بازدید 13106
۱

تولید ماشین‌های سنگین تقریبا نصف شد

تازه ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تولید برخی از ماشین‌های سنگین از جمله اتوبوس، مینی‌بوس، ون، کامیون، کشنده و کمباین در ۹ ماهه امسال تقریباً نصف شده است.
کد خبر: ۹۵۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹ 01 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در ۹ ماهه امسال تولید کامیون، کامیون کشنده، اتوبوس، مینی‌بوس، ون و کمباین به ترتیب ۶۳، ۵۲.۲ و ۵۰.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته؛ به‌طوری‌که در این مدت تولید این سه گروه ماشین سنگین به ترتیب ۳۱۹۶، ۱۴۵۶ و ۲۹۴ دستگاه بوده است. این در حالی است که تولید این سه گروه در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۸۶۴۷، ۳۰۴۸ و ۵۹۹ دستگاه بوده است.

همچنین در ۹ ماهه امسال ۵۲۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع سواری تولید شده که نسبت به تولید ۷۵۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته ۲۵.۷ درصد کاهش داشته است.

با این حال تولید وانت و تراکتور در این مدت ۱۶.۵ و ۱۵.۷ درصد افزایش یافته است.

تولید لاستیک خودرو و روغن موتور نیز در این مدت ۲.۱ و ۱۸.۳ درصد نسبت به ۹ ماهه سال گذشته کاهش داشته است.

سموم دفع آبات نباتی و داروی انسانی؛ صدرنشین افزایش تولید کالاهای منتخب صنعتی

این آمارها نشان می‌دهد که بیشترین افزایش تولید در ۹ ماهه امسال مربوط به سموم دفع آفات نباتی و داروی انسانی است که تولید آن‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۹ و ۲۹.۶ درصد افزایش داشته است. تا پایان آذرماه امسال ۲۷ هزار و ۶۰۰ تن سموم دفع آبات نباتی و ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون عدد داروی انسانی تولید شده است.

در این میان تولید پودر شوینده در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۳ درصد افزایش داشته است.

تولید افزایش ۲۰ درصدی ماشین‌لباسشویی و کولر آبی

همچنین بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت در ۹ ماهه امسال به ترتیب ۴۸۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۶۳۷ هزار ۷۰۰ دستگاه کولر آبی و ۸۴۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر تولید شده که نسبت به تولید این لوازم در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۴.۲، ۲۲.۷ و ۳.۹ درصد افزایش یافته است.

با این وجود در ۹ ماهه امسال ۵۱۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع تلویزیون تولید شده که نسبت به تولید ۵۶۲ هزار و ۵۰۰ دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته ۸.۸ درصد کاهش داشته است.

آمار تولید کالاهای منتخب صنعتی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
بنابراین و با توجه به شواهد و مدارک میتوان گفت تحریمها کاغذ پاره نبودند !!!!!!!!!!!!!!؟

محمود کجایی با این حرف نادرستی که گفته بودی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر