بازدید 2823

دستیار گوترش، وزیر خارجه اسپانیا می‌شود

نخست وزیر اسپانیا، قرار است دستیار دبیرکل سازمان ملل را به عنوان وزیر خارجه این کشور منصوب کند.
کد خبر: ۹۵۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 10 January 2020

نخست وزیر اسپانیا، قرار است دستیار دبیرکل سازمان ملل را به عنوان وزیر خارجه این کشور منصوب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت اسپانیا امروز (جمعه) اعلام کرد، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا قرار است آرانچا گونزالس ۵۰ ساله که دستیار آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل است را به عنوان وزیر خارجه دولت اسپانیا منصوب کند.

گونزالس ۵۰ ساله پست‌های مدیریتی در کمیسیون اروپایی و سازمان تجارت جهانی داشته است.

این انتصاب پس از آن صورت می‌گیرد که رهبران جناح چپی دولت ائتلافی اسپانیا متعهد شدند تا با جدایی‌طلبان کاتالونیا گفتگو کنند، مالیات بر افرادی که دارای بالاترین درآمدها هستند را افزایش دهند و برنامه‌های اجتماعی را تقویت کنند.

پارلمان اسپانیا سرانجام توانست یک دولت به رهبری نخست وزیر سوسیالیست این کشور انتخاب کند؛ دولتی که نخستین دولت ائتلافی اسپانیا محسوب می‌شود.

این رای گیری در پارلمان اسپانیا به ۹ ماه بن بست سیاسی ناشی از دو انتخابات نافرجام سال گذشته میلادی از جمله یکی در نوامبر ۲۰۱۹ پایان داده است.

دولت ائتلافی به رهبری پدرو سانچز تشکیل شده است.

پارلمان اسپانیا سه‌شنبه به بازگشت پدرو سانچز، رهبر محافظه‌کاران این کشور به پست نخست‌وزیری رای مثبت داد و این پایان تقریبا یک سال بلاتکلیفی سیاسی مادرید محسوب می‌شود.

پدرو سانچز با ۱۶۷ رای موافق و ۱۶۵ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع به نخست‌وزیری اسپانیا رسید.

این رای‌گیری بین خطوط ایدئولوژیکی اسپانیا دو دسته شد؛ حزب چپ افراطی پودموس به سانچز در تضمین اکثریت ساده کمک کرد، در حالیکه ناسیونالیست‌ها علیه او رای دادند و جدایی‌طلبان کاتالونیا هم رای ممتنع انداختند. اکنون انتظار می‌رود سوسیالیست‌های اسپانیا یک دولت ائتلافی اقلیت با حزب پودموس تشکیل دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار