بازدید 5305
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور مطرح کرد

انتقاد رئیس بسیج از عرضه مواد مخدر در جامعه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه نباید آسیب‌های اجتماعی را دست کم بگیریم، گفت: خطر این آسیب‌ها کمتر از تهدیدات خارجی نیست.
کد خبر: ۹۵۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 22 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح بزرگترین کمپ ترک اعتیاد جنوب شرق کشور در استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: رنجی که خانواده‌های معتادان به خصوص معتادان متجاهر متحمل می‌شوند سنگین است و ما نمی‌توانیم نسبت به آنها بی تفاوت باشیم، ما هم رنج می‌بریم زیرا ما همه عضو یک جامعه اسلامی هستیم و باید با آلام آنها همدردی کنیم.

وی افزود: خداپسندانه‌ترین همدردی همین ایجاد کمپ است زیرا ایجاد اردوگاه‌های صیانت می‌تواند سرآغاز فصل جدیدی برای پاکسازی جامعه از آسیب‌های جامعه ناشی از اعتیاد باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: این اردوگاه نمونه‌ای از اردوگاه‌هایی است که افرادی که ترک کرده‌اند به عنوان عضوی مولد، کارآفرین، شاغل و در مسیر و فرآیند رونق اقتصادی کشور بتوانند ایفای نقش کنند.

سلیمانی تصریح کرد: در سازمان بسیج قرار نیست تنها به اردوگاه صیانت بسنده شود در این راستا معاونت با همکاری هیئت‌های اندیشه ورز و نخبگان سطح کشور طرح‌هایی تهیه کرده که در قالب برنامه‌های سال ۹۹ و متناسب با اقتضائات هر شهرستان و هر استانی موضوع اعتیاد را به صورت مردمی و گسترده و ایجابی در دستور کار قرار دهیم.

مبارزه با اعتیاد از طریق ظرفیت‌های بومی محلی امکانپذیر است

وی افزود: مبارزه و مواجهه با اعتیاد و پایین آوردن نرخ اعتیاد از طریق ظرفیت‌های بومی محلی امکانپذیر است.

سلیمانی با بیان اینکه مرحله بعد نسخه درمان در خانه است، یادآور شد: همه دستگاه‌ها و نهادها، خیران، سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند کمک حال این مجموعه فعال باشند.

رئیس بسیج مستضعفین کشور به راه حل دیگری اشاره کرد و ابراز داشت: آن دسته از خانواده‌هایی که آمادگی دارند را آموزش دهیم تا آنها بتوانند مستمرا با نسخه‌های روانشناسی فرد معتاد را مورد درمان قرار دهند که کاهش هزینه را در پی خواهد داشت و هم می‌تواند بدون اینکه به زیر ساخت نیاز داشته باشد فرد را درمان کنند.

وی گفت: یک روش هم تعریف یک فرآیند کاملاً مردمی و مبتنی بر روش‌های ایجابی که ۹۰ درصد استفاده از این روش برای مبارزه با توزیع مواد مخدر سنتی و صنعتی است.

سلیمانی با ذکر این مطلب که ما تا سال آینده ۹۰ درصد روش‌های ایجابی را پیاده خواهیم کرد، گفت: ۱۶۰ هزار رده در سطح بسیج داریم که شامل ۵۴ هزار رده پایگاه مقاومت، ۶۰ هزار رده دانش‌آموزی و ۳۸ هزار کانون قشری است؛ ضمن اینکه آنها باید فعال شوند باید کمک کنند در مواجهه و مقابله با مواد مخدر به صورت خرد کمک کنند.

انتقاد از عرضه مواد مخدر در جامعه

رئیس بسیج مستضعفین اظهار داشت: علی رغم همه مجاهدت‌ها، جانفشانی‌ها و مواجه‌هایی که در رابطه با مواد مخدر انجام شده متأسفانه هنوز عرضه مواد مخدر در جامعه به راحتی انجام می‌شود لذا بسیج برای این طرح داده که امیدوارم همه در راستای اجرای آن کمک کنند.

وی افزود: همانطور که ما به تلفات جاده‌ای اهمیت می‌دهیم باید به تلفات مواد مخدر هم توجه داشته باشیم. چرا عرضه مواد مخدر در جامعه انجام می‌شود و مردم حساسیت نشان نمی‌دهند و عادی است؟ این عادی شدن برای مردم محله‌ها بسیار خطرناک است لذا باید روش ایجاد انگیزه برای مبارزه با مواد مخدر باید در بین مردم فراگیر شود و این کار از بسیج برمی‌آید.

سلیمانی اظهار داشت: ما آسیب‌های اجتماعی را نباید دست کم بگیریم زیرا این آسیب‌ها خطرش کمتر از تهدیدات خارجی نیست و هر چه توسعه پیدا کند ریشه می‌دواند.

وی ادامه داد: چرا نرخ طلاق بالا است؟ یکی از دلایل آن افزایش نرخ اعتیاد است؛ بنابراین سپاه بر اساس رسالت انقلابی که دارد بخشی از عرصه‌های خودش را اختصاص داده و این کار داوطلبانه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل