بازدید 3318

بازار جهانی طلا به کدام سو می‌رود؟

کد خبر: ۹۴۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 06 January 2020

بازار جهانی طلا سال نوی میلادی را تحت تاثیر ابهامات ژئوپلیتیکی شروع کرده، تا یکی از مهم‌ترین بازارهای جهان سال ۲۰۲۰ را در روزهای پُرابهامی را پیش ببرد.

به گزارش ایبِنا، در نظرسنجی "کیتکونیوز" که مهم ترین نهاد پیش‌بینی وضعیت بازار طلاست از سرمایه‌گذاران وال استریت، شمار معدودی از سرمایه‌گذاران روند نزولی طلا در سال ۲۰۲۰ را پیش بینی می‌کنند و ۸۰ درصد اظهار کردند انتظار دارند قیمت طلا تا پایان سال جاری حداقل به بالای ۱۶۰۰ دلار در هر اونس برسد.

رشد قیمت سالانه طلا تحت تاثیر نگرانی‌های پیرامون رکود اقتصادی روی داد که تقاضای سرمایه‌گذاران را به سطح کم سابقه‌ای رساند. اگرچه تحلیل گران وال استریت انتظار دارند قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ به روند صعودی ادامه دهد اما به اندازه سرمایه‌گذاران خوش بین نیستند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار شرکت "اکسی تریدر"، فضای نرخ‌های بهره پایین، تداوم ابهامات کلان و رکورد بالای بازارهای سهام، نگهداری طلا به عنوان پناهی در برابر ناملایمات اقتصادی را منطقی کرده است. این دیدگاه احتمالا می‌تواند عامل تقاضای بالاتر برای طلا در سال ۲۰۲۰ باشد و از روند صعودی میان مدت این فلز ارزشمند پشتیبانی کند.

فضای بخش خُرده فروشی بازار طلا ممکن است نشانه‌ای از تداوم روند صعودی قیمت‌ها در سال جاری باشد. بهای طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر خبر شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی که ریسک گریزی سرمایه‌گذاران را به همراه داشت، به بالاترین حد در چند ماه اخیر صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار نیویورک ۲۴ دلار و ۳۰ سنت افزایش پیدا کرد که بالاترین قیمت از چهارم سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل