بازدید 45064
دبیر انجمن کامیون‌داران در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی؛

پشت پرده افزایش قیمت خودرو‌های سنگین / رانت اطلاعاتی از یک دستورالعمل، کامیون‌های کارکرده خارجی را به گمرک غرب تهران رساند؟!

یک کامیوندار به خبرنگار ما گفت: مدتی قبل کامیونم رو فروختم به امید این که مدل جدیدتری بخرم، ولی هر روز بر قیمت کامیون‌ها اضافه میشه! در تمام دنیا هر چه از عمر و مدل کامیون میگذره قیمتش افت میکنه، ولی در ایران برعکسه! با صد میلیون تومان حتی نمیشه خاور مدل ۶۵ خرید. کامیونم رو ۶۰ میلیون فروختم. الان ۲۴۰ میلیون تومان قیمت می ذارند! هر روز ارزش پولم کم میشه و کاری نمی‌تونم انجام بدم...
کد خبر: ۹۵۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 25 January 2020

پشت پرده افزایش قیمت خودروهای سنگین/ رانت اطلاعاتی از یک دستورالعمل، کامیون های کارکرده خارجی را به گمرک غرب تهران رساند؟!

تابناک اقتصادیاحمد کریمی از یک رانت اطلاعاتی پرده برداشت و گفت: هنوز دستورالعمل نحوه اجرای طرح جایگزینی ناوگان فرسوده از طریق واردات کامیون های تا سه سال کارکرده اروپایی یا صفر مدل گذشته، تهیه و تنظیم نشده است عده ای دلال رفته اند و متاسفانه از کشورهای دیگر یک تعداد خودرو را وارد کرده اند و تا گمرک غرب تهران هم آورده اند!

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ مدتی است قیمت کامیون ها سر به فلک گذاشته و همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از رانندگان کامیون که هم اکنون قصد خرید و یا تعویض کامیون خود را دارند،  از شرایط پیش آمده  ناراضی باشند.

یکی از رانندگان کامیون درد دل خود را این گونه با خبرنگار تابناک اقتصادی شروع می کند: چرا هیچکس در مورد قیمت کامیون تو ایران چیزی نمی نویسه؟ حتما باید اعتصاب باشه تا اسمشون در بیاد؟ آخه کجای دنیا کامیون مدل 40 با بالای پنجاه سال کارکرد هنوز کار می کنه و قیمتش تو فضاس؟ زندگی خیلی ها مثل من سر دو ماه دود شد رفت هوا!

یکی دیگر از رانندگان کامیون به اسم جواد به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: دوازده ساله کامیوندار و راننده هستم. مدتی قبل کامیونم رو فروختم به امید این که مدل جدیدتری بخرم، ولی انگار تو این مملکت هر روز بر قیمت کامیون ها اضافه میشه! در تمام دنیا هر چه از عمر و مدل کامیون می گذره قیمتش افت می کنه، ولی در ایران برعکسه! با صد میلیون تومان حتی نمیشه خاور مدل ۶۵ خرید. کامیونم رو ۶۰ میلیون فروختم الان ۲۴۰ میلیون تومان قیمت می ذارند! هر روز ارزش پولم کم میشه و کاری نمی‌تونم انجام بدم. "

اینها تنها بخشی از درد و دل های کامیون داران و یا کسانی که قصد دارند کامیون خریداری کنند، بود. برای بررسی دلایل افزایش قیمت کامیون ها در یکی دو سال اخیر خبرنگار تابناک اقتصادی به سراغ احمد کریمی دبیر انجمن کامیون داران رفت و گفت‌وگویی را با وی انجام داد.

وی به خبرنگار تابناک اقتصادی درباره افزایش قیمت کامیون گفت: در یکی دو سال اخیر قیمت یک کامیون که ۷۰۰ میلیون تومان بود، هم اکنون به بیش از ۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

کریمی درباره دلایل افزایش قیمت کامیون ها گفت: یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت ناوگان، بی برنامگی دولت در موضوع نوسازی ناوگان و واردات کامیون است.

دومین دلیل افزایش قیمت کامیون ها برخی از نمایشگاه دارها هستند. این افراد بدون آن که ناوگان را در اختیار مصرف کننده قرار دهند، این ناوگان را بین خودشان دست به دست می چرخانند و معامله می کنند و موجب افزایش قیمت آن می شوند. کریمی اظهار داشت: این دو دلیل موجب شده است تا قیمت کامیون افزایش یابد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که نقش سایت های قیمت گذار در افزایش قیمت چیست، گفت: این سایت ها هم صددرصد در زمینه قیمت گذاری اخلال ایجاد کرده اند. کریمی افزود: این سایت ها به نوعی دارند بازار را متشنج می کنند.

دبیر انجمن کامیون داران ادامه داد: ناوگانی که از طریق کمپانی عرضه می شود متاسفانه در اختیار نمایندگی ها قرار می گیرد و نمایندگی ها هم به نحوی در اختیار دلالان (نمایشگاه داران) قرار می دهند.پشت پرده افزایش قیمت خودروهای سنگین/ رانت اطلاعاتی از یک دستورالعمل، کامیون های کارکرده خارجی را به گمرک غرب تهران رساند؟!

وی افزود: هم اکنون شاهد آن هستیم که شرکت های خودروسازی که به ثبت نام کنندگان برای تحویل کامیون متعهد شده بودند و حتی شاسی به نام ثبت نام کنندگان خورده بود، از تحویل کامیون به ثبت نام کننده خودداری کردند و آن را در اختیار شخص ثالثی قرار دادند و الان دو طرف خودروساز و ثبت نام کننده وارد دعواهای حقوقی و تعزیراتی شده اند. این اتفاق برای بسیاری از خودروسازان به خصوص سایپا دیزل رخ داده است. وی اظهار داشت: هم اکنون آن اشخاص ثالث که بیشتر دلالان هستند بازار را در اختیار گرفته اند.

کریمی گفت: همچنین ما یک سری محدودیت ها در موضوع واردات کامیون ها به دلیل تحریم ها نیز داریم که این موضوع هم بر قیمت تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هم اکنون ما شاهد آن هستیم که قیمت تمام شده یک کامیون در ایران چند برابر قیمت تمام شده آن‌ها در کشور‌های خارجی و یا حتی کشور‌های همسایه است.

دبیر انجمن کامیون داران افزود: ما بارها از مراجع ذی صلاح خواسته ایم که مشخص کنند بالاخره این تعیین قیمت خودرو بر عهده چه کسی است؟ اما آن ها تنها جوابی که به ما داده اند این است که تعیین قیمت خودرو در اختیار هیات مدیره شرکت های خودروساز است. به عبارت بهتر و ساده تر به نوعی با این پاسخ رفع تکلیف کرده اند.  

کریمی با اشاره به طرح جایگزینی ناوگان فرسوده از طریق واردات کامیون های تا سه سال کارکرده اروپایی یا صفر مدل گذشته که به تازگی توسط وزیر صمت ابلاغ شده است، گفت: اجرای درست این طرح تا حد قابل توجهی می تواند به ایجاد تعادل قیمت در بازار یا حداقل جلوگیری از افزایش قیمت کمک کند.

وی افزود: البته در گذشته طرح هایی مشابه طرح مذکور داشتیم اما به دلیل اجرای نادرست آن، همین طرح ها خود باعث افزایش قیمت شدند.

دبیر انجمن کامیون داران در ادامه صحبت های خود از یک رانت اطلاعاتی پرده برداشت و گفت: هنوز دستورالعمل نحوه اجرای طرح جایگزینی ناوگان فرسوده از طریق واردات کامیون های تا سه سال کارکرده اروپایی یا صفر مدل گذشته، تهیه و تنظیم نشده است عده ای دلال رفته اند و متاسفانه از کشورهای دیگر یک تعداد خودرو را وارد کرده اند و تا گمرک غرب تهران هم آورده اند!

وی ادامه داد: الان سؤال ما این است، چطور هنوز که دستورالعمل اجرایی این طرح تنظیم نشده، خودرو وارد شده است؟ این خودروها را چه کسی و با چه مجوزی وارد کرده و قرار است این خودروها با چه نرخی به دست مصرف کننده برسد؟

کریمی افزود: این وضعیت نشان می دهد یک عده سودجو، فرصت طلب و بهره بردار پیدا شده اند که با راهنمایی و کمک عده ای در دولت و به عبارت بهتر با رانت اطلاعاتی که از بخشی از دولت دریافت کرده اند اقدام به واردات این خودروها قبل از تنظیم دستورالعمل اجرای طرح کرده اند.

وی ادامه داد: با این روند، این طرح به اسم کامیون دار و راننده اجرایی می شود اما به کام یک عده واردکننده است. کما اینکه در سال های گذشته نیز عیناً همین اتفاق افتاده است.

کریمی گفت: به استناد یک بند قانونی کاملاً مشخص است که در زمینه واردات کامیون های کارکرده چه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند این کار را انجام دهند.

وی افزود: در مرحله اول واردات این اشخاص حقیقی و حقوقی به این شرح می باشند و می توانند کامیون وارد کنند؛

شرکت‌ها خودروساز ۱۰۰۰ دستگاه، شرکت‌های حمل و نقل توانمند ۱۰۰ دستگاه، سرمایه گذاران بخش حمل و نقل ۵۰ دستگاه و دارندگان ناوگان هم ۱۰ دستگاه. حالا پرسش ما این است این افرادی که کامیون‌های کارکرده را وارد و تا گمرک غرب تهران آورده اند، جزو کدام یک از این چهار دسته است؟

کریمی ادامه داد: من مطمئنم که جزو هیچ یک از این چهار دسته نمی‌باشند. فقط با یک رانت اطلاعاتی که از بخش دولتی به دست آورده اند، این کامیون‌های کارکرده را وارد کرده اند و با همین رانتی که کامیون‌ها را وارد کشور کرده اند با همین رانت هم این کامیون‌ها را پلاک می‌کنند، با همین رانت توزیع خواهند کرد و باز نظام حمل و نقل ما را بهم خواهند ریخت.

وی در پاسخ به اینکه هم اکنون وضعیت تولید کامیون در ایران چگونه است، گفت: واقعیت این است که ما تولیدکننده نیستیم بلکه در این زمینه مونتاژ کار هستیم.

دبیر انجمن کامیون داران گفت: اگر همه ذینفعان بخش حمل و نقل در کنار یکدیگر قرار بگیرند حداقل ده سال طول خواهد کشید تا ما ناوگان فرسوده خود را به احسن تبدیل کنیم.

کریمی در انتهای صحبت‌های خود گفت: علیرغم تمام انتقاداتی که در زمینه‌های مختلف داشته ایم، متاسفانه یک جلسه هم با نماینده تشکل‌های صنفی برگزار نشده است و طبق معمول تصمیماتی برای این بخش از حمل و نقل پشت در‌های بسته در حال اتخاذ است. متاسفانه از دهه ۷۰ به این سمت، هر بار مساله نوسازی ناوگان مطرح شده، به دلیل عدم مشورت با مصرف کنندگان و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد طرح‌هایی ارائه شده که یا متوقف شده یا شکست خورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
دلال بازی داره ریشه مردم را در میاره و هیچکسی بفکر این مردم بدبخت نیست ...
اينجا ايران است كشور گل بلبل
دیوار رو ببندید یا اینترنت رو قطع کنید درست میشه خو
جناب رئیسی خواهشا ورود کنید جلو این دلال ها را بگیرید
اطلاعات و پلیس اقتصادی حلقه مفقوده مبارزه با مافیا
این داستان یک ملته!من 2 اردیبهشت باز نشست شدم ،پاداش پایان خدمت برای چیست؟از زمان دولت نهم رسمی غلط بنا نهاد که پاداش را یکسال بعد بدهند!و حال این شده رسم دولت ها الان اون پاداش من چقدر ارزش داره؟من باز نشسته بدون کار بعد بازنشستگی با یک پسر فوق بیکار و دختر دانشجوی فوق و همسر دانشجوی دکتری و کلی بدهی بانکی باید چکار کنم ؟خودکشی؟؟؟؟؟؟وای بر شکم سیران حقه باز دولتی،که درد ملت را نمی دانند.جالبه کهخ دولت تدبیر قراره پلکانی 15 در صد ضریب افزایش حقوق بده و تا 4.5 میلیون 10 در صد و تا 7.5 15 در صد و ...مالبیات کم کنه !!!در حالی که خط فقر امروز 6 میلیونه اما دولت برای گرفتن قبراقه!!! رو هم که نیست سنگ پا قزوینه! اخر یکی با درامد 7 میلیون 15 در صد مالیات؟
حق الناس خدا به فریاد برسد
حاضریم کامیون های فرسوده سلامت ما رو به خطر بندازند. اما واردات رو ازاد نکنیم
یعنی جمع کردن چندتا دلال(نمایشگاه دار) اینقدر سخته...بگذریم که بقال سر کوچه ما هم دلال بازی در میاره.
این چه مملکتی این قیمتها یعنی چه یعنی طرف دلال داره پولشوی میکنه دولت هیچکاری نداره بخدا ظلم اونم یه قشری داشتن نون خانواده در میاوردن شغل مردم هم خراب کردن
این طرح ها که ظاهرا به نفع ملت و مملکت در ابتدا اجرا میشه،در نهایت به نفع عده ای مجهول الهویه تمام شده وهمچنان جان و مال ملت و محیط زیست و سوخت تاوان این رانت خواری میدهند.
تشکر بابت نوشتن این مطلب
خودم یکی از اونایی بودم ک‌خاستم این‌مطلبو بنویسید
کاش ی گزارش از تلوزیون پخش بشه و بدبختیا رو نشون بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
خودشون میدونند.اراده ای برای اصلاحات نیست.
واردات خودرو سنگین باید با تعرفه صفر اغاز شود مختص افراد گواهینامه دار نه برای دلال،هر گواهینامه یک دستگاه.ولاغیر
علی

با سلام یک کارمند ساده هستم با مدرک کارشناسی و 22 سال سابقه خدمتی که دو سال پیش تصمیم داشتم پراید مدل 88 را که با یک وام 7 میلیون تومانی خریده بودم را عوض کنم ولی تا 21 میلیون تومان که قیمت بازار روز بود دیدم حداقل 11 میلیون تومان باید هزینه کنم که از توانم خارج بود و با توجه به هزینه های زندگی بازهم به تعمیر و سرویس چندباره ماشین رو آوردم و الآن که دو سال گذشته و پراید ارزانترین و بی کیفیت ترین خودرویی که می خواهم جایگزین کنم بجای 11 میلیون حدود 25 تا 30 میلیون باید تهیه کنم برای پرایدی که استهلاک آن زیاد و 10 سال از عمر آن می گذرد !! کجای دنیا و در کدام کشور حتی در کشورهای جهان سومی که نفت و گاز و معدن و دریای شمال و جنوب و معادن و پتروشیمی و فناوری نانو و راکتورهای هسته ای ندارند مردم باید با این مشقت برای خرید خودرو و خانه اقدام کنند ؟!!! به خود بیاییم سال به سال به عمرمان اضافه و فرصت ها از دست می رود و قابل جبران نیست! دولت بعنوان قوه مجریه چه نظارتی دارد و …. قشر مرفه و ثروتمند که اصلا پراید و پژو 405 که خارج از رده شده اند را نمی خرد ! دولتمردان چگونه و کجا به فکر مردم هستند؟ خانواده ای که با پراید قراضه هنوز دارد مسافرکشی می کند تا امرار معاش کند و…. بعد یکسری از مسئولین قیافه می گیرند و می گویند بله آلودگی هوا ناشی از این خودروهای فرسوده است معاینه فنی ندارند و … !!!
کافیه توی فصل سرد شاهد روشن شدن کامیون های ولوو مدل پایین باشین اونوقت متوجه میشین که ۱۰۰ کامیون از این نوع برای الوده کردن هوای شهری با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر کافیه
متاسفانه رانت خودرو ساز و دوررررر بودن دست رغبا از بازار ایران و تعرفه سنگین گمرکی باعث شده که خودروی منتاژی با قیمتای نجومی قیمتگذاری بشه و واقعا خودوهای 40/50سال پیش بسختی بتونید با قیمت 300ملیون خریداری کنید در حالی که کشورهای همسایه مثل ترکیه بهترین خودروهای روز اروپا و بخصوص بنز المان در حال نوسازی مدلهای 2009 و2010به مدلهای 2019و 2020 میباشد ما برای حفظ منافع دوستان در حال واردات خودوهای چینی هستیم و بدتر که چینی ها رو برندسازی میکنیم و بنام خودمون وارد بازار میکنیم . دوستان یاداوری میکنم که در زمان جنگ تحمیلی لجستیک و ترابری جنگ بر دوش اتوبوس بنز 302بود و کامیونهای کلاس مختلف بنز و سنگین کشهای ماک بود که فداکاریهای زیادی همین رانندکان بی نام نشان در جنگ به مهین انجام دادن. حالا سوال اینجاس واقعا این اتوبوسهای سوِئدی و کامیونهای متنوع چینی در مواقع حساس و استراتژیک میتونن به کمک وطن بشتابند... همی ما در پیشگاه خداوند روزی جوابگو خواهیم بود .....
از شتر برای حمل بار استفاده کنید استرالیا هزاران شتر مازاد خودش را کشت دولت ایران اگر بفکر مردم ایران بود این شتران را رایگان میتوانست به کشور وارد کرده جایگزین کامیون های فرسوده کند.کار برای خدا دلسردی ندارد
سلام.من‌کامیون‌خودمو‌۴۰‌روز‌‌پیش‌فروختم‌به‌امید‌مدل‌بالا
کردن‌امروز‌همون‌کامیون‌باید‌۳۵۰‌ملیون‌بزارم‌روش‌تازه
بخرم‌کجای‌دنیا‌اینجوری‌هست‌مسولین‌بیدار‌بشین
سلام ... چرا همش از پشت پرده صحبت می کنید .. بیایید پرده کرکره نصب کنید که هر موقع لازم بود بکشیم بالا وبعدبیاریم پایین ..... خلاصه اینکه میتوان از لای پرده پی به پشت پرده برد ..وسلام
چرا شلوغش،می کنید این موضوع که در قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور ذکر شده و باید اجرایی شود. لطفا اگه از یک موضوع خبر ندارید تحلیل غلط نکنید و مردم را بدبین نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
نکنه به ضرر شما نوشته مطلبه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
مرسی دلال جان
ماشین 460شده 1800یعنی چی
اقا ابن چه وضعیه من یک سال ونیم پبش یک کامیون بنز را فرختم چون سه دانگ شریک داشتم به ممبلغ ۱۶۰ملیون که وام بگیرم و شخصی بخرم تا رفتم بجنبم ۴۰ ملیون گران شد هر روز میگفتند ارزون میشه که نشد العان همان ماشین شده ۷۰۰ ملیون من با ۸۰ملیون یک گاری هم دیگه نمیتونم بخرم اخه کجای دنیا اینجوریه @
من هوو رو تابستون فروختم ب امید خرید ماشین بهتر الان همونا باید بخرم ۵۰۰تومن
دیگه هوو هم برام شد ارزو
سکته دادن خیلیا رو
سر دو ماه از صاحب ماشین شدم رااننده مردم
کی میفهمه اینا رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دلسوزنداریم
کرونا لااقل ازاین نظر خوب بود که دلالها شکمهای گشنه شان راجلو انظار وبا افتخار در بخور گاهای آنچنانی پرنکنند کاش من قربان کرونا برم
ای کاش کسی بود برای این مردم دل میسوزوند بخدا مردم خوبی داریم که همینم باعث سو استفاده بعضی ها شده خداکنه ارزون بشه من هم کامیونت داشتم فروختم چون شریک بودم رفتم وام بگبرم ماشین گرون شد الان خونه نشین شدم
یه بنز تک مدل پایین داشتم مدل ۶۰فروختم ۱۰۰تومن گفتم یه بهتر بخرم یه ۲۰تومن وام گرفتم .هی رفت بالا هر روز قیمتها گفتن پایین میاد پایین میاد الان شده ۵۰۰تومن من با ۱۰۰تومن چه غلطی بکنم .چه مملکتیه خدا .خداییش خجالت میکشیم یه بار دیگه شدیم راننده مردم
قیمت اسیوزو 6تن صفر سال 97 بود 320 الان بعد 1سال نیم 2برابرنیم افزایش داشته.حالا بگزریم که 120بود سال95 قبلترش 90بود قیمت کله جدید ایسوزو
هیوندا شش تن فروختم پنجاه تومان یه زمبن هم ارث پدری فروختم‌ چهل تومان که برم خیر سرم مدل بالا ترشو بخرم ...با نود تومان هم خاور قدیمی بهم نمیدن ..خدایا به فریادمان برس
خدایا به فریادمان برس
سلام لطفا ب حرف دل مردم گوش بدین یعنی ما شکایتمون پیش کی ببریم هر روز فقیر ها فقیرتر میشوند پول دار ها ثروتمند تر
سلام به خدا بالای ۵۰ درصد از گرانی خودرو سایت دیواره
واردات فقط باید باکارت هوشمند وگواهینامه باشه والا بی فایده است
چون قیمت زیاد فرق نمیکه
آقا من کشنده ولو اف هاش داشتم با کانتین مارال پارسال هردوشو 300 تومن فروختم که اسکانیا بگیرم یکد فعه گرون شد الان با همون پول آشغالترین ماشین بازار هم نمی توانم بخرم ....
بد بخت شدیم پدرم ۷۰ سال کار کرد خودمم هنوز قسط میدم ماشین ما فروختم بهتر بخرم دود شد همش
زندگیمون رفت اف هاش مدل 90 رو دوماه پیش یک و دویست دادم دویست میلیونم وام گرفتم تا افهاش پونصد بگیرم ولی تا وامم ازاد شد افهاش پونصد شد 5 میلیارد دیگ ماشین خودمم نمیتونم بگیرم باید برم ماک مدل 54 بگیرم ....
ما رنو مدل ۸۴ رو ۹۰۰ تومن فروختیم اخر شهریور تا بتونیم یه ماشین بهتر بخریم در کمتر از دوهفته ماشینمون شد یک میلیاردو پونصد.....به کی بگیم این حرفا رو وقتی مملکت بی حساب کتابه....
سلام.
توروخدا قیمت ماشین سنگین نظارت کنین
نجومی رفته بالا
دیوار هم دراین گرونی دخیله
قیمتارو بردارین.
چرا ب داد مردم نمیرسین؟؟
سلام هرچه بنویسیم مثل حرف بادهواست اف ام ۱۰چرخ روفروختم ۲۷۰میلیون الان ۲میلیاردو۴۰۰میلیون تومانه شمارابه خدابه کی بایدبگیم چراکامیون واردنمیکننددست دوم اروپایی خداوکیلی کی جواب خسارت مارومیده ...
سلام‌‌از‌سال‌۱۳۸۹‌که‌بنزتک‌مدل۵۴‌رو‌من‌فروختم‌چهل‌وچهار‌میلیون‌اینا‌میگن‌میخواهیم‌فرسوده‌هارو‌جمع‌کنیم‌.الانم‌که‌همون‌بنز‌۵۴‌روباید‌برم‌بخرم‌۸۰۰میلیون‌همونو‌میگن‌مگه‌اینکه‌خدا‌بدادمون‌باشه.
سلام
تورو قرآن به فکر باشید با این قیمتا اون از قیمت بیمه که برجی ۶۲۰هزار تومان شده به قرآن مجید کمرمون شکسته.از خدا روزی هزار بار آرزوی مرگ داریم.قیمت یه الوند شده ۷۵۰.تا بیایی یه اتاق بذاری بیفته به راه۸۵۰پات در میاد به قرآن.یه متور شده ۲۵میلیون.به قرآن حق ما نیست.ریشمون داره میسوزه.تو قرآن به داد مردم و راننده بدبخت برسید.
ماشین تو افغانستان چهارصد تو ایران دومیلیارد
خداوکیلی مسئولین خجالت نمیکشن یه داف2012پلاک گرجستان 500ملیونه همان ماشین توایران سه میلیارد قیمت میدن و بازارکامیون ده چرخ خودم دادم دویست ملیون الان میگه2200تنهاراه فقط خودکشیه من چندر غازپول ماشینو خوردم حالاچکارکنم هیچ کشوری هم رامون نمیده فرار کنیم
با سلام ما رانندگان صدامون به هیچ کجا نمیرسه فقط خدا با این اوضاع و اشوب و افزایش ساعتی دیگه روح و روان نداریم جناب ریسی ترا به امام هشتم ورود کنید و جلوشو بگیرد اخه یه کامیون 500م چرا لاید بشه 5ملیلیارد کجای دنیا بوده و دیدی ترا به خدا ورد کنید جناب ریسی جلوشو
بگیرید
باسلام پارسال قیمت کامیون ۳۰۰ میلیونی امسال شده بالای ۳میلیارد چرا
سلام مملکت‌ جای زندگی نیست همش باید قسط بدیم وسلام عمرمونم‌ تموم شد
سلام مسئولین سال دولتمر دان سلام همه چیز درست ها من سال 98 کامیونم فروختم به امید اینکه تسهیلات بگیرم کامیون بهتری بخرم کامیون چند برابر شد و من دویست و پنجاه تومان پول کامیون از دستم رفت آه ما کامیون دار ها دامنتان می گیرد یک شبه یک عده ثروتمند شدند و یکی مثل ما بیچارهع کچای جهان قیمت یک کامیون دو طول دو سال 1000 درصد رشد داره .... آقای رئیسی شما گفتید اجناس ارزان میشه از مر داد تا الان ببین کامیون چقدر گران شده کامیون دارها با دم گردو می شکنن ماهی صد میلیون در آمد دارن و می گن یک بار اعتصاب کردیم کرایمان ده برابر کردند
با سلام آقای رئیسی چه مافیای پشت خودرو سنگین است که هر روز بایستی گران شود هیچ مسئولی جرات حرف زدن نداره ماشین های که در ایران سه میلیارد و 4 میلیارد میگن در جاده های کشورهای همسایهاگر تردد کنند آتششان می زنند چقدر سوخت هدر میره چقدر دلار بخاطر قطعه وار داتی خرج میشه برای همیشه این موضوع درست کنید صادرات خودرو های دست دوم باز بزارید خسته شدیم اینقدر حسرت خوردیم ترا بخدا رئیس جمهور ورود کن
با سلام و ادب خدمت مسئولین ماشین های سنگین را به راننده پایه یکم با کارت هوشمند بدهید چرا که دلال که بهش ماشین سنگین میدن چون راننده نیست و نمی دونه سختی جاده برف و بارندگی را نتیجه تن هیچ گونه اطلاع از کار حمل و نقل داره ماشین اگر دست راننده برسه بار جا به جا میشه اما اگر دست دلال برسه میبره یه پارکینگ می زاره و همین جور زنجیر بار به هم متصل میشه و گران میشه لطفا این ماشین های وارداتی و حتی ماشین سنگین تولید داخل را به راننده پایه یک کارت هوشمند دار تحویل دهید و اگر اینگونه باشد دیگر هیچ ماشینی انبار نمی شود و بار جابجا می شود و ماشین سنگین دست هر بی سر پایی نمی افتد لطفا جناب رئیس جمهور و مسئولین و اداره تعزیرات یک مقدار در این شهرک کامیون تهران بازرسی کنید چون من خودم دیدم که زمانی شهرک شلوغ میشود این دلال ها کشنده ها را در بین خود با قیمت ۹ میلیارد قولنامه سوری می نویسند و خریدار هم اگر این کاره نباشد حول کرده و میخرد با تشکر از مسئولین ایزدی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار