بازدید 30974
۲

واکنش مقامات کشور به شهادت سردار سلیمانی

جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۹۴۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 03 January 2020

جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد را تسلیت گفتند.

به گزارش «تابناک»، در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جهبه مقاومت، شخصیت‌های سیاسی از جریانهای مختلف در پیام‌ها و بیانیه‌هایی به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

فرمانده کل ارتش: حمله تروریستی آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند

فرمانده کل ارتش، امیر سرلشکر موسوی در پیامی نوشت:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت اجر و پاداش خداوند متعال برای مردان بزرگی است که با سال‌ها مجاهدت مخلصانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین، جان در طبق اخلاص گذاشته‌اند و دل به معبود داده‌اند. شهید سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجاهدی خستگی ناپذیربود که جز شهادت هیچ پاداشی برازنده او نبود.

اینجانب از سوی خود و هم‌رزمانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت فرمانده ولایی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، امت شهید پرور، غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت تبریک و تسلیت گفته و به جنایتکاران اعلام می‌داریم این حمله تروریستی و ددمنشانه آمریکای جنایتکار که نشانه‌ای بارز از خوی تروریستی دولت آمریکا است، بدون پاسخ نخواهد ماند.

بدون تردید در پی این اقدام تروریستی جنایتکاران خبیث و به برکت این خون‌های پاک، جبهه مقاومت بیش از پیش تقویت خواهد شد.»

سردار اشتری: خواب را بر چشم دشمنان اسلام و مسلمین حرام خواهیم کرد

سردار حسین اشتری با صدور پیامی با تبریک و تسلیت شهادت سرباز سرافراز ولایت به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)، فرمانده معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، جبهه مقاومت اسلامی،سپاه پاسداران و بیت معظم ایشان، آحاد ارادتمندان این سرلشکر همیشه سرافراز اعلام کرد:

« بسم رب الشهدا والصدیقین

مرد میدان جهاد و مبارزه، مجاهد خستگی ناپذیر جبهه‌های جنگ با کفار و تروریست‌ها، سرباز دلاور ولایت و امت اسلامی، سردار سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده قهرمان نیروی قدس سپاه پاسداران، پس از عمری نقش آفرینی پر افتخار در راه اعتلای اسلام ناب محمدی (ص)، دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت به فیض رفیع شهادت نائل آمد.

این مبارز عاشق و خستگی ناپذیر اسلام و انقلاب، عمری در راه اعتلای اسلام و انقلاب گذراند و خداوند منان اجر مجاهدت‌هایش را در شهد شیرین "شهادت "مقدر کرد.

خباثت و حماقت نیروهای تروریست و متجاوز آمریکایی،در ترور سردار سرلشکر پاسدار، این شهید قهرمان و همیشه زنده اسلام، بدون تردید بی پاسخ نخواهد ماند و قطعا این اقدام آمریکای جنایتکار و تروریست پرور، درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد؛ قطعا خواب را بر چشم دشمنان اسلام و مسلمین حرام خواهیم کرد.

آمریکا، رژیم غاصب و نوکرانشان مسئول شهادت این دو فرمانده بزرگ هستند و این جنایت بزرگ، به معنای اعلان جنگ نامحدود به مقاومت است و هیچ کسی نمی‌تواند نتایج آن را کنترل کند.

پیام تسلیت رییس سازمان انرژی اتمی در پی شهادت حاج ‌قاسم سلیمانی

دکتر علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، شهادت سرداران پرافتخار سپاه اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی المهندس را تسلیت گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ

با نهایت تأسف و تألم خبر عروج ملکوتی دلاور مرد سپاه اسلام و مبارز خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی (اعلی الله مقامه الشریف) و شهادت ابو مهدی المهندس، معاون حشد الشعبی عراق را دریافت نمودم.

اگرچه سابقه و پیشینه عشق عمیق اینجانب به آن سردار فداکار سپاه اسلام به دهه‌های پیش بازمی‌گردد اما در دوران تصدی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آشنایی بیشتر با روش و منش آن اسوه تقوا و جهاد، بیش از پیش به نقش بی‌بدیل آن مجاهد فی سبیل‌الله در صیانت و حراست از حریم مقدس سرزمین اسلامی و دفاع همه‌جانبه و هوشمندانه از کیان امت اسلام و ملت‌های مظلوم و رنج‌دیده منطقه و خاورمیانه وقوف یافتم.

دشمنان و بدخواهان جهان اسلام به ویژه تصمیم‌سازان و طراحان این توطئه‌ شوم در هیات حاکمه ایالات متحده، با این اقدام ددمنشانه و سبعانه خویش، نقاب تزویر و فریب از چهره برداشته و نشان دادند که شعار مبارزه با تروریسم که بدون وقفه از لسان آنان به گوش جهانیان مخابره می‌شود، دروغی فریب‌کارانه و شعاری عاری از شعور و صداقت است.

دشمنان جهان اسلام و امت اسلامی باید بدانند که شهادت، هنر مردان خداست و خون پاک و مطهر این دو شهید عزیز، موجب اتحاد و همبستگی روزافزون ملت‌های ایران و عراق خواهد شد.

این‌جانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ریاست محترم جمهوری، ملت رشید ایران و تمام مبارزان و آزادی‌خواهان جهان، و به ویژه همسر و خانواده آن مجاهد سرافراز، از درگاه ایزد منان مسألت می‌نمایم تا این مجاهدان راه خدا را با شهدای صدر اسلام محشور نماید و حاج قاسم سلیمانی عزیز را شفیع ما در روز واپسین قرار دهد.

پیام تسلیت دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در پی شهادت سردارسپهبد قاسم سلیمانی

بسم رب الشهدا و الصدیقین

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضا نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا
شهادت هنر مردان خداست

سرداران اسلام مشعل داران صراط مستقیم و شهادتشان فروزندگی ٱنها را جاودانه می سازد.
ثلمه شهادتشان با زنده نگهداشتن یادشان و با طی طریق شان تسدید خواهد شد.
شهادت سردار ایران موجب حزن و اندوه نه تنها ملت شریف ایران که مسلمانان جهان شد.
سردار بزرگ اسلام سپهبدقاسم سلیمانی بزرگ مرد جبهه مجاهدت، ایثار و سرباز ولایت از سوی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی مظلومانه به شهادت رسید و همانطور که در تمام مدت زندگی شجاعانه در پی وحدت مسلمانان، جهاد در برابر ظلم و عدالت گستری بود، با شهادت خود ، تصویر خبیث و جنایتکار آمریکا بیش از پیش نمایان و وحدت ملت ایران و مسلمانان جهان برای خونخواهی سردار پر افتخار کشور مستحکم تر خواهد شد.
با نهایت تاثر شهادت سردار سلیمانی و یاران وفادار همراه ایشان را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت گفته و از خداوند منان برای خانواده آن بزرگوار و همراهانشان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

فلاحت‌پیشه: انتقام فراملی و فراسرزمینی گرفته می‌شود

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شهید سردار سلیمانی قربانی یک توطئه شده و ایشان در سرزمین کوفه به شهادت رسیده است، گفت که قطعا با توجه به محبوبیت سردار سلیمانی به عنوان قهرمان جنگ علیه تروریسم انتقامی فراسرزمینی و فراملی توسط دوستداران او گرفته خواهد شد.

شهید سلیمانی رهبر جنبش ضد تروریسم و ضد فتنه بود فتنه‌ای که داعش و آمریکا شکل دادند او قهرمان جنگ علیه تروریسم بود لذا خون‌خواهان او فراتر از مرزها عمل کردند و منافع آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند. سردار سلیمانی قهرمان دنیای اسلام بود که آمریکایی‌ها با به شهادت رسیدن او تبدیل به منفورترین در تاریخ شدند و در معرض انتقام در فراتر از مرزها قرار خواهند گرفت.

سردار سلیمانی کسی بود که در برابر داعش جانفشانی‌ها کرد و باعث شد داعش از بین برود از این حیث انتقام شهادت او فراتر از سرزمین خواهد بود.

شهادت سردار سلیمانی را مصیبتی برای دنیای اسلام است و آمریکایی‌ها با شهید کردن این قهرمان اسلام که قلمروی نفوذش فراتر از حوزه ملی و سرزمینی بود بیش از گذشته خود را تبدیل به کشور منفور تاریخ کرده که انتقام سخت فراسرزمینی و فراملی در انتظارشان خواهد بود.

سخنگوی دولت: آزادی‌خواهان در پهنه جهانی پاسخ ظالمان را خواهند داد

علی ربیعی سخنگوی دولت، طی رشته توییتی به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نوشت:

«قاسم سلیمانی سرمایه نمادین و ملی ایرانیان است. نام قاسم سلیمانی مصادف با مقابله با تروریسم، ناامنی و حمایت از انسان‌های در معرض قربانی شدن و بی‌پناه است. بدون شک آزادی‌خواهان و ظلم ستیزان نه فقط در ایران بلکه در پهنه جهانی پاسخ ظالمان را خواهند داد».

«شهادت این انسان آزادی‌خواه را به تمام ایرانیان تبریک و تسلیت می‌گوییم. ترامپ وقیحانه مسئولیت این ترور را برعهده گرفت. قاسم سال‌ها به دنبال شهادت بود اما پاسخ سخت، دور نیست».

پیام تسلیت استاندار تهران

در متن پیام تسلیت انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران آمده است:

«و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون

خبرشهادت سردار رشید اسلام و مالک اشتر زمان حاج قاسم سلیمانی مایه تألم و تاثر شدید شد ، اینجانب شهادت ایشان را به پیشگاه امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و عموم مردم شریف استان تهران تسلیت عرض می کنم.»

نوبخت: قطعاً خون پاکش نقطه عطفی در بالندگی جبهه مقاومت خواهد بود

محمد باقر نوبخت - رییس سازمان برنامه و بودجه، در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی نوشت: سالهاست که خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی برای آنانکه میشناختندش خبری مورد انتظار بود. او دهها جان نورانی اش را بر دست داشت و امید مظلومان و مستضعفان بود و تنها اجر شهدا میتوانست پاداش مجاهدت‌ها و خدمات بی مانندش باشد. قطعاً خون پاکش نقطه عطفی در بالندگی جبهه مقاومت خواهد بود.

مشاور رییس جمهوری: پس از او خطوط قرمز سیاسی و امنیتی و نظامی در منطقه جابجا خواهد شد

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری هم در توییتی نوشت: «پس از او خطوط قرمز سیاسی و امنیتی و نظامی در منطقه جابجا خواهد شد. ملت‌های عراق، لبنان و سوریه قدردان جانفشانی‌های او در مواجهه با داعش خواهند بود. بیابان‌ها و کوه‌ها و دره‌ها او را بهتر از خیابان‌ها و کاخ‌ها و برج‌ها می‌شناسند.»

وزیر ورزش: سردار سلیمانی الگوی جوانان بود

«مسعود سلطانی فر» در پیام تسلیت به مناسبت سردار سپهبد قاسم سلیمانی «شهید سلیمانی نمونه‌ای ارزشمند و بزرگ برای جوانان و ورزشکاران و قهرمانان از یاران رهبر و انقلاب بود که بر سر دفاع از ارزش‌های امام و نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد.

قاسم سلیمانی قهرمان ملی مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت

«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان سابق سپاه هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «سپهبد قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.»

ولایتی: آمریکا و مزدورانش عواقب این جنایت تروریستی را خواهند پرداخت

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز در پیام تسلیت خود گفت: «شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از پیروزی های خود را مدیون رشادت های او هستیم، جان تازه ای را در جبهه مقاومت ایجاد خواهد کرد و آمریکایی ها و ایادی آنان عواقب این جنایت تروریستی را پرداخت خواهند کرد.»

در ادامه این پیام آمده است: «جبهه مقاومت که توانست در تمام این سال ها با تدابیر مقام معظم رهبری، رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار سلیمانی و فرماندهان عالی جبهه مقاومت، مدافعان حرم و با پشتیبانی ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم منطقه، توطئه شوم دشمنان در تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی را از بین ببرد، بار دیگر انتقام این جنایت را خواهند گرفت.»

وزیر ارشاد: آمریکایی‌ها اکسیر شهادت را درک نکرده‌اند

«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیام تسلیت خود نوشت: «سردار سلیمانی نماد عزت ایران و مالک اشتر رهبری بود. شهادت‌ش سوزناک و اندوه فقدانش فراموش‌نشدنی است. ‌اما ذرات خون مطهر او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد. ‌آمریکایی‌ها اکسیر شهادت را درک نکرده‌اند.»

وزیر ارتباطات: سوگواریم همه‌باهم

آذری جهرمی:، وزیر ارتباطات در پیام توییتری ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی نوشت:
سوگواریم همه‌باهم
پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک.
عکس پیکر در خون سردار را با شادی منتشر کردند، در حالیکه که تاریخ مختارها را نخوانده‌ و نمی‌دانند.
حاج قاسم عزیزم، محبوب قلبم، شهادتت مبارک.

رئیس شورای شهر تهران: اراده اين ملت، با خون شهيدانمان قويتر خواهد شد

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نوشت:
ترور ناجوانمردانه سردار سرفراز سرلشگر حاج قاسم سليماني، ايران را آكنده از اندوه و خشم كرد در منطق اسلام، شهادت بالاترين پيروزي براي انسان است. اراده اين ملت، با خون شهيدانمان قويتر خواهد شد

شهردار تهران: جز شهادت ردایی زیبنده‌ی قامت سردار رشید اسلام نبود

پیروز حناچی، شهردار تهران در پیام تسلیتی در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در اینستاگرام نوشت: 

«جز شهادت ردایی زیبنده‌ی قامت سردار رشید اسلام نبود.
او به آرزوی دیرینه‌اش رسید و داغ از دست دادن این مجاهد بزرگ بر دل ملت ایران ماند.
اما یقینا شهادت او حرکت جبهه جهانی مقاومت را یکپارچه‌تر و استوارتر از گذشته به سوی پیروزی نهایی پیش‌خواهدبرد.»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: سردار سلیمانی نماد مبارزه با نظام سلطه بود

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و افزود: سردار سپهبد قاسم سلیمانی خود را سرباز ولایت می دانست و همواره نگاهش به افق نگاه رهبری الهی جمهوری اسلامی بود، ایشان نه یک روز و چند روز بلکه در دوره زمانی طولانی صداقت و سلامت، مجاهدت خستگی ناپذیر همراه با درایت و تدبیر مؤمنانه و مقاومت و پایداری در راه خدا را به ظهور رساند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام تاکید کرد: سردار سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود.

سید عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد در دولت سید محمد خاتمی در توییتر خود نوشت: «سردار قاسم سلیمانی، قهرمان ملی ایران و اسلام بوده و خواهد بود. در دفاع از تمامیت سرزمینی ایران، دفاع از نظام جمهوری اسلامی، در مبارزه علیه داعش، شخصیتی سرنوشت ساز بود. دو سال پیش گفت:"کاندیدا ی گلوله هستم" زندگی او و کارنامه او با شهادت امضاء شد.»

همچنین محمدعلی باقری؛ عضو ارشد حزب توسعه ملی و از مدیران دولت سید محمد خاتمی در توییتر خود نوشت: «شهادت یادگار دفاع مقدس ملت ایران، شهید قاسم سلیمانی بدست نیروهای آمریکایی تسلیت باد. ‌اتفاقات چند روز اخیر عراق، منطقه و ایران را در شرایط ناپایداری قرار داده است.
وی تصریح کرد:آنچه مهم است حفظ اقتدار و سرفرازی و در عین حال منافع ملی ایران است‌ آقایان لطفا درست تصمیم بگیرید!

شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران هم در توییتر نوشت: «به شهادت رساندن سردار سرافراز ⁧ قاسم سلیمانی⁩ فرمانده سپاه قدس و ⁧ ابومهدی مهندس⁩ فرمانده حشدالشعبی عراق به دست نیروهای آمریکایی جنایت‌پیشه، اقدام هولناکی است که منطقه را درمعرض تحولات غیرقابل پیش‌بینی قرار می‌دهد. این مصیبت را به عموم مسلمین تسلیت می‌گویم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
با تمام وجودم ناراحتم . تسلیت به تمام ایران
سپهبد سلیمانی با صفا . همه عمر گردی بعهدت وفا . بدان نیست مهرت ز دلها جدا . قرار گاه عرش بزرگ خدا همه غمگساریم . ز پیر و جوان . براهت رویم جملگی پر توان .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل