بازدید 6843

رایزنی وزرای کشور ترکیه و ایران درباره مبارزه با تروریسم

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در تماس با همتای ایرانی خود ضمن تسلیت جان باختن سپهبد سلیمانی به ملت و دولت ایران، بر ادامه مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ 07 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی ظهر روز سه‌شنبه ۱۷ دی ماه در گفت‌وگوی تلفنی با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه ضمن قدردانی از همدردی و حمایت دولت و ملت ترکیه با دولت و ملت ایران گفت: شهید قاسم سلیمانی، فرمانده مقابله و مبارزه با تروریسم بود و خدماتی که ایشان به مردم منطقه در مبارزه با تروریسم کرد؛ مورد تصدیق دولت‌ها و مردم منطقه است.

وی در همین راستا با اشاره به اینکه تنها تروریست‌ها و حامیانشان از شهید سپهبد سلیمانی کینه داشتند و کینه خود را با ترور ایشان عملیاتی کردند، اظهار کرد: آمریکا با این اقدام نشان داد که بزرگترین حامی تروریسم و حتی رهبر تروریسم منطقه است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید ببینیم چه کسانی از شهادت سردار خوشحال و چه کسانی ناراحت شدند، گفت: ملت‌های منطقه و دولت‌هایی که تحت تاثیر اقدامات تروریست‌ها بودند، از این واقعه سخت غمگین هستند، اما تروریست‌ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی از این موضوع خوشحال شدند و این امر نشان می‌دهد که آن‌ها حامیان اصلی تروریست‌ها هستند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ملت ایران و مردم مسلمان منطقه یکپارچه ترور شهید سلیمانی را محکوم کردند و تقاضای انتقام و برخورد با مسببین آن را دارند، افزود: تمام مردم ایران در چند روز گذشته این مطالبه و درخواست را از دولت و حکومت خود داشتند و این حق قانونی و طبیعی مردم و دولت ایران است که در مکان و زمان مناسب انتقام درخور با این حادثه را بگیرد.

دکتر رحمانی فضلی همچنین اشاره کرد: آمریکا سالهاست که در منطقه ما مداخله می‌کند و در حوزه‌های مختلف ورود می‌کند که این امر نه مورد قبول مردم منطقه و نه منطبق با قوانین بین المللی است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ایران همواره تابع قوانین بوده و هیچ وقت در امور کشور‌های دیگر دخالت نکرده است، اظهار کرد: همکاری ایران با سایر کشور‌های منطقه در چارچوب همکاری‌های دو یا چند جانبه بوده و همواره با توافق صورت گرفته است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امنیت کشور‌های منطقه و همکاری ایران با آن‌ها برای برقراری امنیت و مقابله با تروریسم امر مهمی است، عنوان کرد: ایران با کشور‌های همسایه همکاری خوبی در مبارزه و مقابله با تروریسم داشته است و کماکان در مبارزه با تروریسم فعال خواهیم بود.

دکتر رحمانی فضلی همچنین اشاره کرد: توقع داریم همه کشور‌های منطقه و دولت‌های مستقل نسبت به این اقدام موضع گیری کنند و البته دولت‌های دوست همچون ترکیه و شخص آقای اردوغان رئیس جمهوری این کشور، این موضوع را محکوم کردند.

وزیر کشور همچنین تاکید کرد: توقع داریم نهاد‌های بین‌المللی، چون سازمان ملل و شورای امنیت نیز این اقدام را به شدت محکوم کنند.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکوم کردن ترور سردار سلیمانی، از طرف دولت و ملت خود این ضایعه بزرگ را به مردم و دولت ایران تسلیت گفت.
سویلو با اشاره به اینکه ترکیه همواره در برابر مداخلات خارجی در منطقه ایستاده است، اظهار کرد: ترکیه در برابر این اقدام نیز موضع گرفته و به شدت آن را محکوم کرده است.

وی با اشاره به این که از تاثر بسیار زیاد و خشم مردم ایران نسبت به این موضوع آگاه است، تصریح کرد: مواضع دولت‌های منطقه در چنین مواردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وزیر کشور ترکیه همچنین با تاکید بر اینکه صلح و ثبات در منطقه بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: افراد و گروه‌هایی در تلاش‌اند صلح و ثبات منطقه را بر هم زنند که باید در برابر چنین افرادی با طمانینه عمل کنیم تا بهانه‌ای به دست آن‌ها داده نشود.

دکتر رحمانی فضلی در پایان این گفتگو مجدداً خاطرنشان کرد: کماکان ثبات و صلح در منطقه برای ما مهم است و حضور آمریکا در منطقه موجب بی‌ثباتی و عدم امنیت است و همچنین مبارزه با تروریسم در منطقه را، اولویت خود می‌دانیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر