بازدید 166675

طرح «ذبح مرغ»، الگویی جهادی برای یاری کردن نیازمندان سیستان و بلوچستان

«گروه جهادی حضرت ام المومنین خدیجه کبری (س)» که کانون فعالیتش را استان سیستان و بلوچستان قرار داده، بعد از اجرای طرح‌های فراوان در راستای کمک به نیازمندان این دیار، حالا با فراهم آوردن مقدمات اجرای طرحی ویژه، قصد دارد گام‌های بزرگتری در این حوزه بردارد و در این مسیر، راه را برای مشارکت خیرین نیز باز گذاشته است.
کد خبر: ۹۵۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 02 February 2020
تابناک اجتماعیاگر می‌خواهی کسی را یک وعده سیر کنی، به او ماهی بده و اگر هدف بزرگتری را دنبال می‌کنی، به او ماهیگیری بیاموز؛ این حکایتی است که حتما بارها شنیده و خوانده اید، اما هستند کسانی که می‌کوشند بدان عمل کنند و قدم‌های خوبی هم برداشته اند.

به گزارش «تابناک»؛ احتمالا درباره عمق محرومیت در سیستان و بلوچستان زیاد شنیده اید و می‌دانید که برخی هموطنانمان در این دیار، نه با مشکل مسکن یا رفاه، که با مشکلات بسیار پایه‌ای و اساسی حتی از جنس معاش روزمره دست به گریبان هستند. نقصانی که موجب شده نبض زندگی در برخی نقاط در این استان پهناور گاه به شماره بیفتد و حتی برای مقاطعی بایستد.

معضلی بزرگ که برای رهایی از آن سلسله اقدامات مفصلی نیاز است؛ از تلاش برای دایر کردن کسب و کاری که بتوانند به کمکش کسب درآمد کنند تا طرح‌هایی ویژه برای تامین مایحتاج روزمره این مردم، به ویژه مواد غذایی مورد نیازشان که ناگفته پیداست، موانع وسیعی بر سر راهش قرار دارد و امیدی به تداوم و اثربخشی اش هم نیست.

پس چاره چیست؟

این سوالی کلیدی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده؛ از جمله آن‌هایی که برای رفع این محرومیت پیش قدم شده اند و از هیچ تلاشی در این خصوص فروگذار نمی کنند؛ پرسشی که نمی‌توان چشم انتظار پاسخ‌های تفصیلی و طرح‌های وسیع اقتصادی و معیشتی در خصوص آن بود، بلکه باید به قید فوریت بدان پاسخ داد.

این همان کاری است که یک گروه جهادی در مسیرش قدم گذاشته و کوشیده با تدبیری ویژه، محققش نماید؛ «گروه جهادی حضرت ام المومنین خدیجه کبری (س)» که کانون فعالیتش را استان سیستان و بلوچستان قرار داده و بعد از اجرای طرح‌های فراوان در راستای کمک به نیازمندان این دیار، حالا با فراهم آوردن مقدمات اجرای طرحی ویژه، قصد دارد گام‌های بزرگتری در این حوزه بردارد.

بر اساس این طرح، در راستای محرومیت زدایی، خودکفایی و اشتغالزایی خانواده‌های نیازمند در این استان، تعدادی دستگاه جوجه کشی خریداری شده تا محصول آن‌ها یعنی جوجه‌های هفت روزه‌ای که به آنها واکسن تزریق شده تا از بیماری‌ها مصون شوند، به همراه دانه مرغی مورد نیاز برای پرورش و پرواربندی شان، رایگان به خانواده‌های نیازمند تحویل شود.

اما بشنوید از فرجام جوجه‌هایی که بر اساس ظرفیت مکانی خانواده‌های نیازمند، تعداد مختلفی از آن‌ها در اختیار ایشان قرار می‌گیرد؛ جوجه‌هایی که قرار است نیمی شان مال آن خانواده باشد و نیم دیگرشان بعد از دو ماه به موسسه بازگردانده شود تا یا به فروش برسند و منافع مالی ناشی از آن‌ها در گسترس این چرخه مورد استفاده قرار گیرند یا به خیرین فروخته شده و بعد از ذبح، به رایگان در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شوند.

بدین ترتیب مجالی هم برای ورود خیرین به این اتفاق خوب فراهم آمده تا خریدار محصولاتی باشند که نیازمندان تهیه و به بازار عرضه کرده اند و قرار است بعد از ذبح، در میان نیازمندان توزیع شود و کمکی به تامین معیشت ایشان باشد؛ اتفاقات مثبتی که می‌شود امید داشت با همراهی مردم، تکثیر شده و زمینه ساز کمرنگ کردن محرومیتی باشند که ریشه‌های عمیقی یافته و از بین بردنش کار ساده‌ای نیست، مگر آنکه همه دست به دست هم دهیم.

 
برای پیوستن به این طرح و پرداخت وجوه نقدی برای خرید و ذبح مرغ می‌توانید به اینجا رفته یا روی تصویر زیر کلیک کنید.
 
طرح «ذبح مرغ»، الگویی جهادی برای یاری کردن نیازمندان سیستانی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵۹
مسئولان در حق سیستان و بلوچستان کوتاهی کرده اند
انصاف را رعایت نکرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
کارهای نمادین مشکلات کشور را حل نمیکند . راه حل علمی برای مشکلات استانها باید ایجاد شود . اینکه یک موقعی جلوی دوربین تبلیغی توی آب مدت ده دقیقه مرثیه سرایی سر بدی و در استان دیگر پتو و لباس توزیع کنی . در اصل موضوع این هست که متولی امور حوادث هلال احمر هست . و دیگر دستگاها اگر کاری انجام میدهند پول تبلیغات را میگیرند . در صورتی برای حس همدوستی و انسان دوستی نیازی نیست که از جیب مردم هزینه کنند بلکه از جیب خودشان انفاق کنند . آلان آن گروهای کمک کننده کجا هستند ؟
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
دوست عزیز گستردگی محیط به حدی زیاد است که انصافاً خارج از توان جمعیت هلال احمر است و واقعا نیاز به کمک مردم خونگرم و انسان دوست ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
جزو ایران نیست
صمدپاشازاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
مسیولین در حق همه کشوربی انصافی کردند!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
فقط سیستان و بلوچستان؟ هرکسی از ظن خود شد یار من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
جلوی دزدها ی بیت المال را بگیرید کفایت است .همه چیز درست می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
یه عده فقط ساز مخالفت می زنند و فاز منفی دارند.
هر کس هر قدم خیر و کمکی برای دیگران برداره مسئول باشه یا غیر مسئول، خدا خیرش بده و انشاالله همگی موفق باشن
بسیار فکر خوب و خدا پسندانه ای هستش، اما چه تضمینی هست پول های داده شده، سر از سوریه، یمن و لبنان در نیاره؟ ما دیگه اعتماد نداریم. شرمنده.
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، اما ۴۰ ساله بر خلاف این عمل می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
فقط مصرف سیاسی و تبلیغی دارد . برای رفع فقر اول باید ریشه های فقر که عدم توزیع ثروت بصورت متوازن در استانها هست شناسایی شود.
اگر بگی دوزار به این گروه مروه ها اعتماد دارم، ندارم

حاضرم خودم برم شخصاً اونجا به مردم پول نقد بدم اما یک ریال به حساب این گروه ها واریز نکنم.

ماشاء الله همه جا اعتماد عمومی رو در سطح 100 در 100 به خودشون اختصاص دادن!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
خوب شما خودت برو. معطل چی هستی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
به نظرم این گروه مشکوکه
وقتی وارد صفحه پرداخت میشیم عکس پرچم یک کشور دیگه بالا سمت راست دیده میشه
ما که نفهمیدیم داره چی میگه
عجیبه که شدیدا علاقمند به مشارکتم، علاقمند به مدد به هموطنم هستم هر چند ناقابل
اما اعتماد ندارم.
جالب بود. موفق باشند.
واقعا این دولت اسلامی است که برای یک استانش مرغ ذبح کنند
کشوری که دومین کشور تولید گاز و نفت دارد ؟؟
خواهشن این موضوع را رسانه ای نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
وای بر ما که هموطن مان مرغ نمی تواند بخرد.مقصر کیست؟
آرم موسسه را از آرم وزارت اطلاعات تقلب کرده اند لطفا یک دقیقه مقایسه کنید. خیلی جالبه
سلام. این طرح خیلی خوبی هست. امیدوارم این طرح در تمام استان اجرایی بشه.
در دنیا هر پروژه ای که اجرا میکنند به نتایج پایدار اون می اندیشند، دست از پروژه های احساساتی با نتایج ناپایدار برداریم
اما کشور بسمت دادن ماهی پیش میره بویزه با یارانه های نقدی ومعیشتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
تن ماهی
مردم که از فقر خیلی از مناطق باخبرند. مسوولین هستند که عین خیالشان نیست . حالا هم به جای این طرح ها که باز رو‌ کمک مردم حساب می کند بهتر است مسئولان رو ملزم کرد یک برنامه حمایتی پایدار داشته باشد . اون آقایی که میاد تو بی بی سی مصاحبه می کنه و میگه ایران کشور پولداری است چه اشکالی دارد از چندین کشور دیگه حمایت کند بیاد پاسخگو‌باشد الان
علاقه فراوانی به کمک دارم اما چه تضمین و اعتمادی هست که برای همین بندگان خدا خرج خواهد شد؟
اعتماد عمومی را نابود کرده اند دیگر
سيستان وبلوچستان مردماني نجيب در اوج محروميت
پاسخ ها
ناصر
| - |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
اگرکمک میکنید خودتان بیارید بدست مردم برسانید جهار تا را کمک یدهند بقیه را مسولین برای خودشان می برند وبعد افسوس می خورند چرا با دوربین آمدیم ای کاش آن جهاربسته را هم خدمان برمی داشیتیم
بسیار طرح خوب و عالی است با یک تیر دو تا نشان زدند یک حمایت از اشتغال محرومین دوم کمک به نیازمندان منطقه
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
حتی تعدادی از دوستان اقدام به ساخت سرویس بهداشتی به کمک خود بومیان ،برای این مردم که واقعاً از نبود امکانات رنج می‌برند نمودند که اگر امکانش وجود داشت، فیلم و عکس آن را جهت اطمینان شما عزیزان ارسال میکردم
سلام علیکم بسیار عالی و خدا قوت
دولت مگه مرده؟! مگه سیستاتی و بلوجستاتی از رعایای این دولت نیستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
از تهرانم و تهرانی سیستان بلوچستان تاج سر این دولت و حکومت هستند نه رعایا و لی اه و حسراتا که تو لبنان و غزه نیستند
سیستان و بلوچستان نماد ندنیت و فرهنگ ایران و سرزمین اسطور ها و اساطیر ایران است و دولت باید با تشکیل ( شرکت توسعه و عمران سیستان و بلوچستان)، نسبت به آبادانی و بالا بردن سطح رفاه و معیسشت این استان اقدام نماید. این سرزمین بزرگ و آفتابی و دارای همه گونه استعداد رشد و شکوفائی است و سرمایه گذاری در این استان پهناور پر بهره است. افزون بر این دولت باید مخصوصا به وسیله همان شرکت زیست بوم های جدیدی برای مردم این استان بیابد تا از بادهای موسمی و ویرانگر در امان باشند.
یه موقع تبشیری و تبلیغی نباشند هان
این عمل کاری بسیار نیک و آینده نگری خوبی است. من به دلیل شغل در این محیط (کنارک) زندگی میکنم. پس از سیل طی چندین مرحله با همکاری دوستان و همکاران و جمعی از خیرین آشنا اقدام به توزیع غذای گرم و مواد غذایی جهت پخت بین سیل زدگان نمودیم اما طبق گفته معتمدین روستاها دیگر نیازی به غذا ندارند و مشکلات اصلی آنها راهی جهت کسب درآمد است. ما هم به کمک دوستان اقدام به خرید توزیع بز و جوجه بین آنها کردیم. به این نوع کمک در این منطقه بسیار نیاز است تا تلاش جهت امرار معاش در بین این مردم نهادینه شود. اگر میتوانید در این امر سهیم شوید.
اصلا اطلاعاتی از خود موسسه ندادن اینکه معلومه همه دوس دارن کمک کنن ولی اعتماد ندارن شما اول خودتون را باید درست معرفی کنید مشکلات انجا را لازم نیست توضیح دهید همه میدانند
سلام و درود
ما دوستداریم کمک کنیم.
امکانش هست یه شماره تماس به بنده بدید یه کار مهم با شما داشتم.
من میگم با این وضعی که کرونا اومده این سایتو جمع کنی بهتره این کار نه صواب داره علاوه بر اون گانهم میکنی
چقدر غرغرو اینجاست. یک عده فقط غر میزنند
با سلام . دوستان عزیز مبلغی ناچیز تقدیم شد . لطفا به یاوه گویی ها و همیشه منتقدهای بی عمل گوش ندهید و رفتار این قبیل افراد کوچکترین تاثیری در عزمتان نداشته باشد . یا علی مدد
تو این شرایط کرونایی می خوان همه سیستانی ها رو کرونایی کنن
باسلام
پیشنهاد می کنم الان که جوجه های یکروزه را رو دارن خاک می کنن و می کشن ببرن برای این طرح های اشغال محرومان
مرغ ها مونده رو دستشون نگران مرغ داری ها هستن نه فقرا
این گروه یا NGO یا هرچی که هست باید یک وبسایت یا یک صفحه مجازی راه اندازی بکنه و تعداد زیادی فیلم و عکس از روند کاری که دارن انجام میدن رو اونجا بزاره تا مردم لااقل بتونن کمی اعتماد خودشون رو تقویت کنن و بعد احتمالا کمک بکنند.
چرا این همه بدبینی !
به همه ایرانیان ساکن وطن یک حساب بانکی با شماره ملی باز کنند و انهایی که ندارند یا ورشکست می شوند حداقلی تعیین و پرداخت بکنند و تکدی گری را حذف کنند و این همه سازمانهایی که بیش از فقرا پرسنل دارند را به هلال احمر واگذار کنند
در مسخره بودن این طرح همین بس که بجای گرفتن جوجه از تولیدکنندگان که بعضا سر به نیست میشوند، میخواهند با پول مردم دستگاه جوجه کشی بخرند
بهتر نیست به جای پخش مرغ کار تولیدی براشون راه بندازید
یا حداقل مرغ زنده ، گاو یا گوسفند زنده بهشون بدید که برای بیش از یک روز ازش بهره ببرن؟
به جای انکه پول های میلیاردی به این بازیکنان مفت خور بدهند بیایند این پول هاروخرج مستمندان صرف کنند واین کار خداپسندانه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
خیلی موافقم
تکدی گری خوب نیست برای ملت مسلمان
من مبلغ ناقابلی و الزاما در راستا موضوع پرورش مرغ و ... کمک کردم هر چند از اهداف این موسسه اطلاع دقیقی ندارم اما فقط برای کمک به هموطنانم کمک کرده و با خدا معامله کردم اما و اما اگر آنچه که می گویند " ماهیگیری یاد بدیم به جای اینکه ماهی بدیم " اجرایی بشه طرح بسیار خداپسندانه اییه مخصوصا در مناطق محروم
من تو سیستان بلوچستان نیستم ولی در حاشیه تهرانم. کاش به من هم کمک می کردند من الان چند سال بیکارم و ساکن روستای مرتضی گرد هستم. چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
فقر را با اشتغال میتوان حل کرد نه کمکهای مالی مستمر
آدمایی که اغلب هیچ کمکی نمیکنن فقط اومدن اینجا حرف مفت بزنن و بقیه رو نا امید کنند
شما چه کمکی کردین برای هموطناتون جز حرف مف زدن
پس حداقل ساکت بشیت تا اونایی که کمک میکنند کمکشونو بکنند
اگه همه ی NGO ها با هم متحد بشن و جزیره ای عمل نکنن میتونن قدم بزرگی در راه فقر زدایی بردارند
کوه های مس تفتان معادن طلا سنگ های قیمتی هم در انجا است
ابرسانی از ورودی اب شیرین دریا بسیار ارزانتر از ابرسانی به کرمان است؟؟؟
دستهایی تو کاره که مدتی است هی دم از سیستان و بلوچستان می زنند برای تقویت سنی های دشمن شیعه، با اینکه از طرف عربستان سرمایه هنگفت به آنها کمک میرسد.
درحالیکه فقر و بیکاری کل کشور را گرفته چرا باید کمکهای مردمی به سیستان و بلوچستان سرازیر شود.
باسلام لطفا جمله مرغ نذری را به خروس نذری تعقیر نمایید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل