بازدید 6848
۹

اصلاح ساختار شهرداری تهران بدون تعدیل نیرو امکان پذیر است؟

کاهش معاونت‌ها چگونه می‌تواند به کاهش نیرو‌ها منجر نشود، در حالی که هر معاونت خیلی از بخش‌های مشابه را در خود دارد؛ اما بناست این نیرو‌ها در جای دیگر مورد استفاده قرار بگیرند؛ بنابراین، اصلاح ساختار تنها شامل مدیران شهری خواهد شد و در پایان سال با تورم نیرو‌های متخصص در شهرداری مواجه خواهیم بود.
کد خبر: ۹۵۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 08 January 2020

اصلاح ساختار شهرداری در صورتی انجام شده که رئیس شورای شهر تهران معتقد است اصلاح ساختار به کاهش نیرو‌های شهرداری منجر نخواهد شد و این امر سبب تناقض در اصل لایحه اصلاح ساختار شده و این لایحه را زیر سوال می‌برد.

به گزارش «تابناک»؛ اعضای شورای شهر با بیشترین آرا در پانزدهم دی سال جاری یک فوریت لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران را به تصویب رساندند. در این راستا شهرداری تهران با شش ماه تأخیر لایحه اصلاح ساختار را برای شورا ارسال کرد و در این لایحه معاونت امور مناطق حذف و معاونت برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی با هم ادغام شدند. البته معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی از ماه‌ها پیش با یک معاون اداره می‌شد و تنها تغییر حذف معاونت امور مناطق بود.

هدف از اصلاح ساختار شهرداری تهران چابک سازی و کاهش ساختار فربه شهرداری تهران بوده است.

بر اساس پیشنهاد شهرداری در این لایحه به منظور کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری و سازمان‌ها و شرکت ها، معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی با هم ادغام و معاونتی با عنوان معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی ایجاد می‌شود.

همچنین در این لایحه آورده شده به دلیل تداخل اکثریت وظایف معاونت هماهنگی و امور مناطق با سایر معاونت‌های تخصصی شهرداری تهران، معاونت هماهنگی و امور مناطق و واحد‌های عمومی و مدیریتی تحت نظارت آن را از تشکیلات شهرداری تهران حذف و وظیفه پیگیری امور و هماهنگی شورای شهرداران را در قالب دبیرخانه‌ای ذیل حوزه شهردار تعریف می‌کند.

با وجود این، بنا بود ساختار سازمانی شهرداری از ۹ معاونت به ۵ معاونت کاهش پیدا کند، اما شهرداری تهران تنها به ۷ معاونت بسنده کرده است. از این روی، شهرداری تهران مانع از ادغام معاونت حمل و نقل و ترافیک با معاونت عمران شد؛ اما کاهش دو معاونت هم می‌توانست به چابک سازی مدیریت شهری کمک کند این در حالی است که به نظر می‌رسد اصلاح ساختار در شرایطی که توضیح داده شده کمتر کمکی به چابک سازی می‌کند.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهرتهران در پاسخ به این سوال مبنی بر لایحه اصلاح ساختار در شهرداری و کم شدن تعداد معاونت‌ها اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد شهرداری تعداد معاونت‌ها از ۹ معاونت به عدد هفت می‌رسد که حرکت رو به جلویی است و شهرداری می‌خواهد قدم به قدم این اصلاح را انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این که معاون شهردار عنوان کرده که در موضوع اصلاح ساختار، تعدیل نیرو نداریم، اظهار کرد: اصولا هر تغییر ساختاری دلیل بر کم کردن نیرو نیست و وقتی می‌خواهیم ساختار را تغییر دهیم، صرفا منظورمان کم کردن نیرو‌ها نیست، بلکه باید شرایط تغییر کند و اصلاح ساختار می‌تواند اهداف دیگری داشته باشد و دقت داشته باشید که چابک‌سازی فقط به معنای تعدیل نیرو نیست.

حال این پرسش در ذهن مطرح است که کاهش معاونت‌ها چگونه می‌تواند به کاهش نیرو‌ها منجر نشود؟ در حالی که هر معاونت خیلی از بخش‌های مشابه را در خود دارد، اما بنا است این نیرو‌ها در جای دیگر مورد استفاده قرار بگیرند. بر این اساس اصلاح ساختار تنها شامل مدیران شهری خواهد شد و در پایان سال با تورم نیرو‌های متخصص در شهرداری مواجه خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹
یکی از دو ستان ما به دلیل بیکار شدن های مداوم کارش به طلاق کشید
خلاصه با پارتی یکی از اقوام دور وارد شهرداری تهران شد بعد دو سال یک آپارتمان 100 متری در غرب تهرام و یک ماشین زانتیا خرید و ازدواج مجدد کرد
الان بعد 8 سال یه آپارتمان 150 متری در سعادت آباد و یک سانتافه برای خودش و یک سوناتا برای خانمش داره و در حال ساختن یک ویلای لوکس در شماله !
فوق لیسانس هم گرفته در حال خواندن دکتراست که حقوقش بالا تر بره و بتونه پست مدیریتی بگیره
طی 5 سال اخیر هم هر سال دو بار مسافرت به ترکیه و اروپا براش قضا نشده !
پیدا کنید پرتقال فروش را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
اسمشو بگو شاید بشناسیمش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
چرند نگو بابا
حقوق کارمند شهرداری ماهی 5 میلیون تومنه
اگه منظورت اینگه که دزدی کرده خوب تو هر سازمانی میتونه باشه
بسمه تعالی
مگه میشه ، مگه داریم......از نیروهای زحمتکش کم نکنید بلکه اکثر غالب مدیران رانتی رو حذف کنید......
در شرایطی که بیش از 70 درصد نیروهای جذب شده در شهرداری تهران با رانت آمده اند و راندمان کاری در اکثر جاهای شهرداری کمتر از نصف میانگین راندمان ادارات دولتی دیگر می باشد انتظار اصلاح بیهوده است چون اگر اصلاحی هم صورت گیرد به دلیل ترس مدیران رده میانی و بالاتر از رانتهای نیروهای جذب شده، قطعا نیروهای صاحب رانت می مانند و نیروهای متخصصی که بار کار نکردن نیروهای رانت دار را بر دوش می کشند حذف می گردند و اینگونه چابکی شهرداری که مدنظر است محقق نخواهد شد، مگر اینکه طی یک پروسه ارزیابی شایستگی مبتنی بر ارزشگذاری مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط و توانایی نرم افزاری و فنی مرتبط و آزمایش های روانشناسی مسئولیت پذیری و اریابی نامحسوس از راندمان کارکنان در طی یکسال، افراد شایسته و صالح شناسایی شوند و سپس اقدام به اصلاح انجام گیرد و این فربه بودن را با کاهش 50 درصدی نیروی انسانی رفع نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
این آمار رو از کجا آوردی؟
تنها سازمانی که همه مردم میتونن کارهاش رو تو سطح شهر مشاهده کنن شهرداریه.
از جمع آوری زباله و نظافت گرفته تا فضای سبز و جدولبندی و آسفالت.
اینا رو کارمندان دولت انجام نمی دن عزیزم بلکه کارکنان شهرداری انجام میدن
یه بار رفتم شهرداری یکی از مناطق، تو اون اتاقی که من رفته بودم هفت نفر کارمند بود. همه شون مشغول گیم و شبکه های اجتماعی و وبگردی بودن
والا سازمان ما را هم میخواهند چابک سازی کنن. حدود200 نفر از نیروهای قراردادی که بالای 10-12 سال خدمت رو میخواهن بریزن بیرون (مثلا میخواهن منتقل کنن سازمانهای دیگه ولی اونها اصلا چنین چیزی نمیخوان) و نیروهای سفارشی و سفارش شده و سوگلی ها بمونن حتی با سابقه خیلی کم!
میگن کار تو شهرداری خیلی خوبه ادم یبار زیرو رو میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار