بازدید 6128

نگرانی در مناطق رهاشده از آتش‌سوزی استرالیا از سیل!

آتش نشان ها در ایالت بحران زده ساوث ولز استرالیا در حالی خبر از پایان آتش سوزی مصیب بار این منطقه خبر می دهند که این بار جاری شدن سیل در این ایالت, در کنار خوشحال کننده بودن برای بسیاری, نگرانی هایی را نیز ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 14 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سيما از رویترز، در حالی که بارش باران می تواند خطر ناشی از شروع دوباره آتش سوزی در این منطقه را از میان ببرد، ولی نگرانی هایی نیز درباره جاری شدن سیل و شروع مشکلاتی از جنس جدید برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده است.

برخی مقامات محلی در این می گویند هنوز آتش سوزی فاجعه باری که به کشته شدن دست کم سی و سه نفر و از میان رفتن میلیون ها حیوان و بخش عمده ای از جنگل های منطقه منجر شد, به صورت کامل از میان نرفته است و در برخی مناطق, همچنان نگرانی هایی از شروع دوباره آتش سوزی وجود داشت که با شروع بارندگی ها, این خطر از میان رفته است و از این رو می توان شروع بارندگی های شدید در این منطقه را با وجود اینکه خطر سیل نیز دارد, خبری خوشحال کننده دانست.

آتش سوزی در جنگل های استرالیا باعث از میان رفتن دست کم ده میلیون هکتار از جنگل های شرق و جنوب, جان باختن سی و سه نفر و تلف شدن حدود یک میلیارد حیوان و تخریب بیش از دو هزار و پانصد باب منزل مسکونی شد.

چیزی که باعث شد آتش سوزی در این مناطق به شکلی غیر عادی تشدید شود و مهار کردن آن دشوار باشد, خشکسالی بود که این منطقه و کشور استرالیا در مجموع با آن روبرو بودند و از دیگر سو, تغییرات اقلیمی باعث شده بود که این کشور خشک ترین و گرم ترین تابستان تاریخ خود را تجربه کند.

با وجود اینکه بارندگی های شدید در این مناطق با سیل نیز همراه است و بعد از مبارزه بی امان با آتش, این بار مسئولان استرالیایی و نیروهای امداد رسان درا ین کشور باید عزم خود را برای مقابله با آب جزم کنند. در روزهای اخیر دست کم صدها نفر از مناطق سیل زده نجات داده شده اند و براساس پیش بینی هواشناسی, بارندگی های شدید در استرالیا روز جمعه نیز ادامه می یابد و ممکن است طوفان به مناطق دور دست که جاذبه های گردشگری نیز به شمار می آیند, آسیب وارد کند.

کوئینزلند و نیوساوث ولز از جمله مناطقی هستند که احتمالا بیشترین آسیب را از سیل دیده باشند و با توجه به از بین رفتن پوشش سبز این مناطق, این آسیب پذیری تهدید بیشتری را متوجه ساکنان و اموال آنان می کند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر