بازدید 6125

دیدار نخست‌وزیر اسپانیا و رئیس منطقه «کاتالونیا»

نخست‌وزیر اسپانیا و رهبر محلی منطقه کاتالونیا درخصوص برگزاری همه‌پرسی در این ناحیه خودمختار دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۹۵۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 06 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا روز پنجشنبه با «کوئیم تورا» رهبر دولت محلی منطقه خودمختار «کاتالونیا» در این کشور دیدار کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، با توجه به موضع کاملاً متضاد این دو مقام اسپانیایی درخصوص جدایی کاتالونیا از اسپانیا، گمان نمی‌رود گشایش چندانی از این دیدار حاصل شود.

با این حال روزنامه اسپانیایی «ال‌پاییس» درباره این دیدار نوشت، نباید آن را گام کوچکی دانست.

تورا پیش از این دیدار گفت بر لزوم موافقت سانچز با انجام همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا تأکید خواهد کرد.

از سوی دیگر سانچز گفت انجام همه‌پرسی در دستور کار قرار نخواهد داشت، زیرا این کار مغایر با قانون اساسی اسپانیا محسوب می‌شود. وی گفت در عوض قصد دارد موضوع بحث را به سمت مسائل اجتماعی، سرمایه‌گذاری و خسارات طوفان‌های اخیر در شرق اسپانیا متمایل کند.

تورا اواخر آذر ماه در دادگاه عالی کاتالونیا به‌ جرم سرپیچی از اجرای قانون، ۱۸ ماه از داشتن هرگونه مقام رسمی محروم شد.

این حکم که در پی امتناع تورا از عمل کردن به دستورات کمیته انتخاباتی اسپانیا صادر شده است تا چند ماه اجرایی نخواهد شد و تورا می‌تواند در این مدت درخواست تجدیدنظر دهد. این دادگاه همچنین رهبر منطقه کاتالونیا را به پرداخت ۳۰ هزار یورو جریمه نقدی محکوم کرده است.

دو سال پیش دولت محلی مادرید با وجود مخالفت دولت مرکزی همه‌پرسی استقلال برگزار کرد. هرچند بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی به استقلال رأی مثبت دادند، اما مادرید نه تنها نتیجه همه‌پرسی را نپذیرفت، بلکه مقام‌های ارشد دولت محلی را نیز برکنار و بازداشت کرد. سران این منطقه مجموعا به بیش از ۱۰۰ سال زندان محکوم شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار