بازدید 72069
هدیه تازه الکاف برای فوتبال سعودی

پنالتی خنده‌دار داور عرب برای تیم عربستان+عکس

کد خبر: ۹۵۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳ 18 January 2020

احمد الکاف، داور عمانی که در سال های اخیر چند تصمیم اشتباه اما موثر به سود تیم های عربستانی داشته، امروز هم در جریان بازی امیدهای عربستان و تایلند، یک پنالتی سختگیرانه علیه تایلند اعلام کرد تا عربستان به لطف این پنالتی به نیمه نهایی صعود کند و در یکقدمی رسیدن به المپیک قرار بگیرد.

 

*داوری که امیدهای پرسپولیس را کشت!
در سال 2017، احمد الکاف در بازی مشهور پرسپولیس و الهلال، در یک تصمیم عجیب، خطای پشت محوطه جریمه را به سود الهلال پنالتی اعلام کرد و در همان بازی، از اعلام یک خطای پنالتی واضح به سود پرسپولیس چشم پوشی کرد. در آن بازی، پرسپولیس که در بازی رفت نیمه نهایی با 4 گل مغلوب الهلال شده بود، بازی برگشت را خوب آغاز کرد اما یک تصمیم عجیب از الکاف، ورق را برگرداند و همان اندک امیدهای سرخپوشان ایرانی را هم به باد داد. اعلام خطای پنالتی از محمد انصاری در حالی که برخورد او با مهاجم الهلال بیرون از محوطه جریمه رخ داده بود. همچنین در ادامه بازی هم شوت بشار رسن به دست مدافع الهلال خورد اما الکاف پنالتی اعلام نکرد. این تصمیمات به علاوه عقیده ای که پرسپولیسی ها به خطا روی مدافعشان در صحنه گل دوم الهلال داشتند، شب تلخ نماینده ایران را کامل کرد و پرسپولیس در نهایت به دست الهلال حذف شد.

 

 

* جنجالی که صدای ژاوی را درآورد
این داور سال گذشته هم در بازی السد و الهلال، در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا چنان قضاوت جنجالی انجام داد  که ژاوی و بغداد بونجاح اتهامات سنگینی به او وارد کردند.
احمد الکاف در حالی که بازی دو تیم با نتیجه 1-1 در جریان بود، روی یک خطا و اعتراض از سوی عبدالکریم حسن، به این بازیکن کارت زرد نشان داد. بعد از سوت داور و اخطار به عبدالکریم، بازیکنان السد به سمت داور هجوم بردند و به شدت نسبت به تصمیم او اعتراض کردند. در اینجا احمد الکاف ابتدا به شکلی عجیب و ناپسند، گابی ستاره اسپانیایی السد را به عقب راند و سپس کارت قرمز را از جیب عقب خود خارج کرد و به عبدالکریم حسن نشان داد.
به عقیده ژاوی این اخراج، بازی را به دو بخش کاملا متمایز تقسیم کرد. پس از این اتفاق و ده نفره شدن السد، روند مسابقه به کلی تغییر کرد و این الهلال بود که به راحتی و بدون استرس روی دروازه میزبان خود حمله می کرد.

 


 

* خاطره بد استقلالی ها از الکاف
اما بازی پرسپولیس و الهلال تنها قضاوت جنجال ساز الکاف برای تیم های ایرانی، نبوده است. سال گذشته های استقلال و العین امارات به قضاوت این داور عمانی در استادیوم آزادی با هم روبرو شدند. استقلال که در بازی اول مغلوب الدحیل شده بود، نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز اولین بازی خانگی خود داشت و با حمایت هوادارانش برای شکست العین مصمم شده بود. در این بازی داور عمانی یک خطای مشکوک به پنالتی روی پژمان منتظری را اعلام نکرد که موجب اعتراض شدید استقلالی ها شد. به جز این، در آخرین دقایق بازی هم گلی که محمد دانشگر به العین زد، توسط این داور و کمک او آفساید اعلام شد.

 

 

* این خطا پنالتی بود؟
آخرین پرده از تصمیم های جنجالی و عجیب احمد الکاف امروز رقم خورد که باز هم یک پنالتی بسیار سختگیرانه علیه تایلند اعلام شد. آن هم در شرایطی که این بازی ها از تکنولوژی VAR سود می برد ولی باز هم این پنالتی اعلام شد تا امید تایلند که نمایش بسیار خوبی در این تورنمنت داشت و در مرحله مقدماتی بحرین را با 5 گل در هم کوبیده بود، حذف شود.
گذشته از حاشیه هایی که میان احمد الکاف و تیم های عربستانی به وجود آمده، این داور عمانی در اکثر بازی هایی که برای تیم های ایرانی سوت زده، نتیجه آن بازی ها با شکست تیم های ایرانی همراه بوده. شکست استقلال خوزستان برابر لخویا، باخت تراکتور به الاهلی و الاتحاد، از جمله دیدارهایی بودند که احمد الکاف عمانی در آن ها قاضی میدان بود.

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
پول عرضه وقدرت مياورد دارند وخرج ميكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شاید قدرت بیاره اما عرضه خیر!
سید حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اشتباه مثبت زدم
فوتبال ایران جمال شریف سوری را فراموش نخواهد کرد که چگونه به فوتبال ایران و ستاره هایش لطمه زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
مصري بود
چرا ما نمیخواهیم بفهمیم که در آسیا کشورهای عربی در کنفدراسیون آسیا اعمال نفوذ میکنند و در خیلی از بازیها داور را می خرند ! سالهاست اینگونه است هیچ جاره ای هم ندارد مگر اینکه تیمهای ما اینقدر قوی شوند و اینقدر گل بزنند که داور دیگر نتواند هیچ غلطی بکند ! بازی شانه به شانه و اندکی بالا و پایین به نفع حریفان اعلام می شود
این کجاش خنده دار هست؟
طرف رو حتماً باید با مشت و کتک میزد تا پنالتی بشه؟

درسته تیم ما نرف ولی این دلیل نمیشه این طور تیتر بزنید
صددرصدپنالتی بود
داور عمانی : در حقیقت نا داور است که برای وهابی های پلید سعودی خوش خدمتی می کند و دم تکان می دهد.
جانبداری و تلاش برای بازی رو دراوردن همیشه بد و منزجرکننده س...فرقی هم نمیکنه داور خارجی باشه یا داور داخلی و بنفع یه تیم دولت پسند ایران
احتمال قوی از قوانین داوران ایرانی پیروی میکند
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
عجیب است اینجا همه پرسپولیسین !
این همه حرف زدی به جاش یه تیکه فیلمشو میزاشتی
این پنالتی ها برامون خیلی آشناست. فکر کم شبیه پنالتی هایی هست که واسه تیمهای سوگلی پایتخت مقابل بقیه تیمها می گیرد.
مدیونیداگه فکرکنیدپول گرفته
در تیتر خبرتان می تونستید بگید داور عمانی ، چه لزومی داشت با اشاره به قومیت داور تیتر بزنید !!؟؟ خوبه یکی بگه داور عجم یا داور لر یا نمیدونم داور ترک ؟؟!!
متاسفانه نهادهای بین المللی فوتبال بسیار فاسدند و داورهاش نیز بیسواد و فاسد
دوستان عزیز
این شاید یه نکته ایه که الان تو این شرایط محرومیت کاملا میتونه موید فساد عربستانی ها چه از لحاظ داوری و چه از نقطه نظر محرومیت تیمهای ایرانی و قبلا قطری (که زورشون نرسید) بشه...
وظیفه ما بعنوان هوادار الان اینه که این مطلب رو که علیه کشور دیگه ایی ظلم شده رو با بالاترین صدای رسانه ایی به فیفا برسونیم که فساد اونا محرز بشه...
عزیزان مایوس نشین کی فکرشو میکرد بلاتر یا پلاتینی فسادشون محرز بشه...
نشر بدیم و طوفانی به پا کنیم تا یه نفر بیاد به داد ورزش ایران برسه...
بعید میدونم ارتباط سران ورزشی نتیجه بده، باید مردم خودشون دست به کار بشن...
داوری که امیدهای پرسپولیس را کشت! این پاسخ همان ظلمی است که داوران داخلی در حمایت از تیمهای تهرانی برسر تیمهای شهرستانی بخصوص تراکتور می آورند ، نوش جان.آقای سانسورچی تابناک شما هم سانسور بنمایید
اقای ali که پست گذاشتی.اصلاتوازپیشینه وبزرگی طایفه ایل بزرگ بختیاری ولر وهمچنین مردم باغیرتش چیزی میدونی.
شرمنده دوستان که سرتون درآوردم .بادیدن پستی که به نامaliگذاشته بود خیلی ناراحت واعصبانی شدم ما اگر چیزی ازتاریخ ایران و قوم های بزرگ ایران به خصوص دوقوم بزرگ لروبختیاری که برادران نباید چیزی گفت ناسنجیده حرف زد.همه قوم های بزرگ کشورمان ایران شریف هستن و باید به انهااحترام گذاشت فرقی نمیکند ازچه مذهب یا دینی شادمانه مردم شریف کشور عزیزمان ایران هستیم و همه برادریم.لطفا به قوم خودودیگرقومها احترام بگذارید.
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
دوست عزیز سلام ، خدا را شاهد می گیرم اصلاً قصدم ناراحت کردن کسی نیست و برای همین هم به کامنت شما مثبت دادم ، شما منظور مرا بد برداشت کردید من و شما در باره لزوم احترام به اقوام و ملت ها هم نظر و در واقع هم عقیده ایم ، قصدم از مثال زدن قوم لر یا هر قومیت دیگری خدای ناکرده نه اهانت بلکه به قضاوت گرفتن ایشان است ، قبول بفرمایید این تیتر در دنیای متمدن یک تیتر نژاد پرستانه است و کسی در کشور ما نباید راضی به نژاد پرستی باشد و ضمناً بهترین دوستان و همکارانم از لرهای بختیاری هستند و برای این قوم بزرگ و غیور احترام ویژه ای قائل هستم ، عزت زیاد
میشل پلاتینی حرفهایی زده علیه مافیای بین المللی درفوتبال که شنیدنش خیلی هاروازمسابقات رسمی وجام جهانی فوتبال بیزارمیکنه.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی