بازدید 20979
با تصویب ماده‌ای جدید و عجیب؛

با همکاری دولت و مجلس، «سفر» از ایرانیان دورتر می‌شود!

یکی از ابهامات، چرایی مرتبط کردن مالیات بر ارزش افزوده با سفر است که هم بی ربط به نظر می‌رسند و هم این سوال را به دنبال دارد که چگونه می‌شود هم از محل بلیت هواپیما و حتی تور‌هایی که برای سفر‌های خارجی دایر می‌شوند مالیات بر ارزش افزوده گرفت و هم جداگانه چنین مالیاتی برای مسافران خارج از کشور وضع کرد و مانع از خروج ایشان در صورت پرداخت نکردنش شد؟
کد خبر: ۹۵۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 22 January 2020
تابناک اجتماعیسقوط ارزش پول ملی و اتفاقاتی مانند تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان کم بود، دولت و مجلس هم پای کار آمدند تا بهره مندی ایرانیان از سفر و اقتصادش کمتر شود.

به گزارش «تابناک»، این مضمون بسیاری از پیام‌هایی است که از روز گذشته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در نقد مصوبه مجلس درباره وضع مالیات بر سفر خارجی منتشر و دست به دست می‌شود؛ در نقد مصوبه‌ای که بر خلاف باور بسیاری، هنوز فرجام کلی اش مشخص نیست.

درباره تصویب ماده ۳۳ مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی سخن می‌گوییم که بر اساس آن، سازمان امور مالیاتی کشور موظف خواهد شد، بابت خروج هر مسافر ایرانی از مرز‌های هوایی، دریایی و زمینی وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

البته این مصوبه سه تبصره دارد که در اولی دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور، بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌گردند، دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان و همچنین زائران اربعین و ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، معاف از پرداخت این مالیات شده اند.

بر اساس تبصره دوم نیز گردشگران، ساکنین دائم یا موقت مناطق آزاد تجاری- صنعتی که صرفاً از مبدأ مناطق مذکور به خارج از کشور عزیمت می‌کنند، مشمول عوارض خروج از کشور موضوع قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی شناخته شده و در تبصره سوم، نیروی انتظامی موظف شده پرداخت شدن یا نشدن این مالیات را به روشی که سازمان امور مالیاتی مشخص خواهد کرد، کنترل نموده و از خروج مشمولانی که مالیات سفر نپرداخته اند، جلوگیری کند.

این‌ها کلیات مصوبه روز گذشته مجلس هستند که ابهامات فراوانی آفریده و انتقادات بسیاری به دنبال داشته است، اما بسیاری از این نکته بی اطلاع هستند که مصوبه مجلس، نه از جنس «طرح»، که برآمده از لایحه‌ای ا‌ست که دولت تنظیم و به مجلس ارسال کرده است؛ لایحه‌ای مفصل که تحول قانون «مالیات بر ارزش افزوده» را نشانه رفته است.

نکته مهم‌تر اینجاست که لایحه یاد شده مشتمل بر ۶۶ ماده است که روز گذشته نمایندگان تا ماده ۴۷ آن را بررسی، رفع اشکال و تصویب نموده اند و در ادامه نشست با اکثریت آرا رای به ارجاع باقی مواد لایحه یعنی ماده‌های ۴۸ تا ۶۶ به کمیسیون اقتصادی مجلس داده اند. اتفاقی که پیرو آن، باید لایحه در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد و سپس مصوبات کمیسیون به صحن مجلس بازگردد.

موضوعی ابهام برانگیز که نشان می‌دهد ساکنان خانه ملت هم در خصوص این لایحه، دست کم در مواد پرشماری از آن، ابهاماتی جدی دارند تا جایی که مجاب شده اند نظر تخصصی همکارانشان را در این خصوص جویا شده و سپس درباره آن‌ها اعلام نظر و تصمیمم گیری نمایند؛ فرایندی که ظاهرا در خصوص ماده‌های دیگر لایحه مانند وضع مالیات سفر خارجی نیازی به طی شدنش احساس نشده است.

این در حالی است که پیش از این و در بررسی لایحه بودجه سال آتی، نمایندگان مجلس رای به افزایش عوارض خروج از کشور برای سال ۹۹ داده و برخلاف سال گذشته که مسئولان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تصمیم مشابه ایشان مخالفت کردند، در بازخورد‌ها با موافقت وزارت تازه شکل گرفته گردشگری مواجه شدند. وزارت خانه‌ای که تا این لحظه به وضع مالیات سفر واکنشی نشان نداده اند.

البته ابهامات در خصوص مصوبه جدید فراتر از موارد یاد شده است. این را می‌شود از رصد واکنش‌های فراوان شکل گرفته در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی دریافت که نشان می‌دهد ابهامات بسیاری به وجود آورده است. از تفاوت این مالیات با عوارض خروج از کشور که نامفهوم و عجیب است تا تلاش برای یافتن نمونه مشابه در دیگر کشور‌ها که بی نتیجه مانده است.

به این ابهامات، چرایی مرتبط کردن مالیات بر ارزش افزوده با سفر را هم باید افزود که هم بی ربط به نظر می‌رسند و هم این سوال را به دنبال دارد که چگونه می‌شود هم از محل بلیت هواپیما و حتی تور‌هایی که برای سفر‌های خارجی دایر می‌شوند مالیات بر ارزش افزوده گرفت و هم جداگانه چنین مالیاتی برای مسافران خارج از کشور وضع کرد و مانع از خروج ایشان در صورت پرداخت نکردنش شد؟

الزام به دریافت وجوهی جدید از آن‌هایی که قصد سفر خارجی دارند و اغلبشان از مرز‌های هوایی کشور خارج می‌شوند و افزون بر عوارض خروج و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در خرید بلیت و تور، مالیات دیگری را با نام«عوارض فرودگاهی و هواپیمایی» می‌پردازند که آن هم روی قیمت بلیت پروازشان منظور می‌شود و این سوال را به دنبال دارد که آیا مرزی برای توقف دریافت مالیات با عناوین مختلف از این افراد وجود دارد یا خیر؟

سوالی که ظاهرا پاسخ دولتمردان و نمایندگان مجلس به آن منفی است؛ این را مصوبه روز گذشته نشان می‌دهد که تاکید چندباره مسئولان بر مخالفتشان با سفر‌های خارجی است، با این که می‌دانند و شعار می‌دهند که رونق گردشگری یکی از راه‌های برون رفت کشور از اتکا به خام فروشی، نجات اقتصاد کشور، بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه، مقابله با تصویر منفی ساخته شده از ایران در بسیاری از کشور‌ها و منشا اتفاقات مثبت پرشمار دیگری است. اتفاقاتی که نقطه شروع رقم زدنشان، تسهیل سفر است نه وضع انبوه مالیات‌ها و افزایش پلکانی آن‌ها در هر سال!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۱۳۴
مجلس کنونی در نوع خودش شاهکار است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
همین اصلاحطلبان بی انصاف این لایحه را تصویب دست آقای جنتی را میبوسم که همه را رد صلاحیت کرد. کاش قلم
پای من می شکست و به آن ها رای نمیدادم. این آخرین میخ در تابوت اصلاح طلبان بود.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
همینه که هست . خیلی هم خوب قانونیه ، اونی که ۵۰ ۶۰ میلیون حداقل داره خرج خوشگذرونیش میکنه یا میخواد بره ۱۰
برابرشو از تجارت در بیاره ۲۰۰ ۳۰۰تومنم مالیات اضافه بده
اونی هم که داره برا تحصیل و درمان و... میره که شامل این قانون نمیشه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
......وسفر اخرت نزدیکتر
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اصلا من نمیدونم این عوارض خروج از کشور چی هست که باید گرفته شود ؟ هیچ کشوری چنین چیزی ندیدم
حالا مالیات هم اضافه شد!
باید از نفس کشیدن ما هم مالیات بگیرن تا خیالشون راحت بشه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
وقتی سری به سایتهای انلاین اطلاعات پرواز در دنیا می زنید کره شمالی خیلی نمونه جالبی است. معمولا هیچ هواپیمایی در ان نمی یابید الا یک یا حداکثر دو تا . ولی کره جنوبی و چین صدها هواپیما در حال سرویس هستند. البته این نشان می دهد که مردم کره جنوبی و ژاپن و اخیرا چین خیلی فقیر هستند چون برای کار همش باید بروند کشورهای خارجی . ولی مردم کره شمالی به خاطر برکاتی که دارند اصلا نیاز به سفر ندارند
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
دوست عزیز شک نکن به اون هم میرسیم.نفس کشیدن، زندگی کردن و ... باید مالیاتش رو پرداخت کنی. معلومه دیگه وقتی کف گیر به ته دیگ که نه، به اجاق برسه، باید از این دست ابتکارات به خرج بدن تا بلکه یه گوشه ای از بودجه رو سر وسامان بدن.
این دولت از مردم چی میخواد که بی لیاقتی خودش را از جیب مردم تامین میکند؟
آخه خدا ما دردمان را به کی بگیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
در سیستم ما معنی نداره که عده ای بخوان پول مملکت اسلامی را خرج کنند و بروند بلاد کفر. پس باید مالیات بپردازند. البته بچه های ما سفیران انقلاب هستند و با حقوق محدود معلمی و شهرداری شش تا شش تا می روند بلاد کفر
دولت ایران عادت کرده بهر مشکل مالی که بر خورد می کند دستش را بیشتر در جیب مردم بیچاره فرو می کند. بعلاوه تنها دولت روی کره زمین است که از مردمش برای خروج از کشور مالیات و عوارض می گیرد. البته چاره ای هم ندارد . چون کشورهای دیگر از توریستها در آمد دارند و چون توریسم را به فنا داده اند به ناچار جیب مردم فلک زده ایران را به بهانه های مختلف خالی می کنند.
فقط دست به جیب مردم میرسه!!!
عملا زندانی شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
بنا به گفته اقای ظریف که از همه این مخارج برای سفر معاف است خودتان خواستید.
از ان طرف می گن هر که نمی خواهد جمع کنه بره و از طرفی هم باید حسابی انان را چلوند چون در ایران بدنیا امده اند بدون اینکه هیچکدوم ما در این مکان تولد نقشی نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
قطعی بدانید ان خانم خودی و در نتیجه از همه این عوارض و مالیات و... معاف هست. همین هست که این جور افراد هم ایران هستند
مجلس که در طول این مدت توانایی هاش رو نشون داده. دوات هم که اسمش روش هست و بالاخره هم تدبیر داره و هم برای صنعت گردشگری تلاش میکنه و امید میده.
جدا جای تاسف داره .
بابا همه می دانند مخالفان اصلی با سفر خارجی کیا هستن،
واقعا دولت فقط زورش به ملت میرسد دیواری کوتاه تر از دیوار ملت ندارد
وقتی دولت توان گرفتن مالیات از پزشکان وبخشش مالیات هنرمندان و اختلاس های میلیارد دلاری ندارد فورا دست تو جیب ملت میکند و حتی مثل گران کردن بنزین حالا دلیلش چیست خود داند مجلس هم همچنان فورا تصویب میکنند ولی در مورد گران شدن بنزین مجلس هیچ کاره است لذا رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اون پزشکان و هنرمندان هم جزو ملت هستند. لطفا فراموش نکنید.
۴درصدی ها که میرن
بقیه هم که مهم نیستن
لطفا دیوارهای این .... را هر روز بلند تر از دیروز کنید تا کسی جرات خروج نداشته باشد. خدارو شکر اصلاح و اصول این مملکت را دیدیم. تجربه چیز خوبی است
،روی صحبت بنده با آقایون نماینده و دولتی است که مثلا باید در جهت رفاه و رفع مشکلات مردم این کشور کوشش کنند :
شما کی میخواهید دستت را از جیب این مردم بیرون کنید .بسیاری از این مردم از سر بدبختی که شما در این مملکت به ارمغان آورده اید ،مانند کودکان بد سرپرست جهت داشتن حقوق اولیه یک بشر به عنوان شهروند درجه دوم وسوم در کشورهای دیگر زندگی میکنند و تنها از روی اجبار و دلتنگی خانواده به این مملکت سر میزنند .از این مملکت که فراری شدند حتی تا اون لحظه آخر هم که از این خانه آبا و اجدادیشون میخواهند پا بیرون بگذارند ...
آقای روحانی
الان همه چرخ ها داره میچرخه؟؟؟؟
برای عصبانی کردن مردم از هیچ چیز دریغ نکنید
اونی که میخواد بره سفر حتما وضعش خوبه . این مالیات سفر براش عددی نیست که جلوی سفرش رو بگیره . کاسه داغتر از آش نشوید لطفا تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
معلومه که شما هیچی ندیدی تا حالا برو ببین بلکه نظرت راجب زندگی عوض بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
بگیره کجا خرج کنه ؟ مثل اینکه شما پاتو از خونتون بیرون نذاشتی! برو دستشویی فرودگاه بین المللی خودمون را ببین حالت بد میشه اونوقت برو اونور آبیا را ببین
آرش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
بحث سر پولداری و بی پولی نیست سر اینکه این حرکت مردم برای دیدن خانواده به ایران میایند مالیات گرفتن از انها چها معنی میتواند داشته باشد . قانونی هست یا دست کردن در جیب مردم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
بله. اونی که وضعش خوبه هرچی ازش بگیرند، چندبرابرش را روی نرخ کالا و خدماتش میکشد و از جیب من و شما در می‌آورد. اونی هم که دستش به جایی نمی رسد و مجبوری به سفر کاری یا خانوائگی می‌رود هم که با ابدبختی باید بدهد.
دانیال
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
آن که وضعش خوبه و سفر میره و این مبالغ هم براش عددی نیست،بدان و آگاه باش که تا ریال آخرش را از توی مصرف کننده داخلی که سفر خارج از کشور نمی روی میگیره به هر نحوی که دلش بخواهد.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
گیریم که وضعش خوبه. باید جیبش رو زد؟ پس از نظر شما دزدی از خونه‌های بالاشهر مجازه چون وضعشون خوبه؟
واقعا متاسفم برای این مجلس ضدمردمی
خاک عالم
ما مردم از مردم شعب ای طالب هم بدتریم
سپر انسانی نیاز دارند.
امیدوارم برای مکه و عتبات هم بگیرند
چون کسی که پول دارد میرود مکه و عتبات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
بنظر من کسی اگر بره زیارت و این پول پرداخت نکنه زیارتش قبول نیست
گور پدر سفر. افرادی که خارج کشور هستند و فقط برای دیدار میان و میرن چرا باید جور همه درآمدهای کارمندای ایران رو بکشن؟ خودتون 10 تا 10 تا خونه و ماشین واسه تا نبیره تون گرفتین، دو زار مالیات نمیدین از هیچ کدوم. نصف تهران خونه های خالین بدون یک ریال مالیات. زورتون به کسی که پاش به جایی بند نیست میرسه؟ فکر کردین اینا که خارجن هر چی بخوایم سرشون در میاریم گور باباشون عصبانی شدنم به درک؟
اینا کدوم کارشون تا حالا روی حساب کتاب بوده که این یکیش باشه!!!
اینا درحال حاضر و از نظر اقتصادی ، حاضرن به هر ریسمونی سیاه و سفیدی که دم دستشون باشه چنگ بزنن تا فقط بتونن این ماه رو ببخشید توهین نشه ،،این سال رو به اون سال برسونن
انشالا خدا کمکشون کنه،
باید برای سفر سوم حدود 500 هزار تومان واریز کنیم! یک چهارم پول هواپیما رو میگیرن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
باید برای سفر سوم حدود 500 هزار تومان پرداخت میکردیم. یک چهارم پول هواپیما را میگرفتند
هر دم از این باغ بری می رسد
با سلام
دولت این لایحه را برای مردم تصویب کردن نه برای نمایندگانی که همیشه در سفرهای خارجی هستند.
زمانی که شما دارید عوارض خروج از کشور می دهید دیگر مالیات چه صیغه ای است ؟
ده بار ده بار از ما مالیات می گیرن یکبار از حقوق، یکبار از خرید کالا، یکبار از خرید بلیط و آخر برای خارج شدن از مملکت ...
این سفر چه ربطی به مالیات دارد ؟
متاسفم برای خودمون
متاسفانه همیشه کار های اشتباه این مجلس که در راس امور میباشد تمامی ندارد.
اینان نمایندگان مردم نیستند و مجلس فرمایشی بیش نمیباشد
ارزش افزوده بابت خرید بلیط باید بدیم عوارض خروج از کشور بدیم مالیات هم بدیم؟ مگه دولت روی سفر خارجی چه خدماتی میده که ارزش افزوده می خواهد؟ اینها معنی ارزش افزوده رو می دانند؟ اصلابرای چی باید بابت خدماتی که نمی گیریم مالیات بدیم؟ گیر کردیم بین یک عده به عنوان مسوول دولت و نماینده و ... فرقی نداره. رای هم نمیدم نمی ذارم از اطرافیانم یک نفر هم رای بده. (تابناک می خواهی چاپ کن می خواهی نکن)
سلام.:اون قسمت اخر مطلبتون در باره رونق گردشگری .خیلی عجیبه !!.چون رونق گردشگری کشور با ورود گردشگر هستش و نه کسانی که به انواع و اقسام سفرهای تفریحی خارجی میرن و تنها حاصلش خارج کردن ارز هستش..نکته دوم هم اینکه اگه اون کسانی رو که استثنا شدن مثل بیماران. و دانشجویان. کنار بزاریم دیگه چه اشکالی در این قانون هست؟کسانی که سالی چند سفر به اقصی نقاط عالم دارن..و ده ها میلیون هزینه شون میشه..با مقدار کمی مالیات چه ضرری میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
این حق آدمها هستش که سفر برن کسی نمیتونه بگه واسه اینجا رفتن انقدر بده و واسه اونجا رفتن هیچی نده. سفر مگه و کربلا هم سفر خارج هستش چرا باید استثنا قائل بشید آخه، این کار شما اصلا حقوق شهروندی را زیر سوال برده؟ پس باید از سفرهای زیارتی هم عوارض خروج و هم مالیت بگیرید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
گردشگری که میاد ایران برای برگشت به کشورش هم باید این مالیات رو پرداخت کنه!!
دانیال
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
از جنابعالی که سفر خارج نمی روی تا ریال آخرش را در نیارند.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اشکالش اینه که پول زوره
اقا دوستان میگن باید تو اینحا به هر قیمتی بمونید ،جالبه کشورهای اروپایی و کانادایی در حقوق ماهیانه پرسنل مبلغی به عنوان حق سفر پرداخت میکنند و کارمندان خود را ترغیب به سفر به کشورهای دیگه و رفع خستگی کار میکنند اما مسئولین هرکاری میکنند که مردم رو واردار به موندن در کشور کنند حتی شرایط سفر درون کشور رو با افزایش نرخ بنزین و بالابردن هزینه های اسکان و غیره عملا غیر ممکن هستند ، واقعا فعلا فقط باید به زنده بودن فکر کنیم و خداروشکر کنیم که زنده هستیم و نفس میکشیم ، زندگی کردن پیشکش.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
گروه های دیگه الان همه در نظر گرفته شدند؟ محققین، اساتید دانشگاه و کسانی که ممکنه یک یا دوبار برن خارج در سال؟
فقط از روی دشمنی و کینه نسبت به کسانی که کاری رو می کنند که شما نم کنید حرف نزنید.
از نظر این دولتمردان، هرکسی توی این مملکت درآمد داره، از راه نامشروع هست و باید دولت یه جوری حق خودش رو از افراد پردرآمد بگیره، هرکی در آمد مناسب داره که بتونه به سفر خارجی بره، چه برای تفریح یا کار، کلا از نظر اینها کارش خلاف قانون. اصلا چه معنی داهر یک فرد تحصیل کرده که برای زندگیش کلی زحمت کشیده بخواد پول دربیاره تا با اون تازه مسافرت خارجی هم بره؟؟؟!!!!!! واقعا همه چیز توی این مملکت با کل دنیا متفاوته،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
تحصیل کرده کجا میتونه سفر بره. به استاد دانشگاه با نزدیک 20 سال سابقه حدود 5-6 ملیون میدهند. با این پول کرایه منزل هم نمیتونه بده چه برسه بره سفر.
تو تصویب قانون های عجیب و قریب تو دنیا فکر کنم سرآمد کشورها باشیم ،البته از این مجلس و نمایندگان نباید بیشتر توقع داشت.
مدیران حقوق بگیر از ملت جواب دهند
1- وقتی کسی فوت می کند در آرامستان ها بابت کارهای مختلف مالیا ت ارزش افزوده می گیرند انسانی که فوت می کند چه ارزش افزوده ای دارد ؟؟؟
2- وقتی ماشین مردم را با سه صوت به پارکینگ می برند زمان ترخیص مالیات زوری از صاحب ماشین بدبخت می گیرند این بردن و ترخیص کجایش ارزش افزوده ایجاد کرده است
آیا این دریافتی ها از مصادیق پول های حرام نیست
کسی هست به ما جواب دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
پول زوره خدا بگم این مهران مدیری چی کار کنه که تواین سریال برره راه روش نوین حکومت کردن به اینها یاد داد تقصیر مهران جونه
هر دم از این باغ بری میرسد...واقعا ممنونیم شب و روز فقط به فکر راحتی ما هستید
متاسفانه راحتترین راه دست بردن در جیب مردم بیچاره ایرانه

این هم از کارشناسان اقتصادی مجلس ،؛ انتظار مشارکت بالا در انتخابات هم دارید حتما
وقتی کف گیر به ته دیگ می خورد نمایندگان !!!!!!!!!!!!!!! دست به کار می شوند که ملت را به خاک سیاه بنشانند به هر شکل ممکن
یعنی اگه بین خبرها یه خبر خوب یا حداقل امیدوار کننده پیدا کردین به منم خبر بدین بخونم.
اميدوارم همه ان هايي كه دستشان تو جيب ملت هست داغ عزيزشون رو ببينن كه انقدر اين ملت رو مي چزونن
پاسخ ها
سعید
| Germany |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
آقا جان تو حیطه ی خود قانون حرف بزن، این از انسانیت و شرافت به دور هست که اعزای خانواده را مشمول این نفرین میکنی! من 100% مخالف این مورد هستم و با وضع این ظلم هم اعتراض شدید دارم و کانت هم نوشده ام، ولی این بروز احساس وحشتناک شما قابل قبول انسانیت و شرافت نیست!
چرا یک قانون وضع نمی کنید که هر کس خواست به خارج سفر کند باید ۵۰% سرمایه اش را به دولت خواب آکورد ما بپردازد. آخر این چه وضعی است؟ ترابخدا به فکر این ملت ستم دیده باشید . من در خارج هستم گریه ام می گیرد برای ملت.
آقا ، وقتی یه مسافر عوارض خروج پرداخت می کنه که اون هم پارسال افزایش شدیدی داشت، دیگه مالیات چی رو پرداخت کنه؟
پاسخ ها
دانیال
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
مالیات ناکارامدی دولتمردان کشور را.
دولت محترم می تواند برای جبران کسری‌های ناشی از حقوقهای نجومی وریخت وپاشهای فراوانی که در دستگاههای دولتی وسایر قوا صورت می گیرد که توان بررسی و نظارت را نیز برآنها ندارد مالیاتی تحت عنوان مالیات سفردر ایستگاههای عوارضی و پایانه های مسافر بری از مسافران داخلی نیز تصویب ووصول نمایدتاملت مستأصل را مستاصل تر نماید ،وحضور ملت را در انتخابات وموارد آینده هرچه کمرنگ تر نماید.ا
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
برادر عزیز مگه نمیگیره ؟؟؟؟!!1 مگر تا حالا از عوارضی اتوبان رد نشدی؟؟!!تو هتل رستوران و دستشویی بین راهی و مجتمع تجاری و پلاژ دریا و همه چیز یک نگاهی به قبض ها بنداز
اون چیزی که من دیدم اکثر افرادی که چه دانشجو هستن و چه به هر دلیل دیگه ای میرن خارج پشتوانه مالی خوبی دارن.
یعنی از یک هموطن ما که تا دهاتشون هم نمیتونه بره به مراتب وضعیت بهتری داره.
کشور در شرایط ویژه ای هست و کسری بودجه زیادی داریم.
باید از طریق مالیات جبران بشه.البته پزشکان و وکلا فراموش نشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
شما یه سفر برو بیرون از کشور ببین دولتهای دیگه واسه مردمشون چی کار میکنن. متاسفم که نمیرید و نمیبینید و توقع هم ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
واسه همین که نمیرید و نمیبینید تمام طبیعت و حیونات و حتی واسه جون آدما ارزش قائل نمیشید بررید ببینید چقدر حقوق شهروندی ارزش زیادی داره. برید ببینید با هیچی کشورشون درآمد کسب می کنند نه معدنی نه گازی نه نفتی خوب برو ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
من پول یارانمو که گفتن جمع کنید سرمایه گذاری کنید و خونه بخرید میخوام برم سفر به شما چه ربطی داره حسود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
شما حقتونه که دولت جیبتون را خالی کنه ... جدیدا هم اسنپ عوارض شهرداری می گیره ...
آرش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
بحث سر قانونی بودن این هست مسافران عوارض کلان خروج رو پرداخت میکنند مالیات دیدن خانواده خود رو از کجا در آوردن شما در حد دید خودتان صحبت میکنید که خیلی محدوده کاشکی از شرایط مردم در کشورهایی در حد ایران مطلع بودید و صحبت میکردید
سعید
| Germany |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اول ازاین آنچیزی که شما دیدید، شاید در خیال پردازی خودتان و ر
دانیال
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
چرا باید کشور را وارد شرایط ویژه کرد که در آخر کار فشارش روی اقشار کم درآمد جامعه بیاد؟
رضا مدیاتک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
برای مثال کسی که می خوهد به شهر وان ترکیه برود برای 3 روز اقامت 600 هزار تومان هزینه هتل و رفت و برگشت زمینی می دهد و برای این مسافرتش باید بیشتر از آن هزینه خروجی و مالیات بدهد این واقعا نشان می دهد که چه افراد با فراستی در مجلس حضور دارند .شاید بگویید چرا مردم به شهرهای دیگر ایران سفر نمی کنند
چونکه هزینه هتل در ایران بیشتر از ترکیه است
شما دلار ندارید به ما چه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
ایرانی پر توقع
مالیات باید هدف مند باشه.
این هم یه روش هست که کسانی که وضع مالی بهتری دارن و هزینه بیشتری میکنند بیشتر مالیات بدهند.
لطفا از جنگ تبلیغاتی و روشهای پوپلستی دوری کنید تا بشه یه سر سامانی به وصغ مردم کم درآمدتر که آرزوی سفر مشهد هم به دلشون میمونه داد.
مشکل از ماست که زنده ایم و نفس میکشیم. جرمی که تاوانش به دید اینها بسیار زیاده
وقتی غیر قانونی از خریداران سکه پیش فروش مالیات گرفتند عده ای خوشحال شدند ساده لوحها نمیدانن میان سراغ همشون
شما معلومه اصلا دنبال چی هستید؟
همش که نباید از کارمند و کارگر مالیات بگیرن. بذارید اونهایی که هر ماه مسافرت خارجی میرن و لابد دستشون هم به دهنشون میرسه سهم بیشتری از مردم عادی در پرداخت مالیات داشته باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اونها درخت پول کاشته بودند؟ اونها هم‌ پول سفرشون رو به واسطه شغلی که داشتند درآوردند و مالیاتشم مثل بقیه پرداختند. حالا هر کی دوست داره هر جور میخواد از پولش استفاده کنه به ما چه ربطی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
به نظرت پس عوارض خروجی چیه؟ دوما تفریح رفتن چه یا چه ارزش افزوده ای داره؟ خانواده دیدن چه ارزش افزوده ای داره؟
بسیاری از بنگاه های وابسته که همه میدونن کیا وچیا هستن مالیات نمیدن بسیاری دلالان بازار ارز وطلا ومالیات نمیدن حالا میخوان دست در جیب مردم ومسافران کنن
در همه جای دنیا مالیات بر خرید و فروش و معامله وضع میشود، این قانون و کلماه ی نابجای مجلس ذرآوردی بسیار مسخره است، چقدر با پزشکان مدارا و ماماشات؟ چقدر با مولتی میلیونر ها و میلیاردر ها ماماشات چون زورتان به آنها نمیرسد و یا اینکه حکایتهای پشت پرده دارند؟ و برای مسافرهای عادی و آنها که مقیم هستند،
چقدکم؟خداشاهده اگه جای مسئولان بودم بنزینو لیتری۴۵هزار،سنگک دونه ای ۳۰هزار،مکالمه تلفن دقیقه ای ۱۴هزار،سیب زمینی کیلویی ۵۷هزار،گوجه کیلویی۷۴هزار،نفس کشیدن ثانیه ای ۱۸هزار و...میکردم...تنها کشوری که بخاطر موافقت باگرانی تظاهرات میکنن مردم ایران هستن،ایها الناس یه کارگرم کمرم شکست زیربارگرانی وتورم
با خوندن این نظرات مطمئن شدم اینهایی که تو این سایت کامنت مینویسن مثل کارکنان تابناک اکثرشون یه مشت مرفه بی غم و غصه اند که دغدغه اصلی شون مسافرت و تفریحات شخصی در خارج از کشوره چون برای من و امثال من که شاید تا آخر عمر هم سفر خارج از کشور نریم اخذ مالیات اصلا مشکل جدی به حساب نمیاد.
واقعا چرا باید برای کسی که قصد داره بره خارج از کشور چند هزار دلار خرج کنه و حالا قراره چند دلار هم بابتش مالیات پرداخت کنه ناراحت باشیم؟؟؟؟؟
پاسخ ها
آرش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
شما و مشکلاتان جای خود و محترم ولی به من بگویید من برای چی باید برای دیدن خانواده علاوه بر عوارض خروج که هر سال بیشتر میشه مالیات هم بدهم
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
حالا اینکه تو نمیتونی سفر خارج بری برات افتخاره؟
ناراحت نشو افرادی مثل تو لایق همین زندگی هستی که داری
فقط رای ندید
خدا رو شکر. تصویب این ماده کاملاً به نفع مردمه. چون مردم در معیشت خودشون موندن چه برسه برن خارج. تمام این سر و صداها مربوط به 4 درصدی هاست که سفر! میرن.
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
.دوست عزیز ! با این نفرت پراکنیها چیزی عایدتان نمیشود. البته اکثر مردم شبیه تو هستند.
متاسفانه باید گفت واقعا با این طرز تفکر مردم هیچ امیدی به آینده این کشور نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
الان اون 4 درصد شدند 3.8 درصد آقای نابغه.
قبلا گفتند مردم زیاد می رن سفر داریم ارز مسافرتی می دیم عوارض خروج رو چندین برابر افزایش دادند ، بعدش گفتند ارز مسافرتی به مقدار مشخص می دیم بعد از چندی اونو هم حذف کردند ، در ادامه با سیاستهای اشتباه ارز رو بردند اسمون و مسافر باید ارز ازاد بخرد. الانم بی دلیل و منطق مالیات خروج !!.
منطق و مدیریت درستی ندارند که مالیات رو در زمان و مکان مناسب به شیوه دقیق بگیرند یک مصوبه غلط تصویب می کنند و از یه عده ای که چه بسا مالیات پولشونو درست و کامل قبلا پرداخت کردند و حالا ارز رو به حداکتر قیمت خریدند و عوارض چند برابر پرداخت کردند،مالیات مجدد بگیرند. قراره شبیه دزدی سرگردنه عمل بشه.
جدیدا توی کیهان یکی از اتهامات آنچنانی سفرهای خارجیه. پیدا کنید پرتقال فروش را.
بالاخره بايد هزينه اقاد زاده از جيب ملت تامين شود
فردا همه تو صف هستیم تا این دانشمندان عزیز را به مجلس بفرستیم!! بلاخره در دنیای همه چیز مرتبط به هم، بیسوادی مجلسی ها از یک جا باید بزنه بیرون!! این هم یک نمونه دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
راي بي راي
خیلی هم عالی
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.....
چون همه غلط ها را ما خودمان مي كنيم
همه چیز خوبه !
لطفا تعداد افرادی که مالیات می گیرند رو زیاد کنید تامردم دم دروازه معظل نشوند!!
به برکت دولتمردآن هر چند سال یکبار برای دیدن خانواده باید ایران بیابیم. عوارض خروج که سال به سال گرانتر میشه و حالا هم مالیات . تنها کشوری که تا توانسته چوب لای چرخ زندگی مردمش گذاشته
واقعا به پدر و‌مادر و فرزندانی که در خارج هستند و میخواهند به دیدار عزیزان خود بروند و نجومی بگیر و نجومی بخور نبودند ظلم میکنید چرا از خانه های خالی و کسانی که میلیاردها در بانک دارند مالیات نمی گیرید باور کنید حضرات نماینده همه کسانی که خارج میروند دشمن و یا غیر خودی نیستند
واقعا این مالیتها هیچ پایه حقوقی نداره
و اصطلاحا قوانین ظالمانه هست
این مالیات آدم رو یاد کارتون رابین هود میندازه
واقعا ما همه وجوه ظلم و بی عدالتی رو تو این دولت دیدیم دیگه چه تعریفی از ظلم وجود داره که ما ندیده باشیم!
اخه این قانون های من دراوردی از کجا میارین
دیگه شورشو دراوردین..نهادهای انتصابی با بودجه های هزار میلیاردی از مالیات معاف می کنید ،کارمندان نجوم بگیر مالیات حداقل میگیرین،پزشکان رو با جریمه فقط ۲ درصد تهدید به عدم‌ پرداخت مالیات میکنید...خب اخه نفهم یه خورده بفهم از این جماعت مالیات بگیر تا هم‌ملت راضی باشند هم دولت به بودجه کلانی دست‌پیدا کنه...
خب اینایی که برای کیف و تفریح میرن خارج باید مالیات بدن
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اقاي عزيز 20برابرشدن عوارض خروجي مگر ماليات نيست
معاون امور مالیاتی در خبری که در تابناک هم آمده گفته این مالیات همان عوارض خروج از کشور هست که در سابق بوده و چیز جدیدی نیست این هم از خبرهای که درست مخابره نمیشود
خیلی جالبه. یک خانمی می گه اگر مثل ما فکر نمی کنید از مملکت برید بیرون. یک کسایی هم می گویند حالا که می خواهید برید بیرون پول بدید. بنظرم داریم میشیم عین ده برره.
کسانی که در این قضیه دولت و مجلس را می کوبند بدانند قضیه چیز دیگه ای است و اصلا دولت و مجلس چه بخواهند چه نخواهند باید چنین لایحه ای را تصویب کنند
من والا فکر میکنم که مجلس چون بیکاره ،هر چن وقت یکبار ،،،یک قالی رو چاق میکنه
فارغ از هر نوع نگاه، در تمام کشورهای پیشرفته دنیا تلاش می شود هر روز سفرهای بین المللی و بعبارتی ارتباط بین ملت ها تسهیل شود. شاید مقداری ارز از کشور خارج شود اما قطعا برآیندها و پیامدهای این سفرها برای کشورها بسیار ارزشمندتر از این پول ها می باشد. حتی فرض کنیم عده ای برای تفریح می روند، قطعا بعد از دو سه بار رفتن به این باور درونی می رسند که واقعا ایران با همه مشکلاتش بهترین کشور از خیلی نظرها هستش. این خودمون هستیم که باید با اصلاح و انجام بهتر کارها، موجب توسعه و پیشرفت کشور بشیم. اگرنه میشینیم تو کشورمون و مدام میگیم، مرغ همسایه غازه، متاسفانه این فرهنگ غربزدگی رو در کشور امروز به همین دلیل زیاد می بینیم. مصداقش همین مهاجرت های حساب نشده هستش که بسیاری از این افراد مهاجر متاسفانه یکبار هم تا فردوگاه امام نرفته اند. بدون اندیشه و برنامه واضحی از این کشور هم خودشان به عنوان منابع انسانی و هم سرمایه ملی شان را خارج می کنند. البته موافقم که جلوی سرمایه های کلان مانند خرید خانه در خارج و... گرفته شود اما نه جلوی یک مسافری که فقط هیاهوی خارج رفتن را شنیده است. مسئولین ما باید کاری بکنند که مردم ما با شور و اشتیاق در پروژه های ملی با بازده خوب سرمایه گذاری کنند. مطمئن باشید اگه همون سودی که به هندی ها برای بندر چابهار و خط راهنش می دهند اگر به ایرانیان سرمایه گذار تضمینی برای 30 سال بدهند هیچ کس سرمایه اشو خارج نمینکنه.
از طرفی دیگه فراموش نکنیم یکی از مهمترین سیاست های کشورهای غرب برای پیشبرد سیاستشون، محدود کردن حضور ایرانیان در سح جهانی می باشد. مثلا قوانین مهاجرتی ترامپ برای ایرانیان.
در واقع اینها نمی خواهند ایرانی ها در دنیا دیده بشوند و مردم دنیا واقعیت های ایران و مردم ایران را بدانند. اینها می خواهند فقط آن چیزی که خودشان از خبرگزاری هایشان به خورد مردم دنیا می دهند، رو دنیا قبول کنه. بعبارتی با این طریق ایرانی هراسی ایجاد و همه ملت ها را علیه کشور ما می کنند. و بعدشم هم در کشورهاشون میشینن انواع قوانین علیه مردم ما و بعد در جوامع بین المللی وضع می کنند.
بنده اگر یک مسئولی بودم، همه مردم ایران رو تشویق میکردم که برن اونطر دنیا رو ببینند و هر چیز خوبی اونطرف دیدند بیارند و برای بهبود شرایط کشورمون استفاده کنیم. کاری که الان بسیاری از کشورها از جمله چین و آلمان انجام می دهند(حتی به مسافرانی که ایده های خوبی از مسافرتشون هم بدهند پول می دهند). کم کم هم ایرانی هراسی رو از بین می بردم، هم باور و اعتماد به نفس(و هم امید) به مردم می دادم که بهتر از اون کشورهای توسعه یافته می تونند کار کنند. این چیزی است که این روزها نیاز داریم.
گذاشتن اینطور سیاست ها محدود کننده سفر به خارج دقیقا همون چیزی هست که تحریم کنندگان ایران می خواهند. ما دقیقا باید عکس عمل کنیم. یعنی ایرانیان و بویژه گروه های موثرتر جامعه مثل استادان دانشگاه ، معلمان، تولید کنندگان، تجار، دانشجویان و...را تشویق به حضور پررنگ در جوامع بین المللی کنیم.
آمریکا یکی از دلایل موفقیت در پیشرفت هایش ناشی از این دیدگاه و شعار سیاسی شون هست که "ما باید همه جا باشیم". شما برنامه ای علمی یا غیرعلمی یا تفریحی در دنیا نمی بینید که در اون آمریکایی نباشد.
امیدورام هرچه سریعتر این قانون یا سیاست برداشته شود. این یک سیاست خودزنی برای کشور می باشد و اوضاع را بغرنج تر می کند.
اگر می خواهیم واقعا دیوار تحریم را در هم بشکینم، خودمون خودمون رو تحریم نکنیم.
سلام تابناک عزیز
چند وقت پیش سخنان نهج البلاغه که گذاشته بود خیلی زیبا خوب خواهشا!!! یه نگاه بیشتر بهش بنداز ببین رفتار خودت چقدر باهاش تناقض داره!!!!
ممنون
زمانیکه که رفسنجانی رئیس جمهور بود برای پاسپورت 500 مارک پرداخت میکردم و با روی کار آمدن خاتمی پاسپورت شد 80 مارک برای پنج سال و پنج سال بعد تمدید میشد و خروجی چونکه اقامت داشتم پولی نمیدادم و بارها میشد سفر کرد بدون پرداخت خروجی. احمدی نژاد کردش 80 یورو و مدت پاسپورت شد پنج سال بدون تمدید. در زمان روحانی شد 100 یورو 80 هزار تومان خروجی و بعد 220000 هزار تومان . چرا برای چه باید به این پاسپورت که فقط میتونی به ایران و جیبوتی سفر کنی اینهمه پول پرداخت کنی انصاف هم خوب چیزیه . زنم برای پاسپورتس 30 یورو میده و 10 سال اعتبار داره پاسپورتش که صادر شده از آلمانه و به همه کشورهای دنیا هم براحتی میتونه سفر کنه.
پول غرامت کشته شدگان شلیک به هواپیمای مسافربری باید از یک جایی در بیاد.
بمونیم و برسر وسینه بزنیم
ازيك طرف ان خانم مجري ميگويند هركسي هم فكر مانيست از كشور برود از طرفي دولت با اين عوارض خروجي سنگين مانع از رفتن ميشود تكليف ما را روشن كنيد
این یعنی کشور ورشکسته است و باید در روزهای آتی منتظر این باشیم که دولت به سراغ پس انداز مردم برود و بدون اجازه و با دلایل واهی برداشت کند
میخواهید برای جبران کسری بودجه مالیات بگیرید حرفی نیست ولی چرا اسم بی ربط روی آن میگذارید...ارزش افزوده بر هزینه سفر یعنی چه؟؟؟در تولید یک کالا میشود ارزش افزوده به وجود آورد اما در سفر .....
بهتره يك قانوني درست كنيد هر كي خواست از اين به بعد برود خارج هر دفعه يكي از اعضاي بدنش رو بگيريد و بفروشيد قيمت اعضاي بدن هم كه كم نيست حتما به اين موضوع فكر كنيد نمايندگان مجلس بخصوص اين جوري ديگه كسي غلط ميكنه بره خارج ضمنا مشكلات مالي شما عزيزان ژن خوب حل ميشه . علي بركت الله
به کوری چشمشون اونقدر نمیرم که آخرش کلا میرم.
وقتی از جیب مردم بدبخت پول در میارین میبرین خارج باید یکی دیگه هم از جیب شما در بیاره. دست بالای دست بسیاره. شخصا بسیار خوشحالم از تصویب این قبیل قوانین.
این همه بنیادهای اقتصادی که مالیات نمیدن رو مجبور به مالیات دادن بکنن لازم نمیشه دولا سه لا از مردم مالیات بگیرن. این صدا و سیمای بی خاصیت که نصف مردم هم نگاهش نمیکنن چرا باید اینقدر بودجه بگیره؟ این همه شبکه استانی که هر کدوم روزی 2 ساعت برنامه جدید ندارن به چه دردی میخوره؟ اون سازمانی که پرچم آمریکا کف بزرگراه میکشه چه فایده ای داره؟ حالا نمیگیم از پزشکان و وکلا و ... مالیات بگیرن. همین سازمانها رو جمع کنند اوضاع درست میشه.
سفر دریایی ،هوایی و زمینی را تصویب کردند فقط آقایان به سفر آخرت اشاره نکردند و سوال اینکه سفر آخرت هم مشمول این مصوبه می شود.
حالا هی ناراحت درگذشت مردم باشید و بدانید با مرگ حداقل از شر این نمایندگان و مصوبات شان راحت میشویم.
علاوه بر این باید قانونی تصویب بشود که هر ایرانی ای که در دو سال اخیر به قول خودش از شرایط بحرانی کشور در رفته و با سرمایه گذاری و خرید املاک در خارج از کشور به اصطلاح خودش را نجات داده، تابعیت ایرانی اش لغو شود تا به وقت خوشیها دوباره نیاید ادعای ارث و میراث از این کشور کند. وقتی در سختیها با مردم نیستند حق ندارند به وقت خوشیها شریک مردم شوند.
ایران شده سرگردنه.و دولتیها شدن برانداز.
بعد وقتی خانم ترانه علیدوستی میگه ما میلیونها اسیر هستیم، به تریش قبای مسئولین برمیخوره ایشون رو به دادسرای فرهنگ و رسانه جلب می کنند !! خداییش مگه دروغ گفته ؟!!!!
خیلی خوشحالم که می‌توانیم روی کره شمالی راکم کنیم و ازش عبور کرده باشیم
از جیب مردم برای ادامه سیاستهای اشتباهشان هزینه میکنند
اونی که پول کذایی برای سفر داره این چندر غاز ها پولی نیست. یکی از دوستان رفته بود دوبی با خانومش بیست میلیون هزینه سفر شده بود!!! چند صد تومان پولیه در مقابلش؟!!!
حالا که نفت را نمیشود فروخت برای تامین مخارج دولت چه راهی هست؟
جیب مردم
چه فرقی به حال ما مردم عادی میکنه
ما تا آخر عمرمون هم یک بار به سفر خارجی شاید نریم اگر هم قسمت شد تو همه عمرمون سفر خارجی رفتیم یعنی اینقد وضعمون خوب هست که چندین میلیون خرج سفر میکنیم چندر قاز مالیاتشم روهم پرداخت میکنیم تابناک چی شده سنگ پولدارا وثروتمندان روبه سینه میزنی چقدر گرفتی برا چاپ ونشر این مقاله؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی