بازدید 2930

نقره در سال ۲۰۲۰ می درخشد

کد خبر: ۹۵۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ 04 February 2020

بسیاری، نقره را طلای افراد فقیر می‌دانند زیرا متوسط قیمت هر اونس نقره خیلی پایین‌تر از طلاست، ولی درعین‌حال قیمت ها همسو با قیمت طلا تغییر می‌کند. البته این موضوع همیشه صادق نیست. مثلاً قیمت نقره تحت تأثیر سطح فعالیت‌های صنعتی در دنیا قرار دارد چراکه در بسیاری از بخش‌های صنعتی استفاده می‌شود که این وضعیت برای طلا مصداق ندارد.

به گزارش «کالاخبر»؛ به دلیل اهمیت نقره در اقتصاد و صنعت، هر ساله در آستانه سال نو میلادی علاوه بر قیمت طلا، پیش‌بینی‌های زیادی در مورد قیمت نقره هم ارائه می‌شود. اغلب مراکز مطالعاتی انتظار دارند در سال جاری قیمت نقره در بازار جهانی رشد کند و به همین دلیل به‌عنوان یک کالای مناسب برای سرمایه‌گذاری معرفی شده است.

«گلدمن ساکس» پیش‌بینی می‌کند: در نتیجه سطح بالای سرمایه‌گذاری در صنعت نقره در دنیا و کاهش نسبی میزان مصارف صنعتی این فلز، در سال جاری میلادی شاهد رسیدن قیمت این فلز به سطح ۱۸ دلار به ازای هر اونس خواهیم بود.

این مرکز مطالعاتی قیمت ۱۸ دلاری هر اونس نقره در بازار جهانی را قیمتی مناسب برای این کالای ارزشمند و پرمصرف می‌داند. «مایکل ویدمر» تحلیل‌گر و پژوهشگر بانک آمریکا معتقد است که در سال ۲۰۲۰ عملکرد بازار نقره بهتر از بازار طلا خواهد بود که دلیل آن احتمال افزایش نرخ تورم در دنیا و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات صنعتی است. او انتظار دارد در سال جاری هر اونس نقره در بازار جهانی با قیمت ۱۷.۵۴ دلار مبادله شود.

«بانک مونترال» نیز متوسط قیمت هر اونس نقره در بازار جهانی سال ۲۰۲۰ را برابر با ۱۸.۶۰ دلار پیش‌بینی کرد که ۲۰ درصد بیشتر از برآوردهای قبلی آن است و در گزارش خود نوشت که سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار سودآور خواهد بود.

همچنین در تحلیلی دیگر، «کارمز بانک» در پیش‌بینی قیمت هر اونس نقره در بازار جهانی به عملکرد اقتصادی دنیا در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و نوشت: انتظار می‌رود در سال جاری سیاست‌های مالی سهل مانند نرخ بهره پایین بانکی در کشورهای صنعتی ادامه داشته باشد که این مسئله بر بار بدهی‌ها در اقتصاد اعم از بدهی‌های دولتی و بدهی‌های عمومی می‌افزاید. در این شرایط قیمت طلا در بازار جهانی رشد خواهد کرد و متوسط قیمت هر اونس نقره هم به مرز ۱۸.۵۰ دلار می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار