بازدید 14973
۱

سی ان بی سی: پاسخ ایران هنوز تمام نشده است

سی ان بی سی در گزارشی نوشت پاسخ واقعی ایران به شهادت سردار قاسم سلیمانی ممکن است ماه‌ها و یا سال‌ها بعد انجام شود.
کد خبر: ۹۵۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 09 January 2020

به گزارش تابناک از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری شبکه سی ان بی سی آمریکا در گزارشی به نقل از تحلیلگران نوشت حمله روز گذشته ایران به دو پایگاه آمریکایی در عراق، نخستین حمله بود و قول ایران برای انتقام، ممکن است ماه‌ها و یا سال‌ها به طول بیانجامد.

در گزارش شبکه آمریکایی سی ان بی سی آمده است: به نظر می‌رسد آمریکا و ایران گامی را در جهت کاهش تنش‌های خصمانه که در پی ترور یک فرمانده ارشد ایران، سردار قاسم سلیمانی به وقوع پیوست، برداشته‌اند؛ اما تحلیلگران هشدار داده‌اند ایران هنوز انتقامش را تمام نکرده است. آن‌ها می‌گویند قول ایران برای انتقام گرفتن، ممکن است (حتی) سال‌ها طول بکشد.

در ادامه این گزارش آمده است تنش‌ها این هفته در پی حمله هوایی که به دستور ترامپ انجام شد و در آن سردار سلیمانی به شهادت رسید، بالا گرفت. ایران نیز در انتقام آن، روز چهارشنبه موشک‌هایی را به سوی دو پایگاه در عراق که محل حضور نیرو‌های آمریکایی بود، شلیک کرد. پس از این حملات، ترامپ در توئیتر خود نوشت: همه چیز خوب است. وی سپس در سخنانی در کاخ سفید گفت به نظر می‌رسد ایران از موضع خود دست کشیده و حتی پیشنهاد داد که آمریکا آماده مذاکره با تهران است.

این شبکه سپس به نقل از «دنیل شاپیرو» سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی نقل می‌کند که وی سخنان ترامپ را امیدوار کننده خوانده، اما گفته است که این به معنای پایان درگیری‌ها نیست.

وی همچنین گفت: احتمال بسیار دارد پاسخ ایران به کشتن (شهادت) [سردار] سلیمانی ماه‌ها و یا حتی سال‌ها به طول بیانجامد. ایران مجموعه‌ای از توانایی‌ها برای حمله به اهداف آمریکا و اسرائیل در منطقه خاورمیانه را دارد.

این تحلیلگر همچنین هشدار داد که کاهش تنش‌ها می‌تواند شکننده باشد.

این شبکه سپس به نقل از «هیتر ویلیام» از دیگر تحلیلگران می‌نویسد: ایران با این حمله، به انتقام خود پایان نداده است؛ این، به نوعی حمله‌ای نخستین و یا پاسخی نمادین محسوب می‌شود.

بامداد جمعه گذشته، آمریکا در عملیاتی پهپادی، سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به همراه ابو مهدی المهندس، معاون مبارزان الحشد الشعبی و شماری دیگر از فرماندهان ارشد مقاومت به شهادت رساند. این اقدام تروریستی، واکنش‌های بسیاری را در سطح جهانی پی داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
انشا الله، منتظر زدن اسراییل هستیم و گوش به فرمان سید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر