بازدید 7597
روزنامه ترکیه‌ای:

افزایش حملات به مساجد در آلمان نگران‌کننده است

روزنامه ترکیه‌ای دیلی‌صاباح روز جمعه در گزارشی به بررسی افزایش نگران کننده حملات به مساجد در آلمان پرداخت.
کد خبر: ۹۵۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ 14 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، افزایش اخیر حملات و تهدیدات علیه مساجد در آلمان باعث ایجاد نگرانی شده و این در حالی است که حزب «راست افراطی آلترناتیو آلمان» از پارلمان این کشور خواسته تا اقدامات احتیاطی بیشتری درباره «گسترش اسلام» در آلمان اتخاذ شود.

به گزارش روزنامه «دیلی‌صاباح» ترکیه، طی چند روز اخیر دست کم 5 تهدید بمب‌گذاری علیه مساجد آلمان وجود داشته و پلیس این کشور اعلام کرده در حال بررسی این موضوع است.

«ایمن مازیک» رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان خواستار اقدامات احتیاطی بیشتر درباره مساجد مسلمانان در آلمان شد.

وی گفت: «ما هر هفته شاهد اینگونه حوادث هستیم و اینگونه موارد می‌تواند باعث تشویق حملات احتمالی شود.»

در تحقیقی که توسط حزب "دای لینکه" آلمان انجام شده،‌ آمده که تقریبا هر روز در طول سال 2019 یک مسجد یا موسسه مسلمانان در آلمان هدف حمله قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش دیگری، در سال 2019 دست کم 184 حمله علیه مسلمان آلمان انجام شده که این حملات شامل سخنان تنفرآمیز، تهدیدات، حمله و تخریب اموال بوده است.

چهار روز پیش (روز سه‌شنبه 22 بهمن) «مسجد مرکزی کلن» در آلمان و بزرگترین مسجد در این شهر پس از تهدید به بمبگذاری از طریق پست الکترونیکی تخلیه شد.

مسئولان این مسجد گفتند تهدید به بمبگذاری از طریق رایانامه و توسط یک گروه راست افراطی موجب واکنش پلیس و تخلیه این مکان‌ها شد.

آلمان با جمعیتی برابر با 81.8 میلیون نفر، دومین کشور از حیث جمعیت مسلمان ساکن در اروپا بعد از فرانسه است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان به میزان قابل توجهی افزایش داشته است. شورای اسلامی آلمان واقع شهر کلن نیز به تازگی با انتشار گزارشی در خصوص خشونت علیه مسلمانان از سیاستمداران این کشور خواسته تا برای مقابله با اسلام‌هراسی اقدام فوری انجام دهند.

حمله به زنان محجبه و مساجد و دیگر موسسات مسلمانان از دیگر حوادث اسلام‌هراسی در آلمان است. وزارت کشور آلمان در گزارش‌های خود بیشترین حمله‌ علیه مسلمانان را به گروه‌های راست افراطی نسبت داد به طوری‌که دستکم 33 مسلمان در این حملات مصدوم شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان