بازدید 8109
۱

ظریف و لاوروف تلفنی گفتگو کردند

وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۴۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 04 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمد جواد ظریف و سرگئی لاورف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دقایقی پیش در یک گفتگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه روسیه ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.

وزرای خارجه ترکیه، چین و تاجیکستان نیز پیش از این در گفتگو‌های تلفنی جداگانه با ظریف به رایزنی پرداختند. در این گفتگو‌ها درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات پس از ترور شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بحث و تبادل نظر شد. عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در تماسی تلفنی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را به وزیر امور خارجه و دولت و ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت گفت.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز امروز به تهران سفر و با ظریف دیدار و گفتگو کرد. 

ظریف شب گذشته نیز با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد تلفنی گفتگو کرد. وزیر خارجه ایران در این گفتگو عواقب ترور سردار سلیمانی را متوجه رژیم تروریستی آمریکا خواند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شب گذشته در گفتگویی تلویزیونی درباره تماس‌های همتایانش در پی ترور شهید سلیمانی گفت: بعد از شنیدن خبر بسیار تلخ شهادت برادر عزیزم سهپبد سلیمانی تا قبل از اینکه در این برنامه حضور یابم در جلسه بودم. چند وزیر خارجه غربی و از منطقه درخواست تماس داشتند که من در جلسه بودم و فرصت نشد، انشاءالله فردا به تماس‌ها پاسخ خواهیم داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هر چي مي کشيم از اين روسهاي کمونيست بي خداست ايران چون در منطقه ژئوپلتيک واقع شده و داراي ذخائي انرژي فراوان است به دليل اينکه اگر ايران بتواند نفت و گاز را به اروپاييها بفروشد ديگر روسيه اي در کار نخواهد بود بنابراين با بردن ايران به سوي جنگ و تنش نهايت بهره برداري مالي و سياسي را مي برد مرگ بر روسيه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر