بازدید 16130
پیمانه اقتصادی؛

تصمیم مهم سهامداران بورس بعد از هیجانات اخیر/ التهابات در بازار ارز فروکش کرد/ اثاث‌کشی بزرگترین بانک آمریکایی از لندن/ تکذیب دوباره تک‌نرخی شدن بنزین/ همتی: اقتصاد کشور با ثبات است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت شاخص کل بورس، سهام آسیا رشد کرد، نبض طلا در بازار جهانی فلزات گران بها، افزایش قیمت نفت به بالاترین حد در دو هفته گذشته، سلطان قاچاق سوخت بازداشت شد، رمزارز‌ها جایگزین و رقیب پول نیستند، رشد ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی و تحویل همه واحد‌های مسکن مهر تا پایان ۹۹ را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 20 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت شاخص کل بورس، سهام آسیا رشد کرد، نبض طلا در بازار جهانی فلزات گران بها، افزایش قیمت نفت به بالاترین حد در دو هفته گذشته، سلطان قاچاق سوخت بازداشت شد، رمزارز‌ها جایگزین و رقیب پول نیستند، رشد ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی و تحویل همه واحد‌های مسکن مهر تا پایان ۹۹ را در بر دارد.

افت شاخص کل بورس در سومین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در حالی در معاملات امروز با کاهش 886 واحدی به کانال 409 هزار واحدی عقب نشینی کرد که شاهد افزایش تقاضا در نمادهای بانکی بودیم و علی رغم قرمز پوشی شاخص کل، شاخص هم وزن 1303 واحد مثبت بود. بر این اساس شاخص کل با رشد 886 واحدی به کانال 409 هزار و 807 واحدی رسید، شاخص قیمت وزنی ارزشی با کاهش 236 واحدی رقم 109 هزار و 374 واحدی را نمایش داد، شاخص کل هم وزن با رشد 1303 واحدی به ارتفاع 128 هزار و 91 واحدی صعود کرد و شاخص قیمت هم وزن با رشد 869 واحدی رقم 85 هزار و 471 واحدی را نمایش داد. شاخص آزاد شناور با تقویت 952 واحدی به کانال 486 هزار و 314 واحدی وارد شد و شاخص بازار اول با کاهش 931 واحدی رقم 293 هزار و 927 واحدی و شاخص بازار دوم با 518 واحد کاهش رقم 851 هزار و 35 واحدی را به نمایش گذاشت.

تصمیم مهم سهامداران بورس بعد از هیجانات اخیر/ التهابات در بازار ارز فروکش کرد/ اثاث‌کشی بزرگترین بانک آمریکایی از لندن/ تکذیب دوباره تک‌نرخی شدن بنزین/ همتی: اقتصاد کشور با ثبات است

تصمیم مهم سهامداران بورس بعد از هیجانات اخیر

رئیس سازمان بورس با تاکید بر اینکه مردم باید در شرایط کنونی بازار سرمایه، به خصوص بعد از هیجاناتی که در هفته‌های گذشته بر بازار حاکم شده بود، حتماً تلاش کنند تا در پوشش صندوق‌های سرمایه‌گذاری، وارد بازار سرمایه شوند، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد حاکمیتی بازار سرمایه، همواره به مردم توصیه کرده تا به صورت غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شده و سرمایه‌گذاری نمایند؛ به نحوی که سرمایه‌گذاری‌های خود را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه نمایند. 

شاپور محمدی افزود: این اصل مهمی است که سازمان بورس و اوراق بهادار، همواره بر روی آن تاکید کرده است که مردم سرمایه‌گذاری‌های خود را به صورت غیرمستقیم انجام دهند. دومین نکته آن است که حتماً باید سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، آموزش‌های لازم را دیده و تلاش کنند که با آموزش کافی، وارد بازار معاملات سهم شوند. محمدی به مردم توصیه کرد تا حتماً در سهم‌ها و دارایی‌های متنوع و متعدد سرمایه‌گذاری کرده و روی یک دارایی مشخص و یک سهام خاص ورود نکرده و تمام سرمایه‌های خود را آنجا صرف نکنند؛ بلکه سبد سهام در اختیار داشته باشند تا ریسک را توزیع نمایند. این مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به رشد چشمگیر شاخص بورس طی روزهای گذشته و زیان دیدن کسانی که بعد از ترور سردار حاج قاسم سلیمانی در فضایی هیجان زده اقدام به فروش سهام خود کردند، خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که مردم در نوسانات بازار سرمایه، به شایعات توجه نکنند و از شایعات پرهیز نمایند؛ ضمن اینکه افق سرمایه گذاری مناسبی را نیز انتخاب کرده و این تأکیدی است که همواره سازمان بورس به سهامداران داشته است. /مهر

سهام آسیا رشد کرد؛ اروپا عقب نشست

روز دوشنبه، پس از اینکه بانک مرکزی چین اعلام کرد در ماه ژانویه نرخ بهره وام‌های یک ساله و ۵ ساله خود را ثابت نگاه می‌دارد، سهام آسیا رشد کرد. اما نگرانی از شیوع ذات‌الریه در چین باعث شد تا سهام شرکت‌های سازنده دارو و ماسک بهداشتی رشد کنند. در بازار اروپا کاک فرانسه ۰.۳۱ درصد، فوتسی انگلیس ۰.۱۷ درصد و داکس آلمان ۰.۰۶ درصد افت کردند و شاخص پن یوروپین استاکس ۶۰۰ با افت ۰.۱۷ درصدی روبرو شد. در بازارهای آسیایی نیکی ژاپن ۰.۱۸ درصد بالا آمد. کامپوزیت شانگهای ۰.۶۶ درصد رشد کرد، در حالی که هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۹۰ درصد سقوط کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۲ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۴ درصد بالا آمد.

نبض طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی مطلوب آمریکا که ریسک پذیری سرمایه‌گذاران را تقویت کرد، از صعود بازماند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۵۵۸ دلار و ۴۶ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵۵۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

افزایش قیمت نفت به بالاترین حد در دو هفته گذشته

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازارجهانی تحت تاثیر تعطیلی دو پایگاه بزرگ تولید نفت در لیبی، به بالاترین حد در بیش از دو هفته گذشته افزایش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۷۴ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۵  دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید که بالاترین حد از نهم ژانویه بود. بهای معاملات آتی وست  تگزاس اینترمدیت آمریکا  ۵۸ سنت معادل  یک درصد افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از دهم ژانویه بود.  

التهابات در بازار ارز فروکش کرد

در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز و بانکی به نرخ 12850 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 12950 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 50 تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 14350 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 14450 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 50 تومان افت نرخ داشته است. روند معاملات نشان می دهد در حال حاضر، التهابات در بازار ارز به‌طور مشخص فروکش کرده است.

سلطان قاچاق سوخت بازداشت شد

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بازداشت سرباند اصلی قاچاق سوخت با پرونده ۱۴۵ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با دستگیری وی، از میلیون ها لیتر قاچاق به خارج از کشور جلوگیری شد. /مهر

تکذیب دوباره تک‌نرخی شدن بنزین

در یکی دو روز گذشته بحث تک نرخی شدن بنزین با قیمت سه هزار تومان دوباره مطرح شده است. موضوعی که این بار به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دست به دست می‌شود و این در حالی است که سخنگوی این شرکت بنزین تک نرخی را برای چندمین بار تکذیب می‌کند. فاطمه کاهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تک نرخی شدن بنزین مطرح نیست،‌ گفت:‌ هر تصمیم رسمی در سایت این شرکت و از طریق اطلاعیه‌های رسمی اعلام می شود و سایر موارد از نظر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مورد تایید نیست. وی با اشاره به اینکه تصمیم جدیدی در مورد قیمت بنزین گرفته نشده،‌ ادامه داد: تک نرخی شدن بنزین تکذیب می‌شود.

رمزارزها جایگزین و رقیب پول نیستند

حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در همایش شکل دهی آینده سیاستگذاری پولی و مالی گفت: فناوری بلاکچین و مدیریت کلان داده‌ها و تحلیل آنها به وسیله هوش مصنوعی بسیار مهم است؛ ضمن اینکه باید اطلاعات تراکنش‌های مالی را تحلیل کرد؛ این در حالی است که برخی ساده انگارانه و خوشبینانه مباحثی را مطرح می‌کنند که گویا رمزارزها جایگزین و رقیب پول شوند؛ در حالیکه این ساده انگاری ناشی از عدم درک صحیح از ماهیت پول است.

اثاث‌کشی بزرگترین بانک آمریکایی از لندن

بانک "جی پی مورگان" آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد مقر فعالیت های اروپایی خود را از لندن به پاریس منتقل خواهد و در نتیجه این جابجایی نیز ۴۵۰ نفر از کارکنان این بانک راهی فرانسه خواهند شد. در حال حاضر بانک جی پی مورگان در شعبه پاریس خود ۲۶۰ کارمند دارد. لندن در حال حاضر اصلی ترین مقر فعالیت بانک جی پی مورگان در اروپا به شمار می‌رود و شعبات این بانک در انگلیس مجموعا ۱۰ هزار پرسنل دارند با این حال طبق گفته کریل کوربین، مدیر بانک جی پی مورگان در فرانسه قرار است با توجه به فرا رسیدن موعد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، فعالیت های اروپایی بزرگ ترین بانک امریکایی در فرانسه متمرکز شود. به گفته کوربین، پاریس به مقر فعالیت های یورویی این بانک تبدیل خواهد شد اما جی پی مورگان، حضور پررنگ خود در انگلیس را به عنوان اصلی ترین پایگاه اروپایی خود ادامه خواهد داد.

رشد ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی

فرهاد دژپسند در پایان جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس  در جمع خبرنگاران از وضعیت صادرات کالا‌های غیر نفتی گفت: بخشی از وضعیت اقتصادی کشور مربوط به تجارت خارجی است و به رغم فشار‌ها و محدودیت‌هایی که دشمن اعمال کرده است تجارت خارجی ایران در ده ماه امسال نسبت به مدت مشابه خود ۳ درصد تغییر داشته است. وی با اشاره به اینکه فشار‌ها و تحریم‌ها تاثیر چندانی در واردات و صادرات کالا‌های غیر نفتی نگذاشته است ادامه داد: صادرات و واردات غیر نفتی از نظر وزنی ۲۰ درصد رشد و از نظر ارزشی ۳ درصد منفی است این موضوع به این دلیل است که صادرکنندگان اعتقاد داشتند ارزشی که برای کالا‌های صادراتی تعیین شده است بالا است که با در نظر گرفتن صحبت‌های آنان قیمت پایه نسبت به سال گذشته را ۳۰ درصد کاهش دادیم. وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه صادرکنندگان باید براساس صادرات ارز را به کشور برگردانند تصریح کرد: به رغم اینکه قیمت پایه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد صادرات غیر نفتی از لحاظ وزنی ۲۰ درصد رشد داشته است.
 
همتی: اقتصاد کشور با ثبات است
 
رئیس کل بانک مرکزی عصر امروز در جلسه دوره ای رؤسای اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون در محل اتاق اصناف گفت: فعالان بخش خصوصی و تعاونی، موتور محرکه رشد اقتصادی کشور هستند و بانک مرکزی با تمام توان و تا حد امکان در راستای رفع موانع آنها در زمینه ریال و ارز تلاش می کند. همتی افزود: با توجه به تحریم های سنگین و بی‌سابقه، اقتصاد کشور در شرایط خاصی قرار دارد و با توجه به این شرایط، بانک مرکزی ناچار به اتخاذ سیاست ها با توجه به منافع کلی کشور است. وی ادامه داد: در این شرایط با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری، توجه به اصول اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های داخلی، تقویت اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد. رئیس کل بانک مرکزی با تشکر از اقدامات فعالان بخش خصوصی و تعاونی کشور تصریح کرد: مقاومت در برابر تحریم ها بدون همراهی این عزیزان امکان پذیر نبود و بانک مرکزی به تنهایی قادر به مدیریت این شرایط نخواهد بود. وی ادامه داد: خوشبختانه علیرغم تمام فشارها، اقتصاد کشور با ثبات است و مقاومت مردم عزیز نیز در این شرایط جای تقدیر دارد.

تحویل همه واحدهای مسکن مهر تا پایان ۹۹

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در پاسخ به این سوال که آیا پروژه مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم تمام خواهد شد؟ گفت: دولت با تنگناهای مالی مواجه است و تنها منابع ما در قانون بودجه ۹۸ هم زمین بود لذا تصمیم گرفتیم که ۱,۵۰۰ میلیارد تومان زمین را از طریق فروش یا تهاتر در اختیار پیمانکاران قرار دهیم که هزار و ۵۰ میلیارد آن باید در شهرهای جدید و ۴۵۰ میلیارد تومان هم در سایر استان‌ها هزینه شود. وی اضافه کرد: دولت سرمایه بانک مسکن را افزایش داد تا با وام ۲۵۰۰ میلیارد تومانی از این محل زیرساخت‌ها و محوطه‌ها تکمیل شوند. مهرآبادی با بیان اینکه نمی‌توان تاریخ دقیقی برای تحویل واحدهای باقی مانده مشخص کرد عنوان کرد: تحویل واحدهای باقی مانده تا پایان سال ۹۹ تمام خواهد شد.

تولید BMW i۸ متوقف می‌شود

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان به تازگی از توقف تولید خودروی برقی BMW i۸ خبر داده است. شرکت آلمانی بی‌ام‌و که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین خودروسازان در جهان به شمار می‌رود و سهم قابل‌توجهی در بازارهای جهانی به خود اختصاص داده، به تازگی اعلام کرده است که تولید خودروهای برقی بی‌ام‌و آی۸ (BMW i۸) تا ماه آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی متوقف خواهد شد. سپتامبر سال گذشته بود که این خودروساز نسخه لیمیتد خودروهای بی‌ام‌و‌i۸ و i۸ Roadster را به مرحله تولید رساند و اعلام کرد که به زودی وارد بازارهای جهانی خواهد شد و مشتریان قادر خواهند بود در صورت تمایل آن را خریداری و استفاده کنند. براساس گزارش وب‌سایت اتوکار، تصمیم بی‌ام‌و درحالی اتخاذ شده است که نزدیک به ۶سال از تولید نسخه اولیه آن می‌گذرد.البته بر اساس گفته‌های سخنگوی بی‌ام‌و در انگلستان، هنوز تاریخ دقیقی برای توقف تولید این خودرو اعلام نشده است.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
اقتصاد کشور نابود شده است اقای همتی منظورتان اقتصاد سایر کشور هاست ....یک سری به بازار بزنید البته من هم اگر مثل شماحقوق میگرفتم حرف شما را میزدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
ایشان شوخی کردند، شما دلگیر نشوید
اقتصاد کشور برای امت وخودیها بسیار با ثبات وایده ال است حتی تورم یک ملیون برابر هم‌شود ۴٪ خم به ابرو نمی آورند
بورس بای بای
بورس ایران = پروپاگاندا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
دلال چی هستی دوست عزیز
ایران بزودی ریما اف ای تی اف را رد میکند و از ان پی تی خارج میشود
نتیجه : نابودی بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
نابودی بورس چیه؟ بفرمایید نابودی ایران
بزودی ایران از ان پی تی خارج میشود وبورس به خاک سیاه مینشیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
کاملاً معلومه داری حسادت میکنی. حسود لا یسود. چقدر از اینکه هموطنات بدبخت بشن و به خاک سیاه بشینن خوشحالی!!
ناشناس
| - |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
چی به تو میرسد حسوووود
گرانی افسار گریخته پدر مردم را درآورده، متاسفانه این مسولین هیچ درکی از وضعیت جامعه ندارند و حرف بی حساب می زنند. اوضاع دست یک پیر زن بود خوب اداره می کرد.
جناب همتی عزیز
واقعا شما به این اقتصاد فعلی میگی اقتصاد با ثبات!!!!...
بورس همش عددسازی وحبابه
... بله دیگه برای شماها اقتصاد شکوفا ست . کجای کارید اقتصاد نابود شده است...
اقتصاد کشور با ثبات است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من رفتم سرم رو به دیوار چین بکوبم .

بقیه هم برن دیوار برلین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
بابا چرا موضع میگیرید ایشون گفتند با ثبات نگفتن خوب منظورشون باثبات در حالت فاجعه یعنی همونطور در حالت بسیار وخیم و باثبات قرار داریم.
مملکت وملت یکجا داره نابود می شند تودنبال نابودی بورس هستی ؟..
اونی رو بگو که هست و نیستشو تو یک بورس فیک و سیاه بازی و مصنوعی میده سهام پاره !!
2
---وقتی که امریکا دشمن ما آن هم دشمن ملت ایران است خب کاملا واضح و مبرهن است که ما نمی تونیم اقتصاد داشته باشیم. اگر انشاا.. از منطقه رخت بر بستند و رفتند آنوقت اقتصاد ما خوب خواهد شد. اصلا من خودم تضمین میکنم . میگویید نه. این یک خط این هم چند خطر دیگر.
اقاي همتي اقتصاد با ثبات نيست ركود اقتصاد را فلج كرده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس