بازدید 7274

قیمت سکه امروز دوشنبه 30 دی 98/ افزایش قیمت طلا به 1560 دلار

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز (دوشنبه) با رشد ۵۵ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به چهار میلیون و ۸۸۵ هزار تومان رسید.
کد خبر: ۹۵۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 20 January 2020

قیمت سکه امروز دوشنبه 30 دی 98

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز (دوشنبه) با رشد ۵۵ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به چهار میلیون و ۸۸۵ هزار تومان رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه دقیقه امروز به بهای چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۴۶۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۲۰ هزار تومان داد و ستد شد.

هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۹۴ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۱۴۰ هزار تومان به فروش رسید.

افزایش قیمت طلا به 1560 دلار

پس از یک حمله موشکی به یمن و تشدید نگرانی‌های ژئوپلتیکی، بر جذابیت طلا افزوده شد، و بهای این فلز گران‌بها در معاملات امروز به بالاترین رقم در بیش از یک هفته گذشته رسید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.40 دلار افزایش 1560.64 دلار فروخته شد. طلا در ساعات اولیه معاملات به 1562.51 دلار، بالاترین رقم از 10 ژانویه رسیده بود.

آجای کدیا، تحلیلگر بازار گفت: «سال جدید چین در نزدیکی ماست و برخی خریدها به علت این صورت گرفته است.»

«همچنین از دیگر دلایل افزایش قیمت طلا، خریدهای بانک‌های مرکزی، ریسک‌های ژئوپلتیکی نظیر حملات موشکی یمن بوده است که تمامی این عوامل قیمت طلا را تقویت کرده است.»

طلا در زمان‌های بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی، به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری دیده می‌شود.

فدرال رزرو برای نخستین بار در سال جدید میلادی، آخر این ماه جلسه خواهد داشت که به میزادی انتظار می‌رود نرخ بهره را تغییر ندهد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان، در روز جمعه 2.20 درصد افزایش یافت و به 898.82 تن رسید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان