بازدید 18492

افزوده شدن ۷ کشور به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا

کشور‌های بلاروس، اریتره، قرقیزستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا به فهرست کشور‌هایی که شهروندان شان حق سفر به آمریکا را ندارند اضافه خواهند شد.
کد خبر: ۹۵۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸ 22 January 2020

ترامپ شهروندان چند کشور دیگر را به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا اضافه می کند

نتیجه تصویری برای ترامپ + تابناک

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رویترز، نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد، کشور‌های بلاروس، اریتره، قرقیزستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا به فهرست کشور‌هایی که شهروندان شان حق سفر به آمریکا را ندارند اضافه خواهند شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس تایید کرد، برنامه ریزی می کند تا کشورهای بیشتری را به فهرست ممنوعیت سفری اش اضافه کند، فهرستی که انتظار می رود اواخر این ماه از سوی دولت آمریکا منتشر شود. وی مشخص نکرد که کدام کشورها به این فهرست اضافه خواهند شد.

پولیتیکو: ترامپ در نظر دارد چند کشور دیگر را به فرمان منع سفر به آمریکا اضافه کند

نشریه پولتیکو نوشت: دولت آمریکا وضعیت هفت کشور دیگر را برای اضافه شدن به فهرست فرمان ممنوعیت مهاجرتی جدید بررسی می‌کند، موضوعی که به دلیل هدف قرار دادن کشور‌های با اکثریت مسلمان باعث نارضایتی شده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ممکن است فرمان بحث برانگیزش در ممنوعیت مسافرتی شهروندان برخی کشور‌ها به آمریکا را گسترش دهد، انتظار می‌رود این موضوع در اعلامیه‌ روز دوشنبه و در سومین سالگرد این فرمان منتشر شود.

طبق گفته دو شخص آگاه از این موضوع، فهرست این کشور‌ها هنوز نهایی نشده و ممکن است تغییر کند، اما کشور‌های تحت بررسی برای ورود به فهرست ممنوعیت مسافرتی شامل بلاروس، میانمار، اریتره، قرقیزستان، نیجریه، سودان و تانزانیا می‌شود. پیش نویس این فرمان که از سوی دولت ترامپ بررسی می‌شود، باعث ممنوعیت‌های مهاجرتی برای شهروندان این هفت کشور خواهد شد، اما لزوما باعث ممنوعیت ورود تمامی شهروندان این کشور‌ها به آمریکا نمی‌شود.

با این وجود، هرگونه اجرای ممنوعیت احتمالا باعث ایجاد تنش با کشور‌های مربوطه می‌شود، برخی از این کشور در مسائلی مانند مبارزه با تروریسم به آمریکا کمک می‌کنند، و همچنین واشنگتن سعی می‌کند تا برخی از آن‌ها را به دلایل استراتژیک به خود نزدیک کند.

ترامپ روز سه شنبه در حاشیه حضورش در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس در مصاحبه‌ای اعلام کرد، در تلاش است تا کشور‌های بیشتری را به فهرست ممنوعیت مسافرتی اضافه کند، وی از نام بردن کشور‌های جدید خودداری کرد.

هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید از تایید هرگونه جزئیات درباره برنامه‌های گسترش فرمان ممنوعیت مسافرتی به آمریکا خودداری کرد، اما در بیانیه‌ای از آن دفاع کرد. وی گفت: «فرمان ممنوعیت مسافرتی در محافظت از کشورمان و افزایش مبانی اولیه امنیتی در سراسر دنیا عمیقا موفقیت آمیز بوده است. گرچه در حال حاضر اعلامیه جدیدی وجود ندارد، اما عقل سلیم و امنیت ملی هر دو این موضوع را دیکته می‌کنند که اگر کشوری می‌خواهد در برنامه‌های مهاجرتی آمریکا به طور کامل شرکت کند، آن‌ها باید با تمامی اقدامات امنیتی و ضد تروریستی مطابقت یابند، چراکه ما نمی‌خواهیم تروریسم یا هر تهدید امنیت ملی دیگری را به داخل آمریکا وارد کنیم.»

ترامپ در تاریخ ۲۷ ژانویه سال ۲۰۱۷ و تنها یک هفته پس از آغاز ریاست جمهوری اش دستور ممنوعیت مسافرتی را به امضا رساند. این دستور در ابتدا از صدور روادید برای شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان جلوگیری کرد، اما در ادامه با ایجاد چالش‌های مختلف، دچار تغییر شد.

دادگاه عالی آمریکا در نهایت، با عملی شدن این فرمان موافقت کرد. این فرمان ورود برخی شهروندان کشور‌های ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن را در کنار ونزوئلا و کره شمالی ممنوع می‌کند. کشور چاد از لیست اولیه خارج شد. کشور‌های مورد بررسی برای ورود به این فهرست شامل کشور‌هایی می‌شود که یا روابط قوی با آمریکا دارند یا آمریکا برای نزدیک شدن به آن‌ها تلاش می‌کند.

به طور مثال، نیجریه متحد آمریکا محسوب می‌شود و جامعه مهاجران نیجریه ایی بزرگی در آمریکا وجود دارد. طبق گزارش نیویورک تایمز، ترامپ یکبار اعلام کرده بود، اگر مردم نیجریه به آمریکا بیایند، آن‌ها دیگر «به کلبه هایشان در آفریقا بر نمی‌گردند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل