بازدید 4819
۱

ترکیه ۷۷۸ تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده

وزارت کشور ترکیه می‌گوید در یک سال اخیر، بیش از هفتصد تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده‌ و در سال آینده نیز به این کار ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰ 31 December 2019

وزارت کشور ترکیه می‌گوید در یک سال اخیر، بیش از هفتصد تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده‌ و در سال آینده نیز به این کار ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه شامگاه دوشنبه گفت دولت این کشور طی سال ۲۰۱۹ تعداد ۷۷۸ تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده است.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، سویلو در مصاحبه با شبکه «سی. اِن. اِن. ترک» با ارائه آمار تروریست‌های خارجی که به کشورهایشان بازگردانده شده‌اند، اما نگفت تمامی آنها عضو داعش بودند یا نه.

وی پیشتر هم با انتقاد از کشورهای اروپایی به دلیل نپذیرفتن اتباع خود که به گروه‌های تروریستی در منطقه (سوریه و عراق) پیوسته بودند، گفته بود «ترکیه، هتل تروریست‌های آنها نیست».

طبق آماری که دولت ترکیه منتشر کرده، این کشور تا کنون ۷۵۰۰ تروریست خارجی داعشی را به کشورهایشان بازگردانده و هنوز نیز بیش از ۱۱۴۰ داعشی خارجی در زندان‌های ترکیه بازداشت هستند.

به دنبال حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه که به بهانه مقابله با شبه نظامیان کُرد و بازگرداندن پناهجویان سوری به خاک کشورشان انجام شد؛ دولت «رجب طیب اردوغان» کشورهای غربی به ویژه اروپایی‌ها را تهدید کرد که در صورت عدم حمایت از این تصمیم، هزاران عنصر داعشی، حتی اگر تابعیت آنها لغو شده باشد را به کشورهایشان باز می‌گرداند.

کشورهای اروپایی اغلب با لغو تابعیت شهروندان خود که به گروههای تروریستی در عراق و سوریه پیوسته‌اند تلاش می‌کنند از بازگشت دوباره آنها به خاک خود جلوگیری کنند.

از سوی دیگر نزدیک به ۱۲۰۰۰ زن و کودک (۴۰۰۰ زن و ۸۰۰۰ کودک) وابسته به عناصر داعش در اردوگاه «الهول» در استان الحسکه در شمال شرق سوریه ساکن هستند و شرایط امنیتی ویژه‌ای نیز در خصوص آن‌ها اعمال می‌شود. به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین شرایط این اردوگاه فاجعه‌آمیز و «ترسناک» است و مسئولان اردوگاهها به سختی می‌توانند نیازهای غذایی و بهداشتی و درمانی آنان را فراهم کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
خوب کاری کرد افرین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر