بازدید 21789
همواره در خط اول دفاع از سیاست‌های ایران در سطح بین‌المللی بوده‌ام

پاسخ ظریف به ذوالنور در جلسه علنی مجلس

محمد جواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به سوال مجتبی ذوالنور در رابطه با اظهارات وی در خصوص پولشویی و توان موشکی جمهوری اسلامی پاسخ داد.
کد خبر: ۹۵۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 20 January 2020

وزیر امور خارجه تاکید کرد که در شرایط کنونی با توجه به هجمه‌های استکبار جهانی حفظ وحدت ایجاد شده از هر امری ضروری تر می‌باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مجتبی ذوالنور در رابطه با اظهارات وی در خصوص پولشویی و توان موشکی جمهوری اسلامی بیان کرد: بنده ابتدا شهادت سردار سلیمانی را خدمت همه نمایندگان تسلیت می‌گویم. در دور قبلی که بنده برای پاسخگویی به سوال آقای ابطحی در مجلس حاضر شدم به هیات رئیسه اعلام کرده بودم که جلسه اضطراری شورای عالی امنیت با حضور شهید سلیمانی به منظور بررسی آخرین تحولات عراق در ساعات ۳ بعد از ظهر قرار است برگزار شود. هیات رئیسه نیز به بنده اعلام کردند که شما ساعت ۲ در مجلس حاضر شوید و ۴۵ دقیقه به سوال پاسخ دهید و سپس بروید.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده نیز ساعت ۲ در مجلس حضور یافتم اما جلسه با تاخیر شروع شد و بنده بعد از دو نوبت سخنرانی با کسب اجازه از محضر نمایندگان جلسه را در ساعت ۳ و ۱۰ دقیقه ترک کردم و با نیم ساعت تاخیر به جلسه شورای عالی امنیت ملی رسیدم. بنده اگر سوءتفاهمی برای نمایندگان پیش آمده است عذرخواهی می‌کنم. بنده قصد بی احترامی را به نمایندگان نداشتم.

وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: اما آن چه موضوع سوال است در خصوص اظهارات بنده در خارج از کشور است، بنده در همه عرصه‌های بین المللی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران محکم ترین دفاع را از همه سیاست‌های جمهوری اسلامی چه آنهایی که بنده در شکل گیری آنها نقش داشتم و چه آنهایی که در شکل گیری آنها نقشی نداشتم کرده‌ام. شاید دیدگاه‌های ما با هم متفاوت باشد اما همه در عمل یک سیاست را اجرا می کنیم و بنده نه تنها به تعهد خودم یعنی اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی متعهد هستم بلکه از آن نیز دفاع می‌کنم.

ظریف در ادامه تاکید کرد: همه دفاع بنده از شعارهای جمهوری اسلامی را در هند، آستانه و دوحه شنیده‌اند بنده مسئولیت دفاع از سیاست‌های جمهوری اسلامی را برعهده دارم و هیچ گاه کار خود را سخت نمی‌کنم. صحبت‌های بنده در خصوص بحث موشکی و پولشویی بزرگنمایی شده و آن چه بنده گفتم درست منتشر نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل