بازدید 7432

متعلقات هواپیماهای جنگنده را داخل کشور می‌سازیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: همه متعلقات هواپیماهای جنگنده را در داخل کشور می‌سازیم.
کد خبر: ۹۵۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 09 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ خلبان، عزیز نصیرزاده با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با تبریک دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با تأکید بر اینکه ناوگان هوایی ما فرسوده نیست، افزود: اگر چنین باشد هواپیماها قادر به پرواز نخواهند بود در حالی که هواپیماهای ما همیشه آماده پرواز هستند.

وی ادامه داد: هواپیماهایی را که در اختیار داریم هواپیماهای روز جهان هستند و اکنون در نیروهای هوایی مختلف جهان در حال استفاده هستند مانند هواپیمای اف ۱۴ که جزو هواپیمای نسل سه و نیم تا چهار است و هواپیمای میگ ۲۹ و سوخو ۲۴ و اف ۵ هم اینگونه است.

امیر سرتیپ نصیرزاده اضافه کرد: ناوگان هواپیمایی ترکیبی شرقی و غربی را در اختیار داریم و از این نظر نه تنها کمبودی نداریم بلکه برتری‌هایی داریم و آن این است که هم در زمینه آموزش و هم در زمینه‌های پشتیبانی و ساخت قطعات به خودمان متکی و منحصر به فرد هستیم، زیرا هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که همه این‌ها را به طور خوداتکا در اختیار داشته باشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: همیشه در طول هشت سال دفاع مقدس، برتری هوایی را از آن خود داشتیم و این برتری هوایی نیاز به مهمات هوشمند و با قابلیت آتش بالا دارد که داریم.

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه برگزاری رزمایش‌ها و قدرت دفاعی ما نشان می‌دهد کمبودی نداریم، افزود: طرح‌های بسیار متعددی را در صنایع دفاعی و نیروی هوایی تعریف کردیم که به سلاح‌های هوشمند مربوط می‌شود و آن‌ها را آزمایش کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها می‌گویند هواپیماهای جنگنده بومی ایرانی از جمله ”کوثر“ همان هواپیمای اف ۵ است که تغییرات ظاهری در کابین خلبان داده شده است، گفت: بیشتر هواپیماهای جنگنده شبیه هم هستند و فقط متخصصان می‌توانند تفاوت‌های آن‌ها را تشخیص دهند. حتی اگر فرض کنیم هواپیمایی شبیه اف ۵ ساختیم نشان می‌دهد به این توانمندی رسیدیم که می‌توانیم هواپیمای جنگنده اف ۵ را بسازیم.

امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: به جای اینکه به این موضوع بپردازیم که هواپیمای بومی جنگنده ما شبیه کدام هواپیماست باید افتخار کنیم که به توانمندی ساخت هواپیما رسیده‌ایم.

وی از کارشناسان دانشگاهی دعوت کرد از مجتمعی که در حال ساخت بدنه هواپیمای جنگنده ایرانی است دیدن کنند و از نزدیک، این کار بزرگ و پیچیده را مشاهده کنند.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده افزود: اکنون شرکت‌های بزرگ هواپیماسازی جهان از جمله امریکا همه متعلقات و قطعات هواپیما را خودشان نمی‌سازند بلکه چندین کشور آن‌ها را می‌سازند در حالی که ما همه متعلقات هواپیما را در داخل کشور می‌سازیم.

وی تاکید کرد: این توانمندی بزرگی است و باید به آن افتخار کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر