بازدید 14936
۱

اعتبارات کنونی کفاف «همسان‌سازی» حقوق بازنشستگان را نمی‌دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اعتبار که در نظر گرفته شده بعید است امسال هم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود.
کد خبر: ۹۵۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 13 January 2020

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با خانه ملت در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای همسان ‌سازی حقوق بازنشستگان حداقل 30 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، سهم بازنشستگان برای قانون همسان‌سازی حقوقشان با شاغلان از لایحه 99 با کسری حداقل 5 تا 6 هزار میلیاردی روبرو است به بیانی سال 99 نیز برای بازنشستگان سال سختی به لحاظ شرایط اقتصادی خواهد بود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: تورم و شرایط اقتصادی موجود در جامعه زندگی را برای قشر خاصی از جامعه‌ مثل بازنشستگان سخت کرده است؛ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چند سالی است که امروز و فردا می شود و وعده‌ دولت به بازنشستگان که هنوز عملی نشده است.

اختلاف حقوق بازنشستگان و شاغلان نباید بیش از 10 درصد باشد

آقاپور تاکید کرد: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در سال 96 در مجلس به تصویب رسید که طبق آن اختلاف حقوق بازنشستگان و شاغلان نباید بیش از 10 درصد باشد ولی از سالی که این قانون به تصویب رسیده هنوز اجرایی نشده است؛ اجرایی شدن حقوق بازنشستگان تا پایان برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده که با اعتبار در نظر گرفته شده بعید است امسال هم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود.

بی‌توجهی سازمان تامین اجتماعی به همسان سازی حقوق بازنشستگان

وی درمورد بی‌توجهی سازمان تامین اجتماعی نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان مستقل است که دولت 150 هزارمیلیارد تومان به این سازمان بدهکار است تا زمانی که دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت نکند این سازمان با کسری بودجه روبرو بوده و برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه خواهد بود؛ نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی آن با خدمات بازنشستگان کشوری متفاوت است؛ اگر بدهی دولت جبران شود نیازی به بودجه‌ِ دولتی نخواهد داشت و بدون شک اقدام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌کند .
حرف و حدیث‌هایی مبنی جبران کسری بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق مبادی مالیاتی شنیده می‌شود

آقاپور در ادامه‌ یادآور شد: حرف و حدیث‌هایی مبنی بر جبران کسری بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق مبادی مالیاتی شنیده می‌شود، این کسری بودجه را نمی‌توان از طریق راه‌های دریافت مالیات پرداخت کرد بطوریکه سال گذشته نیز کسری بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق درآمد حاصل از پایشگاه‌ها تامین شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان باید به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شود؛ برآوردی که برای اجرای شدن حقوق بازنشستگان درنظر گرفته می‌شود احتمال سه سال تمام به طول می‌انجامد؛ مبلغی که برای این مهم در نظرگرفته شده براساس اولویت بندی انجام می‌دهند یعنی افرادی که کمترین حقوق بازنشستگان را دارند به میزان 700الی 800 هزار تومان افزایش حقوق در نظر گرفته و دریافت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بسمه تعالی
سیر از گرسنه خبر نداره و سواره از پیاده، سگ تو روح نمایندگان و دولت کثفات که خق و حقوق بازنشستگان را پایمال کرده و میکند و هر سال وعده وعیده و دروغ و دغل......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار