بازدید 3196

انتقاد انور قرقاش از ادبیات اردوغان درباره عربستان

وزیر مشاور امارات در امور خارجه اظهارات مسئولان ترکیه درباره عربستان را "سطح پایین" خواند.
کد خبر: ۹۵۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۸ 03 February 2020

وزیر مشاور امارات در امور خارجه اظهارات مسئولان ترکیه درباره عربستان را "سطح پایین" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در توییتی نوشت: ادبیات سیاسی نازل و سطح پایین مسئولان ترک که یکی از مشخصه‌های اصلی سخنرانی‌هایشان درباره  کشورهای حاشیه خلیج فارس و سران آن شده، "تاسف‌بار" است.

قرقاش همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان ترک کلمات و ادبیاتی را در سخنانشان به کار می‌گیرند که سعی می‌کنند با آن بر واقعیت سرپوش بگذارند؛ واقعیتی که قابل پنهان نیست. واقعیت این است که ترکیه در امور کشورهای عربی مداخله می‌کند و توهم و خیال بازگرداندن استعماری را دارد که زمان آن به اتمام رسیده است."

این اظهارات قرقاش یک روز پس از انتقاد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از عربستان به خاطر سکوت این کشور در قبال طرح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" ایراد شد.

پیشتر عبدالرحمن بن مساعد، شاهزاده عربستانی در توییتر  خود در این باره خطاب به ترکیه نوشته بود: عربستان عملش پررنگ‌تر از حرفش است و حرف آن‌ها صرفا صدایی بدون عمل است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه گذشته با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن را اعلام کرد، طرحی که به گفته نتانیاهو پنج مورد از مطالبات اصلی این رژیم را یعنی به "رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان کشور یهود" توسط فلسطینیان،‌ کنترل امنیتی بر رود اردن و ترسیم مرزها، خلع سلاح غزه و توقف عملیات حماس، حل مشکلات آوارگان خارج از اراضی اشغالی، "ابقای حاکمیت "رژیم صهیونیستی بر قدس اشغالی و تضمین گشودن اماکن مذهبی به روی همگان محقق می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار