بازدید 12153

۲۵۵ روستای اردبیل همچنان در محاصره برف

علی رحمتی گفت: در پی بارش برف در ۲ روز اخیر تاکنون راه ارتباطی ۸۰۰ روستا در استان اردبیل بازگشایی شده است.
کد خبر: ۹۵۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶ 12 February 2020

 

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل امروز در بازدید از جاده اردبیل - خلخال گفت: در پی بارش برف در ۲ روز اخیر تاکنون راه ارتباطی ۸۰۰ روستا در استان با تلاش شبانه‌روزی راهداران بازگشایی شده و راه ارتباطی ۲۵۵ روستا همچنان مسدود است.

او با اشاره به تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های ارتباطی استان بیان کرد: راهداران در جاده‌های کوهستانی و روستایی استان جدال سختی با تندباد و کولاک برف دارند و باد و کولاک شدید باعث بسته شدن راه‌های روستاها شده و راهداران مجبورند دوباره اقدام به بازگشایی آنها کنند.

رحمتی اظهارداشت: تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان اردبیل به جز جاده خلخال - اسالم باز است و تردد در آنها جریان دارد.

او با بیان اینکه در جاده اردبیل - خلخال در محدوده روستای آراللو به علت کولاک شدید برف و یخبندان تردد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست، افزود: تردد وسایط نقلیه در تمامی راه‌های کوهستانی و گردنه‌های استان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با تقدیر از همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان گفت: در بارش اخیر برف راهداران، پلیس راه و امدادگران هلال احمر به بیش از ۸۰۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

رحمتی همچنین با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.

او گفت: ۲۸۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری استان با ۴۳۵ نیرو در قالب ۱۱۰ گروه در آماده‌باش کامل بوده و در ۱۳ راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.

رحمتی افزود: همچنین ۲۰ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌ها استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

او از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل