بازدید 4315

حمله یک گروه مسلح به مینی بوسی در موزامبیک

در حمله یک گروه مسلح تندرو به مینی بوسی در شمال موزامبیک تعداد زیادی از افراد کشته شدند.
کد خبر: ۹۴۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸ 05 January 2020

در حمله یک گروه مسلح تندرو به مینی بوسی در شمال موزامبیک تعداد زیادی از افراد کشته شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه از ماپوتو؛ یک مامور پلیس ناحیه ماکومیا واقع در حدود یکصد کیلومتری جنوب آنتادورا، مکان وقوع حمله بدون اشاره به جزئیات بیشتر وقوع این حمله را تایید کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: ”از پلیس درخواست شد مداخله کند، اما برای کمک به قربانیان بسیار دیر شده بود“. وی گفت: در استان کابو دلگادو ”این نخستین حمله‌ای است که تایید می‌شود“.
به گفته روستائیان وقتی که مینی بوس ۲۰ نفر را از پالما به پمبا انتقال می‌داد، آتش زده شد، چهار تا ۱۰ نفر کشته شدند.

یک روستایی به خبرگزاری فرانسه گفت: ”دو کودک در داخل مینی بوس سوختند و یک نفر دیگر سر بریده شد. مردی در مقابل همسر و فرزندان خود گردن زده شد“. زن‌ها نیز ناپدید شده اند.

به گفته روستایی دیگری، از مدتی بیش از دو سال پیش یک گروه مرموز تندرو، بدون این که چهره‌ای بنماید و بدون این که مسئولیتی به عهده بگیرد در شمال موزامبیک در استان کابو دلگادو که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، بذر مرگ و هراس می‌پراکند.

ارتش موزامبیک با پشتیبانی مستشاران روس عملیاتی را برای حفظ نظم در این استان آغاز کرده است و گروه داعش نیز در آنجا ظاهر شده و مسئولیت نخستین حملات خود را به عهده گرفته است.
امروز این اتفاق نظر وجود دارد که خشونت در منطقه از آغاز شورش این گروه در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است.
به گفته یک سازمان غیر دولتی مستقر در محل، دست کم ۹۰ هزار غیر نظامی بر اثر درگیری‌ها گریخته اند و در شرایطی بسیار شکننده زندگی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل