بازدید 58465
علی جهان ۲۶ بازی بدون گل، دو بازی ۲گل ـ جهانبخش نماد امید و جنگندگی جوان ایرانی؛

جهانبخش با سوپرگل قیچی برگردان به چلسی، چهره اول فوتبال اروپا / علیرضا ضرب المثل جدید انگلیسی‌ها / فیفا: این شکل صحیح آغاز سال۲۰۲۰ است! / لینه کر: جهانبخش مرا ببخش / ۴۳۳: پرونده جایزه پوشکاش بسته شد + عکس‌ها

فیلم‌های پخش شده در شبکه‌های تلویزیونی نشان می‌دهد هواداران برایتون تا پایان مسابقه دست روی سر گذاشته و یا از تعجب دهانشان باز مانده بود که چگونه یک بازیکن نیمکت نشین این همه مدت دیده نشده بود! علی بعد از سوت پایان داور، ناچار شد دقایقی طولانی دور تا دور زمین چمن برایتون به ابراز احساسات آن‌ها پاسخ دهد. انگلیسی‌ها به ضرب المثل علاقه زیادی دارند و یقینا امشب از جهانبخش ضرب المثل می‌سازند
کد خبر: ۹۴۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ 01 January 2020

فوتبال یک بار دیگر معجره اش را نشان داد و هافبک - مهاجم بااخلاق فوتبال ایران ـ که در نزدیک به یک سال و نیم حضورش در لیگ برتر انگلیس هیچ گلی به ثمر نرسانده بود و در آستانه فروش در پنجره ژانویه قرار داشت ـ با درخششی باورنکردنی و رویایی، اکنون در کمتر از سه شب، به چهره برتر تیم خود و یکی از ستاره‌های مطرح فوتبال جزیره بدل شده است!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ علیرضا جهانبخش در نخستین شب سال حدید میلادی دومین گلش را با پیراهن برایتون مقابل چلسی به زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند، به نحوی که بسیاری از رسانه‌های معتبر اروپا و دنیا پرونده جایزه پوشکاش ۲۰۲۰ (زیباترین گل سال فیفا) را از همین امشب بسته شده قلمداد کردند و نوشتند که تقریبا محال است گلی زیباتر از این گل تا پایان سال به ثمر برسد.

هافبک-مهاجم ایرانی با تصمیم گراهام پاتر سرمربی برایتون در دقیقه ۶۸ جای آرون موی به زمین آمد و یک ربع بعد چلسی را که در هفت مسابقه از ۹ دیدار آخر خارج از خانه به پیروزی رسیده بود، از پیروزی محروم ساخت.

تعطیلی لیگ‌های معتبر اروپا و برگزاری تنها یک بازی در ساعت برگزاری دیدار برایتون - چلسی که نخستین بازی رسمی سال در بین مسابقات لیگ‌های معتبر محسوب می‌شد، باعث شد تا گل علیرضا به طرز حیرت آوری دیده شود و به بمب خبری فوتبالدوستان قاره سبز بدل شود.

کارشناسان برجسته ای چون گری لینه کر، مهاجم سابق تیم ملی انگلستان با نوشتن این توییت که «حتی اسم جهانبخش را نمی‌توانم درست بنویسم» شجاعانه از او بابت اظهارنظر‌های فنی اش عذرخواهی کرد.

ناگهان جهانبخش و غیرت ایرانی!

ورق برای علیرضا به ناگهان برگشت و او که تحت شدیدترین و بی رحمانه‌ترین قضاوت‌ها و حملات و انتقادها، در آستانه در خروجی باشگاه انگلیسی قرار داشت، حالا با یک گل استثنایی که هوش از سر هواداران برایتون و بریتانیا پرانده، برای انگلیسی‌ها که بسیار علاقه مند به ساختن ضرب المثل هستند، به یک ضرب المثل فوتبالی برای نشان دادن «وجود امید تا آخرین لحظه» تبدیل خواهد شد.

فیلم‌های پخش شده در شبکه‌های تلویزیونی نشان می‌دهد، بیشتر هواداران برایتون تا پایان مسابقه دست روی سر خود گذاشته بودند و یا از تعجب دهانشان باز مانده بود که چگونه یک بازیکن سکونشین و نیمکت نشین، چنین استعدادی داشته و آن‌ها این همه مدت او را ندیدند! علی بعد از سوت پایان داور بازی، ناچار شد برای دقایقی دور تا دور زمین خانگی برایتون را به افتخار تشویق هواداران قدم بزند و برای همه آن‌ها دست تکان داده و به ابراز احساسات آن‌ها پاسخ دهد.

همین یک گل ارزش ۲۰ میلیون یورو را داشت

پیش از این علیرضا مهاجم ایرانی تیم آ زد آلکمار، با قراردادی بالغ بر ۲۰ میلیون یورو به عنوان گرانترین خرید تاریخ باشگاه متوسط برایتون از تیم هلندی به لیگ برتر مهمترین لیگ باشگاهی دنیا منتقل شد و وقتی به برایتون آمد به عنوان آقای گل لیگ هلند، حساب زیادی روی او می‌شد تا بدرخشد و با ارقامی نجومی تر به تیم های بزرگ جزیره فروخته شود و همین شاید بار سنگینی روی دوش علیرضا بود و باعث افت او شد، چون ملی پوش ایرانی نتوانست خود را با حجم بزرگ رسانه و توجه در جزیره وفق دهد. فوتبال باشگاهی هلند با انگلیس قابل قیاس نیست.

Image result for ‫جهانبخش + ویلموتس‬‎

علیرضا در ادامه بدبیاری‌های خود حتی از چشم سرمربی تیم ملی ایران هم افتاد و ویلموتس در اقدامی عجیب جای او در تیم ملی را به یک بازیکن جوان و داخلی بنام محبی سپرد و حتی نام او را در میان دعوت شدگان به اردو قرار نداد! همه این‌ها باعث شد تا بغض جهانبخش بعد از گل اول در بازی قبلی اش، بترکد و او رسما مقابل دوربین اشک بریزد. هم تیمی هایش دورش را گرفتند و سرش را روی سینه گذاشتند تا گریه علیرضا دیده نشود.

آن‌ها در آخرین شب‌های سال ۲۰۱۹ تک تک آمدند و به علیرضا بابت آن گل تبریک گفتند و خوشبین‌ترین شان هم فکر نمی‌کردند که گل اول سال بعدی را هم همین ایرانی به ثمر می‌رساند؛ آن هم به رویایی‌ترین شکل ممکن در بازی فوتبال... امشب هم تیمی‌های جهانبخش در کنار بازیکنان سرشناس چلسی مات و مبهوت بودند و باور نمی‌کردند که ضربه سر نامناسب کپا در حالت نامتعادل را جهانبخش با برگردان قیچی کند و گوشه تور بچسباند و فرانک لمپارد را هم مثل مدافعان پرتعداد تیم لندنی، مبهوت نبوغ خود سازد.

علیرضا جهانبخش

پیام بزرگ جهانبخش بعد از معجزه مهدوی کیا

علیرضا یک بازیکن حرفه‌ای به تمام معناست؛ فوتبالیستی که با تمام وجوش یک حرفه‌ای تمام عیار است و معنی فوتبال، دشواری هایش، قوانین بعضا بی رحمش و حتی سورپرایز‌های بزرگ و غیرقابل باورش را درک کرده است. او هجده ماه برای این دو شب منتظر ماند و سرانجام ضربه کاری اش را بر پیکر ناامیدی زد.

علیرضا در جدول امتیازدهی نشریات تخصصی فوتبال انگلیس، گریدی را به خود اختصاص داد که معنی اش یک چیز بیشتر نبود: «اصلا فوتبالیست نیست؟!» این حد از شقاوت برای نقد یک بازیکن آسیایی تازه وارد، کافی بود تا هر بازیکن آماتوری را از لحاظ روانی نابود سازد و او را برای همیشه به سطوح بسیار پایین تری از فوتبال مثل تیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس تبعید کند، اما جهانبخش راهی را رفت که مهدی مهدوی کیا در بوندس لیگل به نحوی دیگر طی کرد. مهدی حتی در اردوی آماده سازی هامبورگ هم در لیست همراه تیم قرار نگرفت و مربی او را حتی برای تمرین هم نمی‌خواست. فصلی که مهدی نزدیک به یک سال انتظار کشید و در کمال حرفه‌ای گری فقط تمرین کرد تا شانس با مصدومیت دو بازیکن هم پست به او رو کند و به طرز معجزه واری به ترکیب برگردد و یکی از درخشان‌ترین فصول دوران فوتبالش را رقم بزند.

این درس بزرگی برای ستاره‌های توخالی امروز فوتبال ایران است که هنوز غوره نشده مویز می‌شوند و با دو بازی تماشاگرپسند، بادی به غبغب انداخته و برای باشگاه و مربی و مدیرعامل تعیین تکلیف می‌کنند. فوتبال بزرگترین‌ها را در اوج دور انداخته است و در مقابل پایین‌ترین‌ها را به کاخ آرزو‌ها ساکن کرده ...

نویسنده: مجید کوهستانی

واکنش ها از سراسر جهان به گل استثنایی جهانبخش

علی جهانبخش بازیکنی که در لیست فروش برایتون قرار داشت و قرار بود به عنوان یک زیان بسیار بزرگ تیم کوچک انگلیسی حراج شود، از خاکستر خود برخاست و با گل دقیقه ۸۴ از روی ارسال کرنر، با قیچی برگردانی استثنایی نتیجه را به تساوی کشاند؛ موضوعی که صفحات مختلف از آن به عنوان برترین گل سال ۲۰۲۰ و برازنده جایزه پوشکاش نام بردند.

۱-  اسکواوکا فوتبال- علیرضا جهانبخش: گل دهه به ثمر رسید

 

۲-  اسکواوکا نیوز- گل جذاب و دیدنی از جهانبخش برای رسیدن به نتیجه تساوی برابر چلسی

 

۳-  بی تی اسپورت- به جهانبخش احترام بگذارید

 

۴-  پریمیر لیگ- تبریک سال نو به علیرضا جهانبخش

۵-  بلیچر ریپورت- گل برگردان جهانبخش چلسی را به تساوی راضی کرد

۶-  اسپورف- گل سال از جهانبخش

 

۷-  سایت بین المللی گل- چه گلی

۸-  ۴۳۳- پرونده جایزه پوشکاش ۲۰۲۰ بسته شد!

 

۹- فیفا- به علیرضا جهانبخش احترام بگذارید. شیوه صحیح آغاز سال نو این است!

۱۰- آلکمار- علیرضا؛ دومین گل او در این هفته و چه گلی!

 

۱۱- گری لینه کر- ما واقعا یکی از بهترین گل‌های دهه را از جهانبخش دیده‌ایم

 

۱۲- فور فور تو- قطعا بهترین گل دهه

 

۱۲- توییت دوم لینه کر؛ ۱۵ بار چک کردم و هر بار املای جهانبخش را اشتباه نوشتم. من را ببخش جهانبخش

 

۱۳- راب مک کالم- او گل جهانبخش را با گل دیوانه کننده وین رونی به منچسترسیتی مقایسه کرده.

 

۱۴- فوتبال فکت نیز جهانبخش را به عنوان بازیکن برتر زمین انتخاب کرده است.

 

۱۵- اپتا- او بعد از اینکه در ۲۶مسابقه قبلی برای برایتون شکست خورده بود حالا در دو بازی متوالی گلزنی می‌کند.

 

۱۶- مایکل چرچ- حالا او بعد از ۱۸ ماه سخت دومین‌گل در دومین بازی را به ثمر رساند. چه گل هلویی!

 

۱۷- خود علیرضا جهانبخش نیز با انتشار تصاویری از گل خود در چهار زاویه سال نو میلادی را تبریک گفته است.

 

۱۸- یکی از صفحات توییتری نیز تصویر سه بازیکن از چلسی به هنگام ضربه جهانبخش را زوم کرده که بسیار جالب است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
عالییییییییییییییییییی بود
پاسخ ها
خان محمدعلی اقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بیچاره بحثش نرسیده اونوقت سردار آزمون...!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
كلا ما عليرضا ها اينيم ديگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خیلی وقت بود
اینقدر از دیدن یک خبر لذت نبرده بودم.
واقعا افرین
چرا ان وقت روی نیمکت می گذارتش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
واقعا باعث افتخار بود و سرافراز مون کرد
تصویر اخری باحال بود
لیاقتش بیش از این است...
در این همه اخبار بد ، این خبر حسابی چسبید ، ممنون ازت جهانبخش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
واقعاً
تشکر از سلیقتون تو انتخاب عکسا...تشکر از جهانبخش که با گلش تو این وانفسای زندگیمون امید و انگیزه داد
ببخشید، نمی خوام ایراد بگیرم ولی بعضی از ترجمه هاتون اشتباه فاحش داره! یعنی معنی جمله رو کامل عوض کرده. اگه کمک خواستین توی ترجمه در خدمت هستم. فوق لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه سراسری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
ممکنه بگید دقیقا کدومش اشتباهه فوق لیسانسیه زبان انگلیسیه سراسریه عزیز؟
ممنونیم علی رضا. مردم ایران رو خوشحال کردی. باعث افتخاری. خیلی حال کردیم. خدا خیرت بده
احسنت.عالی بود
آدم بخیلی نیستیم محترمانه بارها خطاب بهش در رسانه ها نوشتم آقای گل شدن در لیگ ضعیف هلند ارزشی نداره مثل این می مونه من نوعی تو لیگ پاکستان آقای گل بشم‌ و فکر کنم مهاجم طراز اولی هستم‌هلند تیم ملی قوی داره ولی اکثر بازیکنهاش در لیگ ضعیف هلند بازی نمی کنند یک جورهایی بعضی بازیکنهای ایرانی دارند مربیان را گول می زنند مثلا کاوه رضایی که تو لیگ سطح پایین بلژیک گل می زنه و به تیم ملی دعوت میشه
علیرضا با ارزش تر از گلی که زدی و معجزه بود، مقاومتت در مقابل همه هجمه ها و بازی ندادنت و حتی از تیم کنار گذاشتنت بود. از پشتکار و مقاومت شما میتوانیم سالها ضرب المثل : مثل علیرضا باش را به بچه هایمان و جوانانمون بدهیم. ممنون از تو
انگار تا به حال کسی گل قیچی یا گل‌هایی از این دست ندیده که این قدر هیاهو راه انداختید .چه خبره بالا !!!!؟ بارها بازیکن های ناشناخته قعر جدولی گل‌های به مراتب زیباتر و فنی تر زده اندد. . واقعا که . انکار یک پسر بچه 15 ساله اینکار رو کرده که همه بهت زده شدید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
گل که خیلی خاص نبود ولی حساسیت و جایگاهش مهم بود
جوگیری در حد لالیگا
باز بردنش در سطح مسی
خدا اگر بخ اد به کسی عزت بده اینطوری میشه. و خدا به هر کسی اینطور عزت نمیده باید لایقش باشه و باید لیاقتش رو در خودش بوجود اورده باشه. با تمرین مایوس نشدن وبا صبر و اخلاق . موفق باشی سوپر ستاره ایران. مثل بقیه لژیونرها نشی فقط. همین راه رو ادامه بده لطفا تا الگوی خوبی برای جوونها باشی. نگذار خرابت کنند کساتی که این رو نمی خوان.
ممنونیم خدا، همینکه زانوزدوازخداتشکرکرد، خداهواشوخواهدداشت و قطعا روزهای پرافتخارترین راسپری خواهدکرد، إن شاء الله بیش ازمحمدصلاح مصري ومسي آرژانتینی بدرخشد.
بهت افتخار می کنم جهانبخش
درخشش جهانبخش به عنوان یک هم وطن در خور تقدیر است . البته بعضی وقت ها چاشنی شانس هم به کمک انسان ها می آید و توپی روی پا می نشیند و گلی زیبا ساخته می شود . اما آیا ما به همین اندازه هم به توفیق و درخشش نخبگان خود در علوم مختلف چون فیزیک ، زمین شناسی ، پزشکی ، علوم انسانی و... اهمیت می دهیم /!! آیا این یک تبعیض نیست ؟!! مگر ارزش کار فلان نخبه در مورد کشفیات جدید و ... از گل جهانبخش کم ارزش تر است ؟!!!!! آیا فکر نمی کنید به برخی چیزها خیلی اهمیت می دهیم و با این کارها یسیاری از موفقیت ها در سایه فرار می گیرند . آیا موفقیت فوتیالی فقط ارزش دارد؟ و شما ای تابناک که خود را ذوب شده در ارزش ها می دانید آیا به همین اندازه هم به توفیق نخبگان در سایر علوم و رشته ها هم می پردازید ؟!!!!!!!!!!
تبريك به عليرضاي جهانبخش
به احترامش ایستاده وکلاه از سر برمی داریم . مرسی جوان ایرانی به قول کامنت بالا بین این همه خبر بد این خبر خوشحالمون کرد . مرسی تابناک خوب ودقیق بررسی کردی
دمش گرم
بالاخره یک خبره خوب
این که نوشتی غیرت ایرانی رو متوجه نشدم چه ربطی به موضوع داشت؟ بازم یک ایرانی یک کاری کرد و شما چسبوندیش به غیرت ایرانی خخخخ
افتخار آفرینی جوانان ایرانی در تمام زمینه ها ( علمی، ورزشی، هنری ) واقعاً باعث افتخار است. اما خاک بر سر مسئولینی که شرایط مملکت را چنان کرده اند که این جوانان برومند یکی پس از دیگری ترک وطن می کنند و در کشورهای دیگر ساکن می شوند.
خاطره مسعود مژدهی و گل برگردان او به گوردون بنکس ، بزرگترین دروازه بان جهان در زمان خود زنده شد .
این دومین بار است که بزرگان انگلیس از ایرانیان گل قیچی برگردان می خورند .
تعادلی در کار ما نیست گاهی در آسمان گاهی در قعر زمین
گاهی چنان جو میدهیم گاهی هم یکی را بخاک سیاه مینشینیم
را ه تکامل و رشد نیاز به تعادل و دور اندیشی داره
عليرضا جان عالییییییییییییی بودی . از بهترین موقعیت بهترین گل دهه رو زدی . تو فکر نکن یک گل زدی بلکه میلیونها گل تو دل ما کاشتی ....همیشه در کنار خانواده سالم و سلامت و پر گل باشی .
فیلم این گل را در ده ها سایت داخلی و خارجی دیده ام. باید به تابناک افرین گفت و به صدا و سیما پبشنهاد می دهم که مسیول فیلم اپلود در تابناک و دست اندر کاران ان را به عنوان حرفه ای ترین سانسورچی استخدام بکنند. اول فیلم و صحنه گل را با شلوع کاری نشان نمی دهد و تماشاگران را هم که احتمالا حصور زنان را در باشگاه نشان می دهد را حذف نموده است.
برایش آرزوی موفقیت مستمر در این سال جدید میلادی از خداوند متعال خواهانم انسانی مودب است سربلندی او باعث خوشحالی ایرانیان خواهد شد
ماشااله!
سر بلند شدیم جهانبخش عزیز !
در فقدان تازه سفر كرده مان آقاي استراماچوني كه غم عالم سر
دلمان نشسته گل اقاي عليرضا جهانبخش تسلي دل داغدار ما استقلالي ها
بود .
بازهم گل بزن آقا ....
به علیرضای عزیز تبریک می گویم
تمام ایران تک تک مردم این سرزمین متمدن نابغه اند(به استسناء مسئولان نالایق کشور)
متاسفم که از این پرتوهای درخشان و از این لطف بی کران خداوند سرزمین ایران بهره مند نشده است
انقدر ما ایرانیا از سوی جهان و دولتمردان خودمون! تحقیر شدیم که یک همچین خبری میتونه فوق العاده همه رو خوشحال کنه. ممنون تابناک
انشاءالله جهانبخش باندازه رونالدو عاقل باشه و در فرصت حضور در فوتبال انگلیس تا آستانه مرگ تمرین کنه( مثل رونالدو حتی بعد از خالی شدن ورزشگاه) تا بی دنباله بودن گل کاشتن های دایی و مهدوی کیا و هاشمی را تکرار نکند
خون مظلوم بی جواب نمیمونه. انتقام خون سیاوش را رستم دستان گرفت. انتقام خون اما حسین (ع) را مختار گرفت. انتقام خون شهید بهشتی و مطهری و... را شهید صیاد شیرازی و همرزمانش گرفتند. خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی روی زمین نمی‌ماند. یکطرف امام حسین، سیاوش، مطهری، بهشتی و حاج قاسم سلیمانی و طرف دیگر یزید ترامپ افراسیاب و مسعود رجوی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی