بازدید 33988
۱

اولین هواپیمای بی‌پنجره در آسمان‌انگلیس پرواز کرد

کد خبر: ۹۵۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 21 January 2020

انسان از هزاران سال پیش در آرزوی پرواز بوده است و در پی این آرزو تلاش های مداوم و چشمگیری تا به امروز کرده و نتایج قابل توجه ای را هم کسب کرده است. امروزه با میلیون ها پرواز در بالاترین نقطه از آسمان و پرتاب فضا پیماها به مقصدی بالاتر از اتمسفر، نشان از پیشرفت انسان و موفقیت آن در این آرزوی دیرینه است. این آرزو از آن زمانی که کیکاووس با کمک چند عقاب غول پیکر به پرواز درآمد تا امروز که پرنده های آهنینی که آن ها را هواپیما می نامیم ادامه داشته است و ما نیز می خواهیم نگاهی به آخرین تغییرات در این آرزوی سیری ناپذیر داشته باشیم.

اولین هواپیمای بی‌پنجره در آسمان انگلستان پرواز کرد

هواپیمای بی پنجره در آسمان انگلستان  

پرواز با بالی سبک تر، اطمینانی بیش تر را هم برای مسافران خواهد آورد. دانشمندان حوزه هوا و فضا و متخصصین سازنده هواپیماها که به جای خود، حتی مردم عادی هم می دانند که هر چه وزن یک پرنده کم تر باشد، پرواز برای آن آسان تر می شود، به ویژه اگر این پرنده از جنس آهن باشد و قرار باشد بالای صد مسافر را جا به جا کند! قرار است در آسمان انگلستان، هواپیمایی به پرواز در بیاید که شکلی متفاوت از تمام هواپیماهای دیگر دارد و قرار است پیشتاز فصل جدیدی از وسایل نقلیه هوایی باشد. به هواپیماهای موجود که نگاه می کنید متوجه این موضوع می شوید که شیشه ها و جاهایی که آهنی هستند و می توانستند با شیشه پوشانده شوند، وزن هواپیما را بسیار سنگین تر می کنند. در صورتی که فضاهای اشغال شده با شیشه ها و ورقه های آهنی که اساسا هیچ نفعی به جز پوشاندن بدنه هواپیما ندارند را می شود با مواد و تجهیزات دیگری، هم پوشاند و هم استفاده های دیگری از آن کرد؛ در حال حاضر، هواپیمایی با امکانات ویژه ای مانند شیشه های نوری بسیار سبک و استفاده از فناوری مکان یاب، در انگلستان در حال بهره برداری است. شاید نشستن در چنین هواپیمایی بسیار جذاب باشد و نظر هر کسی را به خود جلب کند اما موضوع اصلی این است که وقتی وزن این هواپیما با فناوری جدید کم تر شود، میزان مصرف سوخت نیز پایین می آید و زمان بیشتری برای ادامه پرواز به هواپیما داده می شود. از طرفی دیگر، میزان آلودگی هوا هم با مصرف کم تر بنزین کاهش می یابد. انجمن های مختلف حمایت از محیط زیست، حضور این هواپیما و تولید انبوه آن را نه تنها برای انگلستان بلکه برای باقی کشورها، یک ضرورت دانستند.

برای تهیه بلیط هواپیما و شروع یک پرواز امن و مطمئن اینجا را کلیک کنید.

پرواز بر روی ابرها 

وجود چنین هواپیمایی از نگاهی اجمالی و جستجوگر در مورد آینده پدید آمده است که البته از نگاه کسانی که ترس از پرواز دارند، تصور هواپیمایی بدون پنجره وحشتناک است. سوار شدن بر هواپیمایی بی پنجره که به مسافران اجازه می دهد تا در حال پرواز از احوالات آسمان و آن چه در بیرون هواپیما می گذرد، آن هم درست در زمانی که در حال ورق زدن صفحات اینستاگرام و فهرست ایمیل های شان هستند، بی شک تصویری شگفت آور است. البته حضور گسترده ی این هواپیماهای بی پنجره در تمام کشورها، حداقل یک دهه به طول می انجامد. تا این فناوری بر روی هواپیماهای دیگر پیاده شود و گنجایش روانی هر جامعه ای با آن سازگار شود، به زمان نیاز داریم. در ضمن، قابلیتی دیگر در حال پیوستن به این هواپیما است و ماهیت آن را جذاب تر از قبل کرده؛ مسافران می توانند با فشار دادن دکمه ای، پرده ای را مقابل چشمان خود قرار دهند و یا از پرده الکترونیکی استفاده نکنند و همچنان، نمایی کامل از آسمان را برای تماشا داشته باشند.

بدنه هواپیما، صفحه شخصی شما می شود

لمس چنین شیشه هایی در چنین هواپیمای شگفت انگیزی، از هوس هایی است که به سر آدم می زند و ناخودآگاه فکر می کند با لمس دیواره شیشه ای آن، می تواند ابرها را هم لمس کند. نه تنها دست زدن به شیشه های این هواپیمای پیشرفته اشکالی ندارد بلکه امکان جستجو در اینترنت را نیز به شما می دهد! به غیر از صفحات هوشمند ال سی دی که رو به روی شما قرار گرفته است، تمام قسمت های شیشه نور هواپیما را به مسافران می دهد تا با لمس آن بتوانند، در حالی که پیش زمینه فعالیت شان، پهنای آسمان است، در اینترنت جستجو کنند و لذتی دوچندان از این فناوری پیچیده ببرند.

هواپیما به شما می گوید کجا هستید  

همین که به صندلی تان تکیه زدید و بالای ابرها در حال پرواز هستید، حتما این سوال ذهن تان را درگیر می کند که الان کجا هستید و پایین دست تان کدام قسمت از این کره خاکی است؛ آیا رشته کوه هیمالیا است هنگامی که در حال پرواز به سمت اروپا هستید؟ آیا در نزدیک شاخ آفریقا هستید؟ آیا خلیج فارس است که زیر پای شما قرار گرفته؟ باید در جواب گفت که کافی است به همان بدنه هواپیما نگاه کنید تا به راحتی بدنه هوشمند هواپیما به شما بگوید در کجا قرار گرفته اید. تصویری که به شما داده می شود، درست شبیه به تصویری است که در map می بینید و به اصطلاح، پین های گرافیکی هستند که به شما نشان می دهند در نزدیکی کدام نقطه از این کره خاکی قرار دارید! 

اولین هواپیمای بی‌پنجره در آسمان انگلستان پرواز کرد

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
بلاد کفر چه کارهایی که نمیکنه....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار