بازدید 16484
پیمانه اقتصادی؛

وزیر صنعت: چه تحریم باشیم و چه نباشیم، استفاده از ساخت داخل تکلیف است/ قیمت نفت پس از مواضع جدید ترامپ/ همتی: ادعای افزایش تحریم‌ها، طبل توخالی است/ ۱۹۰ میلیون تومان مالیات سالانه برای خانه ۷۰ میلیاردی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون واردات خودرو‌های سبک و سنگین معدنی در سال ۹۹، یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی امشب واریز می‌شود، پس لرزه‌های انتقام سخت به دوبی رسید، بازار اوراق مسکن؛ لبخند «تسه»‌ها به ابلاغ طرح ترمیم، نمی‌توانیم ثبات کامل در بازار نفت را حفظ کنیم و رکود بی‌سابقه خودروسازی آلمان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 09 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون واردات خودرو‌های سبک و سنگین معدنی در سال ۹۹، یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی امشب واریز می‌شود، پس لرزه‌های انتقام سخت به دوبی رسید، بازار اوراق مسکن؛ لبخند «تسه»‌ها به ابلاغ طرح ترمیم، نمی‌توانیم ثبات کامل در بازار نفت را حفظ کنیم و رکود بی‌سابقه خودروسازی آلمان را در بر دارد.

واردات خودروهای سبک و سنگین معدنی در سال۹۹

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس گفت: مقرر شد واردات خودروهای سبک و سنگین با اولویت هیبریدی و ماشین‌آلات معدنی با منشأ ارز خارجی طبق قوانین و مقررات انجام شود و این فرصت به شرکت‌های معدنی داده شود تا فعالیت سازندگی داشته باشند.

وزیر صنعت: چه تحریم باشیم و چه نباشیم، استفاده از ساخت داخل تکلیف است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چه تحریم باشیم و چه نباشیم، استفاده از ساخت داخل تکلیف است اگر چه شرایط تحریمی نبود، برخی‌ مایل بودند قطعات و ماشین آلات آماده را از خارج وارد کنند، باید بدانیم وقتی شهید سلمیانی‌ها جان خود را برای ما فدا کردند تا روزی که یک جوان ایرانی بیکار است، باید از تولید داخل استفاده کنیم. رحمانی با تاکید بر اینکه برای تولید داخل باید یقه چاک کنیم اضافه کرد:​ در یکی از روزنامه‌ها آگهی خرید لوله را مشاهده کردم که مناقصه آن با پیمانکاران خارجی قرار بود برگزار شود که برای حمایت از تولید داخل آن مناقصه را باطل کردم. 

یارانه ۴۵۵ هزار تومانی امشب واریز می شود

یکصد و هفتمین مرحله از یارانه نقدی به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و قابل برداشت خواهد بود. مبلغ یارانه نقدی در طول سال‌های گذشته تغییری نکرده و ماهانه به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال واریز می‌شود. بر این اساس در مجموع، اکنون نزدیک به ۷۷ میلیون نفر در هر ماه یارانه دریافت می‌کنند که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای دولت هزینه در بر دارد. طی حدود ۹ سال گذشته هر مشمولی که بدون تغییر در صف دریافت یارانه نقدی بوده، تاکنون رقمی بالغ بر ۴ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه دریافت کرده است.

پس لرزه‌های انتقام سخت به دوبی رسید

روند معاملات در بورس های امارات نیز تحت تاثیر وقایع عراق قرار گرفت. در معاملات دیروز بازارهای مالی در امارات، ارزش درهم امارات در برابر دلار ۰.۲۵ درصد کاهش پیدا کرد تا هر دلار به ۳.۶۷۲۵ درهم برسد. نرخ برابری هر یورو معادل ۴.۰۸۵۹ درهم و نرخ برابری هر پوند انگلیس معادل ۴.۸۱۹۲ درهم اعلام شد. در برابر دیگر ارز امن یعنی فرانک سوئیس نرخ برابری ۳.۷۷۸۴ درهم بر تابلوی صرافیها نقش بست. شاخص بورس دوبی با ۱.۴۹ درصد کاهش به ۲۷۰۵.۷۹ واحد رسید و بورس ابوظبی نیز ۰.۹ درصد نسبت به روز قبیل خود پایین‌تر رفت. منصور محی الدین، کارشناس بازار سهام در موسسه " نت وست" گفت: اقدام متقابل ایران بسیار غافلگیرانه بود. بیشتر سرمایه گذاران انتظار چنین اقدامی را نداشتند و باید حالا دید آمریکا چه واکنشی نشان خواهد داد.

رکود بی‌سابقه خودروسازی آلمان

گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید خودرو در آلمان به کمترین میزان خود در حدود یک ربع قرن گذشته رسیده است. کاهش بی‌سابقه تولید خودرو در بزرگ‌ترین قطب‌‌ صنعتی اروپا در حالی رخ می‌دهد که آلمان از پیامدهای جنگ تعرفه‌ای بین آمریکا و چین زیان دیده است. گروه خودروسازی فولکس‌واگن، بی‌ام‌و و دایملر حدود ۶۶/ ۴ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که این میزان از سال ۱۹۹۶ تاکنون بیشترین نرخ کاهش را نشان می‌دهد. به نقل از دنیای اقتصاد، مقامات خودروسازی آلمان اعلام کرده‌اند کاهش ۹ درصدی تولید خودرو نتیجه کاهش میزان تقاضا در بازارهای جهانی بوده است. صنعت خودرو در حالی وارد سال ۲۰۲۰ شده که خود را برای گردبادهای تندتری آماده می‌کند. هم‌اکنون جنگ تجاری بین دو قطب اقتصادی جهان، شیفت خودروسازی از محصولات مرسوم دیزلی و بنزینی به سوی محصولات برقی و هیبریدی و نیاز برای سرمایه‌گذاری هنگفت در این بخش موجب شده تا چالش‌های متعددی برای خودروسازان جهانی ایجاد شود.

بازار اوراق مسکن؛ لبخند «تسه»ها به ابلاغ طرح ترمیم

بهای هر ورقه امتیاز وام مسکن دی‌ماه ۹۷ (تسه ۹۷۱۰) در پایان معاملات دیروز حدود ۲ درصد افزایش یافت و به سطح ۴۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. البته رشد حداکثری قیمت امتیاز‌های وام مسکن منحصر به «تسه» دی‌ماه ۹۷ نبود، بلکه تمام اوراق وام در معاملات دیروز با رشد دسته‌جمعی تقاضا تا سقف مجاز قیمت پیش رفتند. ارزش معاملات «تسه»‌ها هم به ۶ میلیارد تومان رسید که نسبت به ماه‌های اخیر رقم قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید. افزایش سطح عمومی تقاضا و هجوم متقاضیان برای خرید اوراق وام مسکن در فرابورس از روز سه‌شنبه با اجرای مصوبه افزایش سقف وام خرید مسکن صورت گرفت و طی روز گذشته ادامه یافت. در عین حال، باید اشاره کرد که اعمال محدودیت دامنه نوسان از ۵ درصد به ۲ درصد رشد طبیعی قیمت در فرابورس و «تسه»‌ها را هم محدود کرد.

قیمت نفت پس از مواضع جدید ترامپ

بازار جهانی نفت که رکوردهای قیمتی جدیدی را پس از پاسخ کوبنده سپاه به حمله تروریستی امریکا تجربه می‌کرد، پس از عقب‌نشینی دونالد ترامپ از رجزخوانی‌های پیشینش شاهد سقوط قیمت‌ها بود. به گزارش ایسنا، هر بشکه نفت‌خام برنت دریای شمال که روز گذشته در سطوح بالای ۷۰ دلار داد و ستد می‌شد، تا مرز ۶۵ دلار سقوط کرد. از سوی دیگر، در بازار نیویورک هر بشکه نفت‌خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با سقوط چهار درصدی، در سطح ۶۰ دلار قرار گرفت.

نمی توانیم ثبات کامل در بازار نفت را حفظ کنیم

محمد بارکیندو، اعلام کرد که تأسیسات نفتی عراق در امان هستند و تولید این کشور ادامه دارد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد با وجود تنش‌های کنونی، عراق به‌موقع پایبندی خود را به توافق جهانی کاهش تولید نفت به صددرصد می‌رساند. دبیرکل اوپک همچنین در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که این سازمان به تنهایی نمی‌تواند همه بار مسئولیت حفظ ثبات در بازار نفت را به دوش بکشد.

همتی: ادعای افزایش تحریم‌ها، طبل توخالی است

عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و اقدامات تلافی‌جویانه ایران علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا نوشت: رویدادهای چند روز اخیر چهره دهشناک و بی‌رحم آمریکا را بیش از پیش نشان داد، ولی همزمان ثابت کرد که مقاومت و دلیری ملت ایران توطئه همه جانبه و فشار حداکثری را به شکست کشیده است. وی همچنین با اشاره به ادعاهای ترامپ در نطق امشب خود مبنی بر افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران نیز تاکید کرد: ادعای افزایش تحریم‌ها نیز یک طبل توخالی است که حتی خودشان نیز باور ندارند و نشانه مهمی است از اینکه آنچه تاکنون کرده‌اند با شکست مواجه شده است. بانک مرکزی در خط مقدم جبهه مقاومت اقتصادی با کمک دولت و سایر ارکان نظام، شرایط را به گونه‌ای مدیریت کرده که خنثی شدن تلاش‌های آمریکا در فشار حداکثری گواه آن است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در پیام خود اشاره کرد: بانک مرکزی با قدرت بیشتر و با تدبیر لازم تلاش خود را برای خنثی سازی هرگونه بی ثباتی بازارها خواهد کرد. اطمینان دارم مدیریت عملی و دقیق بازارها تاکنون موفق بوده و لذا با قوت ادامه پیدا خواهد کرد. همتی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی سیاست‌های پولی و ارزی مورد نظر خود برای کمک به رشد اقتصادی و کنترل تورم را در ادامه سال جاری و سال آینده عملیاتی می‌کند، افزود: لایحه بودجه ابزارهای مناسبی را برای تحقق این اهداف پیش بینی کرده است و این اقدامات کمک لازم به کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را خواهد کرد. وی در بخش پایانی پیام خود آورده است: بازار ارز همچنان با آرامش به تخلیه شوک‌های سیاسی خود ادامه می‌دهد و مردم عزیز نیز دریافته‌اند که نباید اجازه سودجویی به فرصت طلبان در این بازار بدهند و دارایی خود را در معرض ریسک آن قرار دهند.

۱۹۰ میلیون تومان مالیات سالانه برای خانه ۷۰ میلیاردی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس گفت: بر اساس مصوبه جدید، اگر خانه‌ای ۱۵ میلیارد تومان ارزش داشته باشد صاحب این واحد مسکونی باید سالانه پنج میلیون تومان مالیات پرداخت کند، اگر خانه‌ای ۲۵ میلیارد تومان ارزش داشته باشد صاحب آن باید سالانه ۱۵ میلیون تومان مالیات بپردازد، اگر خانه‌ای ۶۰ میلیارد تومان ارزش داشته باشد، صاحب آن باید ۱۴۰ میلیون تومان مالیات بر دارایی پرداخت نماید و اگر خانه‌ای ۷۰ میلیارد تومان ارزش داشته باشد، مالیات سالانه آن برای صاحبش ۱۹۰ میلیون تومان است. خودروی سه میلیارد تومانی مالیات سالانه ۱۵ میلیون تومان و خودروی ۵ میلیارد تومانی نیز مالیات سالانه ۳۰ میلیون تومان را باید پرداخت نماید .وی با اشاره به اینکه ۶۲ هزار خودروی بالای یک میلیارد تومان در کشور وجود دارد، تصریح کرد: خانه‌های در حال ساخت، خودرو و ملک در سال تملک، املاک و خودروهای دولتی، خودروهای مونتاژ شده و یا به فروش نرسیده در نمایندگی‌های مجاز از این قاعده مستثنی شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
اینا چه قوانین مزخرفیه. هر چند که بنده آه در بساط هم ندارم؟ ولی اینا قوانین درست نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اتفاقا این کار عین عدالت است و در تمام دنیا از ثروتمندانی که از نعمات کشور به ثروت های بالا رسیده اند
مالیات های بزرگ و مناسب با ان اخد می گردد
مطلب دیگر اخد مالیات از بازاریانی است که بدون ثبت و ارایه دفاتر قانونی و صرفا با استفاده از یک خط تلفن به سودهای هنگفت میرسند
باید از طریق کنترل حساب های بانکی شان علاوه بر مالیات مناسب جریمه های سنگین نیز اخذ گردد
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
من که الحمدالله یه ماسین دارم نه خونه و نه ..... اما این ظلمه که موقع خرید مالیات می گیرید و موقع فروش مالیات و هر ساله عوارض شهرداری و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
آقای وزیر چرا قیمت های خودرو را با واردات منظم و برنامه ریزی تنظیم نمی کنید ؟؟؟
مردم دیگر توان این قمیت ها را ندارند !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اکثر این ثروتهای جمع شده . مربوط به توزیع ناعادلانه ثروت است
توزیع ناعادلانه ثروت یعنی اینکه یکعده بخصوص و به نام تولید و انحصار و یا هرچیز دیگری بتوانند ارز مفت بگیرند و یا کالاهای سوبسید دار مانند بنزین و ارد و... را دریافت کنند و به ثروتهای افسانه ای رسیده باشند
البته میزان مالیات از این طیف اشخاص باید خیلی بیشتر از این حرفها باشد

من قبلا میشنیدم که جریانی سیاسی بر سیلوها ی گندم و کارخانجات تبدیل گندم به ارد نظارت داشتند و سودهای هزاران درصدی و افسانه ای بدست اورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ناشناس 09:50
شما مطمئن باشید اونهائی صاحب مال و اموال هستند مالیات نخواهند داد چون راه دور زدن و فرار از پرداخت مالیات را بلدند یا لابیهای لازم را دارند که مالیات ندهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
جناب 09:50

البته اشخاصی که پول بیت المال را بالا کشیده اند نباید مالیات بدهند . بلکه باید بیفتند زندان و رد مال کنند و جریمه هم بشوند
استفاده اجباری از مصالحی که کیفیت نداره هزینه کرد مجدد به همراه میاره!
دولت و مردم اونقدر پولدار نیستن که هزینه بابت جنس بی کیفیت ایرانی کنن!!
چه قوانین بیهوده ای
مالیات بر مسکن
امروز هم دیر است
.
دست تک تک نماینده های مجلس میبوسم اگه تصویب بشه
قیمت مسکن یکم متعادل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
مطمئن با نمیشه چون به ضرر خیلی هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
به همين خيال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
به صورت کلی تر مالیات بر عایدی سرمایه کشور را از این باتلاق ثروت اندوزی و سودهای نجومی یک باره نجات خواهد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
مالیات بر مسکن = بالا رفتن اجاره ها
آیا امکان دارد مقدار یارانه را دیگر نگویید برای حفظ آبروی خودتان می گویم 45500 سال 89 باور کنید در 98 دیگر پولی نیست باز هم روحانی مچکریم که همین هم کف دست این ملت می گذاری
آقا بنده دیروز رفتم سیرابی خوردم شد 25 هزار تومن! یارانه بعد 10 سال همون 45 تومنه؟
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
شما که میتونی سیرابی بخوری باید یارانه ات قطع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
منهم دیروز یک دست سیرابی و شیردان خام خریدم به مبلغ 40هزارتومن .
یک نگاهی به لیست واردات بیاندازید هر جا خواستید قوانون را صدو هشتاد درجه به نفع خود تغییر میدهید مثال ساده اش امده اید قمقمه اب زیر دویست و پنجاه سی سی را در لیست مواد اولیه گذاشتید ولی نازل انژکتور ماشین را که در ایران سازنده ای ندارد و قرار است بسازد از لیست حذف کرده اید تازه سازنده هم می رود به صورت قاچاق وارد می کند و ان را ساخت داخل معرفی می کند
وزیر صنعت خودشون خودروی داخلی سوار می‌شن دیگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
حتما پراید داره
این درسته خودرو و ملک ارزشهاشون تقریبا مشخصه بروید مالیات از دانه درشتها راهمین سبک وصول بکنید ،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چند دفعه مالیات؟ خرید و فوش و نگهداری و ... چه خبره...
نه که از خودرو سازان داخلی حمایت کردیم الان مجبور نیستیم ارابه های مرگ سوار بشیم و هوای سمی تنفس کنیم ؟؟
خبر مالیات بر خانه های خالی و لاکچری خبر بسیار خوبی است.
امید است در دوران روحانی عملی گردد.
حد اقل دوره روحانی هم یک کار خوبی در زمینه مالیات کرده باشد. چون من کار خوب دیگری سراغ ندارم.
تمام کشورهای دنیا با مالیات اداره می شوند
وزیر محترم در حرف درست میفرمایند ولی در عمل اتفاق نمی افتد چون گذشته این را نشان میدهد
تعرفه گمرکی را حذف کنید و مالیات ها رو هم بردارید تا مردم کمی نفس بکشند. کمر مردم زیر بار فشار اقتصادی و تحریم ها دیگه خرد شده. تا کی باید مردم تاوان بدن.
مردم باید در خرید آزاد باشند . من یخچال سامسونگ مونتاژ ایران دارم هر ماه باید دو روز خاموش بشود تا یخ زدگی آن از بین برود و هیچ فریادرسی هم نیست. درصورتیکه یخچال نوفراست است. اگر دولت توان کنترل داشته باشد و کیفیت را تضمین کند درست است ولی شعار دادن بدون پشتوانه علمی و عملی در قرن ۲۱ دیگر فایده و گوش شنوا و کاربرد نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
.من یخچال ژاپنی اصل دارم که همین مشکل دارد.
ما هر دو هفته باید 24 ساعت از برق کشیده و خشکش کنیم.
خودم وقتی بندر عباس بودم خریدم
چرا ایراد را از مونتاژه می دانید
فکر می کنید این مالیاتها و پولها برای دارندگان ان مشکلی است همه را از حلقوم‌ملت بدبخت بیرون می کشند‌و تقدیم می کنند جامعه ثروتمندان را هر روز ثروتمند تر نی کند برای انها کسادی و رکود معنا ندارد طلا یک روزه گران میشود و سرمایه چند برابر بقیه همینطور این دنیای سرمایه داری ست و ما هم گوشه ای از ان
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
کاملا درسته ، مثل مالیات بر ارزش افزوده
میری بسته اینترنتی بخری ، یکی دیگه سودشو می بره و تو مالیات ارزش افزوده شو میدی
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
تصویب کنندگان هم میدانند
ملتی هستیم که فقط تکلیف و وظیفه داریم
کجا حق داریم ؟؟
آقای همتی همین طبل توخالی که شما می فرمائید بابای ملت را جلوی چشمانشان آورده اگر طبل تو پر بود دیگه چی میشد؟
آقای وزیر شما در منزل خودتان و احیانا فرزندانتان چند تا جنس ایرانی دارید؟ ماشینی که سوار می شوید آیا ارابه های ایران خودرو و سایپاست؟ آقای وزیر آنچه که برای خودتان نمی پسندید برای دیگران نپسندید. این آشغالهای ایرانی را هیچ که نمی خواهد چون پولش را ندارد که هر سال یکی نو بخرد باید یک یخچال خرید که حداقل 3 نسل از ان استفاده کنند نه یکسال
هر چی گرون بشه به نفغ پولدارهاست. مالیاتشون هم از فقرا میگیرند به دولت میدن. وقتی فاصله طبقاتی از فرش به عش باشد همین است. در کشوری که مردم به یه لقمه نون شب نیازمندند و یا دولت اقرار میکند 60 میلیون نفر محتاج کمک معیشتی هستند چطور کسی میتونه خانه 60 میلیاردی و خودرو 5 میلیاردی داشته باشه. غیر از رانت و زد و بند و وابستگی به قدرت؟ به قول حضرت علی تا کوخ‌هایی ویران نشود کاخی ساخته نمیشود؟
ساختار غلط است.
آقای وزیر مردم 40 سال تولیدگنندگان را با هر بدبختی حمایت کردند چه مستقیم با خرید کالاهای آنها و چه غیر مستقیم با تزریقات دولت که ان هم از مالیات و درآمدهای عمومی کشور است شما یک زمانی را اعلام کنید ما بدانیم که چند سال دیگر قرار است ماشین 7 میلیونی را 60 بخریم تا حساب کار دستمان باشد
آقای وزیر حمایت از تولید داخل کار درستی است ولی لطفا برای تولید لگن های خودروسازان داخلی یقه چاک ندهید .
آیا مسئولین هم جزء ابن طرح هستند؟ آقایون علنا از خود شروع کنند...
يعني قسم خوررده ايد با خودروهاي داخلي مردم را بكشيد
آقای رحمانی با هر شرایطی تکلیف نیست که مردم قربانی باشند خودرو با کیفیت بسازید و تکلیف کنید بعد خودرو خارجی خود به خود خریدار ندارد چرا مردم را مجبور میکنید بی کیفیت ترین خودرو دنیا را سوار شوند و آلودگی هوا را باعث شوند
طرح اخذ مالیات از خانه های خالی صد در صد اشتباه هست و حتما در پیاده سازی هم به شکست می خورد.
...
کالای ساخت داخل اگر کیفیت ندارد نخرید که جز ضرر و جنگ اعصاب چیز دیگری ندارد
بومی سازی و حمایت از ساخت داخل روش علمی خاص خودش رو میطلبه و ساخت داخل به شیوه فعلی خیانت به مملکته
ایجاد یک بازار انحصاری برای عده ای خاص و تحمیل این هزینه ها به جامعه در بلند مدت عواقب وخیمی خواهد داشت هدایت اشتباه سرمایه به مسیر هایی که مزیت رقابتی نداریم باعث هدر رفت سرمایه و نیروی کار میشه
دولت باید بجای این کار ها چند حوزه رو برای سرمایه گذاری شناسایی کنه و سرمایه ها رو با دید حضور در بازار جهانی به او سمت هدایت کنه این باعث هم سوداوری بالا و هم اشتغال بالا خاهد شد وگرنه بومی سازی مثلا قطعات توربین رولزرویس که کلا ۱۰۰عدد هم داخل کشور وجود نداره تنها باعث هدررفت سرمایه مملکت و زمان صنعتگران در رشته ای هست که نه تکنولوژی اون رو داریم و نه تخصصش رو
تابناک در پایان پیشنهاد میشه نظر اساتید دانشگاه های کشور رو‌هم اخذ و‌له وزیر محترم ارسال کنی شاید نتیجه بهتری حاصل بشه
آقای وزیر محترم صمت خودتان ابتدا خودرو داخلی سوار شوید بعد دستور دهید بنده سال ۷۲ یک یخچال وستینگ هوس گرفته ام تا الان نه تعمیر کار آوردم و نه مشکلی داشته است شعار دادن فایده ندارد اگر خواستم ماشین خوبی هم بگیرم حتما دیگه ایرانی نخواهم گرفت و آنهایی که وقت تعمیرگاه و پول زیادی دارند ایرانی بخرند و لذتش هم ببرند مبارک همتون باشد
وزیر صنعت عزیز اگه بیست سال پیش به فکر منع واردات و ساخت داخل بودید امروز به چنین علامتی نیافتاده بودیم.هرچند که الان هم اعتمادی به حمایت قاطع کشور برای رونق ساخت داخل وجود ندارد.چون سابقه خراب است تا تحریم شل بشه بخور بخور وارداتی ها شروع میشه با هماهنگی ها.برنامه باید بلند مدت و قوی برای تولید داخل باید نوشته بشه و با تعویض دولت ها بتونه با اقتدار راهشو بده.
ایران مهد مشکلات
فقط یک جا در این منلکت برای سرمایه گذاری نسبتا خوب بود و آن هم مسکن بود که آن را دارید سرازیر می کنید سمت ترکیه و ارمنستان و .... باید قوانین متناسب و همه جانبه تصویب و اجرا شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
مر مومن مسکن جای سرمایه گذاری نیست یگ کالای مصرفی غیر مولد هست سرمایه گذاری میخوای باید بورس سرمایه گذاری که چرحه اقتصاد و رونق تولید و اشتغال زایی کمک کنه
هدف ترامپ تضعیف روحیه ملت ایران است. تبلیغات شدید رسانه ها ی خارجی و ضعف صدا و سیما و وضعیت نابسامان اقتصادی روحیه مردم را تضعیف کرده ...
الان اگر مالیات بر خونه که خارجیها بش میگن tax property ، در ایران هم قانونی بشه
بدبختیش اینه که در اینجا با توجه به کمبود مسکن و نیاز قطعی خریداران، متاسفانه نتیجه عکس خواهد داشت
به تر تیبی که صاحبان املاک ، بی چون وچرا ، مبلغ پرداختی بابت مالیات را در خوشبینانه ترین حالت آن ،فقط به اضافه بالاترین بهره معمول بانکی ،عینتا از خریدار وصول میکنند و نهایتا این مالیات ،، فقط از جیب نیاز مندان واقعی پرداخت خواهد شد .
در ممالک پیشرفته :
در وحله اول و به طرق مختلف، بدوا با ایجاد مسکن کافی برای فروش و همچنین با ایجاد مجتمع های بزرگ ،صرفا برای اجاره
اول نیاز عاجزانه نیازمندان واقعی مسکن را از حالت عجز خارج کرده اند و متعاقبا دست به وضع چنین قوانینی زده اند که نتیجه عکس نداشته باشد
ولی کو گوش شنوا
و کو مرد عمل
بابا این ها همه داستانه.اونی که خونه ۳۰ یا ۵۰ ملیونی داره .انقدر پارتی و اشنا داره که مالیاتش رو ماستمالی کنه..مالیات سرمایه داران را کاسبان جز مثل شغلهای خدمانی یا مکانیک و رادیو ساز و بقال داخل کوچه و کارگر و کارمند میدن......مردم دیگه میفهمند
حمایت از تولیدات داخلی مهم است ولی تولیدات داخلی با کیفیت و ایمن نه خودروهایی که سالانه باعث کشته و معلول و ... شدن هزاران هموطن و اتلاف سرمایه ها می شود
این قوانین که برای گرفتن مالیات از ثروتمندان است بسیار عالیست
امیدوارم اجرایی شود
وزیر صنعت میگه استفاده از ساخت داخل تکلیف است ولی بهتره اول به تولید کننده ها حکم شرعی صادر کنه و بگه کیفیت در حد بسیار عالی تکلیف است. یه خاطره میگم: یه یخچال فریزرایرانی خریده بودم. اولا برفک میزد در حد بارش برف، در ثانی یه بار که دستمو بردم تو تا برفک ها رو پاک کنم یه فلز کاملا زائد و خیلی تیز از ورق بدنه ی یخچال بیرون زده بود و دستمو چنان برید که بخیه نیاز شد. الان خارجی شو خریدم نه ورق بدنه یخچال دستو قطع میکنه و نه اصلا برفک میزنه.
در مورد خودرو هم همین طور
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
نه دیگه! کیفیت در حد بورکینافاسو ادعا در حد اروپا
يارانه ٤٥٥هزار ريالى است نه تومن
جناب وزیر محترم صنعت ، درست میفرمایند. استفاده از تولید داخل تکلیف است. البته این تکلیف برای مردم است نه برای شما. واقعا خودتان از تولید داخل استفاده می کنی ؟
تا حالا سوار پراید 55 میلیونی شدی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اگر سوار نمی شوید به مردم نگویید سوار این ارابه های مرگ شوند
آقای همّتی اگر درآمد کشور ، خوب است بدهی آموزش و پرورش به فرهنگیان پرداخت کنید تا مردم، سخن شما را باور کنند...
...وقتی تولید داخلی ناکافی و بی کیفیت هست چه باید کرد جناب وزیر؟!
این اعدادی که برای مالیات مسکن لوکس درنظر گرفتین بیشتر شوخیه. اخت ۵ میلیون برای خونه ۱۵ میلیاردی؟ کسی که خونه ۱۵ میلیاردی داره باید سالانه حداقل ۱ دهم درصد یعنی ۱۵ میلیون مالیات بده.
خیلی جالبه مسئولین میان ارزش پول ملی را کاهش میدن بعد چون ارزش همه چیز غیر از ریال حفظ میشه میگن ماشین گرون شده یا خونه گرون شده، با این روند خونه دو میلیاردی الان دوسال بعد میشه هفت میلیارد اونوقت میگن مالیات بدین؟ آقا جان ارزش پول ملی را حفظ کنید بعد قانون درست کنید ارزش پول ملی یعنی ریال را حفظ کنید
این قاعده که از دارایی مالیات بگیرن حداقل در ایران که از اول انقلاب هرساله دچار تورم 20 درصد به بالاست اصلا کارایی نداره و فقط دولته که پول به جیب میزنه و مالک ضرر نمیکنه و خریدار باید جور تمام این به اصطلاح مالیات را بکشه. چرا مالیات بر املاک خالی نگهداشته وضع نمی شود تا کمی کمک به حال خانه به دوش ها بشود.؟ چرا مالیات بر فروش به دفعات ملک در بازه زمانی مثلا دوساله وضع نمیشود؟ تا دست دلالها و سفته بازان از بازار خرید وفروش ملک قطع شود و قیمت خانه برای خریداران واقعی و نیازمند سرپناه تعدیل شود؟ مردم که حساب نمی آیند در تصمیم گیری ها. حداقل خدا را ناظر بدانید.
سلام به نظر من باید برای چند سال مالیات بر درآمد برداشته بشه و ارزش افزوده 18درصد بشه تا هر کسی بیشتر میخوره و بیشتر سوار میشه و بیشتر هزینه میکنه بیشتر هم مالیات بده
دوم دولت چند سال قرار است صندوق فروشگاه ها را راه اندازی کنه اما دلیل نشدن معلوم نیست تا به مغازه دار میگی کالا با فاکتور دیگه نمیخوره
باید مدیران و فرزندانشان از تولیدات داخلی یعنی پراید استفاده کنند ...نه از پورشه و بنز...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر