بازدید 4639

انسداد راه ۱۷۸ روستای کردستان به دلیل بارش برف

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش سنگین برف و کولاک امروز (شنبه ۱۹ بهمن) در مناطق مختلف این استان راه ارتباطی ۱۷۸ روستا را مسدود کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰ 09 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رامبد نوذری اظهار داشت: راه این تعداد روستا در ۶ شهرستان بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید امروز موجب قطعی ارتباط آن‌ها شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین راه‌های روستایی مسدود شده در شهرستان دیواندره با ۹۰ آبادی است و در سنندج و بانه هر کدام راه ۳۰ روستا، در سقز ۲۰ روستا و در بیجار راه هشت روستا را مسدود کرده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: کولاک عمده دلیل مسدود شدن این راه هاست که راهداران از با تلاش بی وقفه برخی از مسیر‌ها را بازگشایی کردند، اما همچنان تداوم بارش‌ها و وزش باد شدید مانع از باز بودن جاده‌های فرعی و روستایی شده است

نوذری با اشاره به محدودیت ترافیکی در ۲ محور استان کردستان اضافه کرد: هم اکنون محور سنندج - دیواندره در محدوده کانی نیمه روژه با کولاک شدید و کاهش دید مواجه است و پلیس به پیشنهاد راهداری تردد وسایل نقلیه سنگین را در این محور ممنوع اعلام کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به کولاک شدید و بارش سنگین برف، گردنه ژالانه در محور ارتباطی سروآباد - اورامان و پاوه نیز از ساعت ۱۵ امروز (شنبه) تا اطلاع ثانونی مسدود شده و امکان تردد در این مسیر به هیچ عنوان وجود ندارد.

‌طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود، اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود در این طرح، ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیر‌های بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار