بازدید 17688

بهترین زمان سفر به استانبول

کد خبر: ۹۵۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ 09 February 2020

بهترین زمان سفر به استانبول

کشور ترکیه از زمان های قدیم مورد علاقه گردشگران جهانی بوده و همواره برای تمامی سلیقه ها چیزی برای ارائه دادن در چنته خود داشته است. در میان گردشگران ایرانی نیز کشور ترکیه از جایگاه خاصی برخوردار بوده و سالیانه هزاران گردشگر ایرانی با خریداری بلیط استانبول برای بازدید از این کشور و گذراندن وقت فراغت در آن به این کشور دیدنی سفر می کنند.

از بین شهرهای متعدد و بسیار دیدنی ترکیه شهر استانبول همواره به گونه ای ویژه در دل گردشگران جایی برای خود دست و پا کرده و سالیانه میلیون ها گردشگر بلیط هواپیما استانبول تهیه کرده و به این شهر دیدنی سفر می کنند. با این حال همواره بهترین وقت و زمان برای خریداری بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر همواره ذهن علاقه مندان به گردشگری را مشغول کرده است.

در همین راستا و در قالب این مطلب تصمیم گرفتیم تا بهترین زمان سفر به استانبول را برای شما توضیح داده و از تمامی جوانب این موضوع را همگام با شما بررسی کنیم. پس پیشنهاد می کنیم که تا آخر مطلب ما را همراهی کنید.

بهترین زمان برای گشت و گذار در ترکیه

بهترین زمان سفر به استانبول

بهار و پاییز بهترین زمان سال برای خریداری بلیط هواپیما استانبول با هدف گشت و گذار می باشد. آب وهوا در این زمان ها خوب بوده و میانگین دمای هوا به 15 درجه سانتی گراد می رسد. درحالی که بهار فصل شلوغ در استانبول بوده و در این فصل گردشگران فراوانی با تهیه بلیط هواپیما استانبول به بازدید از این شهر می آیند، مقدار بازدید کنندگان تا اواخر ماه می به نقطه اوج خود نخواهد رسید.

در فصل پاییز مقدار گردشگران کاهش یافته و تا اوایل ماه اکتبر تعداد افرادی که بلیط هواپیما استانبول تهیه می کنند، به شدت کم خواهد شد. بسیاری از افراد فکر می کنند که فصل بهار بهترین زمان برای سفر به استانبول بوده و در بین ماه های بهاری، ماه آوریل برای این کار مناسب تر خواهد بود و دلیل آن برگزاری جشنواره بین المللی گل لاله است که در طول این ماه برگزار می شود.

با این حال فصل پاییز زمانی است که شهر استانبول جان گرفته و با وجود باران های ملایم و غروب های آفتاب دیدنی، فضایی دیدنی و رمانتیک را برای هر شخصی پدید خواهد آورد. زمانی که بلیط هواپیما استانبول تهیه کرده و در بهار، تابستان و یا پاییز به بازدید از این شهر رفته اید، بهترین زمان برای دیدار از جاذبه های برتر استانبول، صبح زود و یا آخر شب خواهد بود.

قصر توپکاپی (Topkapi) که یکی از جاذبه های محبوب استانبول است، بازدید از آن بهتر است در صبح روز دوشنبه که آرام ترین وقت آن می ‎باشد، انجام شود. در فصل زمستان می توانید در هر زمانی از این قصر دیدار کرده و با هیچ جمعیتی روبرو نشوید اما در فصل تابستان وضعیت کاملاً برعکس بوده و بدترین زمان برای بازدید از جاذبه های استانبول است؛ زیرا در این هنگام با سفر به استانبول با گرمای هوا، صف های شلوغ در جاذبه های برتر و تعداد زیاد گردشگران روبرو خواهید شد.

 

بهترین زمان برای سفرهای دریایی بوسفوروس (Bosphorus Cruise)

بهترین زمان سفر به استانبول

 ماه سپتامبر شاید بهترین زمان سال برای یک سفر دریایی بوسفوروس باشد؛ زیرا در طول این ماه هوا معمولاً گرم می باشد. ماه می نیز یکی از بهترین زمان ها برای این کار است و همچنین بهترین زمان برای تماشای سه گونه مختلف از دلفین ها می باشد که در بوسفوروس زندگی می کنند. با این حال سفر دریایی بوسفوروس جاذبه ای است که در تمامی طول سال می توان آن را انجام داد. درحالی که آب وهوا می تواند برخی اوقات باعث کنسل شدن این سفر شود، اگر شما در طول زمستان سفر این سفر را انجام می دهید، بهتر است صبح زود به این کار پرداخته تا شانس مشاهده طلوع آفتاب را نیز داشته باشید.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

شهر استانبول یک مقصد مسافرتی محبوب برای علاقه مندان به خرید می باشد. پس از خرید بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر خواهید توانست برندهای در سطح جهانی را در فروشگاه ها و مراکز خرید متعدد این شهر بیابید. علاوه بر برندهای لاکچری جهانی، صنعت مد محلی شهر استانبول نیز فعالیت خوبی داشته و با دیدار از فروشگاه های محلی غیر زنجیره ای نیز خواهید توانست کالاهای با کیفیتی را بیابید.

تاریخ های مشخصی برای خرید وجود ندارد اما اولین هفته ماه جولای عموماً بهترین کالاها و قیمت ها را به همراه خواهد داشت. با فرا رسیدن اواست اوت فروش اجناس از قله خود عبور خواهد کرد. فروش زمستانی اجناس در اواسط دسامبر و اوایل ژانویه با تخفیفات 30 تا 50 درصدی آغاز می شود. درحالی که اجناس فروخته نشده را در ماه آوریل می توان با تخفیف 70 درصدی نیز خریداری کرد.

پاییز بهترین زمان برای خریداری اجناس با قیمت های مناسب در بازار بزرگ استانبول می باشد درحالی که فصل تابستان که دست فروشان مشتریان فراوانی خواهند داشت بدترین زمان است. برخی افراد معتقدند که بهترین زمان برای خرید در بازارهای استانبول اول صبح است و برخی دیگر معتقدند که برای به دست آوردن خریدهای عالی با بهترین قیمت ها از دست فروشان بهترین زمان اواخر روز و قبل از بسته شدن است.

 

بهترین زمان برای جمعیت کم تر در استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

همانند دیگر مقاصد گردشگری، بیشترین جمعیت در فصل تابستان به شهر استانبول سفر می کنند. فصل تابستان شاهد کم ترین بازدیدکنندگان بوده و مخصوصاً در ماه های ژانویه و فوریه تعداد بازدیدکنندگان از شهر استانبول بسیار کم می شود. با فرارسیدن ماه می، گردشگران باز گشته و دوباره با فرارسیدن ماه اکتبر مقدار آن ها کاهش می یابد.

برای لذت بردن از شهر استانبول و داشتن سفری به یادماندنی از هر لحاظ، بهترین زمان برای سفر به این شهر اواخر آوریل می باشد که با جمعیت های شلوغ مواجه نخواهید شد و در این هنگام گل های لاله جوانه زده و دمای هوا نیز به گونه خوش آیندی گرم است.

فرقی نخواهد کرد که در چه زمانی از سال به این شهر سفر کنید، جاذبه های مشهور شهر استانبول معمولاً بعد از ظهرها شلوغ خواهد بود؛ بنابراین بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های استانبول صبح اول وقت و یا عصر هنگام خواهد بود. بدترین زمان برای بازدید از مسجد آبی، روز جمعه است؛ زیرا که در صبح روز جمعه این مسجد بسته بوده و دقیقاً پس از ناهار درب های این مسجد برای بازدید عموم باز شده و در این هنگام با صف های طولانی روبرو خواهید شد.

آخر هفته ها و روزهای تعطیل نیز معمولاً روزهایی است که شهر استانبول شلوغ بوده و بنابراین بهترین زمان برای دیدار از جاذبه های این شهر دیدنی و دوری جستن از جمعیت زیاد، دوشنبه تا پنجشنبه خواهد بود.

 

چرا خرید بلیط هواپیما از سفرستان

بهترین زمان سفر به استانبول

روی هم رفته می توان نتیجه گرفت که شهر استانبول یکی از دیدنی ترین مقاصد مسافرتی برای هر گردشگری بوده و اگر شما نیز تابه حال بلیط هواپیما استانبول تهیه نکرده اید، پیشنهاد می کنیم که سفر به این شهر را در برنامه های سفری بعدی خود قرار داده و با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین زمان سفر به استانبول را شناخته و با در نظر گرفتن تمامی جوانب، یک سفر به یادماندنی و عالی را در این شهر دیدنی تجربه کنید.

اگر شما هم قصد سفر به ترکیه و استانبول را دارید، خوب است بدانید که شرکت سفرستان به آدرس www.safarestan.com خرید بلیط هواپیما ارزان را در تمامی مقاصد گردشگری با پایین ترین قیمت عرضه می کند. شما میتوانید بلیط استانبول به تهران و پرواز تهران استانبول را اینرنتی و به سادگی از سفرستان تهیه کنید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر