بازدید 14177

تحلیل داده های فصل پاییز کافه بازار

اپلیکشن های شبکه های اجتماعی در صدر جست و جو
کد خبر: ۹۵۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ 05 February 2020

گزارش فصل پاییز کافه بازارحاوی نمودارهایی است که وضعیت بازار محصولات دیجیتال را بیشتر از قبل آشکار می‌کند.

بررسی گزارش فصل پاییز کافه بازار حکایت از آن دارد که واتساپ، اینستاگرام و تلگرام سه برنامه‌ای هستند که پر تکرار ترین عبارات جستجوی سه ماهه سوم سال را در اپلیکیشن کافه بازار به خود اختصاص دادند و پس از آنها shareit، سروش، دیوار، روبیکا، اسنپ، آپ، آپارات، ایتا ، دیجی کالا ، ایمو، شیپور،موبوگرام، همراه من، ایرانسل من، کلش، نزدیکا و فیلیمو دیگر برنامه های پر تکرار در کافه بازار بوده اند.

 در بین ۲۰ جستجوی برتر موضوعی نیز ۱۰ بار کلمه بازی تکرار شده، بازی خود پرتکرارترین کلمه جستجوی موضوعی بوده و پس از آن بازی جدید دخترانه، فیلترشکن‌قوی، ماشین بازی، بازی ماشین، بازی فوتبال، vpn فیلترشکن، فوتبال، بازی دخترانه، بازی جدید، فیلتر شکن vpn، فیلترشکن، ماشین، بازی فکری بزرگسالان، بازی جنگی، تلویزیون، بازی فکری، قفل برنامه های گوشی دیگر کلمات برتر جستجوی موضوعی بوده اند.

نتیاج حاصل از تفکیک و تحلیل سهم کاربران هر برند گوشی نشان می دهد سامسونگ با 62 درصد کهGalaxy J5  با ۸ %،Galaxy J7  با ۷ %،  Galaxy J1 Ace با ۴ %، Galaxy Grand Plus 2 %  بیشترین سهم را داشته است، پس از آن  Huawei با 21 %، LGE 3%،  Sony ۳ %،ASUS با ۲ %، Lenovo ۲ %،  HTC 1 %، Xiaomi با ۲ %، Nokia با ۲ %، Motorola با 1% سهم داشته اند.

در فصل پاﯾﯿز حدود ۲۳,۲۸۲ برنامه در بازار، درآمد داشت هاند. دسته آموزش با ۶,۷۶۵ برنامه بیشترین سهم را در بین این برنامه ها دارد. در دسته کلمات و دانستنی ها حدود ٪ ۳۸ و در دسته استراتژی حدود ٪ ۳۱ از برنامه های فعال در این دسته ها در آمد کسب کرده اند.

در بازار برنامه ها سه مدل درآمد دارند: ۱.پرداخت درون برنامه ۲.خرید برنامه ۳.اشتراک درون برنامه ای. این نمودار نشان می دهد سهم درآمدی هریک از این مدل ها در هر دسته چقدر است.

منظور از اشتراک درون برنامه ای، برنامه هایی هستند که از اعتبار بازار برای دریافت هزینه اشتراک مشتریان استفاده می کنند. در واقع تمام برنامه هایی که مدل درآمدشان اشتراکی است ، لزوما از روش اشتراک درون برنامه ای بازاراستفاده نمی کنند و ممکن است پرداخت خود را با روش پرداخت درون برنامه ای پیاده سازی کرده باشند.

 

در فصل پاییز کاربران بیش از ۲۰۲ میلیون بار در بازار جستجو کردند که بیش از ۸۹ درصد آنها یک جستجوی موفق بود و منظور از جستجوی موفق جستجویی است که منتهی به نصب یک برنامه شده باشد، ۳۲ درصد جستجو های موفق در بازار مربوط به کلمات موضوعی هستند، جستجوهای موضوعی عباراتی هستند که اسم هیچ برنامه‌ای در آن ذکر نشده و کاربرد به طور خاص دنبال یک برنامه مشخص نیست، در بقیه ۶۸% جستجوها کاربران به طور مشخص یک برنامه خاص را جستجو می کردند.

رفت و آمد با ۲۴% ، امور مالی با ۱۲ %، خرید با ۱۰%، عکاسی با ۴ %، آشپزی و رستوران با ۳ ،% پیام‌رسان‌ها ۳ %، ورزشی، برنامه شبکه های اجتماعی، سبک زندگی، آموزشی۱ %، ویدئو و رسانه، ابزارها، سیر و سفر کتاب‌ها و منابع در ۶۲ درصد برنامه نقش داشته اند.

 در مجموع ۳۸ درصد بازی کلمات و دانستنی ها با ۱۴ %، تفننی با ۸ %، اکشن با ۵% استراتژی با ۶ %، ورزشی دبازی با ۲ %، خانوادگی ،آموزشی  و امتیازی نیز 1 % سهم داشته اند.

دیگر شاخص مطرح در فصل پاییز نرخ تبدیل بوده که نسبت تعداد نسبت به تعداد نمایش هر تبلیغ را نشان می‌دهد، خرید با ۸۱ % بیشترین نرخ تبدیل را طی فصل پاییز داشته  داشته و میانگین نرخ تبدیل آن ۲۲ % بوده ، رفت و آمد با ۴۵ %نرخ تبدیل و میانگین ۸ %، کاربردی با ۳۵ %نرخ تبدیل و میانگین ۲۰%، و شبکه‌های اجتماعی با ۳۰% نرخ تبدیل و ۹ % میانگین نرخ تبدیل در رده‌های بعدی قرار داشته‌اند. امور مالی با ۲۷ % نرخ تبدیل و پنج % میانگین نرخ تبدیل در رده‌های بعدی قرار داشته‌اند.

در پایان گزارش در دو نمودار بیست عبارت و برندی که کاربران جستجو میکنند آورده شده است.  حضور 12 کلمه بازی در این مورد بسیار جالب است. رده بندی مقایسه برندها از نظر میزان جستجو نیز می‌تواند جالب باشد.

 

برای دریافت فایل پی دی اف گزارش فصل پاییز کافه بازار اینجا را کلیک کنید.

 

تحلیل داده های فصل پاییز کافه بازار

تحلیل داده های فصل پاییز کافه بازار

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی