بازدید 51606
چرا مدیران ما نمی‌توانند از حق ایران در جلسات کنفدراسیون قاره دفاع کنند؟

عکسی از جلسه هیات اجرایی AFC؛ فقط مهدی تاج با گوشی ترجمه / تصویری از موضع ضعف و انفعال فوتبال ایران در آسیا

فوتبال ایران بیش از یک دهه است که میدان دیپلماسی در تشکیلات‌ ای اف سی را به دلیل معرفی نمایندگان ناکارآمد، به رقبا واگذار کرده است و از ماجرای بازی با تیم‌های سعودی در زمین بی‌طرف گرفته تا حق‌کشی در اعطای جایزه مرد سال علیرضا بیرانوند و پرداخت درآمد‌های ارزی ایران، تماشاگری آرام و بی آزار مقابل لابی کشور‌های عربی بوده است.
کد خبر: ۹۵۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 21 January 2020

فوتبال ایران این هفته ها درگیر موج تازه ای از خصومت سردمداران فوتبال آسیا و در راس آن کشورهای عربی و سعودی هاست و آنها با برنامه قبلی در پی سلب میزبانی بین المللی از کشورمان هستند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ فارغ از جریان های مافیایی پشت پرده در فوتبال آسیا، بارها درباره ضرورت معرفی نمایندگان کارآمد به کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته و نوشته شده و تردیدی نیست که برای تغییر معادلات شوم و نقشه های پیاپی شیطنت آمیز چند کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس، نیازمند ابزاری هستیم که مهمترین آنها نماینده‌های کاربلد و فعال است؛ افرادی که اگر ده‌ها هزار دلار حق جلسه و مزایا دریافت می‌کنند، حداقل بتوانند حافظ منافع فوتبال ایران در تشکیلات پیچیده ای اف سی باشند.

غیر از آشنایی با روابط و لابی‌های پشت پرده ای‌اف‌سی، دانستن زبان انگلیسی برای مکالمه جامع و حضور موثر درون و بیرون جلسات مهم است. متاسفانه مهدی تاج که بعد از ریاست فدراسیون خودش را کاندیدای ایرانی معرفی کرد و نایب رییس فوتبال آسیا شد، کمترین توانایی برای مکالمه انگلیسی ندارد. این تصویر کیفیت حضور تاج در جلسات مهم قاره ای را نشان می دهد. آیا او می تواند از حق فوتبال ایران در نهادهای بین المللی دفاع کند؟!

پیش از این کفاشیان نیز کمابیش با همین معضل مواجه بود؛ هرچند او کم و بیش و دست و پاشکسته با زبان رسمی محاورات جهانی آشنایی داشت، به هیچ عنوان در حدی نبود که وارد مذاکرات شده و امتیازی برای فوتبال ایران بگیرد.

عکسی ازجلسه AFC؛ فقط مهدی تاج با گوشی ترجمه / تصویری از موضع ضعف فوتبال ایران درآسیا

پیش از این دو، محمد دادکان رییس اسبق فدراسیون فوتبال با آشنایی تقریبی به زبان و اطلاع از جهت گیری‌های اعضا، توانسته بود موازنه خوبی به نفع ایران ایجاد کند به نحوی که هیچ گاه شاهد وقوع چنین اجماعی علیه ایران نبودیم.

در رسانه های ایران، انتقادهای سختی از این دو مدیر و میزان نفوذ و کارایی آنها مطرح شده که متاسفانه پاسخی به آن داده نشده و نخواهد شد. هر که می‌آید می‌خواهد خودش را برای شرکت در انتخابات کنفدراسیون معرفی کند و حاضر نیست فرد اصلح و مسلط به این حوزه را جلو بفرستد تا از حق فوتبال کشور در مشابه چنین ایام دشواری قویا دفاع کند.

زبان بدن تاج در جلسه ای اف سی نشانگر موضع ضعف فوتبال ایران در مقابل قدرت های آسیایی است و آنها هستند که برای ما تعیین تکلیف می کنند. متاسفانه طی دو سال، حق مسلم فوتبال ایران در جمع برترین های قاره ضایع شده و تاج غیر از تصاحب عنوان پرطمطراق "فدراسیون پنج ستاره" و مانور تبلیغاتی روی آن، نتوانست در انتخاب برنده جوایز اصلی کاری از پیش ببرد و حداقل یک بار عنوان مرد سال فوتبال آسیا که حق بیرانوند بود، از فوتبال ایران دریغ شد.

در دوره علی کفاشیان نیز عربستانی ها توانستند به آسانی حرفشان را به کرسی بنشانند و با فریب ، خواسته سیاسی شان را به کرسی بنشانند و حالا سال هاست که از صدور آن حکم در مقابل چشمان بهت زده نمایندگان ایران می گذرد و فاز جدیدی از تضعیف موضع ایران کلید خورده است.

وقت آن رسیده است که روابط مدیران ارشد فوتبال ایران با روسای ای اف سی و فیفا، از سطح خنده در عکس‌های یادگاری صمیمی، فراتر رود و مقامات این دو نهاد تصمیم ساز در فوتبال متوجه حقوق ازدست رفته ایران در قیاس با کشورهای همسایه بشوند. باید بدانیم که دوره احقاق حق با اهدای قالیچه و صنایع دستی و هدیه گذشته است و باید به سلاح قوی تری به نام علم ارتباطات بین المللی و بازیگری فعال در مناسبات رده بالای فوتبال تجهیز شویم، وگرنه باید منتظر باشیم تا هر چهار سال یک بار تنها برای گرفتن رای ما در انتخابات کنفدراسیون و فیفا، سراغمان بیایند و پس ازآن باز همان آش و همان کاسه.

نویسنده: مجید کوهستانی

عکسی ازجلسه AFC؛ فقط مهدی تاج با گوشی ترجمه / تصویری از موضع ضعف فوتبال ایران درآسیا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۲
یادتون رفته عکس رو بذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
عکس است دیگه حاجی خخخ
این تیمهایی مثل فجر سپاسی و ملوان انزلی رو به خاک سیاه نشونده...
بعد اونایی که قابلیت داشتن رو بهشون کار ندادن، مجبور شدن از ایران برن. شما هم نشر نده تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
آقای تاج یه جانباز و سپاهی هستش. توهین نکنید
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
چانباز و سپاهی شد کار بلد بودن؟شد امتیاز؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
ناشناس محترم 21:08
آيا عملكردضعيف و ناكارامدي افرادي مثل تاج باعث توهين به ساير جانيازان عزيز و سپاهيان نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
دلیل نمی شود ، چون ایشان جانباز و رزمنده و سپاهی بوده اند
بتوانند در سنگر فوتبال کشور که تخصص ندارند
درست از منافع ما دفاع کنند
بخدا اگر وجدان وانصاف و صداقت جزو ایمان است
که هست ، هیچ مسولی که خودش میداند صلاحیت یک مسولیت را ندارد
نباید قبول کند ، والا قطعا مشمول ضمه اکثریت مردم خواهند بود
باید در این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشند
ولی کو و کجاست !؟
قصد دفاع ندارم ولی عکس کامل نیست.
قصد دفاع ندارم ولی عکس کامل نیست.
این که چیزی نیست در کشور کسانی را داریم که در ممالک انگلیسی زبان دکترا گرفته اند ولی هنوز نیاز به مترجم دارند .
کجای کاری داداش!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
جالب تر اینکه بعضی هاشون در رشته های علوم انسانی دکترا گرفتن که پیش نیازش نمره بسیار بالای زبان هست!!!
مصیبتی به نام مدیران چسبنده به مشاغل بی ربط با آنها!
پاسخ ها
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
،مینوشتی نا مدیران
بعد از چهل سال تازه فهمیدید زبان انگلیسی هم برای کارهای بین المللی لازمه؟ راستی چی شد، قرار بود کلا زبان انگلیسی را از کشور حذف کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
گفتن زبان انگليسي زبان شيطان است
ناشناس
| France |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
ناشناس ۲۰:۲۲ حرف شما دقیقا آدم را یاد حرف کسانی میندازه که به دروغ می گن: "گفتن با دنیا رابطه نداشته باشین". نه اون را گفته اند نه این را که شما می گید. اگه اختلاف نظر سیاسی با کسی دارید حداقل در نقل قول از او امانت دار باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اولا تازه نفهمیدیم... ثانیا رئیس جمهور زبان دنیا بلدمان هم زبان بلد نیست... چطور آنجا دکترا گرفته بلد نیست صحبت کند بماند!!! ثالثا کی قراری گذاشته برای حذف زبان انگلیسی؟!!! وقتی شعورت در پیگیری اخبار اینقدر ضعیف است، انتظار بیش از این نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اي ول عالي اومدي
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
این درد فوتبال و فدراسیون و ورزش نیست .متاسفانه ما درکشور درگیر همچین واقعیتی هستیم.اینجاست که خلاء شایسته سالاری خودشو نشون می ده. کم و بیش درصحنه های سیاسی و اقتصادی این معضل وجود داره.نوع ساختار فکری برای مملکت طوری است که فعلاً علاج ناپذیره.
آقازاده ها و بازنشستگان اگر هنری دارند و مدعی هستند بروند بخش خصوصی کار کنند
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
چرا توی مملکت همش داره مسخره بازی طی میشه ؟
همه چی به مسخره گرفته شده
در تصویر اول تفلکی داره چرت میزنه و از زبان بدن مشخصه که کاملا جدا افتاده هست.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
بهتر بود اول املای طفلکی را یاد می گرفتی
هر چی آدم بی سواد و غیر متخصص بود رو گذاشتین سر کار . نتیجه اش هم همینه که الان می بینین. تو همه چیز ورشکسته هستیم. نه مدیر متعهد داشتیم و نه متخصص
وقتي انسانهاي عقب افتاده تدريس زبان بين المللي را از مدارس و اموزشگاهها حذف ميكنند نتيجه اي اينچنين دارد
ماندیم ما با این سیستممان می خواهیم چی صادر کنیم.
تابناک عزیز نمی دونم این کار شما هدفمند هست یا سهوی اما دانشتن زبان انگلیسی تو اون چلسه چیزی رو تعییر نمی داد. سعی نکنین دلیل محرومیت تیم های ایرانی رو به ضعف تاج در صحبت کردن به زبان انگلیسی بیان کنید. البته منکر این موضوع نیستم اگه کسی که توانایی صحبت کردن درست رو داشت و همچنین فن بیان خوبی هم داشت می تونست مفید باشه اما لطوما به تنهایی کافی نبود.متاسفانه سال های سال هست که کنفدراسیون فوتبال اسیا با تسلط کشورهای عربی با پول های باد اورده، تصمیمات عجیب زیادی می گیرن. نباید شک کرد که خیلی از اعضا دنبال کوچکترین فرصت هستن که به ایران ضربه بزنن، حالا اگه نمی تونن مستقیما جواب ارامکو رو بدن، خوب از طریق فوتبال و ... امتحان می کنن. تا زمانیکه ما هم در عرصه اقتصادی و هم نظامی کاملا توانمند نباشیم متاسفانه باید شاهد این دست اقدامات باشیم.
زبان بدن چیه !؟ حال شما خوبه واقعا!؟

ایشون سرشون توی گوشیشون هستش
آدمهایی در ایران مسئول میشن که علاوه بر اینکه زبان انگلیسی بلد نیستن حتی کار با کامپیوتر و جستجو در اینترنت رو هم بلد نیستن

بعد شما انتظار دارید کشور پیشرفت کنه

عمق فاجعه در جایی مشخص میشه که 99 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی و پزشکان ایرانی حتی بلد نیستن به درستی به زبان انگلیسی صحبت کنن و مکالمه انجام بدن
اين موضوع را در كليه امورات كشور ميتوان ديد بابا به خدا تعهد با تخصص فرق ميكند
واگذاری امور صرفا و فقط صرفا بر پایه تعهد به حاکم نتیجش همینه ....تازه باز تاج مدیر قابلیه .... و کارکردش کاملا به وضوح در برابر قضاوت عمومی قرار داره و دیده میشه در سایر حوزه ها که امکان سنجش با پیشرفتهای جهانی میسر نیست اوضاع خیلی بدتره
پیش از این دو، محمد دادکان رییس اسبق فدراسیون فوتبال با آشنایی تقریبی به زبان و اطلاع از جهت گیری‌های اعضا، توانسته بود موازنه خوبی به نفع ایران ایجاد کند به نحوی که هیچ گاه شاهد وقوع چنین اجماعی علیه ایران نبودیم.
AFC اصلا دوست دارد تاج و امثال تاج باشند تا با 4-5 ستاره بدرد نخور هر بلایی سر ایران بیاورند. امسال که دیگر خیلی عالی بود! حتی یک نفر از نفرات ایران جایزه سال را نگرفتند! اینم دسته گل آخرشون. بابا حداقل یک کلاس زبان برو یاد بگیر.زگهواره تا گور دانش بجوی! برادر تاج.
یک نفر مثل علی دایی یا مهدوی کیا که در وطن دوستییشون شکی نیست و زبان هم بلده مناسبترین شخص برای اینکاره نه یک مشت آدم سیاسی.
کفاشیان فوق لیسانسشو از دانشگاه ماستریخت گرفته بود و کاملا به زبان انگلیسی مسلط بود و اوضاع فدراسیون در زمان ایشون بهترین اوضاع بود که تحویل تاج داد. یه فدراسیون خرابه رو تحویل گرفت بهترین تیم آسیا رو تحویل تاج داد . حالا تو ساحلی و فوتبال تو سالن اینا بماند که تو مدت مدیریت ایشون چقدر پیشرفت کردیم . نمیگم تو دورانش مشکلی پیش نیمد مشکلات فراوون بود ولی کدوم قسمت مملکتمون مشکل نداریم . تو فوتبال که یه صنعته بهترین تین آسیا بودیم . تو کدوم صنعت بهترین تو آسیا هستیم . اندکی تفکر تابی !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
کفاشیان یکی از مدیران سالم این مملکت هست مه سعه صدر عجیبی داشت ولی متاسفانه در اینجا باید قیافه بگیری تا بگویند کار بلد هستی
مگر تاج استعفا نکرده بود؟
تازه مسئولین بفکر افتاده اند مسایل سیاسی - امینتی را از فوتبال جدا کنند؟ سالها است که در مورد ضعف مسئولین ، مدیران و تصمیم گیرنده گان در ورزش و فوتبال و...سیاسی کاری ها صبحت میشود ولی کو گوش شنوا ... حالا در این برهه تازه متوجه شده ایم مشکل از کجاست؟
این که برای وارد شدن به کار فقط رانت و رابطه نیاز هست شکی نیست جالبه پیش هرکدومه اینا بری دم از دانشمند بودن میزنند و همه بیسواد هستند.
همه در موضع ضعف و انفعال هستند
هر چند زبان مهمه ولی مطمین ام مسایل سیاسی و قدرت ناشی از پشتوانه های مالی می تونه خیلی تاثیر گذار باشه. عربستانی ها با تطمیع و دعوت از هیات ها به کشورشان آن ها را می خرند. ما الان برای نان شب مردممان دچار مشکلیم تحریم که کاری نمی کنه اینطوری ولی می کنه
ایرانی که میزبان بازیهای آسیایی 1974 بود در سایه بی کفایتی به چه روزی افتاده است!
تندروها که ناراحت اموزش زبان انگلیسی اند و حذف ان از مدترس را هم دمبال می کنند. حالا یادتان امده زبان البسی هم لازم است و داشتن لابی قوی در همج جای دنیا لازم است.
این مشکل همه دولتمردان ماست
همه عربی خوب بلدند و با همه کشورهای عربی خوب نیستن !
سالهاست کشورمون داره ضرر حضور مدیرای این چنینی رو میده داداش!
زبان بدن؟! طرف خوابه داداش!
وقتی بجای متخصص از متعهد استفاده میکنید.اینم میشه نتیجه
پاسخ ها
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
اگر یکی واقعا متعهد باشه و متخصص نباشه، بخاطر تعهدش کار رو قبول نمیکنه. اینا نه متخصصن نه متعهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
الان این آقا متعهده؟ چرا بیخود به یک موضوع میزنید؟
مهم تعهده.
از همونی که گفت به رادیو بگید رادیان بخواید یکم زبان یادش بده
سالهاست مملكت با انتحاب مديران بيسواد و كم سواد در مجامع بين الملل دارد مي بازد اينهم روش.
اکثر مقامات به دلیل نیاز به ارتباط با همتایان خود در کشورهای دیگر ضروری است که بتوانند انگلیسی صحبت کنند. با اینکه بعضی از پست ها سالها در اختیار کسانی بوده است و جابجای هم نشده اند ولی حاضر به یادگیری نشده اند.البته به نظر میرسد که اصلا استعداد فراگیری ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
اقلاً از مترجم استفاده كنن
این همه فوتبالیست پیشکسوت داریم که هم وجهه داخلی خوبی دارن هم وجهه بین المللی خوب. ولی وقتی معیار مدیر شدن رانت و ریش و تعهد به جای تخصص و بله قربان گویی به بالاتر باشه نتیجش همینه که میبینیم
1- چونکه سواد مربوطه رو ندارند! 2- چون هنوز الف بای انگلیسی رو بلد نیستند، چه برسه به لغات انگلیسی و چه برسه به جمله های کوتاه انگلیسی و در نهایت نسبت به زبان انگلیسی گُنگ هستند! 3- وقتی که گروکشی در رإس هر اداره ای سنت بشود این مسائل که چنین افرادی در جایگاه نابجا قرار بگیرند بسیار است! 4- بخاطر فقر فرهنگی مسئولین مربوطه! 5- نداشتن عِرقِ ملی واقعی!
خیلی ها بی سواد هستن و سمت های بزرگ دارن راست گفتن برا پیشرفت یک کشور ادم های کوچک رو برا کارهای بزرگ انتخاب کن ...قشنگ پیشرفت که داریم میکنیم
نمیدونم چرایاد لحظه ای ازمصاحبه کریستین امانپور با روحانی افتادم که خانم امانپور از روحانی درخواست میکند جمله ای به زبان انگلیسی خطاب به مردم امریکا بگوید بقیه ماجرا را برویدوخودتان ببینید !!!
عربها انگلیسی یاد میگیرن
ما بدستور بعضیا باید بجای انگلیسی عربی بخونیم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
عربی هم یاد نمیگیریم وگرنه
میتونستیم با آنها صحبت کنیم
اگر با لياقتها و متخصصها سر كار بودن كه اوضاعمون اين نميشد.
ايشون هم فقط دنبال حق جلسه دلاريه كه بگيره منافع مملكت كيلو چنده؟!
فقط که فوتبال نیست ...سفیر وزیر و نماینده همه همینجوریا هستند ..معلوم نیست این وضعیت تا کی ادامه داره
برای اینکه رابطه جای ضابطه رو گرفته پارتی بازی هر چی بیسواد رو آورده بر سر کار و این هم نتیجه آن . فرار مغزها بهم همین دلیله
به زور دارن میبرنمون جهنم , قرار بود به زور ببرنمون بهشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
الان توش هستيم چون كم كم وارد شديم حاليمون نيست
البته باید واقع بین بود این هم زیر سر آمریکاست که اومده انگلیسی رو مهم کرده وگرنه همین فارسی به این خوبی چشه. اصلا مشکل افای تاج نیست مشکل همه کشورهای جهانن که فارسی بلد نیستن. یاد حرف اون بنده خدا افتادم که میگفت وقتی اونا فارسی یاد نمیگیرن چرا ما انگلیسی یاد بگیریم
عجیب که چرا مقامات در ایران سعی میکنیم همه چیز را عادی نشان بدهیم و غربها از همین موضع برعلیه خودمان استفاده میکنند، سود اینکار مال آنها است و فشار بدبختیش مال مرد ایران است. بعد از عدم موفقیت در فشارهای اقتصادی، حال متوسل به حاشیه سازی در زمینه های مختلف شده اند، باید مقامات ایران نشان دهند که غرب و متحدانش با چه فشارهایی به میدان مبارزه با ایران آمدند. هم چهرۀ واقعی غربها را نشان دهند، و هم اندازه مقاومت مردم ایران را نشان دهند. باید ایران بیشتر از غربها این بی عدالتیها درحق مردم ایران را بزرگ نمای کنند. وقتی در امریکا چند شرکت به استخدام در میایند که فقط کار فلیتر شکن را انجام دهند تا تحت هر شرایط بتوانند بحران سازیهای در ایران انجام میدهند، پوشش خبری بدهند. چند شرکت استخدام شوند که کشتیهای بار بری ایران را ردیابی کنند تا چگونگی شرایط سخت مراودات ایران را زیر نظر داشته باشد تا در موقع مقتضی به آن ضربه بزنند. چند سازمان بوجود میاید که به سراغ افراد و شرکتهایی بروند تا آنها را از معامله با ایران بترسانند. وقتی عالم و آدم را بسیج میکنند تا هر روز یک مشکل ورزشی، هنری، ... را برای مردم ایران علم کنند.
من در تعجبم که چرا مقامات ایران در پاسخ به اینکه امریکاییها که میگویند "ما به دنبال جنگ نیستیم" از سوی مقامات ایران هم میگونید "ما بدنبال جنگ نیستم و از جنگ هم نمیترسیم". این سخن همان چیزی است که غربیها میخواهند چرا ما در جنگ نیستم مگر کشته شدن مدافعان حرم باعث و بانی اش امریکا نیست، مگر ترور سرادار سلیمانی و همرانش جنگ نیست، اگر ترور ناجوانمردان سردار و همرانش نبود 65 نفر در کرمان کشته میشدند، مگر سرنگونی هواپیمای مسافر بری و کشته شدن ده ها نفر از ایجاد تنشی نیست که امریکا بوجود آورده، مگر تعدادی زیادی از بیمارانی که نیاز به داروهایی دارند که امریکا اجازه فروش آنها را به ایران نمیدهد و بعضی از این بیماران یا باید زجر بکشند و یا از بی داروی بمیرند. اعتراضات و اغتشاشات و هزینه های مالی و جانی آن برعهده کیست!! اگر مشکلات اقتصادی نبود شرایط بهتر برای سیل زدگان فراهم نمیشدً اگر شرایط اقتصادی مثل قبل بود زلزله زدگان وضعیت بهتری نداشتند، و ده مورد دیگر. چرا ایرانیان میگویند ما بدنبال جنگ نیستیم با این کار طرف مقابل گستاخ تر میشود و آنهایی که این بحرانها را برای مردم ایران بوجود میاورند و راحت سرجایشان نشسته اند، بسیار خرسندند و پولشان کار میکند.
اگر واقعیت ها را به مردم بگویند هم حساب کارشان را میکنند، ورزشکار میفهمد که این مشکلات برای چیست و مردم ورزش دوست هم توقع بیش از حد پیدا نمیکنند. اگر یک یا دو سال فوتبال ایران به بازیهای آسیایی نرود چه میشود، بگذارید در نبود تیمهای ایران تیمهای دیگر قهرمان بشوند و همه بفهمند که میخواهند شرایط را دارند به ایران تحمیل میکنند، هنرمندان واقعیت را ببیند تا بازی خورده حریف نشوند، دلالان، قاچاقچیان، آنهایی که نمیگذارند ارز، طلا، ملک و محتکرین، مفسدین نجومی بگیرها، گران فروشان، اتحادیه و اصناف، فراریان مالیاتی و ... همه و همه متوجه بشوند یا پیرو حرف ترامپ یا مردم و هموطن را باید انتخاب کنند.
چرا ایران مرزها را به روی مهاجرین که میخواهنداز ایران عبور کنند و به اروپا بروند باز نمیگذارند، چرا ایران باید هزینه مبارزه با عبور مواد مخدر به اروپا بپردازد. چرا مردم دنیا نباید بخش کوچکی از فشارهایی که به ایران میاید احساس کنند. اورپا خواسته یا ناخواسته (البته به نظر من کاملا خواسته بود) در دو سال گذشته چه کرد!!، فقط وقت تلف میکنند تا ایران از نظر اقتصادی ضعیف و ضعیف تر شود. ایران باید به همه بفهماند، این جنگ است ولی نه جنگ ایران. اگر فکر کنیم که ترامپ بماند، بهتر است یا دمکراتها! دمکراتها صد پله از ترامپ بدترند، ترامپ هوچی است و همه چیز را با صدای بلند اعلام میکند. با چشم تحقیر به همه نگاه میکند ولی دمکراتها همان سیاستها را به روش دیگر انجام میدهند. اگر بایستیم و منتظر بایستیم تا احساس گناه کنند و از کردۀ خود پشیمان بشوند، سخت در اشتباهیم. فشار آنها اقتصادی، جانی، مالی و بالا بردن تمامی هزینه ها، و کوچک کردن، درامدها است و هزینه های بواسط دسیسها چند برابر میشوند. باید دنیا از تنشی که به ایران میاید در آرامش نباشد، ایران نباید بدنبال جنگ کردن باشد ولی نباید اجازه دهد تا دنیا از این آرامش لذت ببرد. آرامش میخواهند هزینه اش را پرداخت کنند.
ته فوتبال دولتی همینه
آخه کی گفته ایشون متعهده؟ واقعا یک آدم متعهد کاری را که بلد نیست به عهده می گیره؟
این مسوولیتی که به آقای تاج داده شده باید به عادل فردوسی پور داده میشد.اونوقت میدیدید که چگونه با زبان تند وتیزش همه این دور میز نشسته های زورگو رو لوله میکرد.
یه موقعی طالبان رو مسخره میکردیم که نمیذارن دخترابرن مدرسه ولی برای زن‌هاشون دکترومامای زن میخوان!حالا که انگلیسی رو حذف کردن چندسال دیگه مترجم انگلیسی از کدوم قوطی درمیادخدامیدونه!
مشخصه که تو گوشش لالایی میگن که راحتتر بخوابه !!!
برای داشتن درکی بهتر از جهان و اینکه بهتر بتوانند با جهان رابطه برقرار کنند به نظر من همه مسئولینی که به نوعی با خارج ارتباط دارند و صد البته همه اعضای هیئت دولت یا مسئولینی که به نوعی با خارج در ارتباطند باید زبان خارجی را بدانند فردی که زبان خارجی نداند و رسانه های خارجی را نتواند پیگیری نماید چطور می خواهد بداند در دنیا چه خبر است مگر اینکه منتظر بنشیند تا ترجمه شود و وی تازه متوجه شود چه خبر است
تو فوتبال هم دشمن در کمینه چرا ما دشمن داریم نمیدانم
زبان بلد نیست ولی در عوض آدمِ هماهنگیه!!
به آقای تاج پیشنهاد میکنم پیگیری های لازم جهت دستگیری و اعتراف گیری از عکاس این عکس را بعمل آورند.
این آقا که به توصیه پزشکان قرار بود وارد دنیای فوتبال نشه و واسه همین استعفا داد حالا اینجا چکار میکنه؟
البته به قول مهران مدیری درنقش خلبان هواپیما توی سریال مرد هزار چهره (البته اگه اشتباه نکنم) که وقتی توی کابین خلبان جوجه کباب میکرد به کمک خلبانش آقای جندقی گفت: جندقی سفر با همین چیزاش خوبه
بله آقای تاج از استرس و.... منع شدند نه از سفر خارجه!!!!!!!
افراد شايسته رو به كنار ميذارن و انگ سياسي و ... يا مجبور ميشن از ايران برن يا ساكت خانه نشين بشن اونوقت آقايون هيچ ندون رو ميذارن سر پستهايي كه آدم شاخ در مياره. همينه كه در همه زمينه ها رو به نابودي هستيم
بنظرم جناب اقای عادل فردوسی پور بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال ایران است
به لحاظ رسانه ای به کجا رسیده ایم که شاهد این همه اظهار نظرهای حقیرانه کاربران درباره زبان انگلیس هستیم. الان مشکل فدراسیون های ورزشی ایران ندونستن زبان انگلیسیه؟ یا شلخته بودن فدراسیون و ضعف مدیریت؟ الان وزیر خارجه مثل بلبل انگلیسی صحبت میکنه چه گلی به سر ایران زد با اون فقره حقیره عهدنامه برجام؟ امثال تاج و ظریف و روحانی و کفاشیان مشکلشون زبان بدن و منفعل بودنشون هست و نه هدفون به گوش گذاشتن. از مخاطبین تابناک انتظاری نمیره ولی از نویسنده تابناک که باید فهم رسانه ای داشته باشه انتظار میره که اصل رو فدای حاشیه های احمقانه نکنه.
چرا به جای تاج، جواد خیابانی رو نفرستادید ،هم اهل فوتباله، هم انگلیسی بلده ،یا حداقل این آقای علی آبادی(وزیر نفت احمدی نژاد) یه کلاس زبان فشرده برای تاج تشکیل میداد که آبرو ریزی نشه ،ولی خوب بجاش تعهد دارند و خودی هستند ،
کجای مملکت درست که فوتبالش باشه.
هم چیز به هم چیز درست در میاد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی