بازدید 7371

کره شمالی به زودی سلاح استراتژیک رونمایی می‌کند

کد خبر: ۹۴۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲ 01 January 2020

رهبر کره شمالی اعلام کرد که در پی لغو مهلت قانونی مقرر برای انجام گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با آمریکا، جهان در آینده ای نزدیک شاهد سلاح جدید و استراتژیک کره شمالی خواهد بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رادیو و تلویزیون ایرلند (آر تی ای)، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نشستی با حضور مقامات حزب حاکم این کشور (حزب کارگران) اظهار داشت: «دلیلی وجود ندارد که بیش از این بطور یکجانبه به تعهدات [منع آزمایش موشک بالستیک و هسته ای] مقید و پایبند باشیم».

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز در گزارشی اعلام کرد که کیم جونگ اون مهلت قانونی مقرر از سوی پیونگ یانگ برای انجام گفتگوهای خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا را لغو کرده است.

رهبر کره شمالی در نشست اعضای حزب حاکم این کشور ضمن متهم کردن واشنگتن به طرح «درخواستهای گانگستر مآبانه» اعلام کرد که چشم انداز بازدارندگی هسته ای به نگرش آتی ایالات متحده بستگی خواهد داشت و بدین ترتیب، در را برای گفتگو بازنگه داشت.

وی همچنین گفت که «جهان در آینده ای نزدیک شاهد سلاح استراتژیک و جدید جمهوری دموکراتیک خلق کره [کره شمالی] خواهد بود».

این در حالی است که کیم جونگ اون پیش از این خواستار اتخاذ «تدابیر قاطع و تهاجمی» برای تضمین امنیت کره شمالی شده بود.

در مقابل، «رابرت اوبریان» مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داد که در صورت انجام آزمایش موشک هسته ای یا دوربرد توسط کره شمالی، واشنگتن «فوق العاده مأیوس» خواهد شد و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز ابراز امیدواری کرد که کره شمالی صلح را بر مقابله ترجیح دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل