بازدید 4911

سوریه: بهبود اوضاع ادلب مستلزم توقف حمایت از تروریسم است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی ضمن انتقاد شدید از سکوت شورای امنیت در قبال نقض حاکمیت سوریه توسط ترکیه و رژیم صهیونیستی گفت که بهبود شرایط انسانی در ادلب نیازمند توقف حمایت از تروریسم است.
کد خبر: ۹۵۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵ 08 February 2020

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی ضمن انتقاد شدید از سکوت شورای امنیت در قبال نقض حاکمیت سوریه توسط ترکیه و رژیم صهیونیستی گفت که بهبود شرایط انسانی در ادلب نیازمند توقف حمایت از تروریسم است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت درباره اوضاع ادلب اظهار کرد: برخی کشورهای عضو دائم شورای امنیت سعی دارند تا این شورا را به تریبونی برای ناتو تبدیل کنند و از طریق آن برای تحریک علیه دولت سوریه و اعمال فشار به آن سوء استفاده ‌می‌کنند.

وی افزود: کشورهای مذکور سعی دارند برنامه‌های ناتو را از طریق شورای امنیت پیش ببرند که این مساله به جایگاه شورای امنیت ضربه می‌زند و پوشش سیاسی و نظامی برای جنایات اعضای این اتحاد از جمله نظام ترکیه علیه سوریه فراهم می‌کند.

الجعفری در ادامه گفت: باعث تعجب است که شورای امنیت خواستار نشست فوق‌العاده‌ای درباره ادلب شده و حال آنکه اعضای این شورا از محکوم کردن اقدامات خصمانه، اشغالگری و دزدی که نظام ترکیه در سوریه انجام می‌دهد، خودداری می‌کنند.

این مقام سوری تأکید کرد: متجاوزان به غارت ثروت‌های سوریه از طریق مزدوران تروریست خود یا به شکل مستقیم ادامه می‌دهند و بهبود اوضاع معیشتی و انسانی سوریه و ادلب مستلزم بازنگری کشورهای غربی در سیاست‌هایشان، توقف حمایت از تروریسم، حملات و اشغالگری و حمایت از تلاش‌های دولت سوریه در مبارزه با تروریسم است.

نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه خاطرنشان کرد: سوریه در انجام وظیفه خود برای رها کردن شهروندانش در ادلب از سیطره گروه‌های تروریستی و آزادسازی وجب به وجب از خاک کشور کوتاهی نخواهد کرد.

الجعفری در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حملات صبح پنجشنبه اسرائیل به سوریه، عنوان کرد: چرا شورای امنیت در محکومیت اشغالگری آمریکا در بخش‌هایی از خاک سوریه و همچنین حملات ادامه دار اسرائیل علیه سوریه کوتاهی می‌کند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست