بازدید 35158
۸

پشت پرده افزایش قیمت مسکن

اگرچه لایحه مالیات بر عایدی مسکن در چند روز اخیر به هیئت دولت رفته، اما به نظر نمی‌رسد در مجلس دهم مطرح شود این در حالی است که طبق بررسی‌ها ۷۷ درصد معاملات توسط سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 09 February 2020

پشت پرده افزایش قیمت مسکن

به گزارش تابناک به نقل از مهر، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان این‌که ۷۷ درصد معاملات بازار مسکن در ایران را تقاضای سرمایه‌ای تشکیل می‌دهد اظهار داشت: در چنین شرایطی قیمت‌ها دائماً بالا می‌رود و اقشار متوسط و پایین روز به روز از مسکن مناسب دورتر می‌شوند. از سوی دیگر پرش‌های قیمتی در بخش مسکن، کاهش معاملات را در پی دارد و با توجه به پیشران بودن صنعت ساختمان، اقتصاد کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

به گفته خسروی، کشور‌های جهان برای کنترل تقاضای سوداگرانه در بازار املاک از ابزار مالیات بر عایدی سرمایه استفاده می‌کنند و این پایه مالیاتی در ۱۸۰ کشور جهان اجرا می‌شود. آمریکا، انگلیس، کانادا، برزیل، چین، فرانسه، روسیه، اسپانیا، ژاپن، ایتالیا، ترکیه، بوتسوانا، قطر، لیبی و … از جمله کشور‌های توسعه‌یافته، در حال توسعه و توسعه نیافته‌ای هستند که این مالیات را مورد استفاده قرار می‌دهند. در انگلستان یکی از دلایل اصلی استفاده از مالیات بر عایدی سرمایه، رشد سریع ارزش ملک پس از جنگ جهانی دوم بود. در آن مقطع سوداگران املاک، خانه‌ها را احتکار می‌کردند تا از عایدی سرمایه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه بر ارزش دارایی وضع نمی‌شود بلکه بر افزایش ارزش دارایی یا همان عایدی دارایی وضع می‌شود. به طور مثال اگر فردی ملکی را در سال جاری به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کند و در سال بعد به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان بفروشد، درصدی از ۵۰ میلیون تومان افزایش ارزش دارایی، مشمول پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه خواهد بود. هم‌چنین در طرح پیشنهادی کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی، انتقال بین نزدیکان نسبی طبقه اول خانواده شامل والدین و فرزندان و همسر دائم، معاف از مالیات در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر برای تشویق به عرضه مسکن و ساخت، ضروری است اولین انتقال واحد‌های مسکونی نوساز از پرداخت مالیات بر عایدی املاک معاف شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۸
هميشه از پشت پرده و پس پرده و بالاي پرده و پايين پرده گراني در همه چيز ميگوييد پس مسئولين چكار ميكنن؟
خیلی بد است که متاسفانه چندین سال هست مردم میشوند مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر معاملات مکرر و مالیات بر چند ملک و مالیات بر خانه های لوکس و لاکچری اما هیچ اتفاقی در عمل نمی افتد! واقعیت این است که مافیای املاک نمی گذارد مردم روی خوش ببینند و به نفعش نیست که دست سوداگران و محتکران دلال صفت مسکن رو بشود!
بسلامتی ومیمنت دلاردستوری شد ۱۴ هزارتومان حالا حساب کنیدقیمت واقعی دلارچقدربایدباشه !!!
کشور‌های جهان برای کنترل تقاضای سوداگرانه در بازار املاک از ابزار مالیات بر عایدی سرمایه استفاده می‌کنند و این پایه مالیاتی در ۱۸۰ کشور جهان اجرا می‌شود.
تنها راه نجات کشور است ...
مردم را با این دروغ گویی هایتان وسوسه نکنید. دست از دلال بازی بکشید این مشکلات حل می شود.
شما فقط هدفتان چپاول جيب ملت براي حسابهاي ارزي خودتان هست.
بنظرم این زمانی است که تورم و افزایش قیمت ها بعلت کاهش ارزش پول ملی بطور افسار گسیخته و سرسام آور سر به فلک نکشد . این افزایش سرمایه نیست .تا برمازاد آن مالیات اخذ شود . اگر آن شخص بتواند پس از فروش و کسر سود ملک مشابه اش را بخرد . مسئله حل میشود . ولی آیا اکنون در کشور ما اینچنین است .؟مسئولین هر وقت بخواهند اقدامات خود شان را توجیح کنند از کشور های اروپائی مثال میزنند ولی در زمان انجام خدمات دهی و نرخ رشد و رفاه اقتصادی واجتماعی و... از آنجا ها مثالی نمی زنند
اين خط و اين هم نشان
اين قانون اجرا نمي شود
نه براي اينكه مثلا مافياي مسكن جلوي اجرايش را مي گيرد ، بلكه به خاطر اينكه قانون بسيار خام و مسخره ايست و تمام نظام معاملاتي مسكن را به هم مي ريزد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی