بازدید 9032
۵

کشور در شوک مصرف بالای گاز

برای نخستین بار در تاریخ ایران، مصرف گاز در بخش خانگی به ۵۹۹میلیون مترمکعب در روز رسیده است و وزارت نفت با حداکثر ظرفیت در حال تأمین گاز بخش خانگی است.
کد خبر: ۹۵۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 19 January 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، سال گذشته در زمان مشابه، مصرف گاز بخش خانگی در مرز 520 میلیون مترمکعب در روز بود اما امسال با رشد عجیب بیش از 13درصدی، مصرف گاز بخش خانگی به مرز 600 میلیون مترمکعب رسیده است.

روز گذشته رکورد بی‌سابقه مصرف روزانه 599 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی رقم خورد و اکنون وزارت نفت با حداکثر ظرفیت، در حال تأمین گاز بخش خانگی است.

رشد عجیب مصرف گاز در بخش خانگی، موجب محدود شدن گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع عمده شده و دولت به‌منظور عدم قطع گاز در بخش خانگی، اولویت اول خود را در زمینه سوخت‌رسانی، به تأمین گاز بخش خانگی معطوف کرده است.

در صورتی که مردم، مصرف بهینه گاز در بخش خانگی را مورد توجه قرار ندهند، ادامه این روند، ممکن است به افت فشار گاز و یا حتی قطعی گاز در برخی نقاط سردسیر و دوردست کشور منجر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵
کجاش عجیبه؟
وقتی همه مجبورن به جای بنزین گاز بزنن....
وقتی هوا اینقدر سرده....

و اینکه
کلا زیر 40 درصد در هر آماری در ایران چیز عجیبی نیست! مثل دلار که 400 درصد رشد نداشته!
میدونی اگر نصف این گاز صرفه جویی و صادر میشد چه درامد کلان ارزی نصیب کشور میشد؟این مقدار مصرف 10 برابر صادرات گاز روسیه به کل اروپاست تا وقتی گاز مفت باشد کسی شعله بخاری را کم نمی کند.
دو روز هوا سردشد و برف اومد صداتون در اومد .
چقدر انرژی تلف میکنید . نه ملت نه دولت درک نمیکنن. میدونید خارج از ایران گاز چنده؟
کل سیستم گرمایشی در ایران بسیار قدیمی و پر هزینه است ، متاسفانه در ساختمان سازی های جدید از سیستمهای گرمایشی جدید و به روز استفاده نمی‌شود ، در اروپای غربی از چند سال پیش هیچ خانه ای جدید و ساختمان های نو به شبکه گاز سراسری متصل نمیشوند و چنانچه از سیستمهای انرژی خورشیدی و سیستم گردش پمپی آبهای عمیق زیرزمینی استفاده نشود مجوز ساخت داده نمی‌شود ، حتی کشوری مثل نروژ که دارای منابع زیاد گازی می‌باشد. دیوارهای بیرونی ساختمان‌ها دو جداره با پوشش ایزولاسیون میانی و شیشهای دوجداره می باشند ، سیستمهای گرمایشی از طریق کف خانه و یا دیوارهای خانه می‌باشد . ساخت سازها در ایران بطور سنتی می‌باشد ، به روزرسانی این سازها فقط احتیاج به سوبسیدی و وامهای بلند مدت با بهره کم می‌تواند اثر داشته باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار