بازدید 11337

بارش برف و باران در نوار غربی کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش برف و باران در نوار غربی کشور طی امروز (۱۲ بهمن) گفت: فعالیت سامانه بارشی طی فردا (۱۳ بهمن) محدود به شرق و شمال شرق کشور می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 02 February 2020

به گزارش «تابناک»، صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز (۱۲ بهمن) برای استان‌های واقع در نوار غربی کشور، زاگرس مرکزی و البرز غربی و مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که شدت آن در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، کرمانشاه و کردستان است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه (۱۳ بهمن) فعالیت این سامانه بارشی محدود به شمال شرق و بخش‌های از شرق در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، یزد و شرق سمنان است همچنین طی روز دوشنبه (۱۴ بهمن) در بخش‌هایی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که طی امروز (۱۲ بهمن) با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر در استان گیلان و مازندران بارش باران، کاهش موقتی دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: این وضعیت طی فردا (۱۳ بهمن) برای استان‌های گلستان و مازندران پیش بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به این که از روز دوشنبه (۱۴ بهمن) تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است و در سواحل دریای خزر و استان اردبیل شاهد افزایش دما و وزش باد خواهیم بود گفت: امروز دریای خزر و فردا نیز دریای خزر و مرکز خلیج فارس و طی روز دوشنبه (۱۴ بهمن) نیمه شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ بهمن) ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲- و حداکثر ۷ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۱۴ بهمن) نیز صاف همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی همچنین با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امروز (۱۲ بهمن ماه) برای دریای خزر به‌ویژه در مرکز و شرق آن وزش باد شدید موقتی و متلاطم شدن دریا پیش‌بینی می‌شود که مواج شدن دریا با حداکثرارتفاع ۱.۵تا ۲ متررا در پی دارد بنابراین توصیه می‌شود از تردد شناورهای کوچک و تفریحی اجتناب و فعالیت شیلاتی تا حد امکان محدود شود.

وزش باد شدید موقتی و متلاطم شدن دریا فردا (۱۳ بهمن ماه) برای مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، دوشنبه (۱۴ بهمن ماه) برای مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و سه شنبه (۱۵ بهمن ماه)‌ برای شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود و مواج شدن دریا با حداکثر ارتفاع ۱.۵تا ۳ متر را در پی دارد بنابراین توصیه می‌شود از تردد شناورهای کوچک و تفریحی اجتناب، عملیات پشتیبانی سکوهای نفتی با اتخاذ تمهیدات لازم انجام و فعالیت شیلاتی تا حد امکان محدود شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل