بازدید 23561

استخر بادی، چادر مسافرتی و کوهنوردی، تختخواب بادی

استخر‌های بادی از نظر ابعاد و رده سنی استفاده به سه دسته استخر بادی نوزاد، استخر بادی کودک و استخر بادی بزرگسال تقسیم می‌شوند. چادر‌های مسافرتی می‌تواند وسیله بسیار مهم و البته محبوبی برای مسافرین در طول سفر و برای کوهنوردان در صعودهای کوتاه و طولانی باشد
کد خبر: ۹۵۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 06 February 2020

چادر مسافرتی
همواره چادر‌های مسافرتی می‌تواند وسیله بسیار مهم و البته محبوبی برای مسافرین در طول سفر و برای کوهنوردان در صعودهای کوتاه و طولانی باشد، چرا که با استفاده از چادر مسافرتی می‌توانید در هر لحظه و در هر جایی حریم خصوصی و سرپناهی ایمن را در طول شبانه روز برای خود ایجاد کنید. انتخاب یک چادر مسافرتی خوب نیازمند کسب اطلاعات بیشتر نسبت به انواع چادر‌های مسافرتی و ویژگی‌های هر یک از آن هاست. در اولین قدم نیاز است تا شما محل و شرایط آب و هوایی محل سفر خود را تعیین کرده و به نسبت آن چادر مسافرتی خود را خریداری کنید چرا که هر یک از چادر‌های مسافرتی بسته به ساختار و طراحی که دارند برای یک نوع آب و هوای خاص و شرایط جوی متناسب، قابل استفاده می‌باشند.

انواع چادر مسافرتی
با توجه به طراحی و نوعی که این محصولات سفری دارند، چادر‌های مسافرتی را به سه دسته: چادر مسافرتی ساحلی، چادر مسافرتی حرفه‌ای (کوهنوردی)، چادر مسافرتی معمولی (خانوادگی) تقسیم کرده اند که در ادامه به صورت مختصر و مفید شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

استخر بادی، چادر مسافرتی و کوهنوردی، تختخواب بادی


چادر مسافرتی ساحلی
چادر مسافرتی ساحلی نمونه‌ای از چادر‌های مسافرتی پر طرفدار و متفاوتی می‌باشد که با توجه به ویژگی‌های ساختاری، قابل استفاده در مناطق ساحلی و آب و هوای شرجی می‌باشد. بیشتر چادر‌های مسافرتی ساحلی دارای درب و پنجره‌های بزرگ و متعدد می‌باشند، و حتی بیشتر آن‌ها تنها سه ضلع داشته و یک ضلع آن کاملا باز است تا تهویه و گردش هوا در داخل چادر وجود داشته باشد. چادر مسافرتی ساحلی بیشتر جنبه سایبان داشته و اغلب افراد برای اینکه در آب و هوای شرجی از گرما و نور آزار دهنده خورشید در امان بمانند، چادر‌های مسافرتی ساحلی را انتخاب کرده و از آن در سواحل استفاده می‌کنند. این نوع از چادر‌های مسافرتی اگر چه برای آب و هوای شرجی و ساحلی ساخته شده اند، اما بدنه آن‌ها معمولا از پارچه‌های پلی استری ضد آب ساخته شده اند تا در مجاورت با رطوبت آسیب ندیده و پوسیده نشوند.

چادر مسافرتی حرفه‌ای
چادر‌های مسافرتی حرفه‌ای که با عنوان چادر کوهنوردی یا چادر مسافرتی کوهستانی شناخته می‌شوند، از نمونه محصولات سفری دیگری هستند که ویژگی‌های ساختاری آن‌ها باعث شده است تا افراد بتوانند از محصول در مناطق خاص کوهستانی از چادر خود استفاده کنند. از ویژگی‌های ساختاری این چادر‌های مسافرتی می‌توان به ابعاد و سایز بسته بندی بسیار کوچک آن‌ها اشاره کرد. همچنین چادر‌های مسافرتی کوهنوردی عمدتا دارای ساختار گنبدی شکل یا به اصطلاح کله گاوی هستند تا در برابر باد‌های شدید و بعضا طوفان‌های احتمالی که معمولا در آب و هوای کوهستان و در ارتفاعات دیده می‌شود ایستادگی داشته باشد. عمدتا چادر‌های مسافرتی کوهنوردی فاقد پنجره و یا پنجره‌های کوچکی دارند و درز‌های کمتری در بدنه آن‌ها وجود دارد تا بدین ترتیب چادر بتواند از کوهنوردان در شرایط مختلف جوی کوهستان محافظت کند. معمولا چادر‌های کوهنوردی دارای پوشش ثانویه هستند تا بدنه آن‌ها به مراتب افزایش یابد.

چادر مسافرتی خانوادگی
از پر فروش‌ترین چادر‌های مسافرتی می‌توان به چادر‌های مسافرتی معمولی یا خانوادگی اشاره کرد که بیشتر برای شرایط جوی مساعد و پایدار استفاده می‌شود، از آن جا که بیشتر افراد به مناطقی که شرایط جوی خوب و عادی دارد، تنوع در چادر‌های مسافرتی خانوادگی نیز بیشتر به چشم می‌خورد. چادر‌های مسافرتی خانوادگی معمولا دارای ابعاد بزرگ و سقف بلند تری هستند و تعداد درب و پنجره‌های آن‌ها زیاد و تهویه هوا در آن‌ها به خوبی انجام می‌شود. در میان انواع چادر‌های مسافرتی خانوادگی، چادر‌هایی طراحی شده اند که دارای چندین اتاق، سایبان، پارکینگ و ... هستند که می‌توانید با جستجو در فروشگاه‌ها مدل‌های مختلفی از آن‌ها را مشاهده و خریداری کنید. جنس این نوع از چادر‌های مسافرتی نیز به مانند دیگر چادر‌ها از اجناس کاملا ضد آب و با دوام ساخته شده است تا در تمامی شرایط مختلف آب و هوا قابل استفاده باشد.

ساختار فریم چادر مسافرتی
چادر‌های مسافرتی اعم از چادر مسافرتی حرفه‌ای، ساحلی و معمولی در حالت کلی از سه نوع ساختار فریم و سازه برخوردار هستند که باعث تمایز در محصول می‌شود. همچنین نوع سازه در نوع راه اندازی چادر مسافرتی و همچنین ابعاد و حجم بسته بندی چادر مسافرتی و استحکام آن موثر است که می‌توانید در هنگام خرید چادر مسافرتی به آن‌ها دقت داشته باشید. از این رو چادر‌های مسافرتی را بر اساس ساختار به سه دسته: چادر مسافرتی فنری، چادر مسافرتی عصایی و چادر مسافرتی اتوماتیک تقسیم می‌کنند. چادر‌های مسافرتی فنری دارای سازه فنری و انعطاف پذیر بوده و راه اندازی بسیار ساده‌ای دارد، البته حجم بسته بندی آن نسبت به دیگر چادر‌های مسافرتی بیشتر است. چادر مسافرتی عصایی یکی از پر کاربرد‌ترین نوع سازه است که می‌توان نمونه آن را در انواع چادر‌های مسافرتی حرفه‌ای و معمولی پیدا کرد. از ویژگی‌های خوب چادر‌های مسافرتی عصایی می‌توان به حجم بسته بندی بسیار کم، وزن سبک و استحکام بالای آن اشاره کرد. چادر‌های مسافرتی اتوماتیک نیز یکی از محکم‌ترین سازه‌هایی است که برای ساخت چادر مسافرتی استفاده می‌شود، این نوع سازه بیشتر برای چادر‌های مسافرتی بزرگ. خانوادگی استفاده می‌شود و راه اندازی آن‌ها نیز بسیار ساده است.

استخر بادی
استخر بادی بی شک پرفروش‌ترین نوع محصولات بادی می‌باشد که به واسطه طراحی و استفاده‌ای که دارد در میان کودکان و حتی بزرگسالان نیز محبوب شده است. استخر‌های بادی با توجه به طراحی که دارند می‌توانند حجم زیادی از آب را در درون خود به صورت راکد نگه دارند تا بدین ترتیب بستر مناسب و ایمن آبی برای تفریحات آبی ایجاد شود. همانطور که از نام این محصول مشخص است، استخر از بدنه بادی تشکیل شده است و نیاز است تا قبل از استفاده استخر بادی خود را باد کرده و داخل آن را با آب پر کنید. استفاده از استخر بادی برای تمامی سنین جالب و جذاب بوده به همین دلیل شرکت‌های بزرگی، چون اینتکس، جیلونگ، بست وی، اینتایم و ... اقدام به تولید انواع استخر‌های بادی کردند. با توجه به طراحان حرفه‌ای و استفاده از اجناس بسیار با کیفیت و دستگاه‌های مدرن امروزه می‌توان انواع استخر‌های بادی را با تنوع بسیار بالا مشاهده کرد.

استخر بادی، چادر مسافرتی و کوهنوردی، تختخواب بادی

انواع استخر بادی
استخر‌های بادی از نظر ابعاد و رده سنی استفاده به سه دسته استخر بادی نوزاد، استخر بادی کودک و استخر بادی بزرگسال تقسیم می‌شوند. استخر بادی نوزاد از سری استخر‌های سایز کوچک است که معمولا به گونه‌ای طراحی شده است تا کودک به صورت نیمه خوابیده در داخل استخر قرار بگیرد، چرا که نوزاد تعادل خوبی نداشته و می‌تواند با نشستن در داخل استخر نوزاد سرگرم بازی شود، اغلب والدین با خرید استخر بادی نوزاد از آن‌ها برای استحمام آن‌ها استفاده می‌کنند.
استخر بادی کودک را می‌توان از متنوع‌ترین استخر‌های بادی دانست که امروزه با ایجاد سرسره بادی و یا دیگر ابزار‌های بازی در کنار استخر‌های بادی می‌توان مجموعه تفریحی بادی را خریداری کرد و آن را به کودکان خود هدیه کرد، تا علاوه بر آب تنی و آب بازی به بازی‌های دیگری نیز مشغول شوند. استخر‌های بادی بزرگسال نیز بزرگ‌ترین نمونه از استخر‌های بادی می‌باشند که بالغین نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، اینگونه استخر‌ها اجازه می‌دهد تا والدین نیز به همراه فرزندان خود به بازی و تفریحات سالم آبی بپردازند و در حال نظارت کودکان به آن‌ها مشغول بازی شوند.

جنس استخر بادی
استخر‌های بادی عمدتا از اجناسی، چون vinyl و pvc ساخته می‌شوند چرا که این اجناس در برابر رطوبت مقاوم هستند و به دلیل ساختار انعطاف پذیر و لاستیکی که دارند می‌توانند در برابر وزن و فشار بالای اب استخر نیز مقاومت خوبی را از خود نشان دهند، اما مهم‌ترین دلیل استفاده از وینیل و پی وی سی برای ساخت محصولات بادی به ویژه استخر بادی این است که این اجناس بر خلاف اجناس پلاستیکی دیگر از مواد غیر شیمیایی و سمی ساخته شده اند به همین دلیل سازگاری کامل را محیط زیست و سلامت پوست انسان دارند. محصولات بادی شرکت‌های بزرگی، چون بست وی، جیلونگ و اینتکس نیز همواره از این دو جنس برای ساخت محصولات بادی خود استفاده می‌کنند.

تخت خواب بادی
پس از استخر بادی، این تخت خواب‌های بادی هستند که محبوبیت بسیار بالایی داشته و فروش شان بیش از هر نوع محصول بادی دیگر است. در سال‌های اخیر نمونه‌های بسیار عالی و با کیفیتی را می‌توان در تخت خواب‌های بادی دید که می‌توانید آن‌ها را به سادگی و با قیمت‌های ارزان و مناسب خریداری کنید. به طور میانگین یک فرد ۸ ساعت از ۲۴ ساعت روز (تقریبا یک سوم روز) خود را به خوابیدن اختصاص می‌دهند که با یک جمع بندی کلی می‌توان گفت که یک فرد در حدود یک سوم طول عمر خود را در خواب می‌گذراند، بنابراین انتخاب یک بستر مناسب برای خوابیدن و استراحت کردن امری ضروری و مهم است که شاید به آن کمتر توجه کرده باشید. در همین راستا انواع تخت خواب‌های ابری با پایه‌های فلزی و چوبی عرضه شدند که تا حدود بسیار زیادی نسبت به تشک‌های سنتی و پشمی بهتر بودند. با پیشرفت تکنولوژی امروزه می‌توانید انواع تخت خواب‌های استاندارد و طبی را با ساختار بادی خریداری کنید.

مزایا تخت بادی
تخت خواب‌های بادی با توجه به ویژگی و مزایایی که دارند حتی در برخی از جوانب نسبت به دیگر تخت خواب‌ها برتری دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های تخت خواب بادی علاوه بر سطح نرم و طبی آن‌ها می‌توان به مقرون به صرفه بودن و همچنین پرتابل بودن آن‌ها اشاره کرد. تخت خواب‌های بادی در مقایسه با دیگر تخت خواب‌ها از قیمت پایین تری برخوردار اند بنابراین شما می‌توانید با صرف هزینه کمتر از داشتن یک تخت خواب بادی ایده آل و استاندارد برخوردار شوید. از دیگر ویژگی‌های تخت خواب‌های بادی که اشاره شد تخت خواب‌های بادی محصولاتی سبک و کم حجم هستند که می‌توان به راحتی آن‌ها را جابجا کرد، بنابراین شما می‌توانید پس از هر بار استفاده از تخت بادی، آن را در ابعاد کم بسته بندی کرده و فضای اشغال شده را به اتاق بازگردانید، این ویژگی و خصوصیت در تخت خواب‌های فلزی یا چوبی وجود نداشته و همواره جابجایی آن‌ها دشوار و سخت است.

پمپ سرخود تخت خواب بادی
تخت خواب‌های بادی در کنار خود، پمپ باد قدرتمند برقی دارند که می‌تواند با قدرت بسیار زیاد تخت خواب بادی را در کمترین زمان راه اندازی کند، بدین ترتیب راه اندازی آن‌ها نیز بسیار ساده و نیازی به صرف انرژی توسط افراد نخواهد بود. تخت خواب‌های بادی عمدتا به صورت یک نفره و دو نفره طرحی شده اند که به نسبت نوع و همچنین برند محصول ممکن است پمپ‌های باد آن‌ها متفاوت و با قدرت‌های مختلف باشند، اما نقطه مشترک تمامی آن‌ها برقی بودن پمپ‌های باد و سرخود بودن آن هاست که می‌تواند با اتصال به برق شهری حتی بزرگترین تخت خواب‌های بادی را در کمتر از ۴ دقیقه باد کند. این نوع از پمپ‌ها دو کاره بوده و می‌توانند روند تخلیه باد را نیز انجام دهند.

استخر بادی، چادر مسافرتی و کوهنوردی، تختخواب بادی

ساختار تخت خواب بادی
تخت خواب‌های بادی دارای ساختار درونی مشکب و لایه لایه یا به اصطلاح فایبرتک می‌باشد، این گونه طراحی در لایه‌های داخلی تخت خواب می‌تواند به استحکام تخت بادی و همچنین تعادل خوب آن کمک کند. در واقع این نوع طراحی می‌تواند تخت بادی را از حالت تو خالی و یا بادکنکی خارج کند، تا بدین ترتیب تخت بادی بتواند وزن‌های بسیار بیشتری را تحمل کند و همچنین لرزه‌ای در هنگام تکان خوردن فرد نداشته باشد. تخت بادی که از ویژگی فایبرتک برخوردار نباشد همواره در معرض ترکیدن قرار خواهد داشت و ممکن است حالت تخم مرغی به خود بگیرد. رویه تخت خواب‌های بادی نیز عمدتا از ساختار کامفورت و مواج برخوردار است، این گونه طراحی در رویه نیز می‌تواند نا حد زیادی انعطاف تخت را بیشتر کند تا فرد در هنگام استفاده حس بهتری داشته باشد و فشار کمتری را بر روی اندام‌های خود حس کند.
برای ساخت تخت خواب بادی نیز به مانند استخر‌های بادی از جنس بسیار با کیفیت pvc یا وینیل استفاده می‌شود، با این تفاوت که قسمت رویه آن و یا بخش‌های کناری تخت از یک لایه پارچه جیر پوشیده می‌شود تا سطح آن به مراتب لطیف‌تر و نرم‌تر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل