بازدید 9559
۲

از کیک‌های آلوده به قرص چه خبر؟

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مواردی وخیمی از مسمومیت با کیک‌ها آلوده در استان گزارش نشده و پیگیری آن به دستگاه‌های امنیتی سپرده شده و جای نگرانی نیست.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 15 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، افسون تیزویر امروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه در نشست خبری اجرای طرح بسیج ملی تغذیه که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهار کرد: شعار امسال این طرح «ترویج الگوی غذایی سالم با جایگزین‌های غذایی سالم» است.

وی با بیان اینکه شرط اصلی زندگی سالم، تغذیه صحیح است، ادامه داد: اصلاح شیوه زندگی و آموزش مردم در زمینه تغذیه و ترویج الگوی غذایی صحیح اولین قدم در راستای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به ضرورت رعایت میزان مصرف نمک توضیح داد: درصد نمک باید بر روی بسته بندی محصولات غذایی اعلام شود.

وی توضیح داد: خوشبختانه ما در استان با مشکل کمبو ید مواجه نیستیم.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه مردم در حوزه سلامت باید مطالبه‌گر باشند، گفت: خوشبختانه ۱۵ استاندارد غذایی در سال ۹۴ بازنگری شده است.

تیزویر به سامانه اطلاع رسانی علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: شماره ۱۹۰ در اختیار مردم است، امیدواریم مردم با تماس‌های خود ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات در حوزه سلامت به ویژه سلامت غذایی یاری کنند.

وی در بخش دیگری از بوفه‌های مدارس که نامشان به «پایگاه‌های تغذیه سالم» تغییر کرده است، یاد کرد و گفت: یکی از چالش‌های ما در حوزه علوم پزشکی همین بوفه‌ها است که خوشبختانه آموزش و پرورش را متقاعد کرده ایم در مدارس تغذیه سالم به دانش آموزان ارائه شود.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ادامه با تاکید بر اینکه ۱۳۰۰ کودک با سو ء تغذیه تحت پوشش علوم پزشکی استان قرار دارند، گفت: با کمیته امداد همکاری‌های لازم در این خصوص انجام شده است، ۲۰۰ مادر شیرده نیز تحت پوشش قرار گرفته اند.

تیزویر به اهمیت غنی سازی مواد غذایی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به شیر و لبنیات ویتامین D اضافه می‌شود و مقرر است به آرد نیز اضافه شود.

وی در ادامه به وضعیت کیک‌های آلوده نیز اشاره کرد و گفت: مواردی وخیمی از مسمومیت با این کیک ها در استان گزارش نشده و پیگیری آن به دستگاه‌های امنیتی سپرده شده و جای نگرانی نیست.

تیزویر با تاکید بر اینکه قرص‌های کشف شده در کیک‌های آلوده خطرناک نبوده اند، گفت: این مسئله به نظر می‌رسد برای تشویش اذهان عمومی انجام شده است.

وی با بیا اینکه متاسفانه تبلیغات تلویزیون در رابطه با مواد غذایی مناسب نیست، توضیح داد: برای مثال شاهد تبلیغات گسترده محصولاتی چون پفک و چیپس در تلویزیون هستیم در صورتی که این مواد ارزش غذایی خاصی ندارند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با تاکید بر اینکه دانش و آگاهی مردم در حوزه تغذیه سالم باید افزایش یابد، افزود: باید به سمتی پیش برویم که مردم با جایگزین‌های غذایی سالم آشنا شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
هیچی سلامتی
وقتی دزد مجسمه های مشاهیر در تهران مشخص شد، نتیجه بررسی این قرص ها هم مشخص می شود!
چه دل خجسته ای دارید شما!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر