بازدید 17765

روسیه موشک‌های پیشرفته ضد مافوق صوت تولید کرد

مهندسان روسی موفق به توسعه ایده ساخت موشک‌های پیشرفته‌ای شدند که قادر به رهگیری اهداف با سرعت مافوق صوت هستند.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 12 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های روسی اوایل روز چهارشنبه به نقل از منابع نظامی-صنعتی گزارش دادند در بحبوحه افزایش چالش‌های نظامی بین‌المللی، مهندسان این کشور موشک‌هایی با بُرد بسیار بلند با کلاهک جداشونده را ابداع کردند که می‌تواند اهداف با سرعت مافوق صوت را رهگیری کنند.

براساس گزارش این رسانه‌ها، متخصصان روسی توانستند ایده ساخت موشک‌های پیشرفته مافوق صوت را نهایی کنند. وزارت دفاع روسیه اخیرا دستور ساخت یک سامانه موشکی رهگیری چند منظوره برای جنگنده‌های میگ-۳۱ و میگ-۴۱ را صادر کرد. بنا بر این گزارش، موشک‌های جدید قادر هستند پرتابه‌هایی که با سرعت مافوق صوت حرکت می‌کنند را رهگیری کنند.

بنا بر گزارش‌ها، این موشک‌ها قادر به پرتاب از ناو جنگی هستند و نه تنها یک هدف دوردست را می‌توانند شناسایی کنند بلکه آن را می‌توانند مورد اصابت قرار دهند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مارس سال ۲۰۱۸ اعلام کرد مسکو سامانه‌های موشکی مافوق صوت پیشرفته در اختیار دارد. در آن زمان مایکل گریفین، از اعضای تیم تحقیقاتی وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد از نظر موشک‌های مافوق صوت، روسیه و چین از ما پیشتر هستند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا مدعی شد ارتش این کشور موشک‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند پنج تا هفت برابر سریع‌تر از موشک‌های معمولی حرکت کنند. بنا به گزارش کارشناسان مسائل نظامی، روسیه و چین در حال حاضر تنها کشور‌هایی هستند که پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه سامانه‌های مافوق صوت بدست آورده‌اند. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در ماه ژنویه اعلام کرد پنتاگون بودجه و آزمایش‌های خود را بیشتر می‌کند تا زودتر از آنچه برنامه ریزی شده به توسعه سلاح‌های مافوق صوت دست یابد.

روسیه تنها کشوری است که رسما اعلام کرده سلاح‌های مافوق صوت را در اختیار دارد. در سال ۲۰۱۹ رئیس جمهور روسیه اعلام کرد تا زمانی که دیگر کشور‌های در زمینه تسلیحات مافوق صوت به پیشرفتی دست یابند، مسکو قابلیت‌های بیشتری را در این حوزه کسب می‌کند. نمونه‌ای از این سلاح‌ها موشک فوق صوت کینژال است که یک شکاف راهبردی احتمالی برای آمریکا ایجاد می‌کند.

موشک مافوق صوت نوعی از موشک کروز است که با سرعت ۷۶۷ مایل در ساعت، دست‌کم ۵ برابر سریع‌تر از سرعت صوت حرکت می‌کند و قابلیت پرتاب از زمین و دریا به هوا را دارد. بنابر اعلام سی‌ان‌بی‌سی، آمریکا در تلاش برای رقابت با روسیه و چین در زمینه تولید سلاح‌های مافوق صوت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲
کلا اطلاعات و واحد ها اشتباه ، پنج برابر سرعت صوت هفصد و خرده ای مایل بر ساعت نیست
پاسخ ها
king
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
منظورش این بوده که سرعت صوت 767 مایل در ساعته.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
سلام عزیزان برادر
اسم این کار ترجمه نیست احتمالا خوب متن را معنی نکرده یا زبونم لال متوجه نشده چند نکته.
سرعت صوت 343 متر بر ثانیه هست اگر به کیلومتر بر ساعت تبدیل بشه 1234.8 کیلومتر بر ساعت میشه که معمولا 1235 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته میشه
که معادل 767 مایل بر ساعت هست در ضمن ماخ یک نسبت هست بین سرعت هر جسمی در محیط به نسبت سرعت صوت در همان محیط که عملا یک ماخ میشه همون سرعت صوت در هوا با شرایط خاص مثلا دمای هوا 20 درجه سانتیگراد و و اینکه 5 برابر صوت یعنی حدود 3835 مایل بر ساعت یا حدود 6175 کیلومتر بر ساعت در نظر داشته باشیم برای اینکه یک ماهواره را در مدار لئو قرار بدهند سرعتش باید چیزی حدود 7400 متر بر ثانیه یا 26640 کیلومتر برساعت باشه یا علی
ضد مافوق صوت یعنی چی دقیقا؟
اونجا یعنی ادم با سواد پیدا نمیشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
باید دید در موقع ترجمه مترجم چه تصوری از متن خبر داشته
پاراگراف آخر چند اشتباه فنی دارد در ضمن 767 مایل بر ساعت کمتر از 1.2 ماخ است
پس وزارت دفاع ایران چه می کند؟؟! مهندسین و متخصصین ایران هم باید شب و روز را به هم بدوزند و تولید قدرت کنند.
پاسخ ها
فرهاد
| Germany |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
بودجه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
چطور برای واردات غذای سگ بودجه هست؟! برای تولید موشک بودجه نیست؟
اگر ما بسیازیم میشه فلان ولی روسیه چین امریکا حق دارند بسازند
ان شا الله نمونه ایرانیش هم بزودی شلیک بشه و ما نیز سومین کشور باشیم.
حالا ببین چه کلاهی از ما بر میدارند، چند سال می چاپند ما رو به امید اینکه دو تاش رو هم به ما بفروشند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر