش و بردن سایه جنگ چی شد؟ واقعا سایه جنگ را کم کرد اما جنگ واقعی و اقتصادی را به همراه آورد و به دشمن جرات داد تا سردار دلها شهید سلیمانی را ترور کند
ایران سویه بن بست / جهان روبه پیشرفت
آقای روحانی خسته شدیم لطف کن استعفا بده مردم واقعا می خواهند استعفا بدهی خواست مردم مهم است نه خواست دیگران ، شاید با استعفایت به کسان دیگری هم تلنگر بخورد که باید استعفا بدهند ما شما را نمی خواهیم این حرف های به دور از واقعیت را نمی خواهیم بشنویم حرف دل مردم را نمی زنی حرفی می زنی که دیگران خوششان بیاید یعنی حتی اختیار استعفا دادن را هم نداری؟؟؟؟؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
درست است. ايشان توسط مردم انتخاب شدندو همين مردم هم به شدت از ايشان نااميد شده اند. استعفاي ايشان بايد بر اساس نظر مردم باشد
دادن و ندادن 60 لیتر سهمیه بنزین نوروزی شده دغده ات
راست می گی؟
ما در عمر خود به این نتیجه رسیدیم که رییس جمهور بود ونبودش هیچ احساس نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
البته فقط در ایران !!!!!!
تبلیغات خونی مو رو حذف کنید...

حالمون بهم خورد بابا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
بارها به این عکس اعتراض شده ولی تابناک ثابت کرده نظر بینندهاش براش مهمه
با رای ندادن به نماینده مجلس شروع شد بشینید نگاه کنید که برای سال ۱۴۰۰ نقشه بزرگتری در سر داریم . بله انتخابات رای به جمهوریت .
مسلما هیچ آشپزی اقرار به شوزی اش دستپخت خود اقرار نمیکند
یکی از دوستان به من بگه این ضعف مزمن چهل و یک ساله کِی و چجوری قراره رفع بشه تا ایران بتونه با آمریکا مذاکره کنه و مردم ایران هم مثل مردم کشورهای عادی زندگی بکنن، اینا میگن آمریکا تو تحریمهاتو بردار یعنی برگ برنده و اهرم فشارت در مقابل ایران رو از بین ببر و بعد بیا تا از موضع برابر با هم مذاکره کنیم
یاد میر حسین موسوی به خیر گفت الان با پدیده ای روبرو هستیم توی چشم آدم زل می زنند و دروغ می گویند!!!!!
این حرفهای رییس حمهور ادم روبیشتر میسوزونه و.
بی خود نیست که کشور در سوء مدیریت گرفتار شده است بخاطر این بوده است که رئیس جمهور انگیزه ای برای ادامه مسئولیت نداشته است. هر چند که علاقه شدید به ریاست امری ناپسند است. اما قبول مسئولیت و شانه خالی کردن از زیر بار آن و یا سستی در آن هم ناپسند و نوعی خیانت به خدا و مردم است
من واقعاْ از توجیه برخی مسئولان تعجب می کنم که می گویند اگر فلان نفر نبود الان چنین و چنان می شد و به برکت فلان ... است که این کشور پابرجا است. ما ۱۷۰ الی ۱۸۰ کشور در جهان داریم و من نمی گویم همه آنها ولی قسمت اعظم آنها بدون تشویش و بدون دغدغه در رفاه و امنیت زندگی و متکی به فرد خاصی و یا عقیده ای که ما داریم نیستند که ترس و واهمه از نبود آن داشته باشند و اتفاقاْ بسیاری از آنها به ارزش ها پایبند هستند. همه با باید بدانیم که چیزی که یک کشور را به خطر می اندازد ۳ عامل است ۱- نبود آزادی تفکر و بیان عقیده ولو مخالف و اصطلاحاْ تک صدایی شدن رسانه ها و نبودن قدرت تحمل و احساسی برخورد کردن با آنها۲- وجود بی عدالتی و تبعیض و فاصله طبقاتی ۳- مهم شدن اصلاح دیگران نسبت به اصلاح خودم و اطرافیان خودم و غالب شدن مسائل بی ارزش نسبت به مسائل با ارزش
روحانی انرژی لازم و نداره واسه ادامه ...
کلا مسئولین و مقامات فکر می کنند حل مشکلات یعنی اینکه پشت میکروفون ادعا کنند تحت مدیریت آنها ایران بهشت برین شده است اما هیچوقت نمی خواهند درک کنند مردم چه وضعی دارند و مردم چه می خواهند.
یه خرمایی چیزی بزارتودهنت ضعفت بشینه! خوب باین وصف تاسالها خبری ازمذاکره نیست چون حالاحالاها تحریم هست وشماهم ضعف دارید !!
انچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که مردم به یارانه نیاز نداشته باشن
و چون هميشه ضعف دارد براي همين هنوز پاي ميز مذاكره نرفته
جناب روحانی عزیز، شما که پیداست ماشاالله تغذیه تون خیلی خوبه برای همین امکان نداره پای هیچ میزی دچار ضعف بشین
يك مصاحبه طبق معمول بي فايده!
حرف هاي كليشه اي.... اقتصاد ويران خروجي عملكرد روساي سه گانه و دولت سايه و مجمع ضد تشخيص مصلحت مردم است.
سفره اي كه روز به روز كوچكتر مي شود و افزايش نارضايتي كه نمودش را در مشاركت پايين مردم در راهپيمايي 22 بهمن 98 ديديم و اگر غير از اين بود صدا و سيماي ميلي مجبور نمي شد تصاوير سال هاي قبل را به خورد مردم بدهد.
واقعا به چه قيمتي ميخواهيد همين رويه و رفتار را حفظ كنيد؟ چرا تغيير در تفكر خود ايجاد نمي كنيد؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی