بازدید 1925

آتش استرالیا در خرمن قیمت جهانی گندم

کد خبر: ۹۵۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵ 04 February 2020

گندم از محصولات ارزشمند کشاورزی است که ماده اولیه غذای بخش زیادی از مردم دنیاست. طبق گزارش ماه ژانویه «دپارتمان کشاورزی امریکا» در سال تولیدی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ میلادی بالغ‌ بر ۷۶۴.۳۹ میلیون تن گندم در دنیا تولید خواهد شد که حدود ۱.۰۲ میلیون تن پایین‌تر از برآورد قبلی این دپارتمان در سال ۲۰۱۹ بود.

به گزارش «کالاخبر»؛ حتی باوجود این پیش‌بینی بازهم میزان تولید گندم در دنیا در سال تولیدی جاری ۴.۵ درصد بیش از سال قبل خواهد بود، اما میزان تولید از انتظار کمتر بوده است به‌طوری‌که در سال تولیدی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ میلادی ۷۳۱.۴۵ میلیون تن گندم در دنیا تولید شد که ۳۲.۹۴ میلیون تن از برآورد تولید در سال جاری کمتر بود.

دپارتمان کشاورزی امریکا پیش‌بینی می‌کند در سال جاری تقاضای گندم در دنیا تنها ۳.۱ درصد رشد کند که از نرخ رشد تولید کمتر خواهد بود. این مرکز انتظار دارد در سال جاری شاهد کاهش قیمت گندم در بازارهای جهانی باشیمالبته در این مطالعه وضعیت استرالیا و آتش‌سوزی‌های اخیران در نظر گرفته نشده است.

 استرالیا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در دنیاست و در جریان تغییرات جوی شاهد افزایش بیش‌ازحد دما و کاهش بارندگی بود. این مسئله باعث شد تا حجم تولید محصولات کشاورزی در این کشور کاهش یابد و بسیاری از مزارع هم در جریان این آتش‌سوزی‌ها از بین بروند.

دپارتمان کشاورزی امریکا در گزارش خود نوشت: هنوز اطلاعات دقیقی در مورد میزان خسارت وارد شده به صنعت کشاورزی استرالیا در جریان آتش‌سوزی‌های اخیر ارائه نشده است، ولی با توجه به اخبار، سطح آسیب بسیار وسیع است. اگر این آتش‌سوزها تولید محصولات کشاورزی را برای بیش از یک سال تحت تأثیر قرار دهد، باید انتظار افزایش قیمت‌ها از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ را داشته باشیم، ولی اگر این بحران، به تولید گندم آسیبی وارد نکرده باشد، قیمت ها روند نزولی خواهد داشت.

طبق این گزارش در سال ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین تولیدکننده گندم در دنیا بود. این منطقه ۱۵۴ میلیون تن گندم تولید کرد که بخشی از آن برای مصرف داخل و بخش دیگر برای صادرات تولید می‌شد. در رده تولیدکنندگان بزرگ گندم در دنیا کشورهای چین، هند، روسیه و امریکا به ترتیب رده‌های دوم تا پنجم را دارند و کانادا ششمین کشور است. ایران یازدهمین تولیدکننده بزرگ گندم در دنیا است و استرالیا با تولید ۱۵ میلیون ۶۰۰ هزار تن گندم جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر