بازدید 5640

رئیس پارلمان عراق: حمله آمریکا نقض حاکمیت عراق بود

رئیس پارلمان عراق حمله تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس شد را نقض حاکمیت عراق دانست.
کد خبر: ۹۴۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 03 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد حلبوسی» رئیس پارلمان عراق امروز (جمعه) در بیانیه‌ای به حمله تروریستی شب گذشته آمریکا که منجر به شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شد، واکنش نشان داد و به مردم ایران و عراق تسلیت گفت.

به نوشته وبگاه السومریه، در بیانیه حلبوسی آمده است که «شهید ابو مهدی المهندس» نقش بارزی در آزادسازی خاک عراق از داعش داشت و شجاعت بسیاری در این راه از خود نشان داد.

او عملیات تروریستی آمریکا را از این جنبه که یک فرمانده نظامی وابسته به سازمان رسمی نظامی عراقی را هدف قرار داد، نقض حاکمیت عراق و قوانین بین‌المللی دانست و تأکید کرد که هر نوع عملیات امنیتی و نظامی در خاک عراق باید با موافقت دولت این کشور صورت بگیرد.

رئیس پارلمان عراق از دولت این کشور نیز خواست تا اقدامات و تدابیر سیاسی و قانونی و امنیتی لازم را برای توقف این گونه تجاوزات در پیش بگیرد.

حلبوسی در ادامه همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری و اتحاد و مقابله با تهدیدات و دور نگه داشتن عراق از هرگونه درگیری منطقه‌ای و بین‌المللی فراخواند.

او در پایان افزود: «تسلیت گرم و همدری خود را به مردم عراق و الحشد الشعبی اعلام می‌کنیم و همچنین به جمهوری اسلامی ایران برای شهادت مهمان عراق، حاج قاسم سلیمانی تسلیت می‌گوییم.»

تا کنون تمامی مسئولین و شخصیت‌های عراقی، حمله تروریستی شب گذشته آمریکا را نقض آشکار حاکمیت عراق اعلام کرده‌اند.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل