بازدید 8061

ائتلاف آمریکایی در عراق فقط از خود محافظت می‌کند

ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که تهدیدات موجود کاهش نیافته، فعالیت‌های خود را صرفا بر مراقبت از خود متمرکز می‌کند.
کد خبر: ۹۴۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 05 January 2020
به گزارش تابناک به نقل ازفارس، ائتلاف تحت رهبری آمریکا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تا اطلاع بعدی و تا زمان کاهش تهدیدات، فعالیت‌های خود را به مراقبت از نیرو‌ها و مواضع خود محدود کرده و آموزش نیرو‌های عراقی و دیگر فعالیت‌هایش در عراق را تعلیق می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «اولویت نخست ما حفاظت از تمام نیرو‌های ائتلاف است که به شکست دادن داعش متعهد هستند. حملات راکتی مکرر دو ماهه گذشته توسط عناصر گردان‌های حزب‌الله به مرگ نیرو‌های امنیتی عراقی و یک شهروند ایالات متحده منجر شده است.»

این بیانیه می‌افزاید: «در نتیجه، ما کاملا به حفاظت از پایگاه‌های عراقی میزبان نیرو‌های ائتلاف، متعهد هستیم. این امر ظرفیت ما برای انجام آموزش شرکای عراقی و پشتیبانی از عملیات‌ها علیه داعش را محدود کرده، به همین دلیل ما این فعالیت‌ها را متوقف کرده و [از سرگیری]آن را به بازبینی‌های دوره‌ای منوط می‌کنیم.»

پیش از این هم شماری از کشور‌های اروپایی شرکت‌کننده در ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه، به بهانه «افزایش تهدیدات»، آموزش نیرو‌های عراقی را متوقف کرده بودند. آمریکا در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نیروی نظامی در عراق دارد. مأموریت این نیرو‌ها به ظاهر مبارزه با داعش است، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چند ماه پیش در اظهاراتی که با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شد، گفت: هدف از این حضور رصد ایران است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان