بازدید 24730
انتخابی فوتبال المپیک توکیو ۲۰۲۰ و حذف حسرت بار ایران به خاطر تفاضل گل؛

چین را بردیم و از راه ژاپن حذف شدیم! / پایان امیدهای ایران برای شکست طلسمی که ابدی شد!+ جدول

مهدی قائدی در دقیقه ۹۳ می‌توانست دروازه بدون دروازه بان تیم چین را باز کند، ولی ضربه او در کمال ناباوری با فاصله راهی اوت شد تا آه حسرت میلیون‌ها ایرانی به تاریخ بپیوندد. با توجه به آخرین دوره حضور فوتبال در بازی‌های المپیک، طلسم صعودش ابدی شد. گفته می‌شود رده سنی امید از فوتبال دنیا حذف خواهد شد و در المپیک ۲۰۲۴ پاریس فوتبال کنار خواهد رفت.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 15 January 2020

تیم ملی فوتبال امید یا همان زیر ۲۳سال ایران در آخرین دیدارش در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا با وجود برتری مقابل چین، اما از صعود به مرحله بعدی بازماند و سرانجام نتوانست جواز حضور در المپیک را مثل نیم قرن گذشته به دست بیاورد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم امید که از ابتدای سال جاری با سردرگمی و بلاتکلیفی دست و پنجه نرم کرد و ماه‌های زیادی را برای انتخاب سرمربی داخلب از دست داد، سرانجام امروز از گردونه رقابت‌های مرحله گروهی حذف شد و با توجه به آخرین دوره حضور فوتبال در بازی‌های المپیک، طلسم صعودش ابدی شد. فوتبال ایران که آخرین بار در المپیک ۱۹۷۶ مونترال در بازی‌های تابستانی شرکت کرد، با حذف از مسابقات این دوره، حسرتش برای حضور در المپیک ۴۸ ساله شد تا فوتبال پرادعای ایران نزدیک به نیم قرن حضور در المپیک را تجربه نکند.

ترکیب چین: چن وی، هوانگ ژنگیو، وی ژن، ژو چنجی، هوانگ کونگ، هو جینگ‌هانگ، ژو جونچن (۶۳ - دوان لیو)، فنگ بوژوآن، تیان ژین (۶۹ - چن بین‌بین)، دیلمورات مالانیاز و چن پو (۸۹ - لیو روفان).

ترکیب ایران: حبیب فرعباسی، عارف آقاسی، مجتبی نجاریان، متین‌کریم‌زاده، شاهین طاهرخانی، رضا دهقانی، مهدى مهدی‌خانی، امید نورافکن، جعفر سلمانی (۵۵ - مهدی قایدی)، علی شجاعی (۷۲ - امیرحسین حسین‌زاده) و اللهیار صیادمنش (۶۴ - رضا جبیره).

چین و ایران در دیدار هفته سوم گروه C. مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۱۳:۴۵ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه تینسنولانون شهر سونگلا به مصاف هم رفتند که شاگردان استیلی با نتیجه یک بر صفر به برتری رسیدند. امید نورافکن در دقیقه ۸۷ و از روی نقطه پنالتی برای ایران دیرهنگام گلزنی کرد. در بازی همزمان نیز کره‌جنوبی دو بر یک ازبکستان را شکست داد و با وجود اینکه ایران هم امتیاز با ازبکستان شد، به دلیل تفاضل گل در رتبه سوم قرار گرفت و نتوانست راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

امید نورافکن کاپیتان امید‌های ایران در دیدار برابر چین، بر خلاف دو بازی گذشته به پست هافبک دفاعی آمد تا نظم بیشتری به این بخش از زمین بدهد. ایران مقابل چین کلین شیت کرد و نورافکن تنها گل بازی را از روی نقطه پنالتی و برخلاف حرکت دروازه بان به گل تبدیل نمود.

چین را بردیم و از راه ژاپن حذف شدیم! / پایان امیدهای ایران برای پایان طلسمی که ابدی شد!+ جدول

شرح گل

ایران ۱ چین ۰: در دقیقه ۸۵ ارسال از سمت راست خط هجومی ایران به قائدی رسید که داور اعلام خطای پنالتی کرد. پنالتی توسط نورافکن به گل تبدیل شد تا ایران با نتیجه یک بر صفر پیش بیفتد.

چین را بردیم و از راه ژاپن حذف شدیم! / پایان امیدهای ایران برای طلسمی که ابدی شد!+ جدول

دقیقه ۳: موقعیت روی دروازه چین با دفع ناقص دروازه‌بان این تیم به جعفر سلمانی رسید که ضربه سر او شدت لازم را نداشت چند وی، توپ را در اختیار بگیرد.

دقیقه ۱۲: ارسال روی دروازه چین از سمت چپ ضربه سر اللهیار صیادمنش را به دنبال داشت که دروازه‌بان چین توپ را برگشت داد.

دقیقه ۱۶: اللهیار صیادمنش در محوطه جریمه صاحب توپ شد که این بار ضربه او را دروازه‌بان چین راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۲: بازیکنان چین روی یک حمله سریع صاحب موقعیت شدند که شوت از پشت محوطه جریمه، خطرناک از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۲۸: ارسال رضا دهقانی روی دروازه با ضربه سر علی شجاعی همراه شد که توپ از بالای دروازه به شکل خطرناکی به اوت رفت.

دقیقه ۳۴: این بار نوبت شاهین طاهرخانی بود که ارسال امید نورافکن از روی ضربه ایستگاهی را از دست بدهد و ضربه سر این بازیکن هم راهی به دروازه نداشت.

دقیقه ۴۳: مهدی مهدیخانی در محوطه جریمه با سر توپ زدن مدافع حریف را از پیش‌ روی برداشت، اما ضربه او نتوانست قفل دروازه چین را باز کند.

دقیقه ۴۴: ارسال دهقانی روی دروازه در دهانه دروازه چین به مهدیخانی رسید که این بار هم نتوانست توپ را به تور دروازه بچسباند.

نیمه دوم

دقیقه ۵۶: رضا دهقانی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۵۸: حمله موفق برای تیم ایران موقعیت خوبی را روی دروازه چین خلق کرد، اما بازیکن ایران روی تیر دوم نتوانست از پاس در عرض مهدیخانی استفاده کند و ضربه او بی دقت بود.

دقیقه ۶۵: شوت دیگری از بازیکنان چین روانه دروازه ایران شد که توپ پس از برخورد به تیر دروازه توسط مدافعان دور شد.

دقیقه ۷۱: رضا جبیره روی پاس علی شجاعی، موقعیت خوبی برای باز کردن دروازه داشت که ضربه او راهی به دروازه نداشت.

دقیقه ۸۵: ارسال مهدیخانی روی دروازه به مهدی قائدی رسید و متوقف شدن او در محوطه جریمه سوت داور را به نشانه پنالتی به صدا درآورد.

دقیقه ۳+۹۰: مهدی قائدی در مقابل دروازه خالی توپ را در اختیار داشت که با بی‌دقتی ضربه سر او راهی اوت شد، در حالی که فرصتی عالی برای گلزنی داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
ان روز که کی روش رو بیرون کردین بنده فهمیدم دوران طلایی تمام شده .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
فوتبال امید چه ربطی به کیروش داره اخه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کیروش پرست جان.این تیم امیده ربطی به کیروش نداشت و نداره .دوران کیروش هم تیم‌امید به جایی نرسید
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
میشه بفرمایید کدوم دوران طلایی؟؟؟؟ نهایت توان ما رفتن به جام جهانی بود. اما دریغ از یه قهرمانی!!!! متاسفانه ما برای فوتبال هیچکاری نکردیم. چرا انتظار دارین باید موفق بشیم؟ اگه هم هر از چند گاهی یه بازی های خوب یا یه جام جهانی میریم، صرفا به خاطر خلاقیت بازیکن ها هست. فوتبال هم مثل خیلی موضوع های دیگه هست. اقتصاد، سیاست، اجتماع، منطقه و ... متاسفانه این داستان ادامه دار هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کی روش مدیر تیم های ملی بود... آقایان ک میگویند چ ربطی به کی روش داشت و یک سرمربی پرتغالی سرمربی تیم امید بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
تعداد مثبتها نشون میده آی کیوی ما ایرانیها چندان
هم بالا نیس اونقدر که فرق بین تیم امید و تیم بزرگسالان رو نمی فهمیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کیروش گدیر تیمهای ملی نبود قرار بود در مورد همه ی پایه ها نظارت داشته باشه که هیچوقت اینکارو نکرد و یکی از موارد انتقاد بهش هم همین بود.به هرحال موقع اون هم‌تیم‌امید به جایی نرسید ولی اون نقشی در تیمهای پایه نداشت
حماسه ای دیگر!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
و به عبارت دیگر می توان گفت: انتقام سخت نوع فوتبالی !! اما الحمدولله این بکی، تلفات خودی نداشت
تیمی که 8 تا مربی عوض کرده و مربی ها قرارداد درست و حسابی نداشتن. همچنین بازی های تدارکاتی درستی نداشته، نمیتونه بهتر از این نتیجه بگیره
رفتنش با نرفتنش فرقی نداشت
دوران اوج فوتبال ایران بدون حتی یک قهرمانی تمام شد!
پیشنهاد می کنم به این آقای استیلی به اندازه حقوق 30 سال مربیگری یکجا پرداخت کنیم که دست از سر تیمهای ملی و پرسپولیس و ... بردارد. آخه با کدام کارنامه تیم را سپردید دستش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
به آمریکا گل زده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
با همون کارنامه ای که قبلش دادن دست مجیدی..یا الان استقلالو دادن دست مجیدی...کارنامه نمیخواد که.
خدا را شکر که حذف شدیم ومانع از هزینه کردن از بیت المال وربخت وپاشها شد فوتبال ما بهتره برای نیم قرن تعطیل شود حتی پخش فوتبال انگلیس هم باید تعطیل شود ماهی یک بازی آنهم از لیگ‌های دسته دوم یا سوم آسیا کافی است
قایدی فقط در لیگ ایران قابل مطرح شدن است وبس !!!
قایدی هم بازیکنه اخه؟!!!
ای خدااااااااااا..... آقای حمید خان استیلی شما با اون گل زیبایی که به تیم ملی آمریکا در جام جهانی 1998 زدید محبوب دل فوتبال دوستان و مردم کشور شدید ولی مربیگری با فوتبالیست بودن متفاوته. هر کسی نمیتونه مربی خوبی باشه. هر فوتبالیست خوبی هم لزوما نمیتونه مربیه خوبی باشه. کاش مربی یکی از تیمهای باشگاهی بودید. کاش حتی سرمربی تیم ملی در جام ملتهای آسیا بودید و تیم حذف میشد چون خاطرات خوبمون از جام ملتهای آسیا هنوز کهنه نشده ولی سرمربی تیمی که 44 سال حسرت المپیک داره نمیشدید و این مسئولیت را قبول نمی کردید. متاسفانه در کشور ما افراد خیلی راحت مسئولیت قبول می کنن چون میدونن قرار نیست به کسی پاسخگو باشن حتی اگر اشتباه کنن. آقای استیلی عزیز خیلی راحت مسئولیت قبول کردید و الان هم فکر میکنید فقط با یک عذرخواهی مشکل حل میشه. خب بخاطر اینکه شجاعت به خرج دادید و عذرخواهی کردید به عنوان یک ایرانی از شما ممنونم ولی با قبول این مسئولیت حسرت المپیک را 48 ساله کردید. کاش قبل از قبول این مسئولیت به عدد 48 فکر میکردید و بعد تصمیم میگرفتید. کاش........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
فرهاد رو با دخالتاش بیرون کرد و خودش شد مربی
متاسفم براش.
هرچند هر کی بود نتیجه همین بود.
والله اگه میرفتیم عجیب بود .تا همین چند وقت پیش اسامی اوناییکه قراره تو مسابقات باشن هم مشخص نبود. یه آدم‌بی کارنامه مثل فرهاد مجیدی که فقط دنبال یه صندلی مربی گریه که بشینه روش رو گذاشتیم بالای سر تیم که خرابکاری کرد و بازم به شرافت استیلی که تیم رو به همینجا هم رسوند که تا آخرین لحظه شانس داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
استیلی یک مربی امتحان پس داده رفوزه بود و فرهاد یک جوان جویای نام . اگر انتخاب فرهاد اشتباه هم بوده باش باز اشتباه استیلی و فدراسیون بود. ا
بچه ها مچکریم واقعا زحمت کشیدید. حد و اندازه تیم امید همین قدر هست. از همچین تیم و ترکیب ضعیفی نمیشود هم از لحاظ بازیکن و هم کادر فنی انتظار پیروزی داشت. واقعا این تیم ارزش صعود نداشت. اگر صعود میکرد باعث آبروریزی تیم ملی میشد. ما در فوتبال با این سطح چیزی نمی شویم بهتر است روی ورزشهای قهرمانی مثل والیبال یا انفرادی مثل کشتی تمرکز کنیم.
تيمهاي اميد و جوانان فقط براي سرگرمي و تفريحات چند سفرخارجي به مربيان ناقابل سپرده مي شود. و هي اميدي به موفقيت نيست. بعد ميكن بازيكن در اختيار نداشتيم. اگر بازيكنان 365 روز سال هم در اختيار داشتيد باز همين بود
نه فقط در فوتبال و ورزش در همه امور مشکل داریم ما باید کار رو به کاردان بسپاریم که در ایران این کار با شرایط الان غیر ممکن هست. مدیران بدون مدرک و نا کارآمد در همه امور هستند پس در یک مدار مدور افتاده‌ایم . صد سال که سهله قرنها هم کآفی نخواهد بود
شاید یک خیریتی در این بوده جناب استیلی.
جناب آقای استیلی توهم تیم ملی را در سر داشتن از پس یک تیم امید هم بر نیامدند .
سقوط تازه داره شروع میشه،فرهاد ویحیی و...تو آسیا دیدنیه،اونوقت فرق خارجیهای امثال استراماچونی با استیلی را میبینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دقیقا
این دیدگاه رنگی را تا کی میخوای ادامه بدی تابی، لنگی ها همه خوبن ، ۱۴ تیم دیگه بد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
تیم امید با گل قائدی هم حذف میشد تابی لنگی بیخود شکست کادر فنی لنگی رو گردن قائدی ننداز که انتخاب اون هم بر عهده استیلی بود
اگر از حقوق های نجومی و بی حساب و کتاب فوتبالیستها کاسته شود خوب بازی کردن را خواهند آموخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
یک عده دارند کنار فوتبالیستا پول میخورند... که البته از مسولین تیم ها هستند. و همونا هستند که هیچ گاه اجازه . نخواهند داد تا حقوق بازیکنای بیسواد کم شود همونا هستند که فوتبال را ورزش اول میدانند در حالی فوتبال هیچگاه ورزش اول ایران نخواهد بود و نخواهد شد. بیشترین مدالها ی المپیک و جهانی را کشتی گیران و ورزشهای رزمی برای ما آورده اند
خدا راشکر که مقصر نرفتن به المپیک هم مشخص شد،مهدی قاعدی نگون بخت.
حوانان تیم ملی یا بلای جان تیم ملی این هم نسل جدید تیم ملی بزرگسالان خدا بخیر کنه سه بازی اعصاب خردکنی دیدیم
بی برنامگی نتیجه ای جز این نخواهد داشت.
فرهاد چرا تیم رو ول کرد؟ چون میدونست نتیجه چیه.
عوضش آه ما باعث شد کل فوتبال از المپیک حذف بشه
همین که همه بازیکنان تیم به کشور برگردند و کسی این وسط پناهنده نشود باید کلاهمان را بیندازیم هواااا. چند وقتی است که هر تیمی به خارج اعزام می شود مثل لشکر شکست خورده نصف و نیمه بر میگردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کجا برن با این بازی ضایعشون اینهمه پول بگیرند
فقط فوتبال نيست ارزوي خيلي چيزاي ديگه هم به دلمون ميمونه
اقاي استيلي پرونده ضعيفش را در پرسپوليس مگر نديده ايد كه مربي اميد كرديد
هر کسی می فهمید که امثال استیلی و فرهاد مجیدی در حد مربیگری یک تیم درجه دو نیستند چه رسد به اینکه تیم لیگ برتر یا امید کشور را در اختیارش بگذارند مادام العمر نباید اجازه مربی گری به اینها بدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
بی خود استیلی رو به فرهاد مجیدی نچسبون
ناشناس
| - |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
هیچ کدوم در حد و اندازه مربی نیستن چه استیلی چه مجیدی
همه چیز را بشوخی می گیریم و میخواهیم با اما و اگر به المپیک برویم. مربی خارجی لازم است ، اردوهای برون مرزی لازم است شارژ شدن کلیه دست اندر کاران ، مربیان ، کادر فنی ، بازیکنان از هر حیث و دور بودن از استرس در کادر فنی ، بازیکنان و دهها مورد دیگر. اگر بخواهیم از همین الان تیم امید را به امان خدا بسپاریم و 6 ماه مانده به المپیک بعدی با عجله کار کنیم راه بجایی نخواهیم برد.
اقای استیلی
یک گل به امریکا زدید و کلی گریه کردید .
به نظرم دیگر کافی است چیزی را که توانش را ندارید قبول نکنید
وقتی استیلی خودش خودش را مربی تیم امید می‌کند مربی که هیچ کارنامه ای ندارد وحتی قبل از او آقای فرهاد مجیدی که هیچ کارنامه مربی گری ندارد توقع دارین تیم بره والمپیک وقهرمان المپیک بشه جلل الخالق
هیچکدام از بازیکنان ما توانائی تصمیم گرفتن لحظه ای را ندارند ، بازیکنان کشورهای دارای فوتبال ، از ثانیه هائی که بدست می آید ، حداکثر بهره را میبرند و بعد ناله نمی‌کنند ، بازیکن ما بهترین موقعیت را بدست می آورد ولی بجای با پا شوت کردن ، میخواهد از فاصله نسبتا زیاد توپ را با هد زدن گل کند ، جل الخالق ، فقط بازیکنان ما اعصاب تماشاگران بازیشان را خرد میکنند و بس .
فدراسیون فوتبال برنامه ریزی کنه از بین دبیرستانهای یکی از شهرها و بازیکنان زیر ۲۳ سال که در یک لیگ شرکت میکند و قهرمان میشود ، اگر همان تیم را در دوره بعدی شرکت داد حتما قهرمان میشویم ، برای یکبار که شده همین کار را بکنید ، شاید حتی در سطح کشور ، اگر از این بدبختی که سالها گرفتارش هستیم نجات پیدا نکردیم ، به امتحانش می ارزه .
بهتر شد حذف شدیم ، کوشکی و ابوطالبی و طالب زاده داریم به جاش.
تیم نبود، همه عشق بازی فردی بودند . ا
قائدی ضعیف ترین بازیکن است که با پارتی در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی می کنه
مربیگری فوتبال علم هست . ما که علم مربیگری فوتبال رو نداریم باید از مربیهای خوب خارجی استفاده کنیم
خاک
اگر تیم ایران به المپیک می رفت زنگ تفریح حریفان قدرتمند و باعث آبروریزی ایران می شد . تیم ما نه در زمان حمله برنامه داشت نه در موقع دفاع . در بازی با چین تاکتیک مشخصی نداشتیم و بقول معروف همه میخواستند توب را توی گل حریف بکنند اما راهش را بلد نبودند! در بازی با ازبکستان هم بازیکنان و سر مربی آنقدر استرس داشتند که هر آن ممکن بود ایست قلبی کنند!
شما اسم خودتان را رسانه گذاشته اید. مدعی بی طرفی هم هستید.
اخه استلی مربی تو رو بخدا گند زدین به تیم ملی جوانان
هر وقت اقتصادمون توی دنیا حرفی برای گفتن داشت اطمینان داشته باشید فوتبالمون هم پیشرفت خواهد کرد با این اقتصاد درمو داغونی که ما داریم مگه پشت گوشمون رو ببینم و فوتبالمون ووووووو
مقصر اصلی کسی است که استیلی را برای سر مربی گری تیم انتخاب کرد..
با عذر خواهی از همه پرسپولیسیها،،،اگه یه تیم محلی را هم بدهید دست استیلی،،منهدمش میکنه،، مقصر اصلی کسی است که استیلی را برای سر مربی گری تیم انتخاب کرد..
وقتی سه تا گل خالی رو بازیکن تیم ملی نمیتواند گل کند گریه اوره
بخدا یک ادم معمولی میتوانست سه ناشو گل کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل