بازدید 6183

پیروزی حزب حاکم در انتخابات مجلس ملی آذربایجان

نتیجه اولیه انتخابات زودرس مجلس ملی جمهوری آذربایجان که درصد مشارکت آن حدود 48 درصد بوده نشان می‌دهد، حزب حاکم این کشور حائز اکثریت کرسی‌ها شده است.
کد خبر: ۹۵۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ 10 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، به دنبال پایان انتخابات زودرس مجلس ملی جمهوری آذربایجان، نتایج اولیه از پیشتازی حزب حاکم «آذربایجان نوین» به رهبری رئیس‌جمهور این کشور حکایت دارد.

به نوشته «آناتولی»، نتایج اولیه آرای ۸۷ درصد از صندوق‌های انتخابات پیش از موعد مجلس ملی جمهوری آذربایجان مشخص شده است انتخاباتی که طبق گزارش‌ها میزان مشارکت در آن ۴۷.۸۱ درصد واجدین شرایط بوده است.

کمیسیون انتخابات جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه نتایج اولیه انتخابات زودرس مجلس ملی را اعلام کرد اما به تعلق حزبی نامزدهای پیروز اشاره‌ای نکرده است.

نظرسنجی‌های سر صندوق آرای ششمین انتخابات پارلمانی جمهوری آذربایجان نشان می‌دهد، حزب حاکم «آذربایجان نوین» به رهبری «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور این کشور اکثریت کرسی‌ها را کسب کرده است.

طبق این نظرسنجی‌ها، حزب حاکم ۶۹ کرسی مجلس ملی جمهوری آذربایجان را کسب کرده و نامزدهای مستقل ۴۱ کرسی را از آن خود کرده‌اند.

«مظاهر پناهوف» رئیس کمیسیون انتخابات این کشور اعلام کرد، نتایج اولیه برگرفته از اطلاعات دریافتی از ۴۸۳۲ صندوق رای از ۱۱۸ ناحیه انتخاباتی است که در مجموع ۸۷ درصد از کل صندوق‌های آرا است.

بنا بر گزارش‌ها، در مجموع ۲۵۴۷۹۸۲ نفر در انتخابات مجلس ملی جمهوری آذربایجان شرکت کردند و میزان مشارکت، ۴۷.۸۱ درصد بوده است.

این انتخابات واکنش‌های خارجی را هم به دنبال داشته و وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای، به رئیس‌جمهور و رئیس حزب حاکم جمهوری آذربایجان پیروزی در انتخابات را تبریک گفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست