بازدید 13741

مراقب باشیم در شرایط کنونی انسجام ملی از بین نرود

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ما باید مراقب باشیم در شرایط کنونی انسجام و وحدتی که در اثر ریخته شدن خون سردار سلیمانی در سراسر کشور در هفته گذشته شاهد بودیم،‌ از دست نرود.
کد خبر: ۹۵۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 11 January 2020

به گزارش تابناک، مهدی فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی، در گفت و گو با  فارس، با اشاره به سانحه پیش آمده برای هواپیمای اوکراینی، اظهار داشت: باید مراقبت کنیم تا اصل و فرع ماجرا فراموش و جابه جا نشود؛ کشور ما در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد،‌ زیرا این اتفاق در مقطعی رخ داد که ما در مواجهه‌ مستقیما با آمریکایی‌ها بودیم و به پایگاه‌شان حمله کردیم و آمریکا نیز تهدیداتی علیه کشورمان داشت؛ ما باید این شرایط را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: زمانی که حادثه رخ داد، طبیعتا مسئولانی که در جریان واقعه بودند، باید موضوع را بررسی می‌کردند، زیرا می‌توانست ابعاد مختلفی داشته باشد و هنوز آن ابعاد منتفی نشده است، یعنی احتمال برخی از خرابکاری‌ها و برخی از بحث‌های نفوذ و غیره نکاتی هستند که طبیعتا نیازمند بررسی دقیق بوده است.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: این موضوع همچنان نیازمند بررسی دقیق و جدی است؛ لذا اگر این مسأله برای مسئولان ذیربط روشن شده باشد و در مورد اطلاع رسانی کوتاهی کردند، باید ببینیم چه زمانی مسأله برایشان روشن شده است.

وی ادامه داد: صداقت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که سبب جلب اعتماد و یا سلب اعتماد می‌شود و ما باید دغدغه جدی داشته باشیم و مسئولان در هر بخشی(نظامی و غیرنظامی)، باید به موضوع صداقت و رو راستی با مردم توجه داشته باشند؛ چراکه موضوع بسیار مهمی است.

فضائلی اظهار داشت: اینکه توقع داشته باشیم تا آنها از همان ابتدای روز حادثه به اطلاع‌رسانی بپردازند، توقع درستی نیست، اما اینکه در فاصله اظهارات خلافی صورت گرفته باشد با علم به اینکه موضوع روشن نبوده و در حال بررسی است، باید از ابتدا گفت که شک و شبهه ای است و ابعاد بررسی می شود، توقع به جایی است و باید انتظار داشته باشیم در مواقعی که موضوع شفاف و روشن نیست، اظهار نظر قطعی نشود و به همین حالت گفته شود تا موضوع نتیجه گزارش و بررسی مشخص شود تا اطلاع رسانی دقیق انجام داد.

وی بیان کرد:‌ هم‌اکنون شاید بخش قابل توجهی از پرسش‌ها این است که چرا اطلاعات و گزارش‌های نادرستی در این فاصله مطرح شده که البته این پرسش به جایی است و باید جلوی آن را می‌گرفتند که البته هم می توانستند بگیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: ما باید مراقب باشیم تا انسجام و وحدتی که در اثر ریخته شدن خون سردار سلیمانی در سراسر کشور در هفته گذشته شاهد بودیم،‌ از دست نرود.

وی ادامه داد:‌ امروز دشمن مترصد است تا از هر چیزی از جمله این ماجرا استفاده حداکثری داشته باشد و مجددا در جامعه ما به تفرقه افکنی بپردازد و حتی عدم انسجام به وجود آورد و روی این مسأله موج سواری کند و بهره خود را ببرد.

فضائلی اظهار داشت: در شرایط کنونی دشمن را فراموش نکنیم و اگر احیانا تخلف و یا بی صداقتی بوده در جای خود باید رسیدگی شود و برخورد لازم با مرتکبان امر صورت بگیرد. از طرفی مسأله اصلی دشمن و سوءاستفاده های دشمن است و باید مراقب این موضوع باشیم و مسأله اصلی را فراموش نکنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر